Volvo-kupa: Hat góllal nyertek a nagyok a kicsik ellen

február 16, 2013 -
A magyar férfi vízilabda-válogatott 13–7-re legyőzte a magyar juniorválogatottat a kecskeméti Volvo-kupa 1. fordulójában.



Volt már színvonalasabb Volvo-kupa is a sportág történetében, ezúttal azonban egy igazi csemegét láthatott a kecskeméti közönség. A torna második mérkőzésén a magyar felnőttválogatott a junior nemzeti csapattal játszott. 

Kis Gábor egy szempillantás alatt emelte ki a labdát centerben, s szerezte meg a nagyválogatott és a mérkőzés első gólját a 23. másodpercben. A juniorok némileg megilletődötten kezdtek pár perc elteltével azonban felvették a ritmust. 

Elsősorban Kis fizikai fölényével nem tudtak mit kezdeni a „kicsik", a második találat is azután született, hogy a centerről kiállítottak egy játékost, a fórt pedig Török Béla használta ki. Később Salamon Ferenc találatának köszönthetően 3–0 állt az eredményjelzőn az első szünetben. A mérkőzés képe a második negyedben sem változott.

A juniorok küzdöttek, de a lövéseik gyengének minősültek, így a blokkok erdejében utat találó lövéseket is hatástalanította Bisztritsányi Dávid, a nagyválogatott kapusa. 

A második negyedben Bundschuh Erik, Kis és Somogyi Balázs is betalált már, amikor fórból megszerezte az első gólját a juniorválogatott. Jansik Szilárd szépen használt ki egy emberelőnyt.

A negyed vége előtt hét másodperccel Kis vált le emberéről, s szépen húzta a labdát a kapuba – megszerezve ezzel saját maga harmadik találatát a mérkőzésen: 7–1-re vezetett a felnőtt válogatott a nagyszünetben. 

Aztán a harmadik negyedben a „kicsik" védekezése feljavult, a nagyválogatott pedig jócskán visszavett a gólgyártás üteméből. Olyannyira, hogy Csapó Miklós, Manhercz Krisztián két találatával zárkózott a juniorválogatott. 

Az utolsó negyednek 8–3-as állással vághattak neki a csapatok. A negyedik játékrészben aztán mindkét oldalon látványos pólót láthatott a kecskeméti közönség. Igazi gólgálával ért véget az összecsapás, a vége 13–7 lett. 

VOLVO-KUPA, 1. FORDULÓ
MAGYARORSZÁG–MAGYAR JUNIORVÁLOGATOTT 13–7 (3–0, 4–1, 1–2, 5–4)


forrás: NSO.hu

EBEL: Még él a Volán reménye, de a helyzet kilátástalan

február 16, 2013 -
Kikapott a SAPA Fehérvár Znojmóban az EBEL középszakaszának 7. fordulójában. Az Alba Volán zsinórban a negyedik vereségét szenvedte el, s ha a Ljubljana hosszabbításban legyőzi a Dornbirnt, matematikailag is biztossá válik, hogy a Fehérvár 2011 után az idén is lemarad a rájátszásról.


A három meccs óta nyeretlen Fehérvár azzal a tudattal készült a Znojmo elleni idegenbeli összecsapásra, hogy ha kikap, és más pályákon kedvezőtlen eredmény születik, a rájátszásba jutás matematikai esélyét is elveszíti.

A rémes sorozata alatt 158 percen át gólt sem szerző, Dornbirnban is csak szépíteni tudó Volán Dél-Csehországban 14 perc alatt kétgólos hátrányba került, s megint futhatott az eredmény után. A második harmad közepén Frank Banham emberelőnyös találatával és Ladislav Sikorcin góljával öt percen belül egyenlített a Volán, de amint hinni lehetett volna a győzelemben, a hazaiak újabb pofonja érkezett.

Hiába nyomott a Volán, az újabb egyenlítés nem jött össze, ráadásul a záró periódus első felében egy perc alatt háromgólosra növelte az előnyét a Znojmo. A negyedik után Adam Munrót Rajna Miklós váltotta a kapuban, de szinte azonnal kapitulált. A hajrában is kapott még egyet, a vége 6–2 lett oda.
A rájátszás ezen az estén még nem ment el, de sajnos csak idő kérdése, hogy az Alba Volán a matematikai esélyt is elveszítse. 

A mostani mélyrepülés egész éves folyamat eredménye. Kevin Primeau-val szemben már az idény elején voltak fenntartásai a klub vezetőségének, aztán ősszel távozott is. Akkor már nem volt a csapatban az eligazoló Derek Ryan és a visszavonuló Palkovics Krisztián sem.

Az ünnepi menetelés előtti időszak a Primeau helyére kinevezett Jan Neliba vezetésével jól sikerült, a Volán a folyamatos anyagi nehézségei ellenére remekül szerepelt. Aztán december végén a Ljublana ellen két, győzelemre álló meccsből vereség lett, Kovács Csaba szabályos, de meg nem adott bombagólja lelkileg is a padlóra küldte a társaságot.

Egy hónappal később napokon belül kikerült a csapatból Ladányi Balázs és Eric Johansson, a házi pontlista első négy helyezettjéből kettő, a helyükre pedig csak a szlovák második ligás Filip Novák érkezett. A középszakaszra nem sikerült felpörgetni a csapatot, amely számára pénteken már csak a remény maradt meg.

Most már a szapporóinál is sokkal nagyobb csoda kellene.

 7. FORDULÓ
ZNOJMO–FEHÉRVÁR 6–2 (2–0, 1–2, 3–0)


forrás: NSO.hu

Alonso esélyes idén a bajnoki címre?

február 15, 2013 -
A Ferrari 2012-ben kihozta a legjobbat egy rosszul összerakott autóból. Mondhatni egy rossz munkából is jól jöttek ki.


A kihívást most az szolgáltatta, hogy rövid időn belül egy olyan versenygépet építsenek, ami valóban kihívója lehet a Red Bullnak és nem csak Alonso zsenialitásának lesz köszönhető ismét, hogy a világbajnoki címért küzdhetnek. Lássuk, milyen reményekkel is kecsegtet az F138 és 2013.

