Bölcsesség - A munka és én...

április 14, 2012 -
- Úgy állok a munkához, 
- hogy más is hozzáférjen!

forrás: ismeretlen

Michelisz: Nem itt fogjuk a legjobb eredményünket elérni

április 14, 2012 -
Bár tegnap szakadt az eső, mára kisütött a nap, de a kedvünk jobban hasonlít a borongós időjárásra. Michelisz Norbert a 22 induló közül a 16. helyen fejezte be a péntek 13-ai tesztet. 

Az már nem szerencse kérdése, hogy egy kör megtétele után ki kellett állnia, mert a motor egyik szenzorja elromlott.

A Chevynek, a SEAT-nak és a Fordnak áll a zászló itt Marokkóban, hiszen csak a nyolcadik helyre sikerült beverekednie magát a BMW-t vezető Franz Engstlernek, megelőzve a holland Tom Coronelt.

Az előző napokban kialakított és tegnap még javítgatott rázókövekről a pilóták felhordták az aszfeltdarabkákat, ami miatt a pálya látványosan bekoszolódott, tetézve az amúgy is szálló finom szemcséjű és mindet belepő port.

„Az elején motorikus gondjaink voltak, semmi komoly, csak egy jeladó romlott el, amit a fiúk megcsináltak, így még tudtam menni 13-14 percet. Az eredeti tervünk szerint a féket is be kellett volna koptatni és ezzel is elment még 3 vagy négy kör. Talán maradt három köröm , amit meg tudtam nyomni. A pálya nagyon egyenetlen az egyenes részeken is, az autó eleje nagyon merev – panaszkodott Michelisz.

Éreztem, hogy nagyon hamar el is veszítette a tapadást, lehet, hogy azért, mert koszos volt a pálya. Nem volt egy jó etap. A kerékvetőkön úgy megy át az autó, mint kés a vajban, de ez teljesen más kerékvető, mint mondjuk, ami Monzában van, például sokkal élesebb az eleje. Az autón sok mindent kicseréltünk Valencia után, a csapat egy nappal később jött emiatt haza, mint én, főleg az első futómű részeken. Meg kell beszélnünk, hogy mi legyen holnapra a stratégia, a délutánunk ezzel fog most eltelni.

Összességében a 16. helyen végeztem, de nem volt egy értékelhető köröm sem. Pontosan nem látjuk az erőviszonyokat, de az a sorrendből látszik, hogy a BMW-nek olyan nagyon sok keresnivalója nem lesz ezen a nagyon nehéz hétvégén. Azt valószínűsítem, hogy nem itt fogjuk a legjobb eredményünket elérni.”

Forrás: zengomotorsport.hu

Körmöczy reméli, hogy Dabas marad az első!

április 14, 2012 -
Ott folytatta a Dabas a tavaszt, ahol az őszt abbahagyta. Igaz ugyan, hogy egy vereséget már elszenvedtek idén, de a többi meccsüket megnyerték.

Előző hétvégén a Jánoshida otthonában arattak fölényes, 4-0-s diadalt. A mérkőzésen triplázó Körmöczy Szebasztiánnal beszélgetett Csapó László a jövőbeli terveiről, góljairól és együtteséről.

Már több, mint egy éve a Dabas játékosa vagy. A tavalyi vagy az idei Alföld-csoport az erősebb?

Körmöczy Szebasztián: Igen, már egy éve, hogy eligazoltam az akkor NB II-es Kaposvölgye VSC-től az FC Dabasba. Egyáltalán nem bántam meg a klubváltást, hiszen tökéletes körülmények között és remek csapatban készülhetek hétről hétre. Szerintem nagyon nehéz összehasonlítani a tavalyi és az idei bajnokságot, de úgy vélem, hogy közel azonos a színvonal. Mint minden évben, idén is 3-4 kiemelkedő együttes küzd a bajnoki címért.

Húsz forduló alatt mindössze egyszer kaptatok ki, miben rejlik a csapat ereje?

Körmöczy Szebasztián: Szerintem a sikeresség a jó csapategységen alapszik, és rendkívül jó közösség alakult ki. A mesternek sikerült az idősebb és a fiatalabb játékosok közötti összhangot megtalálnia, emellett pedig egyénileg is jó játékosok alkotják a csapatot.

Hétvégi program:
HÓDMEZŐVÁSÁRHELY FC
-
FC DABAS
2012.ápr.15.
Hódmezővásárhely
Vasárnap, 16:30

Teljes cikket a harmadikvonal.hu oldalán olvashatjátok el.

