Bár tegnap szakadt az eső, mára kisütött a nap, de a kedvünk jobban hasonlít a borongós időjárásra. Michelisz Norbert a 22 induló közül a 16. helyen fejezte be a péntek 13-ai tesztet.
Az már nem szerencse kérdése, hogy egy kör megtétele után ki kellett állnia, mert a motor egyik szenzorja elromlott.
A Chevynek, a SEAT-nak és a Fordnak áll a zászló itt Marokkóban, hiszen csak a nyolcadik helyre sikerült beverekednie magát a BMW-t vezető Franz Engstlernek, megelőzve a holland Tom Coronelt.
Az előző napokban kialakított és tegnap még javítgatott rázókövekről a pilóták felhordták az aszfeltdarabkákat, ami miatt a pálya látványosan bekoszolódott, tetézve az amúgy is szálló finom szemcséjű és mindet belepő port.
„Az elején motorikus gondjaink voltak, semmi komoly, csak egy jeladó romlott el, amit a fiúk megcsináltak, így még tudtam menni 13-14 percet. Az eredeti tervünk szerint a féket is be kellett volna koptatni és ezzel is elment még 3 vagy négy kör. Talán maradt három köröm , amit meg tudtam nyomni. A pálya nagyon egyenetlen az egyenes részeken is, az autó eleje nagyon merev – panaszkodott Michelisz.
Éreztem, hogy nagyon hamar el is veszítette a tapadást, lehet, hogy azért, mert koszos volt a pálya. Nem volt egy jó etap. A kerékvetőkön úgy megy át az autó, mint kés a vajban, de ez teljesen más kerékvető, mint mondjuk, ami Monzában van, például sokkal élesebb az eleje. Az autón sok mindent kicseréltünk Valencia után, a csapat egy nappal később jött emiatt haza, mint én, főleg az első futómű részeken. Meg kell beszélnünk, hogy mi legyen holnapra a stratégia, a délutánunk ezzel fog most eltelni.
Összességében a 16. helyen végeztem, de nem volt egy értékelhető köröm sem. Pontosan nem látjuk az erőviszonyokat, de az a sorrendből látszik, hogy a BMW-nek olyan nagyon sok keresnivalója nem lesz ezen a nagyon nehéz hétvégén. Azt valószínűsítem, hogy nem itt fogjuk a legjobb eredményünket elérni.”
Forrás: zengomotorsport.hu