Képes a Ferrari egy olyan autót biztosítani Fernando Alonso számára, amivel világbajnok lehet? Ez a kulcskérdés Maranellóban egy olyan évet követően, amikor a spanyol majdnem begyűjtötte harmadik vb-címét is, bár szinte csak saját erőből. A csapat egyetért abban, hogy Alonso fantasztikus munkát végzett tavaly. A Ferrari átlagos autó volt, a csapat viszont a leggyorsabb a boksz utcában és néhány esettől eltekintve (Spanyolország, Monaco és talán Kanada) a stratégiái is remekül működtek. Mindössze az autó gátolta meg abban a spanyol pilótát, hogy véget vessen egy öt éve tartó bajnoki cím nélküli időszaknak a Scuderiánál.
A gyenge szezonkezdet, majd a későbbi fejlesztések hiánya okozta a tényt, hogy szinte esélytelenek lettek volna a hispán hiányában. Minden a rossz hírrel kezdődött, amit Felipe Massa közölt telefonon a Ferrari elnökével, Luca di Montezemolóval a 2012-es tesztelések kezdetekor. „Valóban felhívtam, hogy elmondjam neki az igazat. Abban az időben a dolgok nagyon nem alakultak jól. Remélem idén ez máshogy alakul majd.”


A Ferrari megerősítette, hogy sokkal agresszívabb design megoldásokra van szükségük 2013-ban. Több ellenfél előnyt kovácsolt abból, hogy közelebb helyezkedtek a szabályok nyújtotta határokhoz, mint ők. Szabályozták az elülső és a hátsó felfüggesztés körüli területet, de a hátsó rudak regulációja lehetőséget nyújtott arra, hogy a kipufogó kivezetésnél fejleszthessenek. Az oldaldobozokat is változtatták, hogy aerodinamikai előnyt szerezzenek. „A mérnökök az őrület határán álltak, annyira meg akarták változtatni az idei autót a 2012-eshez képest. Tavaly a szezonrajtunk és a megbízhatóságunk jó volt – másképpen nem végezhettünk volna második helyen – és a stratégiánk is működött. Voltak pozitív jelek, de betegségeink is” – fogalmazott Montezemolo. 

„Tavaly nagy változtatásokat hajtottunk végre a munkafolyamatok elvégzését illetően, így próbáltuk erősebbek lenni. Azt hiszem, az idei autóval kapcsolatban van okunk a bizakodásra. Rengeteg figyelmet fordítottunk a részletekre és az aerodinamikára. Remélhetőleg az autó az első futamtól kezdve versenyképes lesz.”
A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint az istálló radikálisabb útra lépett, de megfontolt maradt. „Az igazi változások a részletekben rejlenek. Ezekre extrém módon odafigyeltünk. A legfontosabb, hogy Fernando és Felipe számára versenyképes autót biztosítsunk.”


Alonso a következő négy évre elkötelezte magát a Ferrarihoz. Ha ezt kombináljuk azzal a teljesítménnyel és akarattal, amit 2012-ben bemutatott, a kilátások jók. Ha azonban a csapat nem lesz képes lehetőséget biztosítani a spanyolnak, hogy 2005 és 2006 után megszerezze harmadik világbajnoki címét is, akkor az könnyen szakításhoz vezethet. A 31 éves pilóta egyelőre semmit nem árult el az F138-asról. „Lehetetlen megmondani, hogy milyen. A különbségek az élen tizedek. Ezeket nem lehet az autó kinézetéből felmérni. 
Pályára kell vele hajtanunk és ott tesztelni, hogy versenyképes-e. Számunkra azonban a második hely nem szabad, hogy célkitűzés legyen, az nem elég jó. Ez teszi naggyá a Ferrarit. A következő négy évben élő szerződésem lesz velük és a célom nem változott” – fogalmazott Alonso.

A tavalyi év egyik nagy gyengesége a csapatnak az volt, hogy képtelenek voltak érdemi fejlesztéseket bemutatni az autón. Montezemolo szerint az a tény, hogy idén már csak egy szélcsatornát használnak – a Toyotáét, míg a sajátjukat teljesen át nem építik – sokkal erősebbé és fókuszáltabbá teszi őket. „Ez egy nagyon fontos tényező a fejlesztéseket tekintve, idén ebben erősebbek leszünk.” Az is kulcsfontosságú tényező, hogy nem szabad két szék közé esniük. Figyelni kell a 2014-es autó fejlesztésére és kialakítására, de közben nagy erőbedobással kell az idei autót is kezelni. „Egy nagy csapatnak már most figyelnie kell a 2014-es projektre. Hatalmas változások jönnek, amik összetettek is egyben” – fogalmazott Domenicali. „Harcolni akarunk idén a bajnoki címekért és jövőre is egy ütős, erős autóval akarunk neki vágni a szezonnak” – zárta mondandóját a maranellói gárda csapatfőnöke.

forrás: formula.hu

Kiss Norbi még keményebben szaggathatja az aszfaltot idén

február 15, 2013 -
Az OXXO Energy Truck Race Team műhelyében épül tavaly ősz óta a csapat versenykamionja. Kiss Norbi, az istálló pilótája a sport365.hu-n vezetett rovatában számol be arról, mi változik majd a gépszörnyön 2012-höz képest. 



Miután darabjaira szedték szét a szerelők a kamiont, kicserélték az összes rögzítő elemet - csavart, füleket, illesztéseket -, átnézték a kábeleket, szenzorokat. A mérnökök végeztek az újítások számítógépes szimulációjával, módosították, amit kellett, így elkezdődhetett az új fejlesztések legyártása, beszerzése és végre a beépítése.

Az OXXO Energy Truck Race Team pilótája, Kiss Norbi is rengeteget tesz hozzá a fejlesztésekhez év közbeni tapasztalataival. Norbi ugyanis nem csak, hogy jól vezet, hanem rendkívül jó érzékkel állapítja meg, hogy a beállításokat és a fejlesztéseket milyen irányba kellene vinni, hogy tovább gyorsuljon a kamion.
A sport365.hu autó-motor rovatának szakérője, Kiss Norbi számolt be nekünk a fontosabb fejlesztésekről.

A kamion új konstrukciójú kormánygépet kapott a nagyobb első tapadás érdekében, valamint új rugók kerültek beépítésre, melyek keménysége eltér a tavalyitól, ez nagy segítség lesz idén Norbi szerint.