Kézilabda: 21. kupagyőzelmére hajt a Veszprém

április 14, 2012 -
A férfi kézilabda Magyar Kupa elődöntőjét és döntőjét szombaton és vasárnap először rendezik meg a budai Sportmax 2-ben, amelyet az MKSZ választott semleges helyszínül. 

A nagy esélyes újra az MKB Veszprém, s nem lesz meglepetés, ha a fináléban a Szeged (tavaly nem jutott négybe) próbálhatja majd meg letaszítani a trónról a bajnokot, amely sorozatban a negyedik, összesítésben a 21. győzelmét ünnepelné.

Fontos tudnivaló, hogy ha a Magyar Kupában (MK) az első és a második helyen végző azonos lenne a bajnokság arany- és ezüstérmesével, akkor az MK-3. indulhat az ősszel az Európa-kupában (ez a férfiaknál az összeolvadó KEK és EHF-kupa utódja).

A férfiaknál 53. alkalommal kiírt Magyar Kupa (volt MNK) elődöntőjében a „kicsiken", a meglepetésre készülő Balatonfüreden és a Tatabányán lesz a világ szeme. Szathmári János, a fürediek volt válogatott kapusa és Harsányi Gergely, a tatabányaiak Londonra készülő jobbszélsője egyaránt bravúrról, a Szeged, illetve a Veszprém szombati búcsúztatásáról álmodik.
„Négy közé jutottunk a bajnokságban és a kupában, ezért máris sikeresnek nevezhetjük az évadunkat – vélekedett a klubja szerződéshosszabbítási ajánlatát fontolgató Szathmári. – Az igazi persze mindkét sorozatban az éremszerzés, és ezzel az európai kupaszereplés jogának kiharcolása lenne, és szerintem erre is jó az esélyünk. A bajnoki szünet miatt régen játszottunk tétmeccset, de ha gyorsan felvesszük az esélyesebb Szeged BL-ritmusát, amelyet a bajnokságban a szegedi találkozón csak a szünet után sikerült, bejuthatunk a döntőbe. Remélem, a lábsérüléssel bajlódó Josip Sandrk és Alekszandr Ivanov felépül szombatra.”
Harsányi és a Tatabánya a bajnok Veszprém ellen szerényebb reményekkel készülhetett.

„Tavaly is a legerősebb magyar együttessel játszottunk az elődöntőben és kikaptunk, ám azóta masszívabb, jobb lett a csapatunk – állítja a válogatott rutinos jobbszélsője. – A bajnokságban sajnos lecsúsztunk az elődöntőről, ezért a Magyar Kupában kell megküzdenünk az európai szereplésért, s ehhez bravúr kell az elődöntőben vagy a bronzmeccsen. Göteborg után én benne élek a bravúrok hangulatában, s tudom, társaim is a lehető legjobb eredményt akarják. Díaz Ivo és Vedran Hudj lábsérülése javult, remélhetőleg mindketten játszhatnak."

Forrás: NSO.hu

Vettel: Nem akarom az autóra fogni a 11. rajtkockát

április 14, 2012 -
Sebastian Vettel 2009 ősze óta először kiszorult az első öt rajtsorból, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén ugyanis nem volt elég gyors ahhoz, hogy a harmadik szakaszba jusson.

A német az idén először versenyez azzal az RB8-as konfigurációval, amelyet a csapat az idény előtt Barcelonában tesztelt, de óvatosságból nem vetette még be a versenyen.

„Most mondhatnám azt, hogy hiba volt átállni erre a konfigurációra, de pénteken elégedett voltam a kocsival, ezért tartottam meg – mondta Vettel, aki eddig mindhárom időmérő edzésen kikapott csapattársától, Mark Webbertől. – Nem voltak rosszak a köreim, nem hibáztam, csak éppen nem voltam elég gyors. Ez tényleg ilyen egyszerű. Nem akarom az autó beállításaira fogni a 11. rajthelyet, a második szakaszban háromszor szinte ugyanazt az időeredményt autóztam, ennyi volt a kocsiban.

„Nem vagyok boldog, de lehet még jó versenyem, nagyon hosszú lesz a futam" – tette hozzá a Kínai GP 2009-es győztese.

Forrás: NSO.hu/F1

F1: Schumachert is meglepte Rosberg fölénye

április 14, 2012 -
A vasárnapi Kínai Nagydíjat két Mercedes várhatja a legelőkelőbb helyről, ami 1955 óta most először fordul elő az istálló történelmében. Nico Rosberg F1-es pályafutásának első pole pozícióját szerezte meg a kvalifikáción, míg csapattársa, Michael Schumacher a harmadik legjobb időt autózta, de Lewis Hamilton rajtbüntetése miatt egy helyet előrébb léphet.

