A csapat által kiadott hivatalos közleményben Coronel hosszasan nyilatkozott idei várakozásairól és céljairól, ám az autosport.com munkatársával ezeken felül néhány plusz információt is megosztott.
Coronelnek ez lesz a harmadik éve a WTCC-ben a ROAL Motorsporttal, ám az első olyan, amikor a gyári Chevrolet már nem lesz jelen a sorozatban. A rutinos holland épp ezért bízik benne, hogy az egyes futamokon és a világbajnokság egyéni pontversenyében is képes lesz harcba szállni a top3-as helyezésekért.
Gyakorlatilag a hivatalos sajtóközlemény kiadásával egy időben megjelent egy másik, az autosport.com-on közzétett cikk is, melyben Coronel többek között a különböző márkák között várható idei erősorrendről is kifejtette véleményét.
„Természetesen, legalábbis nagy valószínűséggel a Hondáé lesz idén a legjobb csomag, mivel ők gyári istállóként futnak” – kezdte Coronel egy magyar szempontból hízelgő megjegyzéssel, hiszen mint tudjuk, idén a Zengő Motorsport magyar pilótája, Michelisz Norbert is egy gyári felkészítésű Honda Civicet terelgethet majd a futamokon.
De! „De nem szabad elfelejtenünk, hogy nekik ez lesz az első évük gyári csapatként a bajnokságban, mindenki más pedig nagyjából egy szinten fog mozogni, mivel a gyári Chevrolet-k már nem lesznek a mezőnyben.
Általában a versenysportban a kevesebb pénz, kevesebb sebességet jelent” – mutatott rá a kegyetlen igazságra Coronel, ami egyébként nemcsak a motorsportokra jellemző, de az összes profi sportra, hiszen Puskás Ferenc, a magyar „Aranycsapat” hajdani klasszis labdarúgója is már nagyon régen mondta: „Kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci!”
Ez a WTCC kapcsán most magyarra lefordítva annyit tesz, hogy – sokakkal ellentétben – Coronel szerint idén már nem fog ugyanolyan erőt képviselni a versenypályán a Chevrolet, mint az előző években, amikor az amerikai márka még gyári csapatként volt jelen a sorozatban. Legalábbis reméli, hogy így lesz, hiszen erre alapozza optimizmusát. „Hiszem, hogy képesek leszünk dobogós helyen zárni a bajnokságot, és remélhetőleg néhány győzelmet is begyűjteni az odáig vezető úton” – bökte ki Coronel.
A 40 éves pilóta ezután az autók minimumsúlyára vonatkozó szabályváltozásokra is kicsit bővebben kitért nyilatkozatában. „Úgy tűnik, hogy idén az első- és a hátsó-kerékmeghajtású autók is ugyanazzal a minimumsúllyal futnak majd, ezért természetesen végre kellett hajtanunk néhány változtatást az autón.
A hátsó szélvédőt műanyagra cseréltük, ami egy apró lépés a jó irányba. Tavaly hiába kaptunk olykor 20 kg súlykedvezményt, semmire nem mentünk vele, mert az autó valós súlya alapvetően körülbelül 30 kg-mal az autó meghatározott minimumsúlya felett volt. Dolgozunk rajta, hogy ezen az idei évre változtassunk, és a műanyag hátsó szélvédő első lépésnek megteszi” – zárta mondandóját Tom Coronel.
forrás: P1Race.hu