"A kormánygép szerepe nagyon fontos, hiszen minél nagyobb a tapadás, annál nagyobb a visszahatás is a kormánygépre, annál nehezebben irányítható a kamion. Van, hogy ezt a terhelést már nem bírja a szervő és egyszerűen megáll a kormány. Tavaly egy-két esetben volt ezzel problémánk, de most végérvényesen ki tudtuk küszöbölni. Ez előrelépés a kormánygép nyers erejével kapcsolatban is, így még nagyobb tapadást tudunk elérni az első tengelyen." - fejtegette Kiss Norbi.

Új lengéscsillapítók lesznek a kamion alatt, nagyobb állítható tartománnyal, és precízebb működéssel. Erről mit érdemes tudni?

"A lengéscsillapító nagyon fontos része a futóműnek, ettől függ, milyen simán fut az autó egy úthibán, egy kanyarkombinációban, de az úgynevezett átterhelődéseknél is komoly szerep hárul rá. Tavaly volt ezzel is bajunk, a hátsó lengéscsillapítókat nem tudtuk elég keményre állítani, így sokszor alulcsillapított volt a kamion. Szerencsére a fejlesztéssel ezen a téren is előre tudunk lépni."

Az alváz tavaly év közben többször is át lett építve, de akkor nem lehetett tökéletesen megoldani, hisz nem volt ennyire szétszedve a kamion, így most ez is tökéletesítésre került.

A fék vízhűtését kicserélték, egy teljesen új konstrukciójú rendszer lett építve hozzá, a tartályoktól a vezérlésen át a fúvókákig minden ki lett cserélve. Ez mennyiben könnyíti majd meg a munkádat versenyzés közben? 

"Jelentősen, hiszen tavaly a fékrendszer és hűtésének működése nem volt konzisztens, fokozott figyelmet követelt. Minden pillanatban figyelnem kellett a fülkében elhelyezett műszeren a fékek hőmérsékletét és folyamatosan kontrollálnom kellett a víznyomást, ez pedig a vezetésről vonta el a figyelmet. Az új fejlesztéssel ezt próbáltuk optimalizálni, bízunk benne, hogy beválik."

A kamion új fülkét is kapott és a tavalyi smolenski baleseted kapcsán az FIA szigorított a fülke biztonsági követelményein is, így például a vezetőoldali lábrészt meg kell erősíteni a kamionokon. A baleseted utáni fotókat elnézve nem csoda, hogy ez a határozat született, nem sok maradt a fülkéből. 

"Az a helyzet, hogy a lehető legrosszabb helyen történt meg a smolenski baleset, hiszen pont ott sodródtam ki, ahol a pályától másfél méterre betonfal húzódott. Elég nagy ütést kapott a kamion, a fülke pedig igen komoly sérüléseket szenvedett. Ebből is látszott, hogy erősítésre van szükség. 

Azt azért hozzátenném, hogy bárhol máshol történt volna a baleset, nem lettek volna ilyen következményei, hiszen a legtöbb pályán, de a smolenski ring többi részén is sokkal nagyobb a bukótér és vagy gumifal, vagy pedig szalagkorlát övezi a pályát, ami azért sokkal rugalmasabb, mint egy betonfal. Én viszont pont ennek mentem neki, ennek jegyében kaptak a fülke első sarkai plusz megerősítést."

A géped tehát lassan visszanyeri eredeti formáját, helyükre kerülnek az alkatrészek, tavasszal pedig kezdődhet a tesztelés. De mi lesz a pontos menetrend?

"Úgy tervezzük, hogy március utolsó heteiben, vagy április elején már szeretnénk pályára menni. A terv az, hogy kihozzuk a maximumot az új lengéscsillapítóból és a kormánygépből és sok apróságon is vátloztatunk még, amik ugyan csak apróságnak tűnnek, de tavaly problémáink voltak velük és ezeket most majd ki tudjuk küszöbölni. Április első hetében tehát valószínűleg már tesztelünk, a hónap közepén pedig sor kerül a közös MAN-tesztre, amin minden MAN-es versenyző részt vesz, tehát az ellenfelekkel fogunk tesztelni, így közvetlen összehasonlítási alapunk lesz majd, hol is tartunk hozzájuk képest. 

Ez április harmadik hetében lesz, ezt követően pedig még lesz pár hetünk arra, hogy az utolsó simításokat elvégezzük, május közepén pedig utazunk az olaszországi évadnyitóra."

forrás: sport365.hu

Dovi egyelőre nyugodt, Iannone Jerezben tesztel

február 15, 2013 -
A Ducati új szerzeménye, Andrea Dovizioso határozott állítása szerint nem lepődött meg a bolognaiak nehéz helyzetén és a Sepangban tapasztalt tetemes hátrányukon.


A Ducati azóta nyeretlen, hogy Casey Stoner 2010 végén távozott tőlük, a 2013-as évet nyitó teszten pedig két másodperc volt a hátrányuk a Hondákhoz és a Yamahákhoz képest.

A Desmosedici alig változott a tél folyamán – „Ez ugyanaz a motor, mint tavaly volt, csak más a festése, de a remény megvolt rá, hogy a szezon végén beépített alkatrészeket még nem optimalizáltuk teljesen.” – állapította meg Dovi csapattársa, Nicky Hayden.
„Inkább evolúcióról beszélnék, mint forradalomról, és ebben a szellemben először ki akarjuk értékelni az előző év második felében végzett munkát. Úgy gondolom, hogy ezzel a megközelítéssel rövid időn belül javíthatunk a motor teljesítményén, de természetesen új megoldásokon is dolgozunk.” Ezt még idén januárban nyilatkozta Bernhard Gobmeier, a Ducati Corse új főigazgatója. Ezek alapján a stratégia egyértelműen a megfontolt, folyamatos haladás. A Ducati mindenekelőtt fel akarja mérni a terepet, hogy az a kapkodás, amit a Rossi-érában végeztek, eredményezett-e használható elemeket, részeredményeket.

Viszont a Sepangban töltött három nap után gyakorlatilag semmilyen pozitívumot nem tudtak elmondani a Ducati versenyzői a rendelkezésükre álló alkatrészekről, így számukra egy kiút maradt: „a forradalom”. Dovizioso a tizedik helyen végzett, 167 ezreddel kapott ki a csapattársától, a „Kentucky Kölyöktől”, viszont Dani Pedrosához képest 2,177 másodperc volt a lemaradása.

