Sepang: Lorenzo törte meg Pedrosa sorozatát

február 28, 2013 -
Első alkalommal fordult elő idén, hogy nem Dani Pedrosa futotta a legjobb köridőt egy tesztnapon, hiszen ma Jorge Lorenzo bizonyult a legjobbnak a Repsol Honda 26-os rajtszámmal versenyző pilótája előtt.



 Ezúttal kegyesebb volt az időjárás a MotoGP mezőnyéhez, vagyis nem szakította meg eső a második tesztnapot, így elég sok versenyző tett meg több mint ötven kört a mai nap során. Miként azt feljebb is említettük, a legjobb időeredményt ezúttal Jorge Lorenzo érte el, Dani Pedrosát és a meglepetésembert, Cal Crutchlow-t megelőzve. 

Az élmezőnyből kimondottan hosszú etapokat ezúttal sem teljesített senki, vagyis maximum 4-5 körös futásaik voltak a versenyzőknek, ezekből viszont rengeteg. A legjobb ötben még Marquez és Rossi zárt, igaz nekik már viszonylag tetemesnek mondható, hét tizedes hátrányuk van az elsővel szembe, az őket követő Bautistáról és Bradlről már nem is beszélve.

A ducatisoknak most is be kellett érniük a nyolcadik és kilencedik hellyel, azonban az már valamelyest biztató, hogy nem a megszokott kettő, hanem „csupán” másfél másodperc a lemaradásuk. Igaz ugyan, hogy még a malajziai tesztből egy nap hátra van, azonban mindenképpen érdemes lesz majd a március 23-án kezdődő jerezi próbán figyelemmel követni, hogy miként teljesítenek a bolognai gyár motorjai a többiekkel szemben, ugyanis a spanyol aszfaltcsík az utóbbi években nem igazán feküdt a Desmosedicinek. (Stoner is csak egy harmadik helyet tudott legjobb eredményként felmutatni Jerezben, amíg a Ducati pilótája volt.)

  Ducati privát csapatának versenyzői sajnos továbbra is elég halvány teljesítményt nyújtanak, vagyis úgy tűnik, hogy még a gyári segítség sem nagyon segít rajtuk. Igaz meg kell jegyezni, hogy Spies még a délelőtt folyamán bukott, így ez is közrejátszhatott abban, hogy az amerikai csak a tizenhetedik helyen zárta a mai napot. A CRT-sek mezőnyében újfent Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak, aki mögé aztán a CRT-sek második helyére Hector Barbera zárkózott fel az Avintia Racing FTR-Kawasakijával, amelyben Magneti Marelli elektronikát használnak. Barbera, akárcsak Espargaro, még Spiesnél is jobb időt ment, illetve meg tudta verni az egyébként jól teljesítő Randy De Puniet-t. 

Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést a Paul Bird Motorsport saját fejlesztésű motorjáról, amellyel kapcsolatban még bizonyára igen kezdeti fázisban tartanak a beállításokat illetően, hiszen Michael Laverty az utolsóként zárta a mai napot. (Az angol motoros legutóbbi teszten még egy ART-vel a legjobb CRT-sek között végzett.) 

A teszt holnap tovább folytatódik, amelynek végeredményéről természetesen beszámolunk majd.


A teszt második napjának végeredménye:

1 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing Team YAMAHA 2:00.282
2 Dani PEDROSA Repsol Honda Team HONDA 2:00.651 0.369
3 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 2:00.907 0.625
4 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 2:00.992 0.710
5 Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Team YAMAHA 2:01.065 0.783
6 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini HONDA 2:01.208 0.926
7 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP HONDA 2:01.485 1.203
8 Nicky HAYDEN Ducati Team DUCATI 2:01.778 1.496
9 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team DUCATI 2:01.803 1.521
10 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 2:02.023 1.741
11 Andrea IANNONE Energy T.I. Pramac Racing Team DUCATI 2:02.608 2.326
12 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar ART 2:02.905 2.623
13 Michele PIRRO Ducati Test Team DUCATI 2:02.920 2.638
14 Katsuyuki NAKASUGA Yamaha Factory Racing Test Team YAMAHA 2:02.946 2.664
15 Wataru YOSHIKAWA Yamaha Factory Racing Test Team YAMAHA 2:03.354 3.072
16 Hector BARBERA Avintia Blusens FTR KAWASAKI* 2:03.428 3.146
17 Ben SPIES Ignite Pramac Racing Team DUCATI 2:03.460 3.178
18 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar ART 2:03.518 3.236
19 Hiroshi AOYAMA Avintia Blusens FTR KAWSAKI* 2:03.990 3.708
20 Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project IODA-SUTER* 2:04.279 3.997
21 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing ART 2:04.350 4.068
22 Takumi TAKAHASHI HRC Test Team HONDA 2:04.512 4.230
23 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing FTR KAWASAKI* 2:04.656 4.374
24 Yonny HERNANDEZ Paul Bird Motorsport ART 2:04.671 4.389
25 Claudio CORTI NGM Mobile Forward Racing FTR KAWASAKI* 2:04.709 4.427
26 Bryan STARING GO&FUN Honda Gresini FTR-HONDA 2:05.439 5.157
27 Lukas PESEK Came IodaRacing Project IODA-SUTER* 2:06.206 5.924
28 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM* 2:07.721 7.439
*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők forrás: P1Race.hu

Wéber: A magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni

február 28, 2013 -
Miközben Michelisz Norbert épp Olaszországban vizitál az ő gyári fejlesztésű Hondáját is építő JAS Motorsportnál, az eddig a formulaautózásból ismert Kiss Pál Tamás pedig ugyancsak elkezdett mozgolódni a WTCC irányába, addig a Zengő Motorsport másik pilótája, Wéber Gábor sem tett le arról, hogy ott legyen a WTCC idei mezőnyében.


Gábor a SEAT Leon Európa-kupa korábbi bajnokaként tavaly, a szezon első felében a WTCC hat versenyhétvégéjén állt rajthoz a Zengő Motorsport második számú BMW-jével, és a slovakiaringi, valamint a hungaroringi első futamon első vb-pontjait is megszerezte. Később maga is oroszlánrészt vállalt a Hondával folytatott tárgyalásokban, és elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Norbi idén egy gyári fejlesztésű Honda Civickel indulhat majd a túraautó-világbajnokság futamain.

Hogy maga Gábor ott lesz-e a mezőnyben, az viszont egyelőre kérdés, miközben szépen lassan egyre több dolog tisztázódni látszik az idei rajtrácsot illetően. Keverednek a kártyák rendesen, most legutóbb például a SEAT-hoz is került egy igazi toppilóta Rob Huff személyében. Wéber Gábor segítségével most megpróbálunk eligazodni az idei pilótakeringőben, és kicsit tisztább képet kapni az idén várható erőviszonyokról.

-Kezdjük rögtön a legfrissebb hírrel. A világbajnoki címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt. Mit szólsz a hírhez? Meglepett? 