Schumacher beismerte, kissé meglepődött Rosberg szenzációs körén, ugyanakkor rendkívül boldog, hogy végre az ezüst nyilak foglalhatják el az első sort.
Michael Schumacher: Gratuláltam Nicónak a rádión, mert tényleg elképesztő időt autózott. Nagy meglepetés volt, hogy ilyen hatalmas előnnyel vert meg minket, de ez így jött ki. Eddig is tudtuk, hogy nagyon jól megy az időmérő edzéseken, így semmi okom arra, hogy boldogtalan legyek, sőt éppen ellenkezőleg, nagyon örülök az eredményének, és gratulálok az első pole pozíciójához. Most első alkalommal indulhatnak az ezüst nyilak az első sorból, mivel Lewis öt helyet visszaesik, és a hetedik helyről rajtol. Az előző két versenyből egy alkalommal nem sikerült befejeznem a futamot, a másiknál pedig valaki másnak a hibájából végeztem ott ahol végeztem. Így igazság szerint még nem látjuk a kocsi valós teljesítményét, és nyilván az még kérdéses, hogy a versenyen is tartani tudjuk-e ezt az előnyt, mindenesetre minden tőlünk telhetőt megteszünk.

Forrás: motorsportal.hu

Kínai GP: Rosberg indulhat az élről

április 14, 2012 -
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája rajtolhat az élről a Forma-1-es Kínai Nagydíjon vasárnap, miután megnyerte a szombati időmérőt.

A második helyről csapat- és honfitársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher indulhat, míg a harmadikról a japán Kobajasi Kamui (Sauber).

A második legjobb időt ugyan Lewis Hamilton, a McLaren brit pilótája érte el, ám mivel autójában korábban váltót cserélték, csütörtökön öt helyes rajbüntetést kapott, ezért csak a hetedik pozícióból vágat neki a futamnak.

Kína - Rosberg indulhat az élről

április 14, 2012 -
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája rajtolhat az élről a Forma-1-es Kínai Nagydíjon vasárnap, miután megnyerte a szombati időmérőt.

A második helyről csapat- és honfitársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher indulhat, míg a harmadikról a japán Kobajasi Kamui (Sauber).

A második legjobb időt ugyan Lewis Hamilton, a McLaren brit pilótája érte el, ám mivel autójában korábban váltót cserélték, csütörtökön öt helyes rajbüntetést kapott, ezért csak a hetedik pozícióból vágat neki a futamnak.

Még több hírt az időmérővel kapcsolatban a SPORTSOX magazin oldalán olvashattok!

Kína - Rosberg indulhat az élről

április 14, 2012 -
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája rajtolhat az élről a Forma-1-es Kínai Nagydíjon vasárnap, miután megnyerte a szombati időmérőt.

A második helyről csapat- és honfitársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher indulhat, míg a harmadikról a japán Kobajasi Kamui (Sauber).

A második legjobb időt ugyan Lewis Hamilton, a McLaren brit pilótája érte el, ám mivel autójában korábban váltót cserélték, csütörtökön öt helyes rajbüntetést kapott, ezért csak a hetedik pozícióból vágat neki a futamnak.

Még több hírt az időmérővel kapcsolatban a SPORTSOX magazin oldalán olvashattok!

Raikkönen: Nem mérvadó, ha pénteken lassú vagy

április 13, 2012 -
A finn világbajnok nem aggódik a pénteki időeredmények miatt, elmondása szerint több beállítást is kipróbáltak, az időmérőn újra gyorsak lesznek. 

Nem szerepeltek túl jól a Formula-1-es Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésein a Lotus versenyzői, sem Kimi Räikkönen, sem Romain Grosjean nem aggódik azonban túlzottan, elmondásuk szerint ugyanis bőven lesz lehetőségük a fejlődésre az időmérőig.

A két pilóta az első, illetve a második szabadedzésen is meglehetősen hátul zárt, Räikkönen azonban a Lotus hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, nem aggasztja a mai forma. 

„Nem sűrűn van jó autód már a pénteki napon, és vannak bizonyos dolgok, melyeken bizony javítanunk kell” – vallotta be Räikkönen. „Hogy őszinte legyek, nem igazán mérvadó az, ha az ember a leglassabb pénteken, ha a hétvége további részében kellően gyors tud lenni.”