Az olasz még mindig azt vallja, hogy tudta, mire vállalkozott, mikor aláírt a Ducatihoz, és tudja, mit jelent átvenni Valentino Rossi helyét ebben a labilis helyzetben. Nehéz helyzet? Ez tulajdonképpen nem fedi le tökéletesen a valós képet, Vale a pályafutása legrosszabb szakaszát töltötte a Ducatinál, ami gyakorlatilag katasztrofálisra sikeredett.

„A helyzet nehéz, de ezt mindenki tudta, mielőtt idejöttünk. Nagy a hátrányunk, de ezt is tudtuk,” – nyilatkozta Dovi higgadtan, aki a Tech 3 Yamaha legsikeresebb versenyzőjévé vált tavaly a maga hat dobogós helyezésével.

Dovizioso arra is kitért, hogy a Ducatinak minden téren vannak kisebb-nagyobb gyengeségei, nem egy problémát kell megoldani, hanem egyszerre többet, és ez okozza számukra a legnagyobb fejtörést, ehhez pedig időre van szükség.

Annak érdekében, hogy a problémát kollektíven megoldhassák, a napokban Andrea Iannone három napig Jerezben tesztel, derült ki az olasz újonc twitteréről. A Pramac versenyzője, akinek Sepangban 754 ezred volt a lemaradása a legjobb Ducatihoz képest a tizennegyedik helyen, most extra időt tölthet a pályán, miközben a gyár már javában fejleszt a második hivatalos sepangi tesztre, amire a hónap végén kerül sor. A jerezi túrára Iannonéval tartott Michele Pirro is, a Ducati tesztversenyzője.


forrás: P1Race.hu

Szándékos emberölés a vád Pistorius ellen

február 15, 2013 -

A bíróság pénteken hallgatta meg a gyilkossággal vádolt Oscar Pistoriust, aki csütörtökön lőtte le barátnőjét.

Mint ismert, csütörtökön a művégtaggal versenyző atléta, a dél-afrikai Oscar Pistorius betörőnek hitte barátnőjét, így rálőtt. A 30 éves Reeva Steenkamp belehalt sérüléseibe. 

Mág aznap délután arról cikkezett a nemzetközi sajtó, hogy szándékosan ölhetett a futó.

Az őrizetbe vett Pistoriust pénteken hallgatta meg bíróság, szándékos emberölés vádjával. Amikor ezt közölték az atlétával, sírva fakadt. A sportoló egyébként már megérkezésekor is zokogott, a helyszíni beszámolók alapján sokkos állapotban volt.

A dél-afrikai sajtó információi szerint Reeva Steenkamp a fürdőszoba ajtó mögött állt, amikor négy lövés érte a fejét, a medencéjét, a mellkasát és a karját.

Pistorius és ügyvédje azt remélik, hogy a keddre halasztott meghallgatáson engedélyezik, hogy óvadék ellenében szabadlábon védekezzen. 

A futó továbbra is őrizetben marad.


 

FTC: Túl van a műtéten Nerea Pena

február 15, 2013 -
Ma reggel átesett a térdműtéten a múlt vasárnap keresztszalag-szakadást szenvedő Nerea Pena, az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatának spanyol átlövője.


Az előzetes várakozások szerint legalább fél évet kell majd kihagynia. 

 „Utolsó este otthon a holnapi műtét előtt. Megint a nulláról indulok, és hosszú út áll előttem. 

Küldjetek energiát a világ minden részéről, és köszönöm az eddig kapott rengeteg üzenetet! Sokat segítenek!" – írta Pena még csütörtökön az egyik közösségi oldalon.

 Az FTC vasárnap Dabason a Krim Ljubljanával szemben próbál meg óriási lépést tenni a BL-elődöntőbe jutásért. 

A magyar együttes számára nehéz lesz a mérkőzés, hiszen Penán kívül Zácsik Szandra és valószínűleg Szekerczés Luca sem játszhat. 

forrás: NSO.hu

Coronel: A Hondáé lesz idén a legjobb csomag

február 15, 2013 -
Mint arról beszámoltunk, a ROAL Motorsport kedden bejelentette, 2013-ban a Tom Coronel – Darryl O’Young pilótapárossal és két BMW-vel vág neki az aktuális WTCC-szezonnak.


A csapat által kiadott hivatalos közleményben Coronel hosszasan nyilatkozott idei várakozásairól és céljairól, ám az autosport.com munkatársával ezeken felül néhány plusz információt is megosztott.


Coronelnek ez lesz a harmadik éve a WTCC-ben a ROAL Motorsporttal, ám az első olyan, amikor a gyári Chevrolet már nem lesz jelen a sorozatban. A rutinos holland épp ezért bízik benne, hogy az egyes futamokon és a világbajnokság egyéni pontversenyében is képes lesz harcba szállni a top3-as helyezésekért.

Gyakorlatilag a hivatalos sajtóközlemény kiadásával egy időben megjelent egy másik, az autosport.com-on közzétett cikk is, melyben Coronel többek között a különböző márkák között várható idei erősorrendről is kifejtette véleményét. 

„Természetesen, legalábbis nagy valószínűséggel a Hondáé lesz idén a legjobb csomag, mivel ők gyári istállóként futnak” – kezdte Coronel egy magyar szempontból hízelgő megjegyzéssel, hiszen mint tudjuk, idén a Zengő Motorsport magyar pilótája, Michelisz Norbert is egy gyári felkészítésű Honda Civicet terelgethet majd a futamokon.

De! „De nem szabad elfelejtenünk, hogy nekik ez lesz az első évük gyári csapatként a bajnokságban, mindenki más pedig nagyjából egy szinten fog mozogni, mivel a gyári Chevrolet-k már nem lesznek a mezőnyben.
  
Általában a versenysportban a kevesebb pénz, kevesebb sebességet jelent” – mutatott rá a kegyetlen igazságra Coronel, ami egyébként nemcsak a motorsportokra jellemző, de az összes profi sportra, hiszen Puskás Ferenc, a magyar „Aranycsapat” hajdani klasszis labdarúgója is már nagyon régen mondta: „Kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci!”  