Wéber Gábor: - Nem, engem egyáltalán nem lepett meg. Sem neki, sem Yvan Mullernek nem volt állása idénre, ezért egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb leszerződnek valamilyen csapatba, és nyilván oda fognak menni, ahol megfizetik őket, nem pedig nekik kell fizetniük azért, hogy versenyezhessenek. Huff nagyrészt nyilván ezért döntött a Münnich Motorsport mellett, mert ők azok közé a kevesek közé tartoznak, akik megtehetik, hogy fizessenek az egyik pilótájuknak azért, hogy náluk versenyezzen. Ráadásul, a SEAT azért egy olyan autó, amivel ha a vb-címért nem is, de 1-1 futamgyőzelemért azért harcba lehet szállni, ahogy ezt (Gabriele) Tarquini is megmutatta tavaly, úgyhogy arról sincs szó, hogy Huffnak teljesen le kell most számolnia minden reményével, ami a jó szereplést illeti. Nem lesz olyan könnyű dolga, mint az előző években a Chevyvel volt, az biztos, de azért nem lesz reménytelen helyzetben. 2014-től pedig jönnek az új szabályok és az új gyártók, és akkor majd úgyis újra lehet osztani kicsit a lapokat, ő pedig addig is benne marad a köztudatban és a sorozat vérkeringésében.

- Zengő Motorsportos csapattársad, Michelisz Norbi most épp Olaszországban van a gyári Hondákat felkészítő JAS Motorsportnál. Beszéltél vele a kiutazása előtt?

- Nem, most épp nem beszéltem vele, de már úgyis átbeszéltünk mindent a Hondával kapcsolatban az utóbbi időben, úgyhogy majd igazából akkor leszek kíváncsi, hogy mit mond, ha hazajött. Elég sok idő telt már el a bejelentés óta, ő is jó sokat várt már az autóra, úgyhogy nagyon viszket a tenyere. Ha minden igaz, a héten először ki is próbálhatja az autót, úgyhogy ha hazajött, akkor lesz miről beszélnünk, az biztos. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményére és az első benyomásaira, reméljük, olyan lesz az autó, amilyennek elképzeltük.


- Köztudott, hogy Neked is oroszlánrészed volt abban, hogy végül sikeresen létrejött a Zengő Motorsport és a Honda közötti megállapodás. Azóta is tartod a kapcsolatot a Hondával? A Te idei versenyzésed kapcsán kezd már kikristályosodni valami?

- A Hondával továbbra is heti kapcsolatban állok, de innentől nagyobb részt igazából már a csapaton és a gyári Hondán fog múlni, hogy én mikor ülhetek be a második, a tavalyi autóba, és ha beülhetek, akkor hány versenyen és hogyan. Ez jórészt pénzkérdés is, hiszen ezt az egy autót sem volt olcsó és egyszerű megszerezni Norbinak, de örülök neki, mert így ő legalább tényleg egy igazi, gyári fejlesztésű csúcstechnikával versenyezhet idén, és meglesz rá az esélye, hogy a tehetségéhez méltó helyre kerüljön a mezőnyben.

- A WTCC-n kívül más opció szóba jöhet számodra?

- Végső esetben igen, de az lenne a legjobb, ha a WTCC-ben tudnám folytatni, ezért most várom, hogy mit mond a csapat, és mikor ülhetek bele a második autóba. Németországban indulhatnék a Porsche Carrera kupában, vagy ha nagyon nincs más, akkor az ETCC is szóba jöhet még, mert semmiképp sem szeretnék egy teljes évet kihagyni. Ugyanakkor a WTCC kapcsán tényleg rengeteg pénzről van szó, és nagyon komplikált a helyzet. Ez kifelé talán kevésbé jön le, de pont ugyanolyan nehéz megteremteni a lehetőséget, hogy az ember egy csúcstechnikában versenyezhessen, mint a pályán a vb-címért harcolni. Ez gyakorlatilag egy külön verseny a színfalak mögött, és senkinek sem egyszerű a helyzete.



- Nemrég Kiss Pál Tamás is megpedzette, hogy szeretne elindulni a WTCC hungaroringi futamán, amelynek kapcsán több csapattal is felvette a kapcsolatot. Örülnél neki, ha ő is ott lenne a hungaroringi versenyen, és Michelisz Norbival együtt hárman hajthatnátok a pályán a magyar sikerekért?

- Természetesen örülnék neki, főleg, ha – ahogy fogalmaztál – hárman lennénk, mert ez ugye azt feltételezné, hogy én is ott vagyok (nevet). Én tényleg csak örülnék neki, ha Tomi is ott lenne a mezőnyben, és kíváncsi is lennék rá, hogy mire képes egy túraautóval. Úgy gondolom, hogy az én versenyzésemet ez nem befolyásolná. Amikor versenyhétvége van, akkor én mindig igyekszem csak a saját feladatomra koncentrálni, de minél több magyar versenyző van mellettem a mezőnyben, én annál jobban örülök. Tudjuk, hogy Kiss Pál Tomi és Kiss Norbi is nagyon magas szintet képviselnek versenyzőként, és én úgy gondolom, hogy nekik is bármikor ott lehetne a helyük a mezőnyben. Mindannyian a magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni, ezért kívánom nekik, hogy legyen legalább olyan sikeres az idei évük is, mint a tavalyi volt, akár a WTCC-ben, akár máshol.


- Huffról és a Münnich Motorsportról már ejtettünk néhány szót, most vegyük sorra röviden a mezőny többi tagját. A privát Chevyket futtató Bamboo Engineering részéről elég nagyra törő célok hangzottak el az idei szezon kapcsán. Szerinted mennyi annak a realitása, hogy ők harcba szállhatnak idén a vb-címért?

- Szerintem nem sok. (Alex) MacDowall nagyon leszerepelt a szememben tavaly, úgy gondolom, hogy benne nincs meg a kellő intelligencia és tehetség ahhoz, hogy akár csak futamokat nyerjen a vb-n, holott tudjuk, hogy az autója erre bőven alkalmas lenne. (James) Nash-ben én valamivel több potenciált látok, de azt azért kizártnak tartom, hogy idén ő harcban legyen a vb-címért. Ő egy ügyes pilóta, Norbival sokat mentünk vele együtt még a SEAT Leon Európa-kupában is, és rengeteget fejlődött azóta is, úgyhogy benne tényleg látok potenciált. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy hiába nyerő autó a Chevy, MacDowall vagy épp (Pasquale) Di Sabatino tavalyi példája is megmutatta, hogy bizony csúnyán be is lehet vele égni, mert hát kell a pilóta is, aki kihozza belőle a maximumot. Nash 1-2 futamon talán okozhat majd meglepetést, és kíváncsian várom, hogy kik lesznek az RML pilótái, hiszen a bamboo-sok számára chevysként ők jelentik majd a fő viszonyítási pontot.