„Most át kell néznünk a kapott információkat, és el kell végezni a szokásos változtatásokat az autón, hogy javítsunk rajta. Az nyilvánvaló, hogy lesz még munkánk vele. Ma kipróbáltunk bizonyos dolgokat a beállítások terén, szóval gyűjtöttünk információkat, melyeket most áttekinthetünk. Ráadásul pontosan tudjuk, mely területeken kell még javulást elérni.”

A finn csapattársa, Romain Grosjean is optimistán várja a hétvége további részét: habár voltak kisebb problémái, biztos benne, hogy sikerül megoldani ezeket.

„Magabiztosan érzem magam az autóval kapcsolatban” – nyilatkozta Grosjean. „Volt némi probléma a beállításokkal, de ez nem jelentős.”

A http://www.hirado.hu/formula1 oldalon a Forma-1 minden további híréről, érdekességéről, kulisszatitkáról is olvashatnak.


forrás: hirado.hu/formula1 / telesport.hu

Schumacher az élre repítette a Mercedest

április 13, 2012 -
Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj második szabadedzésén, megelőzve Lewis Hamiltont, a délelőtti tréning legjobbját. 

Az edzésre az előzetes várakozásokkal ellentétben nem vizes, hanem száraz pályán került sor, de a 15 fokos hideg miatt így is sok volt a nagy elfékezés és a kicsúszás. Timo Glock Marussiája például azt követően csúszott ki, hogy az első légterelője orrkúpostól lejött a kocsiról.

Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj első szabadedzésén az első kért futamon használt váltójával is a mezőny leggyorsabbja tudott lenni, pedig az egyik alkatrész törése miatt az eszközt le kell cserélnie a verseny előtt. Persze az első futamokon pole pozíciós angol csak hét kört tett meg a McLaren-Mercedesszel.
A második edzés elején nem esett az eső, de az erős szélben kifejezetten hidegnek hatott a 15 fokos levegő.

Az első edzést a csapat tesztpilótájának bevetése miatt kihagyó Bruno Senna, Vitalij Petrov és Paul di Resta először gurulhatott a pályára. z első edzés utolsó perceiben egyedüliként a boxban maradó Lotus-duó számára is fontos lenne, hogy az edzés elején, amikor még biztosan száraz a pálya, körözhessen. Főleg annak fényében, hogy Grosjean az istálló fejlesztései miatt zavartalan pénteki edzésnapban reménykedett.

Räikkönen autóján korábban nem működött a DRS – erre Vettel is panaszkodott az első edzésen –, de a csapat megjavította délutánra.

Ricciardo első mért köre 1:39.185 perc lett, de a többiek egymás után felülírták a legjobb köridőt. Ricciardo 1:37.859-e a nap második legjobbja volt Hamilton délelőtti csúcsideje után. Aztán jött a McLaren ásza, és 1:36.814-gyel a nap legjobbját futotta.

Szinte az egész mezőny kihasználta, hogy száraz a pálya, a keményebb keverékű gumikon száguldottak. Pérez a hátsó egyenes végén csúnyán elfékezte magát, de visszatért a pályára.

Vettel beragadt a gyors körében Grosjean mögé, s amikor elment a francia mellett, bemutatott neki – a tévéközvetítés rendezője ezután (amolyan apropó gyanánt a Malajziai Nagydíjon történt vetteles eset miatt) a magát elfékező Karthikeyant mutatta a képernyőn.
A McLaren a boxutcában szándékosan ferdén alakította ki a garázsa előtt az autók „parkolóját”, hogy ha a Red Bull szerelői a verseny alatt kiállnak Vettel vagy Webber fogadására, Hamiltonnak és Buttonnak ne kelljen túl nagy kanyarokkal manővereznie, egyszerűbben beállhassanak a kerékcserére. Ezzel időt nyerhet a boxban az idén nem túl gyors wokingi csapat.

Az első körök után elkoptak a gumik az autókon, a pilóták nemigen tudtak javítani időeredményükön. Massa a hátsó egyenes végén jobb első kerekét blokkolásig fékezte, ezzel felgyorsította a kopási folyamatot. A pilóták hat-nyolckörös menetük végén bementek a boxba.

Az edzés 30. percéhez közeledve többen is felrakatták a sárga felirattal ellátott lágyabb gumikat. Vettel is feltetette ezeket a gumikat, miközben Grosjean megcsúszott, de folytatni tudta.

Vettel a lágy gumikon 1:36.568-cal átvette a vezetést.