Ez a WTCC kapcsán most magyarra lefordítva annyit tesz, hogy – sokakkal ellentétben – Coronel szerint idén már nem fog ugyanolyan erőt képviselni a versenypályán a Chevrolet, mint az előző években, amikor az amerikai márka még gyári csapatként volt jelen a sorozatban. Legalábbis reméli, hogy így lesz, hiszen erre alapozza optimizmusát. „Hiszem, hogy képesek leszünk dobogós helyen zárni a bajnokságot, és remélhetőleg néhány győzelmet is begyűjteni az odáig vezető úton” – bökte ki Coronel.

A 40 éves pilóta ezután az autók minimumsúlyára vonatkozó szabályváltozásokra is kicsit bővebben kitért nyilatkozatában. „Úgy tűnik, hogy idén az első- és a hátsó-kerékmeghajtású autók is ugyanazzal a minimumsúllyal futnak majd, ezért természetesen végre kellett hajtanunk néhány változtatást az autón. 

A hátsó szélvédőt műanyagra cseréltük, ami egy apró lépés a jó irányba. Tavaly hiába kaptunk olykor 20 kg súlykedvezményt, semmire nem mentünk  vele, mert az autó valós súlya alapvetően körülbelül 30 kg-mal az autó meghatározott minimumsúlya felett volt. Dolgozunk rajta, hogy ezen az idei évre változtassunk, és a műanyag hátsó szélvédő első lépésnek megteszi” – zárta mondandóját Tom Coronel.

forrás: P1Race.hu

Hamilton csak a pénz miatt ment a Mercedeshez

február 15, 2013 -
Az egyik legelismertebb szakíró, Tony Dodgins szerint Lewis Hamilton semmi másért, csak a pénz miatt döntött úgy, hogy a McLarentől a Mercedes GP-hez szerződik.


„Ha összehasonlítjuk a két csapatot, akkor le kell vonnunk a következtetést, hogy nem volt sportszakmai oka a McLaren elhagyásának” – nyilatkozta Tony Dodgins a svájci Speed Weeknek. – „Nem volt, és én úgy gondolom, hogy Lewist igen erősen a menedzsmentje vezette.”

Dodgins szerint így a csapatváltásért Simon Fuller, amerikai szupersztár-gyáros a felelős, aki 2008 óta irányítja Hamilton karrierjét, mikor Lewis szakított a menedzselését addig intéző apjával, Anthony Hamiltonnal. „Fuller nyilvánvalóan egy nagyon sikeres menedzser, de nem nevezném őt versenyzőnek. 

Nem vagyok benne biztos, hogy ő valaha is érdeklődött e sport iránt. Nem, ez a menedzsment szélsőségesen pénzorientált. Fuller erősen azt tanácsolta Hamiltonnak, hogy menjen a Mercedeshez, mert egyszerűen többet kereshetnek, mintha Lewis a McLarennél maradna.”

forrás: formula.hu

WWE: Kegyetlen mérkőzés vár John Cena csapatára!?

február 15, 2013 -
A Shield valami okból kifolyólag John Cena ellen beszélt, pedig Ryback és Sheamus is a csapat ellenfele lesz, méghozzá egy Elimination Chamber mérkőzésen.


Még a Rock sem menthette meg a WWE-t attól, hogy komoly kritikákat kapjon az Elimination Chamber előfizetéses adás miatt. A gálán általában két Elimination Chamber mérkőzés szokott lenni, ebből az egyik találkozón valamelyik fő öv is terítékre szokott kerülni, idén viszont minden megváltozott. A szurkolóknak már az sem tetszett, hogy csak egy EC mérkőzés lesz.
Miután kiderült az, hogy a kegyetlen összecsapáson csak a Nehézsúlyú világbajnok kihívása lesz a tét a szervezet rengeteg bírálatot kapott. A rajongók a negatív hozzászólásaikkal, minden bizonnyal észhez térítették Vince McMahont, ugyanis a következő üzentet lehetett olvasni a WWE.com-on: „Két Elimination Chamber mérkőzés van kiszemelve vasárnap, február 17-én, ki mondja meg, hogy milyen horror vár arra a 12 szupersztárra, amikor ők belépnek a Sátán Börtönébe?”

Érdekesség, hogy pár nappal ezelőtt Ryback a Twitterén arról írt, hogy igazságot fognak szolgáltatni, méghozzá a Chamber-ben. Egy kis idővel később a szöveget megváltoztatta a pankrátor. Amennyiben igazak a hírek, akkor a Shield (Dean Ambrose, Seth Rollins, Roman Reigns) – John Cena, Sheamus, Ryback mérkőzés lehet majd a második Elimination Chamber összecsapás.


forrás: sport365.hu

NBI: Felmentették az Eger edzőjét

február 15, 2013 -
Az élvonalbeli Egri FC labdarúgócsapata felmentette a munkavégzés alól Simon Antal vezetőedzőt, Vojtekovszki Csaba segédedzőt és Kövesfalvi István kapusedzőt.



A 47 éves tréner vezetésével a gárda 17 forduló után 11 ponttal az utolsó előtti, azaz 15. helyen áll a bajnokságban. 

A múlt héten az angol John Marshall személyében új többségi tulajdonos érkezett az egyesülethez. A hét eleje óta tartó átadás-átvételi folyamat kapcsán a tulajdonosok a szakmai stábbal egyeztettek, a megbeszélésen pedig egyértelművé vált, hogy a felek másként képzelik el a klub jövőjét, ezért bizonytalan időre és további egyeztetésekre sort kerítve felmentették a három edzőt a munkavégzés alól. 

A tulajdonosok úgy látják, más kezében talán erősödne a jelenleg nehéz helyzetben lévő csapat és egy másik stratégiát követve lehetne az NB1-ben tartani a csapatot. 

forrás: telesport.hu

NHL: Beindult a Capitals, az Islanders jobb volt a Rangersnél

február 15, 2013 -
Az észak–amerikai profi jégkorongbajnokság (NHL) alapszakaszának 27. játéknapján a Washington Capitals a Tampa Bay Lightning vendégeként nyert minimális különbséggel, a szezont rosszul kezdő, sokáig ligautolsó washingtoniak sorozatban harmadszor nyertek.


Csak a szétlövésben dőlt el a New York-i rangadó, amelyen az Islanders jobbnak bizonyult a Rangersnél.

