A mennyiségi növekedést az újautó-eladások és a használtautó-import kedvező alakulása segítette 2014-ben. "Az áraknak a szinte nem is létező inflációt jóval meghaladó növekedése pedig elsősorban a romló forintárfolyamnak, illetve a 2014 elejétől a használtautó-behozatalra is kiterjesztett vagyonszerzési illetéknek tulajdonítható" - idézi a közlemény Fodor Lászlót, a Használtautó.hu marketingvezetőjét.
A legnagyobb mértékben, közel 15 százalékkal a legtöbb hirdetést képviselő alsó középkategóriába tartozó autók átlagára nőtt, de a kínálatban szintén jelentős, 27 százalékos arányt képviselő közép- és felső középkategóriás használt járműveket is átlagosan 8 százalékkal drágábban lehet megkapni, mint egy éve.
A Magyarországon értékesített használtautók fele öt márka valamelyikét képviseli: 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedéssel. Ezeket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi, a rangsor jól tükrözi a hazai személyautó-állomány összetételét is - közölték.
A közlemény szerint az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző használtautó index a tavalyi utolsó negyedévben 134,4 százalékra emelkedett.
Az index meggyőző mértékben maga mögött hagyta azt a sávot, amelyből a válság kezdete óta évekig nem tudott kitörni - emelte ki Fodor László, hozzátéve, hogy mostanra már több mint harmadával nagyobb összértékben cserélnek gazdát a használt autók a magyar piacon, mint 2009 elején.
A Használtautó.hu negyedévente közli a használtautó-piac aktuális állapotát leíró indexet. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez. 100 százalék feletti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete felette jár a bázisnak tekintett időszak teljesítményének - áll a közleményben.