- Az RML pilótapárosáról ezek szerint még Te se tudsz semmi biztosat…

- Nem, és őszintén szólva annyi a pletyka, hogy én gyakorlatilag semmilyen végkifejleten nem lepődnék meg. Azt látni kell, hogy egy privát csapat esetében azért nagyon sok mindent meghatároz a pénz. Kevés olyan pilóta van a mezőnyben, akinek fizet egy csapat azért, hogy náluk versenyezzen, talán csak Yvan Muller és Rob Huff ilyenek, meg persze a gyári Honda-pilóták, Tarquini és Monteiro, a többieknek különféle szponzorok révén többnyire pénzt kell vinniük a csapatba ahhoz, hogy versenyezhessenek. Innentől kezdve pedig azt mondom, hogy szinte akárki kiköthet az RML-nél, akár egy Robb Holland is, vagy egy olyan pilóta, akinek még nem is hallottuk a nevét, de jó szponzori háttérrel rendelkezik. És ez még inkább igaz lesz akkor, ha az RML egyik pilótája Yvan Muller lesz. Neki biztosan fizetnének azért, hogy versenyezzen, így a másik pilóta gyakorlatilag tényleg lehetne bárki, aki eleget fizet. Nyilván ennek semmi realitása nincs, de ha holnap fognám magam és 1 millió euróval besétálnék az RML-hez, hogy megjöttem, akkor lehetnék akár én is Yvan Muller csapattársa náluk. Jelenleg ez a helyzet. A privát csapatoknak szükségük van a pénzre, és arra, hogy legalább annyi legyen a bevétel, mint a kiadás oldalon, különben értelemszerűen nem éri meg nekik elindulni a bajnokságban.


- Mire lesz képes szerinted a Lada a WTCC-ben?

- A Lada szerintem sose lesz egy világverő márka. Elvileg gyári program az övék is, de kicsit nekem keszekusza és szervezetlen az egész, és nem hinném, hogy ők egy olyan élautót tudnak építeni, amivel a vb-címért harcolhatnának. Még akkor sem, ha egyébként James Thompson egy kiváló fejlesztőpilóta. A gyári Hondához biztosan nem fognak tudni felnőni, mivel ők is folyamatosan fejleszteni fognak, és idén még a Chevyk is nagyon erősek lesznek. A súlykompenzációs rendszer és egyéb engedmények segítségével elképzelhetőnek tartom, hogy az FIA versenyképessé teszi majd őket bizonyos mértékben, de biztos vagyok benne, hogy nem ők lesznek a mérce.


- Fordok biztosan nem lesznek a mezőnyben, ugye?

- Biztosan nem, az a csapat megszűnt. De nem tudom, te hogy vagy vele, nekem azok az autók nem is fognak hiányozni a mezőnyből. Belátták, hogy ennek így nem volt értelme.



- A Zengő Motorsport márkaváltásával jelen állás szerint Tom Coronel és Stefano D’Aste lehet majd a BMW két toppilótája idén, igaz, közülük is csak Coronel indulása tekinthető még biztosnak. Mit vársz tőlük?

- Sőt, D’Aste indulása olyannyira nem tekinthető biztosnak, hogy én inkább azt veszem majdnem biztosra, hogy idén ő valahol máshol fog indulni. A Wiecherstől én is kaptam egy ajánlatot, és amikor rákérdeztem, hogy D’Aste idén náluk folytatja-e, akkor nem kaptam semmilyen választ. Úgy gondolom, hogy ez is egy válasz, és én ebből arra következtetek, hogy vagy nem tudtak még megállapodni egymással, vagy elválnak az útjaik. Jelenleg tehát a Wiechers is pilótakeresőben van, de nekik is olyan pilótára lenne szükségük, aki gyors is és pénzt is visz a csapathoz. Ami a BMW-k erejét illeti, a saját tavalyi tapasztalatainkból kiindulva meggyőződésem, hogy motorikusan olyan hátrányban van a BMW a mezőny többi autójával szemben, hogy azzal az autóval egyszerűen nem lehet vb-t nyerni. Ez egészen biztos. 1-2 futamgyőzelmet elcsíphetnek néhány fordított rajtrácsos futamon, de ennyi. A Chevy eleve évek óta jobb volt náluk, ezért még ha azt is vesszük alapul, hogy a Chevy innentől nem fog tovább fejlődni, még akkor is jobb lesz a Chevy idén a BMW-nél, mert tavaly év végén is jobb volt, és a BMW sem fog fejlődni. Lehet, hogy barkácsolnak ezt-azt házilag az autón, és könnyítenek rajta itt-ott, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy beelőzzék a Chevyt. És akkor a Hondáról még nem is beszéltünk…


- Köszönjük szépen, és sok sikert kívánunk a további tárgyalásokhoz, reméljük, idén is láthatunk majd a WTCC-ben, legalább 1-2 futam erejéig.

- Köszönöm, én is remélem!


forrás: P1Race.hu

Force India: Sutil lesz di Resta csapattársa

február 28, 2013 -
Maratoni hosszúságú várakozást követően két héttel a 2013-as szezon rajtja előtt biztossá vált, hogy Adrian Sutil egy év kihagyást követően visszatér a Forma-1-be, és a Force Indiánál Paul di Resta csapattársa lesz. 


A hírt számos megbízható forrás megerősítette, köztük az ülésért sokáig harcoló két pilóta, Sutil és Jules Bianchi menedzsere, valamint az Autosport is. A csapat hivatalos bejelentése ezt követően már csak formalitás lesz.

"Jules Bianchi nem lesz Paul di Resta csapattársa. Ma közölték velem" - közölte csalódottan a fiatal francia tehetség pártfogója, Nicolas Todt szerda este Barcelonában.

Sutil 2007-ben érkezett a sportba az istálló elődje, a sereghajtó Spyker színeiben, de még az azt követő két év nagy részét is a mezőny végén kellett eltöltenie az újraalakuló Force Indiával.

2010-re aztán a csapat egyértelműen feltört a középmezőnybe, így Sutil stabil pontszerzővé vált - abban az évben 11., a rákövetkezőben pedig 9. lett a bajnokságban. Egy bírósági ügy miatt azonban mégsem hosszabbították meg a szerződését.

A német a 2011-es Kínai Nagydíjat követően egy sanghaji bárban egy pezsgőspohárral megsebesítette a nyakán a jelenlegi Lotus csapat társtulajdonosát, Eric Luxot. A tárgyalásra 2012 elején került sor, ahol súlyos testi sértés okozásával bűnösnek találták Sutilt, akit 18 hónap felfüggesztett börtönbüntetés mellett 200 ezer eurós pénzbírsággal is sújtottak.

Ügyének elsimulása és Nico Hülkenberg Force Indiától való távozása pedig most lehetővé tette számára, hogy egy év kihagyás után visszatérjen a mezőnybe korábbi csapatával. Felkészülését azonban hátráltatta az elhúzódó várakozás, hiszen az istállónál mostanáig mérlegelték, hogy őt, vagy a Ferrari által pártfogolt Jules Bianchit ültessék-e az autóba. A döntés hátterében a hírek szerint már a 2014-es felkészülés, és a jövő évi motorszállító kiválasztása állt.

Sutil idén ugyanúgy Paul di Resta csapattársa lesz, akár csak 2011-ben volt, amikor pontok tekintetében 42:27 arányban felülmúlta újonc skót csapattársát. Most azonban di Resta van kényelmesebb helyzetben, hiszen biztos szerződéssel készülhetett harmadik szezonjára, míg a 30 éves német az eddigi nyolc tesztnapból csak egyet tölthetett az autóban.