 ALAPSZAKASZ, 27. JÁTÉKNAP

Carolina Hurricanes–Toronto Maple Leafs 3–1


New York Rangers–New York Islanders 3–4 – szétlövéssel


Florida Panthers–Montreal Canadiens 0–1 – h.u.


Tampa Bay Lightning–Washington Capitals 3–4


Nashville Predators–Phoenix Coyotes 3–0


Minnesota Wild–Colorado Avalanche 3–4 – szétlövéssel


forrás: NSO.hu

NBA: A Lakersnek esélye sem volt a Clippers ellen

február 15, 2013 -
Az észak–amerikai profi kosárlabda–bajnokság (NBA) alapszakaszának 103. játéknapján a Clippers esélyt sem adott a Lakersnek a Los Angeles-i derbin, miután az első negyeddel 31–17-es rajtot vett, és 68 pontot hozó, kiegyenlített második játékrészt követően a harmadik felvonásban ismét megsorozta (37 dobott pont) ellenfelét.


 ALAPSZAKASZ, 103. JÁTÉKNAP

Oklahoma City Thunder–Miami Heat 100–110


LA Lakers–LA Clippers 101–125


forrás: NSO.hu

Élő tv-közvetítések - Péntek, szombat, vasárnap

február 15, 2013 -
A pénteki, szombati és vasárnapi élő sportközvetítések a hazai televíziókban:


február 15., péntek:

 Sport 1
21.30: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Sevilla-Deportivo La Coruna

    Sport 2
12.30: Tenisz, ATP-torna, Rotterdam, negyeddöntők
16.30: Jégkorong, KHL, Szpartak-Lev Praha
19.30: Tenisz, ATP-torna, Rotterdam, negyeddöntők

    Sportklub
20.30: Labdarúgás, Serie A, Milan-Parma

    Eurosport
9.45: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, férfi óriás-műlesiklás, 1. futam
13.15: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, férfi óriás-műlesiklás, 2. futam
14.30: Sznúker, Wales Open, Newport, negyeddöntő
17.15: Sílövészet, világbajnokság, Nove Mesto, női váltó
20.00: Sznúker, Wales Open, Newport, negyeddöntő

    Eurosport 2
11.00: Hódeszka, Világkupa, Oroszország
14.30: Sznúker, Wales Open, Newport, negyeddöntő
18.00: Síugrás, Világkupa, Oberstdorf
20.30: Labdarúgás, Bundesliga, VfL Wolfsburg-Bayern München

    Digisport 1
16.25: Kosárlabda, Férfi Euroliga, Himki Moszkva-Olympiakosz
18.55: Kosárlabda, Férfi Euroliga, Fenerbahce-Besiktas
20.45: Kosárlabda, Férfi Euroliga, Montepaschi Siena-Caja Laboral

    Digisport 2
16.55: Vízilabda, Volvo Kupa, Románia-Kanada
18.45: Vízilabda, Volvo Kupa, Magyarország - Magyar juniorválogatott


 február 16., szombat:


      Sport 1
13.30: Labdarúgás, angol FA Kupa, nyolcaddöntő, Luton Town-Millwall
16.00: Labdarúgás, angol FA Kupa, nyolcaddöntő, Arsenal-Blackburn Rovers
18.45: Labdarúgás, angol FA Kupa, nyolcaddöntő, Oldham Athletic-Everton
20.45: Labdarúgás, holland bajnokság, PSV Eindhoven-Utrecht

    Sport 2
14.00: Tenisz, ATP-torna, Rotterdam, elődöntő
16.45: Kosárlabda, Adria Liga, Szolnoki Olaj KK-Olimpija
20.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Granada-FC Barcelona
22.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Osasuna-Zaragoza

    Sport M
15.00: Cselgáncs, Hungária Kupa, Világkupa-verseny, 1. nap

    Sportklub
16.00: Kézilabda, férfi NB I, Gyöngyös - FTC-PLER
18.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, Chievo-Palermo
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, AS Roma-Juventus

    Eurosport
9.45: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, női műlesiklás, 1. futam
11.30: Sífutás, Világkupa, Svájc
13.15: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, női műlesiklás, 2. futam
15.00: Sílövészet, világbajnokság, Nove Mesto, férfi váltó
16.45: Síugrás, Világkupa, Oberstdorf
20.00: Sznúker, Wales Open, Newport, elődöntő

    Eurosport 2
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, Bayer Leverkusen-Augsburg
18.30: Labdarúgás, német bajnokság, Borussia Dortmund-Eintracht Frankfurt

    Digisport 1
15.15: Kézilabda, férfi Bajnokok Ligája, Pick Szeged-Dinamo Minszk
17.40: Kézilabda, női Bajnokok Ligája, Larvik-Győri Audi ETO
19.30: Kézilabda, női Bajnokok Ligája, Valcea-Zvezda Zvenyigorod
21.10: Labdarúgás, portugál bajnokság, Gil Vicente-Sporting Lisboa

    Digisport 2
14.55: Vízilabda, Volvo Kupa, Magyar juniorválogatott-Románia
16.45: Vízilabda, Volvo Kupa, Magyarország-Kanada
21.55: Kosárlabda, NCAA, Stanford-UCLA


február 17., vasárnap:


       Sport1
3.30: Ökölvívás, profi gála, Adrien Broner-Gavin Rees, a WBC könnyűsúlyú vb-övéért, Atlantic City
12.45: Labdarúgás, angol FA Kupa, 4. forduló, megismételt mérkőzés, Chelsea-Brentford
15.00: Labdarúgás, angol FA Kupa, nyolcaddöntő, Manchester City-Leeds United
17.00: Labdarúgás, angol FA Kupa, nyolcaddöntő, Huddersfield-Wigan Athletic
19.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Valladolid-Atlético Madrid
21.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Real Madrid-Rayo Vallecano

    Sport 2
12.00: Labdarúgás, spanyol másodosztályú bajnokság, Sporting-Elche
14.30: Tenisz, ATP-torna, Rotterdam, döntő

    Sport M
15.00: Cselgáncs, Hungária Kupa, Világkupa-verseny, 2. nap

    Sportklub
15.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, Napoli-Sampdoria
17.15: Jégkorong, osztrák liga (EBEL), Sapa Fehérvár AV19-Red Bull Salzburg
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, Fiorentina-Internazionale

