Kovács Kázmér ügyvéd, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az elnökség képviseletében az MTI érdeklődésére elmondta: az eddig díjmentes elkerülő és bevezető utak fizetőssé tétele azzal a kockázattal jár, hogy a kormány tervei ellenére az autósok az autópálya helyett inkább a városokon keresztül közlekednek majd. Ez pedig veszélyezteti az autósok biztonságát, ugyanis statisztikai adatok igazolják, hogy az autópályák és gyorsforgalmi utak kevésbé veszélyesek, mint a többi út.
Véleményük szerint a városban közlekedő autósok szennyezik a környezetet is, mindezek eredőjeként az átformálni tervezett útdíjrendszer az állami költségvetésnek sem feltétlenül hozza azt a várt gazdasági eredményt, amire hatástanulmány hiányában az előterjesztő számíthatott - fejtette ki.
Kovács Kázmér bízik a kormánnyal való további egyeztetés sikerében, és utalt arra, hogy fellépésük következtében került ki a Megyeri híd a díjfizetés alól. Kiemelte, hogy az egész társadalomnak az az érdeke, hogy a megépült autópályákat minél szélesebb körben vegyék igénybe az autósok.