Paul di Resta a célegyenesre fordító kanyarban a nedves kerékvetőre futott, megpördült, de folytatni tudta. Vettel 1:36.160-ra javított, Webber a lágy gumikon nem tudta felülmúlni Hamilton keményebb keveréken elért időeredményét.
Alonso nagy lendülettel érkezett a boxutcába, mindkét első kerekét blokkolóra fékezte, nehogy meghaladja a megengedett maximális sebességet.

Az edzés felénél a célegyenes végén Glock kicsúszott a pályáról, elveszítette az első légterelőjét, és a kavicságyon átsodródva a gumifalban kötött ki. Az első vezetőszárny az orrkúppal együtt levált, egyébként egyben maradt, nem a becsapódás miatt szakadt le. A német pilóta nemigen tudott megszólalni a furcsa baleset után (kézfájásra panaszkodott), de kiszállt a kocsiból, amelyet a pályabírók két perc alatt eltakarítottak a bukótérből.
Glockot a pálya ügyeletére vitték, de szerencsére nincs nagy gond a bal kezével.

A többiek közben ismét padlóig nyomhatták a gázpedált, Schumacher a lágy gumikon 1:35.973-mal átvette a vezetést. Hamilton is felrakatta a lágyabb gumikat, és bár a kör első kétharmadában a leggyorsabb volt, a végén elmaradt Schumachertől, aki a Mercedes trükkös DRS-ét kihasználva a hátsó egyenesben utolérhetetlen.

Massa a lágy gumikon az autó vibrálására panaszkodott, és csak a 17. legjobb időt autózta.

Button az autó alulkormányozottságára panaszkodott, miközben Räikkönen a csapat kérésére reagálva nem ment a boxba, hanem azt kérte, hadd maradjon kint még egy körön át.

A csapatokat időjárási információkkal ellátó Meteo France közlése szerint az edzés végéig száraz marad az idő. A csapatok nagy része azonban már túl volt a lágy gumis gyors körein, és megtankolt autóval körözött.

Az élen a Mercedesek, a McLarenek és a Red Bullok sorakoztak Schumacher, Hamilton, Vettel, Webber, Rosberg, Button sorrendben, aztán a sűrű középmezőny élén a két Force India és a két Sauber következett. Alonso és Massa között a megszokott különbség maradt, a Lotus és a Williams viszont elmaradt a várakozásoktól – persze mindez még csak szabadedzés, de sokatmondó, hogy Räikkönen elégedetlen az autójával.

Massának sem ment, a brazilt figyelmeztette a mérnöke, hogy a pálya egyes pontjain feleslegesen fékez, Alonso ugyanis a nélkül megoldja a kanyarodást. Hamilton a hosszú egyenes végén elfékezte magát – ez általános problémának tűnik a 14-es kanyarban

KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Michael Schumacher német Mercedes 1:35.973 átlag: 204.470 km/ó 32 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:36.145 0.172 mp h. 29
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36.160 0.187 27
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.433 0.460 24
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:36.617 0.644 31
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:36.711 0.738 28
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.956 0.983 28
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.966 0.993 31
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:37.191 1.218 31
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:37.316 1.343 32
11. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:37.417 1.444 22
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:37.616 1.643 33
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:37.836 1.863 30
14. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:37.930 1.957 32
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.972 1.999 26
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:38.176 2.203 35
17. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.293 2.320 31
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:38.783 2.810 37
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:38.990 3.017 36
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:39.346 3.373 20
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:39.651 3.678 15
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:40.343 4.370 25
23. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:40.753 4.780 30
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:41.125 5.152 26
forrás: sportsox

április 13, 2012 -
űű

Elszólás - Nem tudod, hogy hol van?...

április 13, 2012 -
- Szerintem nem vagyok biztos benne, 
- hogy tudom-e, hogy hol van a raktárban!?... 
-aszerk: Hogy mi van?
forrás: FreakBoy

Lázár János vagyonnyilatkozat 2012

április 13, 2012 -
Lázár János
Fidesz, frakcióvezető

Lázár Jánosnak nem volt túl jó éve a vagyonnyilatkozata alapján: közel 20 millióval több banki és 8 millióval több magánhitele lett tavaly, vett viszont magának egy kocsit és egy karosszéket.

Megtakarítás:kötvény 22, biztosítás 6,8, részvény 6 millió HUF
Hitel: 24,5 millió banki, 16,5 millió magánhitel
Ingatlan: 1 hódmezővásárhelyi ház fele, 40 hektár szántó
Ingóság:Audi A6, karosszék, műtárgyak
Egyéb jövedelem: készpénz 4,2 millió, 2 millió bankszámla, földbérlet 4 millió HUF
Céges érdekeltség:

MÁV - Változik a menetrend vasárnaptól!