    Eurosport
9.45: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, férfi műlesiklás, 1. futam
10.45: Sífutás, Világkupa, Svájc
11.45: Sílövészet, világbajnokság, Nove Mesto, női tömegrajtos verseny
13.15: Alpesi sí, világbajnokság, Schladming, férfi műlesiklás, 2. futam
14.45: Sílövészet, világbajnokság, Nove Mesto, férfi tömegrajtos verseny
15.45: Sífutás, Világkupa, Svájc
17.00: Síugrás, Világkupa, Oberstdorf
20.00: Sznúker, Wales Open, Newport, döntő

    Eurosport 2
8.30: Hódeszka, Világkupa, Oroszország
13.30: Labdarúgás, német másodosztályú bajnokság, Duisburg-Kaiserslautern
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, 1. FC Nürnberg-Hannover 96
17.30: Labdarúgás, német bajnokság, 1899 Hoffenheim-VfB Stuttgart




    Digisport 1
9.45: Vízilabda, Volvo Kupa, Magyar juniorválogatott-Kanada
11.15: Vízilabda, Volvo Kupa, Magyarország-Románia
15.00: Kézilabda, női Bajnokok Ligája, FTC-Rail Cargo Hungária - Ljubljana
16.55: Kézilabda, férfi Bajnokok Ligája, Atlético Madrid-Sävehof
18.45: Kézilabda, férfi Bajnokok Ligája, Kiel-MKB Veszprém
21.10: Labdarúgás, portugál bajnokság, Benfica-Académica

    Digisport 2
15.55: Labdarúgás, angol bajnokság, FC Liverpool-Swansea City


forrás: MTI

Mi lesz XVI. Benedekkel a távozása után

február 15, 2013 -
XVI. Benedek megtartja a pápává való beiktatásakor maga választotta nevet, azt azonban még nem tudni, hogy a volt pápát milyen egyházi titulus fogja megilletni, ahogy azt sem, hogy milyen papi ruhát visel majd.

 
A nemzetközi sajtó XVI. Benedek jövőjét firtató kérdései közül a Vatikánban se tudnak mindenre válaszolni, hiszen utoljára pápa több mint hatszáz évvel ezelőtt távozott tisztségéből.
 
Az olasz és külföldi újságok is elismeréssel írtak Federico Lombardi, szentszéki szóvivő őszinteségéről, aki a Vatikánban hétfőtől naponta tartott sajtótájékoztatókon gyakran bevallja: nem tud válaszolni a feltett kérdésekre.
 
"Értsék meg, ez a helyzet számunkra is új" - ismétli Lombardi hangsúlyozva, hogy a kánonjogászok, az egyházi tradíció szakértői és a vatikáni protokoll az eseményekkel egyszerre haladva igyekszik válaszokat találni a rendkívüli pápai elhatározás teremtette kérdésekre.
 
Lombardi arra kérte a sajtót, hogy XVI. Benedekről írva a "lemondás" helyett inkább a "visszalépés" kifejezést használja.
 
Azt már tudni, hogy február 28. után XVI. Benedek megtartja a pápává való beiktatásakor maga választotta nevet. Elválaszthatatlan tőle, mindenki XVI. Benedekként ismeri" - mondta Lombardi.
 
Arra viszont még nem született válasz, hogy a volt pápát milyen egyházi titulus fogja megilletni. Azt sem tudni, hogy milyen papi ruhát visel majd és ennek milyen színe lesz: XVI. Benedeknek nem lehet többé fehér reverendája, hiszen ez az új pápáé lesz - írták az olasz lapok.
 
Amikor két hét múlva XVI. Benedek elhagyja a Vatikánt és Castelgandolfóba költözik, személyi titkára Georg Gänswein, a Pápai Ház prefektusa kíséri el, aki továbbra is vele marad. A pápával marad az eddig háztartását vezető négy nővér is.     XVI. Benedek pápai gyűrűjét ketté törik és a vatikáni pápai lakosztályt lepecsételik az utód megválasztásáig. A volt pápa biztonságát továbbra is a vatikáni csendőrség felügyeli. XVI. Benedek nyugdíjat nem kap, de a "Vatikán gondoskodik róla" - mondta Lombardi, hozzátéve, hogy XVI. Benedeknek pápaként is minimális volt a személyes kiadása.
 
Castelgandolfóból XVI. Benedek később a pápai állam falai közé készül visszavonulni egy vatikáni kolostorba. Az épület a bio-zöldségekkel beültetett veteményeskert mellett áll, melyet XVI. Benedek pápasága közel nyolc éve alatt alakított ki a vatikáni kertekben. XVI. Benedek a római papokkal tartott audiencián azt hangoztatta, hogy a világtól elzárkózva akar élni, de a szóvivő szerint semmi nem akadályozza meg, hogy lemondása után néha elhagyja a Vatikánt.

forrás: MTI

Ismét emelkedett a gázolaj ára

február 15, 2013 -
Emelte bruttó 2 forinttal a gázolaj árát pénteken a Mol Nyrt., a 95-ös benzin nagykereskedelmi ára most sem változott.

  
Az emeléssel a gázolaj ára 433-434 forint lett, a 95-ös benzin literenkénti átlagára 432-433 maradt.
  
Szerdán bruttó 4 forinttal emelte a gázolaj árát a Mol.
  
A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.
  
A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt.
  
Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
forrás: MTI

Ma kezdődik az első Budapesti Halfesztivál

február 15, 2013 -
Ma kezdődik az első Budapesti Halfesztivál, ahol a hal ízű vattacukortól az afrikaiharcsa-szalámin át az orosz vodkás hallevesig és az egyéni receptek alapján elkészített magyaros halászlevekig a magyar és az ázsiai halgasztronómia szinte minden szegmensét bemutatják.

  
Az Erzsébet téren vasárnap záruló esemény nem egyetlen fajra koncentrál, hanem igyekszik a teljes magyarországi halpalettát bemutatni. Emellett az ingyenesen látogatható fesztivál vendégei megismerkedhetnek a vietnámi, a thaiföldi és a japán halkultúra remekeivel, a tenger gyümölcseinek elkészítési technikáival is.
  