5 szezonnal és 90 nagydíjrajttal a háta mögött Sutil már rutinos versenyzőnek számít. Az eddigi legjobb eredménye egy 4. hely a 2009-es Olasz Nagydíjról.  


forrás: hírado.hu

NHL: A Montreal nyerte az örökrangadót

február 28, 2013 -
A Keleti-főcsoport élén álló Montreal Canadiens 5-2-re nyert az örök rivális Toronto Maple Leafs otthonában az észak-amerikai profi jégkorongliga szerdai játéknapján. 


A montrealiak február 9-én 6-0-ra kaptak ki a juharlevelesektől, azóta viszont kilenc mérkőzés alatt 16 pontot gyűjtöttek. 

A címvédő Los Angeles Kings a szlovén Anze Kopitar 56. percben ütött góljával 2-1-re győzött a Detroit Red Wings ellen, és sorozatban ötödik diadalát aratta.

Az Anaheim Ducks Kyle Palmieri első NHL-es mesterhármasával verte a Nashville Predatorst, így megszakítás nélkül hetedik hazai összecsapásán sem talált legyőzőre, míg a Philadelphia Flyers úgy nyert a Washington ellen 4-1-re, hogy már az 5. percben 2-0-ra vezetett. 

Eredmények:

Toronto Maple Leafs-Montreal Canadiens 2-5


Philadelphia Flyers-Washington Capitals 4-1


Anaheim Ducks-Nashville Predators 5-1


Los Angeles Kings-Detroit Red Wings 2-1


forrás: MTI 

NBA: Curry 54 pontja is kevés volt a Knicks ellen

február 28, 2013 -
A Golden State Warriors játékosa, Stephen Curry hiába dobott idénycsúcsnak számító 54 pontot, csapata 109-105-re kikapott a New York Knicks otthonában az észak-amerikai kosárlabdaligában. 


 Eredmények:

Washington Wizards-Detroit Pistons 95-96

Orlando Magic-Sacramento Kings 101-125


Cleveland Cavaliers-Toronto Raptors 103-92


New York Knicks-Golden State Warriors 109-105 


Memphis Grizzlies-Dallas Mavericks 90-84


Houston Rockets-Milwaukee Bucks 107-110


Oklahoma City Thunder-New Orleans Hornets 119-74


San Antonio Spurs-Phoenix Suns 101-105, hosszabbítás után


Utah Jazz-Atlanta Hawks 91-102


Portland TrailBlazers-Denver Nuggets 109-111


forrás: MTI

Csempészésre használt személyautót foglaltak le

február 28, 2013 -
Csempészésre használt személyautót foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságának járőrei - közölte a szervezet rendészeti osztályvezetője csütörtökön az MTI-vel.

Dávid Zoltán pénzügyőr főhadnagy elmondta: a gépkocsival közel ötezer doboz, a jövedéki törvény számítása alapján több mint négymillió forint értékű cigarettát szállított egy férfi.

A járőrök Tiszabecs térségében tartottak közúti ellenőrzést, amikor felfigyeltek az autóra. A kocsi után mentek, megállították és ellenőrizték, s annak utasterében, illetve csomagtartójában csaknem ötezer doboz csempészett cigaretta volt.

A sofőr nem tudta magát igazolni, mint ahogy a dohányáru eredetét sem, ezért autóját és szállítmányát lefoglalták, ellene pedig büntetőeljárás indult - mondta az osztályvezető.

forrás: MTI

ByeAlex, a meglepetésember

február 28, 2013 -
A tévénézők sms-szavazatai juttatták A Dal szombati döntőjébe ByeAlexet, aki a zenei fősodortól eltérő, Kedvesem című dalával az elmúlt hetekben nagy népszerűségre tett szert és az Eurovíziós Dalfesztivál magyar válogatóversenyének egyik meglepetésembere lett.

"Egyáltalán nem akartam nevezni erre a versenyre, zsigerből tiltakoztam ellene, tőlem távol állnak az ilyen tévés vetélkedők. A lemezkiadóm, a CLS Music menedzsmentje azonban beadta a Kedvesem című dalt, ami a 244 indulóból bejutott a nyolcas döntőbe, holott egyáltalán nem olyan, amilyenek az eurovíziós számok lenni szoktak" - mesélte ByeAlex, azaz Márta Alex az MTI-nek.

Felidézte, hogy a Kedvesem ötlete csaknem három évvel ezelőttre nyúlik vissza, de csak 2012 végére lett belőle kerek egész. Eredetileg egy kísérletezős, popos számot írt, a szöveg egy életében megtörtént szituációról szól, abból az időből, amikor elhagyatottan élte mindennapjait.

"A végső változat valójában egy remix, amelyet az eredeti sávokra Zoohacker készített, aki tavaly Fábián Julival bejutott A Dal döntőjébe. Nem voltam biztos abban, hogy jó ötlet remixet készíteni egy ilyen dalra, de aztán meghallgattam Zoohacker verzióját és úgy éreztem, a szám az ő felfogásában is megőrizte bájosságát, akárcsak a nemrég elkészült táncosnős klip" - jegyezte meg ByeAlex.

Mint a 28 éves dalszerző-énekes elmondta, a zene talán úgy fertőzte meg kiskorában, hogy szüleinek elég szép lemezgyűjteménye volt. Később együtteseket alapított különböző stílusokban, dalokat szerkesztett, ahogy ő fogalmaz, "zenében gondolkodtam". Aztán elvégezte a Miskolci Egyetem filozófia szakát, elkezdett japán nyelven tanulni, dolgozott újságíróként, de prioritásként mégis maradt a zene.

ByeAlexet az elődöntőből és a középdöntőből is a tévénézők szavazatai juttatták tovább - ő az egyetlen ilyen a finálé nyolcas mezőnyében. Mint elmondta, bár januárban még alig ismerte valaki, Facebook-oldalán ma már erős tábora van, folyamatos biztatásokat, visszajelzéseket kap, és nem tudja megítélni, mire lehet ez elég, ha a zsűri a nyolcból esetleg beszavazná a legjobb négybe.

A zenész-dalszerző az MTI-nek beszámolt arról, hogy már dolgoznak a Kedvesem angol nyelvű változatán, bár - fűzte hozzá - ha ő utazna Malmőbe, legszívesebben magyarul énekelné el a számot.

A Dal szombati döntőjét élőben közvetíti az M1 és a Duna World.

forrás: MTI

Nissan 2014-ben visszatér?...

február 28, 2013 -
Nissan a 2014-es Le Mans-i 24 órás autóversenyre egy innovatív projekttel tér vissza, amely a tavalyi évben díjnyertes Nissan DeltaWing kísérleti versenyautó úttörő szellemiségét kívánja tovább vinni.

A Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn ma a japán Yokohamában a Nissan sportmodellekre és motorsportra specializált globális márkája, a Nismo új központjának megnyitóján mondta el, hogy ismét részt kívánnak venni a Le Mans-i autóversenyen.

