Filled Under:

Dudukalo a WTCC-s Ladáról és az orosz jégversenyekről

Az oroszok is értik a módját! Az évek során a vodka mellett még egy valamit kitaláltak, ami elviselhetővé teszi az arrafelé igen zord telet. Ez nem más, mint az Oroszországban oly népszerű jégversenyzés, melynek részleteibe most a WTCC-ből ismert Alekszej Dudukalo avatja be a nagyérdeműt.


Közben persze a WTCC-s Ladáról is ejt néhány szót, de úgy érezzük, ez most inkább csak az ürügy volt, hogy a jégversenyek világáról beszélhessen! Dudukalóval saját csapata, a Lukoil Racing Team készített interjút, ennek magyar fordítását közöljük most változtatások nélkül.

 
- Az elmúlt héten a Lada Sport Lukoil csapat teljesítette első tesztjét új versenyautójával. Ezúton is gratulálunk hozzá, hogy újabb évet kezdhetsz meg a WTCC-ben. Mit tudsz elmondani a Lada Granta erősségeiről?

Alekszej Dudukalo: - Egyelőre csak a többi csapattag elmondásai alapján tudok nyilatkozni az autóról, mivel a Magny-Cours-i teszten én még nem voltam ott. Telente én rendre Oroszországban versenyzem, ahol a helyi jégverseny-bajnokságban indulok. Ez a sorozat nagyon fontos nekem és a csapatomnak, 10 éve minden évben elindulunk itt. Ennek fényében tavaly ősszel úgy döntöttünk, James (Thompson, a pilóta csapattársa – a szerk.) fogja először kipróbálni az új autót, és az első tesztre csak egy autót készít fel a csapat, neki.
Azt mindenesetre én is tudom, hogy Thompson 120 kört tett meg az autóval bármiféle probléma nélkül, ezt értse mindenki szó szerint: semmilyen probléma nem jött elő az autóban, ami jó dolog. A csapat új aero-csomagot is tesztelt és a megfelelő beállításokat kutatta az ideális egyensúly megtalálásához. Remélem, hogy a csapat által összegyűjtött adatok a segítségünkre lesznek a második teszten, amin már én is részt veszek majd. Úgy gondolom, hogy a jó irányba haladunk, és a 2013-as specifikáció jobb lett, mint az előző volt.

- Milyen autót vezetsz az orosz jégverseny-bajnokságban?

- Egy Lada Kalinát, amit szintén a Lukoil és a Lada közös projektjének eredményeképpen vezethetek. A 2013-as év a második éve ennek a projektnek, és most én vagyok a címvédő, mivel tavaly rögtön első próbálkozásra bajnokok lettünk az új autóval. A téli versenyzést Oroszországban a következőképpen kell elképzelni: tükörjég, egy 1600 méter hosszú oválpálya és 16 futam, mindegyikben 6-6 autóval. A futamok közben a 180 km/órás sebességet is elérjük, és a kanyarokban is általában 160 km/órával hasítunk. Gyakorlatilag nem is fékezünk, mert az ekkora sebességnél a tükörjégen veszélyes lenne. A jégversenyek rendkívül népszerűek Oroszországban, ezrek gyűlnek össze a lelátókon mindegyik versenyen, legyen bármilyen hideg odakint.


 - Nem a tavalyi volt az első bajnoki címed a jégversenyzésben, ahogy az első autód sem ez a mostani. Mennyi szerepe van a győzelemben az autónak és mennyi a pilótának? 

- Mindkettő egyformán fontos. Kellenek a korábbi tapasztalatok, hogy megtaláld az utat a bolyban. Ha nem elöl mész, akkor itt bizony szükséged lesz az intuíciódra. A többiek „hófüggönyében” haladva szinte semmit sem látni, és ilyenkor nem egyszer csak a pálya fölötti lámpák alapján tudsz következtetni rá, hogy épp a pálya melyik részén haladsz, és mikor kell kanyarodni. 

Ugyanakkor egy jó autóra is szükséged van, amivel egyből a rajtnál megszökhetsz a többiek elől, mivel ebben a fajta versenyzésben a jó rajt már fél siker. Ha az első kanyarba elsőként fordulsz el, akkor el tudod kerülni a lökdösődéseket, és nem fogsz időt veszíteni a rossz látási viszonyok miatt a többiek mögött. A Lada Kalina sokkal inkább a jégversenyzésre lett teremtve, mint a korábbi autóim. Higgyétek el, tudom, mit beszélek, mert már ötször nyertem meg ezt a bajnokságot.


- Idén is megnyered? 

- Nem hinném, mert túl sok pontot hullajtottunk el technikai problémák miatt. Az első versenyen elromlott a motor, így ott nem szereztünk pontot, a következő versenyen pedig a kuplunggal adódtak gondjaink, ami miatt csak a 6.-ak lettünk. Már csak egy forduló van hátra az idei bajnokságból, ezért nem valószínű, hogy a tophelyezésekért tudunk harcolni. Ilyenkor nem örülünk neki, hogy rövid a bajnokság. Most ki kell elemeznünk, mi okozta ezeket a technikai problémákat, javítanunk kell az autón, és úgy teljesíteni az utolsó versenyt, ahogy a tavalyi utolsó versenyünket is teljesítettük, amikor bajnokok lettünk.


- Kár érte. A WTCC-s programhoz visszakanyarodva, mikor lesz a következő tesztetek?

- Február 25-28-án, szintén Magny-Cours-ban. Azt követően már csak egy tesztet tervezünk, a monzai kollektív teszten akarunk majd részt venni, hogy össze tudjuk hasonlítani, hol állunk a többiekhez képest.


forrás: P1Race.hu