április 12, 2012 -
Vasárnaptól a vasútvonalak mintegy felén változik a menetrend, ez a napi mintegy háromezer vonatból nagyságrendileg négyszázat érint - közölte a MÁV-Start Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
 
Menetrendi szűkítés, és ezzel kevesebb induló járat várható 49 vasútvonalon, így egyebek mellett az Esztergom-Almásfüzitő, a Székesfehérvár-Komárom, a Szombathely-Nagykanizsa, a Budapest-Szombathely, a Budapest-Pécs, a Budapest-Hatvan-Sátoraljaújhely, valamint a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon is.
 
A MÁV-Start közleményében hangsúlyozta: a kínálatszűkítések, illetve az egyéb módosítások részletes kidolgozásakor elsődleges szempont volt, hogy a vasúti személyszállítás teljesítménye a valós utazási igényekhez közelítsen, illetve a munkába és az iskolába járás megfelelő szintű kiszolgálásához továbbra is biztosítottak legyenek a vonatok. A döntéshozatalt előzetes utasszámlálások előzték meg, és a megszüntetendő  vonatok a kihasználatlannak bizonyult járatok közül kerültek ki. Az így felszabaduló járműveknek köszönhetően lehetőség nyílik a nagyobb utasforgalmú vonalakon közlekedő vonatok erősítésére.
 
Közölték, hogy a vonatközlekedés minden jelenleg működő vasútvonalon megmarad. Vasárnaptól a vonatokon Budapest és Győr, Miskolc, Nyíregyháza, Szeged viszonylatában - a megszűnő buszjáratok révén - várhatóan megnő az utasszám. A lehetőségekhez képest a MÁV ezeken a vonalon több kocsival közlekedteti szerelvényeit.
 
A MÁV-Start azt kéri az utasoktól, hogy mindenképpen tájékozódjanak indulás előtt a menetrendi változásokról, amelyek teljes listája megtalálható a cég honlapján (http://www.mav-start.hu), valamint az ingyenesen hozzáférhető kiskönyvből.

-aszerk: Én úgy emlékszem, hogy ez a semmirevaló kormány, a másik semmirevaló kormányt szidta, amikor ugyan ezt az intézkedést  meghozták, meglépték. Vagy nem?
Megint csak a pofátok járt!

Hamilton rajtbüntetéssel indul Kínában

április 12, 2012 -
Hivatalosan még el sem kezdődött a Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton azonban máris nehéz helyzetbe került, ha a vasárnapi futamon a győzelemért akar harcolni.

A McLaren hivatalosan is megerősítette, hogy a 2008-as világbajnok autójában a hétvége előtt váltót kell cserélni, így Hamilton a szombati időmérőedzésen megszerzett pozíciójához képeset öt rajthellyel hátrébbról lesz kénytelen nekivágni a versenynek.
A brit pilóta ugyanakkor elárulta, a váltón felfedezett sérülés az elmúlt 48 óra során keletkezett.

Hamiltonnak, aki jelenleg a második a világbajnoki pontversenyben Fernando Alonso mögött, így biztosan megszakad a pole pozíciós sorozata, hiszen Ausztráliában, és Malajziában is az első rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.
forrás: sportsox magazin

Politikai egyenlőség!?...

április 11, 2012 -
Politikai egyenlőség = ( Fidesz = MSZP ) a hazugságok hálójában!

1 milliárd Ft-tal kerül többe Orbán, mint Bajnai

április 11, 2012 -
Azzal magyarázták a minisztériumok megszüntetését, hogy így olcsóbb lesz a kormányzat. 
- Csak szólok, nem lett!

A bizalom visszaszerzése felé vezető út első lépése a karcsúbb kormányzati struktúra - közölte még 2010-ben Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, aki azon a sajtótájékoztatón beszélt erről, amelyen először hangzottak el hivatalos információk arról, hogy képzeli el a kormányzati munkát a Fidesz.
A kormány minisztériumokat szüntetett meg és vont össze, 15-ről nyolcra csökkentve a minisztériumok számát. Egy kis számolás után viszont kiderül, hogy az új kormányzati struktúra sokkal többe kerül, mint amennyibe a Bajnai-kormányé került, a különbség havi több tízmillió forint.

-aszerk: Már ebben is hazudtak, (Fidesz=MSZP) hazugságok hálójában!

