A fejenként 250 ezer forintos pénzjutalommal járó elismerést négy kategóriában adta át Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója, Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete, valamint Sipos Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára - olvasható az Ericsson Magyarország által az MTI-hez kedden eljuttatott közleményben.
A "matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért" járó díjat matematikából Árokszállási Eszter, a paksi Vak Bottyán Gimnázium tanára és Kruchió Mária, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára kapta. Ugyanezt fizikából Csányi Sándor, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanára és Wiandt Péter, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tanára vehette át.
A "matematika és fizika népszerűsítéséért" díjat matematikából Koleszár Edit, a Kecskeméti Református Általános Iskola tanítója és Holló Gábor, a budapesti Németh László Gimnázium tanára érdemelte ki, fizikából pedig Szeder László, a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanára és Tóth Pál, a szentendrei AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára kapta.
Az 1999-ben alapított Ericsson-díj azért jött létre, hogy támogassa, elismerje és erősítse a világviszonylatban is kiemelkedő matematikai és természettudományos alapképzést, illetve hogy elismerje azoknak a tanároknak a munkáját, akik átlagon fölüli eredményt értek el a matematikában és fizikában tehetséges diákok tanításában vagy abban, hogy megszerettessék tanulóikkal e két tárgyat. A díjat a legelkötelezettebb, az alapszintű oktatásban részt vevő, aktív tanári munkát végző matematika- és fizikatanároknak kapják. Az alapítás óta most már összesen 178 matematika- és fizikatanár kapta meg a kitüntetést.
A jelöltekre írásos javaslatot nyújthattak be szakmai és társadalmi szervezetek, vagy a javasolt tanár tevékenységét ismerő kollégák, tanítványok.
A díjátadó előtt szervezett kerekasztal fórumon az ELTE, a BME és az Ericsson képviselői a díjazott pedagógusokkal a középiskolai matematika- és fizikaoktatás fejlesztéséről, a kutatói, mérnöki életpálya népszerűsítéséről, a természettudományos képzést adó egyetemek és a középiskolák közötti együttműködésről beszélgettek.
forrás: MTI