17-ben is elindul az új járási rendszer

2013. január 1-jével a fővárosban 23 kerületi hivatalt alakítottak ki Budapest Főváros Kormányhivatalának kirendeltségeiként. A kerületi hivatalok alapját az okmányirodák adják, így a Kormányhivatal ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos feladatai jelentősen megnövekednek.

Az állampolgárok dolgát nagyban megkönnyíti, hogy az okmányirodák ügyfélfogadási rendszere egységes. Budapesten folyamatosan vezetik be a kétműszakos ügyfélfogadási rendet, ahol az állampolgárok este 8 óráig intézhetik ügyeiket. Az országban egyedülálló módon a jövő évtől a VI. kerületi okmányiroda éjjel-nappal várja majd az ügyfeleket.

A területi közigazgatási reform távlati célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára, melyet a 2013 végéig kormányablakok létrehozásával fognak megvalósítani. A fővárosban jelenleg négy kormányablak működik, de számuk jelentősen megnő az ott elintézhető feladatokkal együtt. Országszerte 300 helyen, a fővárosban minden kerületben az okmányirodák bázisán jöttek létre a kormányablakok, ahol több mint 2000 hatósági ügyet lehet majd egy helyszínen elintézni.

A kerületi hivatalok személyi állományának alapját a kerületi önkormányzatok által foglalkoztatott, az átadott államigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselők, illetve ezen feladatellátással összefüggésben a funkcionális (pl. pénzügyi, üzemeltetései, humán, belső ellenőrzési, informatikai) munkatársak teszik ki. A személyi állomány legjelentősebb részét az okmányirodai dolgozók adják, őket követik a törvényben és kormányrendeletben meghatározott hatósági ügyintézéssel foglalkozók, illetve a szociális- és gyámügyi feladatokat ellátó munkatársak.

Az átadandó létszámról a kerületi polgármesterekkel egyeztettek, így a megbeszélés eredményeként alakultak ki a keretszámok. A kerületi hivatalok személyi állományának másik részét a jelenlegi Kormányhivatal részeként működő szakigazgatási szervek ügyfélszolgálati irodáinak, kirendeltségeinek munkatársai teszik ki, akik a székhely szerinti kerületi hivatalhoz kerülnek majd át. Ilyen ügyfélszolgálatok a fővárosban a hét népegészségügyi intézet, a tíz munkaügyi központ, illetve a XI. és a XIV. kerületben található körzeti földhivatalok.

A járási hivatalokat a hivatalvezető vezeti, ő gyakorolja a járási hivatalok törzshivatalának feladat- és hatásköreit és a napi működéshez szükséges előirányzatok feletti jogosítványokat a kormánymegbízott által meghatározott keretek között.

A rákosmenti hivatal elnevezése: Budapest Főváros Kormányhivatala XVII. Kerületi Hivatala. Az államigazgatási feladatok ellátásához az önkormányzattól 71 státusz került át. A járási hivatal létszáma a XVII. kerületben 69 fő, amelyet az átvett önkormányzati köztisztviselők tesznek ki. A XVII. kerületi hivatal központja a Pesti út 163. alatt van, ahol a járási hivatal törzshivatala, a gyámhivatal, okmányirodája, míg kihelyezett okmányirodája a Pesti út 366. alatt érhető el.
forrás: rakosmente.hu