A látogatók borokat és pálinkákat is kóstolhatnak, sőt akár maguk is elkészíthetik ételeiket például a felállított szalonnasütőn. Lesznek színpadi műsorok, valamint a kisebbeknek minividámpark. A pénteki halászléfőzést és halászlé-bemutatót Harcsa Veronika koncertje kíséri. Másnap a halászléfőző verseny után magyar folklór programok, a GasztroJazz előadása és a Budapesti Utcazenészek Fesztiválja szolgáltatja a zenét a finom falatok mellé. Vasárnap a gyermektáncház után bemutatkozik az ázsiai halas konyha, illetve a színpadon az ázsiai folklór.
  
A fesztivál részletes programja és egyéb információk megtalálhatóak a www.budapestihalfesztival.hu internetes oldalon.
forrás: MTI

Magyarország a 4. leginkább szerető ország

február 14, 2013 -
A válság és a háborúk ellenére is van még remény az emberiség számára: egy felmérés szerint a Föld valójában úszik a szerelemben és szeretetben. Magyarország a negyedik leginkább szerető ország.

 
A Gallup World Poll reprezentatív felméréséből kiderült: a világ népességének 70 százaléka mondja, hogy minden egyes nap vannak olyan pillanatai, amikor szerelmet vagy szeretetet érez.
 
A földi Paradicsom ebből a szempontból a Fülöp-szigetek, ahol az emberek 93 százaléka naponta érzi, hogy szeretik. A délkelet-ázsiai országot egy afrikai, mégpedig Ruanda követi, az ott élők 92 százalékának nem múlik el napja szeretet nélkül. Puerto Ricóban sem nélkülözik az emberek ezt az érzést, a helyiek 90 százalékának jut belőle minden áldott nap. Magyarország 89 százalékkal a negyedik.
 
Az első tízben szerepel még Ciprus, Trinidad és Tobago, Paraguay, Libanon, Costa Rica, illetve Kambodzsa. Az Egyesült Államok csak a 26. a sorban.
 
A legkevésbé - 29 és 32 százalék közötti arányban - Örményországban, Mongóliában és Üzbegisztánban érzik úgy az emberek, hogy szereti őket valaki.
 
Justin Wolfers, a Gallup vezető szakértője, egyben a Michigani Egyetem tanára rámutatott: az egyes országok közötti megdöbbentő különbségek oka vélhetően abban rejlik, hogy mely államokban mit értenek szerelem, illetve szeretet alatt az emberek, a párjuk iránt táplált romantikus érzelmeket, vagy a családtagok és a barátok iránti szeretetet is.
 
A Gallup felmérése 136 országra terjedt ki - írta a Business Insider amerikai weblap.

forrás: MTI

Kínai csapat érkezne a Forma-1-be

február 14, 2013 -
A KCMG csapat révén idén először nevezett a Le Mans-i 24 órás versenyre egy kínai alakulat. Még sor sem került az eseményre, az ázsiaiak azonban máris további céljaikról beszélnek: pár év múlva szeretnének megérkezni a Forma-1-be is. 


A hong kongi központtal rendelkező csapat az LMP2-es kategóriában fog indulni júniusban a legnevesebb hosszú távú versenyen. A korábban F3-ban és a japán Super GT-ben szerepet vállaló istállónak ez lesz az első fellépése nemzetközi színtéren.
„Komoly célokkal alapítottam meg a KC Motor Group csapatot” - idézi az Auto Motor und Sport a tulajdonos, Paul Ip szavait. - „Mi akarunk lenni az első kínai csapat a Forma-1-ben. Tíz éve van már Kínai Nagydíj, tavaly pedig Ma Csing-hua első kínaiként kóstolhatott bele az F1 légkörébe négy pénteki edzés során. Saját csapatunk azonban még sohasem volt. Ezen akar a KCMG változtatni az elkövetkező években.”

„Hatalmas erőfeszítéseinknek köszönhetően most közelebb kerültünk ehhez a célhoz. Idén először fogunk rajthoz állni a Le Mans-i 24 órás versenyen. Ez egy óriási lehetőség számunkra. A közeljövőben tovább szeretnénk terjeszkedni Európában, hogy végül az egész világon aktívak legyünk.”

Tavaly a csődközelbe került HRT megmentőjeként is szóba hoztak egy kínai céget, de végül abból az üzletből nem lett semmi. Egyértelmű viszont, hogy a világ két legnépesebb állama, Kína és India az utóbbi években egyre inkább tért hódít a Forma-1-ben is. 


Utóbbi országnak már öt éve van saját csapata, sőt már nem is Vijay Mallya az egyetlen indiai csapatfőnök, hiszen a Saubert irányító Monisha Kaltenborn is az ország szülöttje.

forrás: hírado.hu

FIFA-világranglista: Előztek a románok, Magyarország a 33.

február 14, 2013 -
A magyar labdarúgó-válogatott egy helyet visszacsúszva a 33. helyen áll a nemzetközi szövetség (FIFA) legfrissebb, csütörtökön nyilvánosságra hozott világranglistáján. 



A második maradt Németország, a harmadik pedig Argentína. A legtöbbet a friss Afrika-bajnok Nigéria javított helyezésén: 22 pozíciót előrelépve 30. a rangsorban. 

A FIFA honlapján olvasható listán a magyarokat a világbajnoki selejtezős ellenfelei közül a vb-ezüstérmes és jelenleg nyolcadik hollandok mellett ezúttal a románok is megelőzik.  
 
A magyar válogatott 2011 szeptemberében a 27. pozíciót foglalta el, az volt a legjobb helyezése a rangsor 1993-as bevezetése óta.


1.  (1.) Spanyolország 1590 pont
2.  (2.) Németország 1437
3.  (3.) Argentína 1281
4.  (6.) Anglia 1160
5.  (4.) Olaszország 1157
6.  (5.) Kolumbia 1129
7.  (7.) Portugália 1129
8.  (8.) Hollandia 1108
9. (10.) Horvátország 1059
10.  (9.) Oroszország 1055
...31. (33.) Románia 744
...33. (32.) MAGYARORSZÁG 728
...41. (40.) Törökország 616
...82. (83.) Észtország 426
...204. (203.) Andorra 11


forrás: sport365.hu

E-mail Newsletter

Sign up now to receive breaking news and to hear what's new with our website!

© 2014 napiTopik. WP Theme-junkie converted by Bloggertheme9
Powered By Blogger | Published By Gooyaabi Templates .
back to top