Ghosn utalt arra, hogy a projekt alapja az innováció és az élmény teljesen új megközelítése, valamint megerősítette, hogy a cég ismét részt vesz a versenyen a kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxból indított, radikálisan új versenyautóval, amely elektromos technológiai újításokat is felvonultat majd.

A verseny során tesztelik az új, innovatív erőátviteli technológiát, és az adatokat megosztják majd az Automobile Club de l Ouest (ACO) szervezettel és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (Federation Internationale de l Automobile - FIA), hogy értékelhessék az áttörést jelentő technológiát az LMP1 kategóriájú versenyautók közé történő esetleges visszatérést megelőzően.


„Le Mans-ba olyan autóval térünk vissza, amely mind a közúti, mind a versenyautóinkban alkalmazott elektromos technológia nagysebességű tesztrendszereként működik majd a legkeményebb körülmények között" - mondta Ghosn.

A vezérigazgató bejelentésével kifejezte a Nissan további, a teljesítmény és az autósport iránti elkötelezettségét, valamint azt a merész ambíciót, hogy megváltoztassák az elképzeléseket arról, mi minden lehetséges a teljesítményben.

A Nissan rövidesen további részleteket is közzétesz az új projekttel kapcsolatban.

forrás:  Nissan Magyarország / SportSOX

Bajnaitól és Orbántól sem várható megújulás

február 28, 2013 -
A Jobbik elnöke szerint sem Bajnai Gordontól, sem Orbán Viktortól nem várható megújulás Magyarországon.
 
Vona Gábor szerdán Mohácson, a pártja által szervezett lakossági fórumon azt mondta: Bajnai Gordon néhány évvel ezelőtt kormányfőként megszorításokat vezényelt le, végrehajtotta az IMF és az Európai Unió diktátumait, most pedig úgy tűnik fel, mintha ő hozná el a demokráciát. Hozzátette: a Millát vezető Juhász Péter személyében olyan szövetségese van, aki a drogliberalizációért küzdő úgynevezett kendermagos tüntetések vezető alakja volt.
 
"Bajnai Gordonnak eddig egyetlen pozitív lépése volt, az, hogy az LMP kettészakadt miatta" - jegyezte meg.
 
A Jobbik elnöke a város egyik szállodájának konferenciatermében mintegy 250 fős hallgatósága előtt Orbán Viktort és a kormánypártokat is bírálta. "Bajnai Gordontól megújulást várni nagyon nagy naivitás, de Orbán Viktortól is. Aki kétharmaddal nem bír az ország javára tenni, annak mire van szüksége, három harmadra?" - tette fel a kérdést.
 
Vona Gábor értékelése szerint a kormányzó erők három fontos ígéretükben, a munkahelyteremtésben, a közbiztonság és az elszámoltatás terén sem tudtak valódi eredményt elérni. A politikus azt hangoztatta, hogy a közmunkaprogram nem foglalkoztatáspolitika, hanem inkább szociálpolitika, a korrupció a politika szinonimájává vált, a romák felzárkóztatására költött forrásoknak eddig nem volt érzékelhető hatásuk, az elszámoltatás tekintetében pedig az elmúlt két évtizedben nem történt előrelépés. "A kishalakat megpiszkálták, a nagyok megúszták" - jelentette ki.
 
A Jobbik elnöke ugyanakkor úgy vélte, hogy a munkahelyteremtéshez, a közbiztonsághoz és az elszámoltatáshoz csak politikai akaratra lenne szükség. A hallgatóság figyelmébe ajánlotta pártja Hét vezér programját, amely állítása szerint megoldást kínál Magyarország legfőbb problémáira.
 
Elmondta, hogy pártja a mezőgazdaságban, a feldolgozóiparban lát esélyt nagy számban munkahelyek létrehozására, az agrár-, valamint élelmiszer-ipari termékek értékesítéséhez azonban szükségesnek látják a hazai piacok visszaszerzését és az új piacok megtalálását is. A bányászat újraindításával 30 ezer, az építőiparban, állami otthonteremtéssel és dunai, tiszai vízlépcsők építésével 100 ezer ember juthatna álláshoz.
 
Vona Gábor szólt arról, hogy a Jobbik a rendőrség működése mellett a közbiztonság érdekében továbbra is szükségesnek látja egy, a közrend védelmével foglalkozó, általuk csendőrségnek nevezett rendvédelmi szerv felállítását.
 
A politikus az elszámoltatással kapcsolatban azt mondta: erre eddig azért nem került sor, mert "holló a hollónak nem vájja ki a szemét". Elszámoltatásra olyan politikai helyzetben kerülhet sor, amikor az elszámoltatónak nem kell félnie, hogy később elszámoltatott lesz - jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy a Jobbik ezt bátran merné vállalni.
 
A Jobbik fórumára igyekvő tömegben feltűnt két volt jobbikos mohácsi politikus is, de a szervezők nem engedték be őket a terembe.

forrás: MTI

Korrupció gyanújával őrizetbe vették a NAV egyik munkatársát

február 28, 2013 -
Korrupció gyanújával őrizetbe vette a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyik munkatársát és öt feltételezett bűntársát a Budapesti Nyomozó Ügyészség szerda hajnalban - értesült az MTI Hírcentrum.

Mint az M1 szerda esti Híradójában elmondták: az ügyet a Belügyminisztérium korrupcióellenes szervezete, a Nemzeti Védelmi Szolgálat derítette fel. Titkosszolgálati eszközökkel figyelték és dokumentálták az ügyben érintett NAV-os tisztviselő és társai minden lépését.

Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a Híradónak elmondta: a Budapesti Nyomozó Ügyészség szerdán nyolc helyszínen, Budapesten és vidéken összehangolt akciót hajtott végre a NAV korrupt tisztviselője, valamint bűntársai elfogása érdekében. Az ügyben több mint 10 millió forintot foglaltak le - tette hozzá.

Az ügyben eddig hét embert állítottak elő, közülük hatot vettek őrizetbe. A Budapesti Nyomozó Ügyészség kezdeményezte az őrizetbe vett gyanúsítottak előzetes letartóztatását - hangzott el a Híradóban.

forrás: MTI

A balatoni komp szombattól a tavaszi menetrend szerint közlekedik

február 28, 2013 -
A balatoni komp a tavaszi menetrend szerint közlekedik szombattól Szántód és Tihany között - tájékoztatta Kapócs Ferenc, a Balatoni Hajózási Zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-t szerdán.

A kompok Szántódról reggel 7 órától délután 18 óráig, Tihanyból reggel 7:30-tól délután 18:30-ig óránként indulnak.

forrás: MTI

Félmilliárd forint a főutak karbantartására

február 28, 2013 -
Félmilliárd forint támogatást biztosít a kormány az egy- és két számjegyű főutak budapesti szakaszainak karbantartására, ebből a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében három útvonalon végeznek felújítást - közölte a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-vel.
 