A Bajnai-kormányban a miniszterelnök mellett 15 miniszter, 20 államtitkár és 51 szakállamtitkár dolgozott. Bérük az origo.hu számítása szerint havi 83 millió forintot tett ki, ezzel szemben a második Orbán-kormány minisztereire, államtitkáraira és helyettes államtitkáraira havi 105 millió forint megy el.
A különbség abból adódik, hogy hiába lett kevesebb minisztérium, mind az államtitkárok, mind a helyettes államtitkárok száma meghaladja az előző kormányét. Bajnai 20 államtitkárával szemben Orbánéknál 44 darab államtitkár dolgozik, Bajnai 51 szakállamtitkárával szemben pedig Orbánéknál 67 helyettes államtitkár vállal munkát.

-aszerk: Gondolom az egyik pénzéhes töketlen vezeti a másikat, de ugye azért nekik van valamilyen végzettségük!?...

-aszerk: Négy év alatt a kicsi huszár egymilliárddal kerül többe, mint Bajnaié!

Míg Bajnai nem kért pénzt a munkájáért, addig Orbán Viktor igen, fizetése 1,5 millió forint. A kormányban összesen kilenc miniszter dolgozik - Fellegi Tamás tárca nélküli miniszter -, az ő bérükre havi közel 10 millió forint megy el, hiszen a miniszteri bér 1,1 millió forint. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettesként szintén 1,1 milliót keres.

Az államtitkárok fizetése 997 500 forint, a helyettes államtitkároké 750 ezer forint, a 44 államtitkár bére így havi közel 44 millió forint, a 67 helyettes államtitkár fizetése pedig további 50 millió forintot visz el. Ez összesen havi 105 millió forint, az "olcsóbb" kormányzati struktúra tehát havi szinten 22 millió forinttal, éves szinten 264 millió forinttal, a négyéves kormányzási ciklust számítva pedig 1 milliárd forinttal kerül többe, mint Bajnaié.

-aszerk: Na kis pofáim, ott van a hiányzó pénz nálatok, csoportosítsátok át a saját pénzeiteket - számláitokat és máris csökken a költségvetési hiány!

Ez a nem semmi!:

BM: egy miniszter, három államtitkár, tíz helyettes államtitkár

A kormányzati struktúra alapján a szakfeladatokat az szakállamtitkárságok látják el, a Belügyminisztériumban összesen három államtitkárság van: közigazgatási, parlamenti, önkormányzati. A közigazgatási államtitkár mellett négy helyettes államtitkár dolgozik, a parlamenti alatt senki, az önkormányzati államtitkár alatt egy fő.

A BM-ben további öt fő dolgozik különböző területek - mint például a közfoglalkoztatás - helyettes államtitkáraként.

HM: egy miniszter, két államtitkár, öt helyettes államtitkár

A honvédelmi minisztériumban összesen két államtitkár dolgozik - közigazgatási, parlamenti -, a közigazgatási államtitkár mellett két helyettes államtitkár van, a parlamenti mellett senki, ellenben itt is vannak különböző területekért felelős államtitkárok, összesen három fő.

KIM: egy miniszter, nyolc államtitkárság, 12 helyettes államtitkár

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban nyolc államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, társadalmi felzárkóztatási, választási, igazságügyi, kormányzati kommunikációs, egyházi, nemzetpolitikai -, a közigazgatási államtitkár mellett öt helyettes államtitkár, a parlamenti államtitkár mellett nulla, a társadalmi felzárkóztatásért felelős államtitkár mellett egy, a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár mellett három, az igazságügyért felelős államtitkár mellett pedig két helyettes államtitkár dolgozik. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár mellett nem dolgozik senki helyettes államtitkárként, az egyházügyi államtitkár mellett egy fő, a nemzetpolitikai államtitkár mellett pedig szintén senki.

KM: egy miniszter, három államtitkár, hét helyettes államtitkár

A Külügyminisztériumban három államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, EU-s -, a közigazgatási államtitkár alatt egy fő, a parlamenti államtitkár alatt nulla, az EU-ügyekért felelős államtitkár mellett pedig egy helyettes államtitkár dolgozik.

A külügyminisztériumban további öt helyettes államtitkárság van, így ez plusz öt helyettes államtitkárt jelent.

NGM: egy miniszter, hét államtitkár, hét helyettes államtitkár.

A Nemzetgazdasági Minisztériumban hét államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, államháztartási, gazdaságszabályozási, adóügyi, foglalkoztatáspolitikai, tervezéskoordinációs -, a közigazgatási államtitkár mellett egy fő, a parlamenti mellett nulla, az államháztartásért felelős mellett egy, a gazdaságszabályozásért felelős államtitkár mellett kettő, az adóügyi államtitkár mellett kettő, a foglalkoztatásért felelős államtitkár mellett egy fő dolgozik helyettes államtitkárként. A tervezéskoordináción nincs helyettes államtitkár.