A Budapesti Közlekedési Központ két rétegben új burkolatot épít a Jászberényi út Maláta utca és Maglódi út, valamint Grassalkovich út, Haraszti út és Ócsai út közötti szakaszán, emellett elvégzik a pályaszerkezet helyi hibáinak javítását, a buszmegállók felújítását, a szegély- és járdajavítást, valamint a padkarendezést.
 
Az Ócsai úti MÁV-vágányok felett ívelő felüljárón kicserélik a dilatációs szerkezeteket, és javítják a betonfelületek bevonatát is. Emellett újrafestik a kopott hosszanti és keresztirányú útburkolati jeleket a Rákóczi híd és az Árpád híd között a Könyves Kálmán körút-Hungária körút-Róbert Károly körút útvonalon.

forrás: MTI

Húsz éven belül teljesen kipusztulhatnak a kérgesteknősök

február 28, 2013 -
Egy nemzetközi kutatócsoport szerint 78 százalékkal csökkent a súlyosan veszélyeztetett kérgesteknősök (Dermochelys coriacea) fészkeinek száma a hüllők elsődleges csendes-óceáni fészkelőhelyén.
 
A birminghami Alabamai Egyetem kutatóinak tanulmányát az Amerikai Ökológiai Társaság Ecosphere című tudományos online folyóiratában közölték. A szakemberek szerint az indonéziai Papua Barat tartomány Jamursba Medi partszakaszán lévő kérgesteknősfészkek száma az 1984-ben mért és rekordot jelentő 14 455-ről 1532-re esett vissza 2011-ben.
 
A nyugat-csendes-óceáni régió elsődleges kérgesteknős-fészkelőhelyén ma már kevesebb mint ötszáz teknős rakja le a tojásait évente. Az Alabamai Egyetem szaporodásbiológiai professzoraként dolgozó Thane Wibbels szerint mindez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb tengeri teknőse hamarosan teljesen kipusztulhat.
 
"Amennyiben a csökkenés tovább folytatódik, akkor húsz éven belül rendkívül nehézkessé, ha nem egyenesen lehetetlenné válik a kérgesteknősök számára a túlélés - húzta alá a szakember, aki 1980 óta foglalkozik a tengeri teknősök tanulmányozásával. - Egyedszámuk ugyanis olyan alacsonyra fog süllyedni, hogy a faj képtelen lesz már a talpra állásra."
 
A kérgesteknősök testhossza akár az 1,8 métert, súlyuk pedig a 900 kilogrammot is elérheti. Az állatok 1200 méter mélyre is képesek alámerülni és hatalmas távolságokat tesznek meg Indonéziától az Egyesült Államok csendes-óceáni partvidékéig, majd onnan vissza - olvasható a ScienceDaily című ismeretterjesztő hírportálon.
 
(http://www.sciencedaily.com/releases/2013/02/130226141233.htm)

forrás: MTI

4G-ben és mobil szolgáltatásban is erősít a Magyar Telekom

február 28, 2013 -
A mobil tartalom-szolgáltatás területén, a mobil eszközökön elérhető zene és video szolgáltatásban erősít a Magyar Telekom az idén, mindez segítheti a negyedik generációs (4G/LTE) adatátviteli technológia elterjedését is.

A Magyar Telekom hamarosan mindenki számára elérhetővé teszi mobil eszközökön, táblagépeken és okostelefonokon a Moziaréna szolgáltatását - mondta Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese az MTI-nek Barcelonában. Jelenleg interaktív tévén (IPTV és Interaktív Sat TV) és interneten keresztül, asztali számítógépeken vagy mobil eszközökön a Magyar Telekom T-Home előfizetői számára érhető el ez a szolgáltatás.

A tévéfelületen elérhető videotékából nemcsak filmek nézhetők meg, hanem az archív tévében visszakereshető például az előző napi híradó, vagy megnézhetjük a kedvenc sorozatunk előző napi adását, amelyről lemaradtunk - magyarázta a cégvezető. Mobil eszközön mindez akár utazás vagy sorban állás közben is elérhető majd - tette hozzá.

A szakember szerint egyre nagyobb az igény arra is, hogy a felhasználók a szöveges vagy képi kommunikáció mellett videóban is kommunikáljanak. Ahogy ez a fajta adatátvitel kezd majd tömeges méreteket ölteni, az már olyan mértékű hálózati terhelést fog jelenteni, amihez szükségszerű a hálózat további fejlesztése, és olyan sávszélességet fog igényelni ennek a tartalomnak az élvezhető használata, amihez már elengedhetetlen lesz az LTE használata.

Kifejtette, hogy bár az 4G/LTE már most is elérhető - Budapesten 99 százalékos, országosan pedig 27 százalékos a lefedettség a cég ügyfelei számára -, azonban a használata még nem terjed olyan mértékben, mint ahogy azt a kiépítettség és a szolgáltatás által biztosított ügyfélélmény lehetővé tenné. Ennek az az oka, hogy a jelenlegi harmadik generációs technológia is rendkívül jó minőségű, és ki tudja elégíteni az átlagos hétköznapi felhasználást, például az internetezést vagy e-mail kezelést.

Véleménye szerint a mindennapi adatforgalmi igény növekedése lesz az, ami az LTE használatát el fogja terjeszteni. A használat tömegessé válásához Keszég Attila szerint három dolognak kell egyszerre jelen lennie: jó minőségű hálózatnak, megfelelő készülékeknek és jó tartalomnak. Hozzátette, hogy bár az LTE-képes telefonok és egyéb mobil eszközök iránt egyelőre csak réteg igény jelentkezik, most még csak azok a korai alkalmazók keresik, akik kifejezetten követik a legújabb műszaki fejlesztéseket, de a technológia nagyobb térnyerésével a készülékekkel szembeni elvárások is nőni fognak és egyre szélesebb ügyfélkörben terjed majd el a szolgáltatás használata, amely a mobilinternetezés új dimenzióját nyitja meg.

forrás: MTI

Tilda Swinton is feltűnik David Bowie új klipjében

február 28, 2013 -
Tilda Swinton Oscar-díjas színésznő játssza David Bowie külvárosi feleségét a brit zenész legújabb kislemezéhez forgatott videoklipben.
 
Swinton, aki a 2007-es Michael Clayton című filmben nyújtott alakításáért vehette át a legjobb női mellékszereplőnek járó Oscar-díjat, Bowie oldalán vásárolgat és tévézik a klipben.
 
A színésznő korábban a brit Orbital nevű elektronikus duó The Box című számához forgatott kisfilmben tűnt fel, amely a legjobb videoklip kategóriában versenyzett az 1997-es Brit Awards zenei díjátadón.
 
Az új Bowie-videót Floria Sigismondi jegyzi, aki korábban is dolgozott együtt az énekessel, és mások mellett a Muse zenekarnak, Katy Perrynek, a The White Stripes együttesnek és Marilyn Mansonnak is rendezett már videoklipet.
 
A The Stars (Are Out Tonight) című szám Bowie hamarosan megjelenő The Next Day című korongjának második kislemezeként látott napvilágot. Az énekes egy évtizedes szünet után rukkol elő az új stúdióalbummal.
 
A videóban két androgün modell, Andrej Pejic és Saskia De Brauw is feltűnik, Iselin Steiro norvég modellt pedig a fiatal Bowie bőrébe bújva láthatja a közönség - adta hírül a BBC News.
 
(http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-21588556)

forrás: MTI

Hiányos árukészlet miatt bírságolta a GVH a Tesco-t

február 28, 2013 -
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Tesco-Global Áruházak Zrt. (Tesco) akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a meghirdetett akciója során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan; ezért jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
 
A versenyhatóság közleménye szerint a GVH eljárásában a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett „Őszi kiárusítás” elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta. Ennek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70 százalékos kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken azonban csak a kedvezményes árakat és a kedvezmény mértékét tüntették fel. Így a fogyasztóknak nem volt lehetőségük tájékozódni a termék eredeti áráról.
 
A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket -, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházanként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.
 
A GVH megállapította, hogy a Tesco egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
 
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el - áll a közleményben.

forrás: MTI

Országos slam a Trafóban

február 28, 2013 -
Először rendeznek országos csapatbajnokságot a slam poetry, az amerikai kocsmakultúrából eredő kortárs költészet legjobb hazai képviselői. A vetélkedésnek szombaton a fővárosi Trafó Kortárs Művészetek Háza ad otthont.


A poetry slam elnevezésű, napjainkra világszinten önálló műfajjá érett verses vetélkedő az 1980-as évek közepén született az Egyesült Államokban. A középkori dalnokversenyekhez hasonlítható, az amerikai kocsmakultúrából eredő slam poetry a kortárs költészet, a rap és a stand-up sajátos elegye.

Egyéniben először tavaly októberben rendeztek országos slam poetry bajnokságot, amelyet az Akkezdet Phiaiból ismert Saiid, azaz Süveg Márk nyert meg. Ő képviselte Magyarországot a decemberben Antwerpenben tartott slam poetry Európa-bajnokságon, amelyen az 5. helyen végzett. Most a hazai slammer csapatok küzdenek meg a Trafóban - közölték a szervezők az MTI-vel.

A szombati rendezvényen a Slam Poetry Budapest (SPB) konferansziépárosa, Mavrák Kata "Hugee" és Németh Péter "Zeek" irányítja az eseményeket, ők választják ki a közönségből a zsűri két tagját, akik a három profi, Petrányi Zsolt, a honi slammozgalom keresztapja, Süveg Márk Saiid magyar slambajnok és Keszég László rendező-színész mellett pontozhatnak.

Az SPB Keszég Lászlót kérte fel az első magyar slamszínházi produkció rendezésére is. A háttérzenét az eseményeken jól bevált Amoeba (Sabák-Sági-Boros trió), a látványt a Kiégő Izzók vj-kollektívája szolgáltatja.

Magyarországon 2006-ban rendeztek először slam poetry találkozót, ez volt a Műcsarnok által megszervezett Budapest Slam. Rá két évre létrejött a Slam Poetry Budapest (SPB), a lelkes slammerekből álló kisközösség, és havi rendszerességgel kezdtek slameket tartani.

forrás: MTI

BL: Ibrahimovic kétmeccses eltiltást kapott

február 27, 2013 -
Két Bajnokok Ligája-mérkőzésre szóló eltiltást kapott Zlatan Ibrahimovic, a Paris Saint-Germain svéd futballsztárja.



Az európai szövetség szerdán közölte, hogy a franciák csatárának ki kell hagynia a nyolcaddöntő jövő szerdai visszavágóját a Valencia ellen, majd – ha a PSG továbbjut – a negyeddöntő első mérkőzését is.

A botrányairól is ismert légióst február 12-én, a Valenciában 2–1-re megnyert mérkőzés 91. percében állította ki a játékvezető durvaság miatt. 

forrás: MTI

NBI: A Veszprém nyolcgólos sikerrel vágott vissza a Szegednek

február 27, 2013 -
Az MKB Veszprém a férfi kézilabda-bajnokság 20. fordulójában visszavágott a Szegednek a 9. fordulóban idegenben elszenvedett 31–24-es vereségért, ezzel vesztett pontok tekintetében is megelőzte a Tisza-partiakat, így gyakorlatilag eldőlt, hogy Carlos Ortega együttese nyeri meg az alapszakaszt.


1.FÉLIDŐ

 
1–5. perc: Mikler – Prodanovics, Ancsin, Sulc, Zubai, Larholm, Vadkerti összeállításban a Szeged kezdte a mérkőzést. A Veszprém felállása: Fazekas – Császár, Sulic, Nagy L., Schuch, Terzic, Ugalde. Fazekas védésével kezdődött a találkozó, majd a támadásban Schuch helyére érkező Iváncsik Tamás szerezte az első gólt. A hazaiak védekezése rendkívül összeszedett volt az első percekben, Fazekas újabb védést mutatott be, Frantisek Sulc mellélőtt, Nagy László a túloldalon viszont beállóból betalált. 2–0

6–10. perc: Hat perc elteltével sem született meg az első szegedi gól, Renato Sulic viszont ziccerben előzékenyen szolgálta ki Cristian Ugaldét, aki nem is hibázott. A vendégek részéről a jobb szélre lesodródó Ancsin Gábor volt először eredményes. Nagy László betörés után szerezte meg a második gólját, amire gyors egymásutánban három találat érkezett: Sulctól, Császártól és Rajko Prodanovicstól. 5–3

11–15. perc: Császár Gábor a gólja után a kapufát találta el, amit követően Prodanovics gyors indulás végén pattintott Fazekas lába mellett a kapuba. A Veszprém védekezést váltott, és átállt 5+1-es védekezésre, Császárral a zavaróban. Jonas Larholm nem hibázta el a meccs első hetesét, Sulic rossz lövése után a Szegednek tehát esélye volt az egyenlítésre. 6–5

16–20. perc: Az egyenlítés nem jött össze, Ugaldénak viszont igen az indulás utáni gyors gól. Az újabb lerohanás végén Sulic szolgálta ki ismét a spanyol szélsőt, akinek labdája ezúttal kipattant a bal oldali kapufáról. Skaliczki László 7–5-nél időt kért. Larholm betörésével csúnyán megetette a veszprémi védelem közepét, az egyenlítés viszont passzív játék miatt újra nem jött össze a Picknek. A Chema Rodríguez elleni szabálytalanság miatt Czina József kapta a találkozó első kétperces büntetését, az emberelőnyt a spanyol irányító használta ki betörés után. 8–6

21–25. perc: A Szeged okosan játszott emberhátrányban, hosszan és a végén góllal, amelyet Balogh Zsolt szerzett. Chema hetest harcolt ki, Iváncsik Tamás lövése után viszont Mikler Roland kirúgta a labdát. Iman Dzsamalit is kiállították a játékvezetők a túloldalon, Larholm büntetőből egyenlített. Carlos Ortega pedig úgy érezte: itt az ideje letenni a T betűt a zsűriasztalra, időt kért. A Veszprém időkérése után Chema Rodríguez révén szerezte vissza az előnyt a hazai csapat, nem sokkal később pedig jött egy újabb szegedi kiállítás, ismét Czina. 9–8

26–30. perc: Nagy László megállíthatatlanul tört be emberelőnyben, majd Császár hetese után ismét három volt a Veszprém előnye. Skaliczki László újra időt kért, ám a tanácsok kiosztása előtt a játékvezetőket is helyretette, aminek sárga lap volt a „jutalma”. Sulc lövése után a kapufa segítette ki a hazaiakat, Laluska Balázs ziccerét védte Mikler, ezt követően azonban jött egy belemenés, ami után Schuch Timuzsin dobott gólt. Sulc a mezét levéve tiltakozott a játékvezetőknél, kétperces büntetést ért a sajátos performansz. Balogh Zsolt emberhátrányból újra betalált, Dzsamali pedig a kapufa segítségével szerezte meg az első gólját. A Veszprém 13–9-re vezetett a szünetben.