NEFMI: egy miniszter, hét államtitkár, kilenc helyettes államtitkár

A Nemzeti Erőforrás Minisztériumban szintén hét államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, családügyi, egészségügyi, oktatási, kulturális, sport -, a közigazgatási államtitkár mellett két helyettes államtitkár, a parlamenti mellett nulla, a családügyi mellett egy, az egészségügyi mellett kettő, az oktatási mellett kettő, a kulturális államtitkár mellett egy, a sportért felelős államtitkár mellett pedig szintén egy helyettes államtitkár dolgozik.

NFM: egy miniszter, hét államtitkár, hét helyettes államtitkár

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban hét államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, infokommunikációs, vagyonpolitikai, fejlesztéspolitikai, infrastruktúráért felelős, klíma- és energiaügyi.

A közigazgatási államtitkár mellett egy fő, a parlamenti mellett nulla, az infokommunikációért felelős államtitkár mellett egy, a vagyonpolitikáért felelős mellett kettő, a fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár mellett egy, az infrastruktúráért felelős államtitkár mellett egy, az energiaügyi államtitkár mellett egy fő dolgozik helyettes államtitkárként.

VM: egy miniszter, hat államtitkárság, hat helyettes államtitkár

A Vidékfejlesztési minisztériumban hat államtitkárság van - közigazgatási, parlamenti, agrárgazdaságért felelős, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős, környezetügyi, vidékfejlesztési -, a közigazgatási államtitkár mellett egy fő, a parlamenti mellett nulla, az agrárgazdaságért felelős mellett egy, az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár mellett egy fő, a környezetügyi mellett két fő, a vidékfejlesztésért felelős államtitkár mellett egy fő dolgozik.

Miniszterelnökség: Orbán Viktor, Semjén Zsolt, egy államtitkár, négy helyettes államtitkár

A Miniszterelnökséghez tartozik Orbán Viktor miniszterelnök, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, valamint Varga Mihály, aki a Miniszterelnökséget vezető államtitkár.

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettest a KIM mellett itt is feltüntették, bérszempontból mindegy, hogy melyik szervezethez soroljuk. Varga Mihály mellett négy államtitkár dolgozik.

És Fellegi Tamás

A kormány tagja még Fellegi Tamás is, aki az egyes pénzügyi szervezetekért felelős tárca nélküli miniszter posztját tölti be.
 törzsanyag: femina.hu / átirat: Sziszkó

Veszprémben rendezik a futsal final fourt

április 11, 2012 -
A Veszprém Arénában rendezik meg szombaton és vasárnap a futsalosok Magyar Kupájának négyes döntőjét.

A szerdai sajtótájékoztatón Esterházy Márton, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) futsalbizottságának elnöke dinamikusan fejlődő sportágnak nevezte a nagypályás futball hivatalos, elsősorban teremben játszott változatát, amit az elmúlt időszakban felfedeztek az iskolák, egyetemek. Úgy vélte, lényegesen egyszerűbb megszerettetni a labdarúgásnak ezt a speciális ágát, amit november-márciusban tudnak játszani a fiatalok, jó körülmények között. 


A teljes cikket a SPORTSOX magazin oldalán!

Albert Flórián múzeumot tervez a család

április 11, 2012 -
Albert Flórián múzeumot tervez a család az újonnan épülő Fradi-stadionba, pénteken Albert-kiállítás nyílik Szegeden, amely vándortárlat lehet később.

„Terveink már vannak, szeretnénk egy állandó Albert múzeumot. Ennek jövője persze nagymértékben függ az édesapám nevét viselő stadion átalakításától, az új aréna építésétől is. A relikviák, fotók, emléktárgyak száma meghaladja egy kisebb terem méretét, így a teljes anyagot a mai Fradi-stadion nem is tudná befogadni. Az állandó Albert-tárlat tehát alighanem az új stadion egyik speciális helyén lelhet majd otthonra” - mondta el a Császár lánya, Albert Magdolna.


Teljes cikket a SPORTSOX magazin oldalán olvashatjátok!

E-mail Newsletter

Sign up now to receive breaking news and to hear what's new with our website!

© 2014 napiTopik. WP Theme-junkie converted by Bloggertheme9
Powered By Blogger | Published By Gooyaabi Templates .
back to top