2.FÉLIDŐ
 
31–35. perc: A Veszprém a második félidő elején első támadásából ötre növelte előnyét Dzsamali révén, majd Sulc és Sulic talált a kapuba egymás után. Chemát két percre kiszórták, Antonio Pribanicot gyorsan meg is találta beállóban a Szeged, majd Prodanovics faragta tovább a hátrányt.
Kiegészült a Veszprém, Dzsamali átlövése ellen nem is volt ellenszer. 16–12

36–40. perc: Gödörbe került a Szeged, Császár, majd Nagy is gyors lerohanás végén talált be. Nagy Lászlót a Pribaniccsal szembeni szabálytalansága miatt kiállították a játékvezetők, majd pillanatokkal később Chema Rodríguez is mehetett a kispadra! Kettős emberhátrányban Ancsinról maradtak le a hazaiak, a túloldalon Gulyás Péter mellé lőtt, Fazekas viszont labdát fogott, Császár így kettős hátrányból futhatott ziccerben, és nem is hibázott. A Szeged pillanatok alatt szétesett, Laluska, majd Sulic is betalált egy percen belül, Skaliczki László pedig kihasználta utolsó időkérését. 21–14

41–45. perc: Pribanic kétpercese után Prodanovics talált be hátrányból. Erre Dzsamali felelt, az újabb indulásgól, Gulyás Péter találata után pedig már nyolc gól volt a különbség a két csapat között. Sulc az egyes és a kettes védő között használta ki a lyukat eredményesen. 23–16

46–50. perc: Gulyás újabb indulása végén Mikler ismét ziccert hárított. Két belemenés után Marinko Kekezovics pontos volt, majd Zubai harcolt ki hetest, a büntetővonalról Larholm a kapu mellé lőtt. Vadkerti Attila kapott két percet mezhúzásért, Laluska megpattanó lövése pedig utat talált a hálóba. Terzic kiharcolt hetese után a Mikler–Császár párharcból a szegedi kapus jött ki jobban. 24–17

51–55. perc: Sulic nyolcra növelte a hazaiak előnyét, ami után Terzic, majd Sulic is kiszállt két percre a csatából. Sulc használta ki az előnyt, ezt követően Carlos Ortega kért időt, hogy tisztázza az emberhátrányban játszandó figurát. Ziccerben Kekezovics ejtett mellé, amit Iváncsik Tamás büntetett rövid úton, majd Nagy László is nagy gólt ragasztott a jobb felsőbe. Ugalde lerohanása után pedig számolhatott a közönség, igaz, Prodanovics gyorsan tett róla gyorsan, hogy ne legyen teljes a matematikai felsorolás. 28–19

56–60. perc: Terzic hetest hibázott, Nagy Lászlót másodszor is kiállították, így tovább tudott faragni hátrányán a Szeged előbb Larholm, majd Pribanic révén. Laluska újra villant, amire Zubai felelt első gólját szerezve, a meccs utolsó gólját pedig Dzsamali érte el. A Veszprém 30–22-re legyőzte a Pick Szegedet, ezzel gyakorlatilag biztossá tette alapszakasz-elsőségét.

MKB Veszprém–Pick Szeged 30–22 (13–9)

forrás: NSO.hu

BL: Harmadikként zárt a Tbilisziben nyerő Eger

február 27, 2013 -
Az utolsó fordulóra kerül sor a férfi vízilabda Bajnokok Ligájában. Az A-csoportban a már korábban továbbjutó ZF-Eger nyolc ifistával 12–4-re nyert a grúz Tbiliszi otthonában, de mivel a Volgográd is legyőzte a Vuliagmenit, a magyar csapat harmadikként zárt.


Kötelező volt a győzelem az Eger számára a hazai 27–5-ös eredmény után, a legnagyobb nehézséget az utazás és a mérkőzés helyszíne okozta. A csapat kedd este indult útnak Budapestről Isztambulba, de onnan nem tudott továbbmenni Tbiliszibe a köd miatt. 

A csapat így a török városban éjszakázott, és hat óra késéssel csak hajnalban érkezett meg Grúziába, a játékosoknak így nem sok idejük maradt a regenerálódásra.

Gerendás György csapata nagy részét itthon hagyta, és lehetőséget adott a fiataloknak. A fiatalítás mértékének érzékeltetésére annyit, hogy az utazó keret két legrutinosabb pólósa a válogatottban az idén bemutatkozó Bisztritsányi Dávid és Mezei Tamás volt, míg a két legtöbbre hivatott ifjonc, a balkezes Zalánki Gergő és a Benedek Tibor által is figyelt Lőrincz Bálint is lehetőséget kapott.

A fáradtságnak nyoma sem volt a mérkőzésen. A két ország pólókultúrája közötti nagy különbség gyorsan jelentkezett és megmutatkozott az eredményben. 

Az ifisták közül nagy lehetőséget kapott a bizonyításra Halmos Péter, Kovács Zoltán, Józsa Bence, Tomas Kostelnik és Sándor Dávid kapus is. A fejlődés szempontjából dicséretes, hogy az egriek bátran nyúltak a fiatalokhoz, de ehhez szükséges volt a klubnál az elmúlt években folyó eredményes nevelőmunka. 

A ZF-Eger tíz mérkőzésből nyolc győzelemmel 24 ponttal zárt, és hármas holtverseny után (a Volgográd 9–7-re megverte a Voluliagmenit) a harmadik helyen jutott a BL-nyolcaddöntőjébe.

A nyolcaddöntő sorsolását február 28-án tartják Rómában.

 A-CSOPORT, 10. FORDULÓ
Ligamusz Tbiliszi (grúz)–ZF-Eger 4–12 (2–4, 0–3, 1–1, 1–4)


Gerendás György: – Maximálisan elégedett vagyok a csapat játékával. A viszontagságos utazás után kialvatlanul, fáradtan is fegyelmezetten pólóztak pólósaim. Örülök az ifistáink jó teljesítményének, bizonyították számíthatunk rájuk. Várjuk a nyolcaddöntős ellenfelet.

forrás: NSO.hu

E-mail Newsletter

Sign up now to receive breaking news and to hear what's new with our website!

© 2014 napiTopik. WP Theme-junkie converted by Bloggertheme9
Powered By Blogger | Published By Gooyaabi Templates .
back to top