Nyolc gránátot találtak Debrecenben

Összesen nyolc második világháborús német rombológránátot találtak a tűzszerészek a debreceni Nagyerdei Stadionnál a teljes építési terület átvizsgálása után.


Várkonyi Melinda, a a Magyar Honvédség (MH) tűzszerészezredének kommunikációs tisztje emlékeztetett arra, hogy az egyik munkagép még pénteken fordított ki a földből három gránátot, ezért vonultak ki szombaton a tűzszerészek a területre. 

Az átvizsgálás során összesen nyolc darab 15 centis gránátot találtak.

Hangsúlyozta, valamennyi gránátot ép, nem kilőtt állapotban találták, így szállíthatók. 

A tűzszerészek a központi gyűjtőbe viszik és később semmisítik meg őket.
Várkonyi Melinda hozzátette, az átvizsgálás idejére csak az építési területet kellett lezárni és kiüríteni, a lakosságot nem érintette a tűzszerészek munkája.

forrás: MTI

 

Feladta a birkózóelnök

Lemondott posztjáról Raphael Martinetti, a Nemzetközi Birkózó Szövetség (FILA) elnöke.


A helyszínről származó és több forrásból is megerősített értesülés szerint a svájci sportdiplomata a thaiföldi Phuket szigetén zajló elnökségi ülésen vált meg tisztétől, egyenes következményeként annak, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) végrehajtó bizottsága törlésre javasolta a birkózást a 2020-as ötkarikás játékok műsorából.

A magyar szövetség úgy tudja, hogy amikor a résztvevők, elsősorban az oroszok, felvetették Raphael Martinetti felelősségét, ő bizalmi szavazást kért, amelyet 11:10-re elvesztett. Ekkor felkérte Matteo Pellicone elnökhelyettest az ügyek vitelére, és elhagyta a termet. 

Utóbb az elnökség a szerb Büró-tag Nenad Lalovic személyében ügyvezető elnököt bízott meg a FILA átmeneti vezetésével, Martinetti utódjának személyéről pedig szeptemberben, a Budapesten esedékes vb idején döntenek.

Martinetti a FILA-ülésen már pénteken éles vádakkal volt kénytelen szembesülni, bírálói legfőképpen azért okolták, mert - bár az elnöknek tisztában kellett lennie a helyzettel, hiszen megvoltak a kellő információi - előzetesen nem figyelmeztette vezetőtársait a sportág olimpiai programból való lehetséges száműzésének veszélyére, ennélfogva többeket is váratlanul ért a NOB-testület határozata.

A végrehajtó bizottság keddi határozatában javasolta a birkózás levételét a 2020-as olimpiai műsorról, de már májusban, Szentpéterváron állást foglalhat úgy, hogy az új jelentkezők egyike helyett visszaveszi a sportágat az olimpiai programba. A végső döntést a NOB teljes közgyűlése hozza meg szeptemberben, Buenos Airesben.

Kérdés, hogy mennyire hatékonyan tud lobbizni a sportág bennmaradása mellett a birkózás nemzetközi vezérkara, amely - a kiebrudalást elkerülendő - a lehető legjobb prezentációval akar érvelni a NOB vb következő, májusi ülésén.

forrás: sport24.hu

 

Miért is lehet világbajnok idén Button?

A McLaren két hónappal több időt szánt az 2013-as autóra és felkészülésre, mint a Red Bull és a Ferrari. Ez nem akármilyen rajtelőnyt adhat a wokingiaknak. 


Mi is a helyzet jelenleg a McLarennél? Tavaly bombaerősen kezdték az évet. Vitathatatlanul övék volt a leggyorsabb autó és talán a legerősebb pilótapáros is. Aztán mégis mégis lemaradtak ellenfeleik mögött, leginkább az autó megbízhatatlansága, valamint a szezon elején a csapat gyenge munkája miatt. A szezont vége felé már csak a Ferrari és a Red Bull harcolt a világbajnoki címekért, így a McLaren egyetlen dologra tudott koncentrálni, a 2013-as versenygépre. Ráadásul a V8-as motorok utolsó évében kevés technikai regulációt léptetett életbe az FIA, így a jó alapot is át tudták emelni tavalyról.

Sergio Perez érkezett az egylethez Lewis Hamilton helyére. Így talán az is borítékolható, hogy mostantól a wokingiak is egy pilótát helyeznek előtérbe, ahogy ezt a Red Bull és a Ferrari is teszi évek óta. Egyikük sem osztozott olyan egyenlő módon a pontokon, mint Button és Hamilton. Még nagyobb előny, hogy idén már a korábbi Brawn GP pilóta köré építik az autót, Hamilton idejében inkább az ő jelenléte dominált.

 
Ami pedig a leginkább előnyére válhat Buttonnak, az új Pirelli gumik állaga. Az új konstrukciók hőkezelése más, sokkal inkább fekszik a precíz professzori vezetési stílusához. Ez persze így kicsit túlságosan is elméleti fejtegetés. Egyik sem mérvadó, amíg március közepén, Melbourne-ben nyomatékot nem ad neki 2009 világbajnoka. A tavalyi szezon közepétől kezdve számtalanszor elmondta, hogy jobban várja a 2013-as év elejét, mint eddig pályafutása során bármelyikét. Sam Michael sportigazgató a következőket mondta a fejlesztésekről: „Sok mindent kicseréltünk az autón télen. Elülső és hátsó felfüggesztést, hátul pedig szinte minden egyéb alkatrészt és a kialakítása is változott. Eddig minden rendben halad, de ez csak 2013 végéig szól, hiszen akkor új formula lép életbe.”

Ez persze több mint a régi autó evolúciós fejlesztése. Tim Goss, a mérnökök vezetője beszélt erről. „Átnéztük, mivel állunk szemben, amikor elkezdtünk a fejlesztéseken gondolkodni. Voltak kulcsterületek a régi autón, amik ordítottak a fejlesztés után és olyan messzire mentünk, amennyire csak lehetett.”

Természetesen Button is megszólalt az új autót illetően. „Szimulátorban kipróbáltam a régi és az új autót is. Az idei versenygépet már most könnyebben kezelhetőnek tűnik, finomabban lehet kormányozni és a visszacsatolás is kellemesen érzést keltett.” – Ismerve Button finom vezetési stílusát, ez már egy jó jel. „A meglátásaim nagyon fontosak az autó építése és fejlesztése közben. Az idei modell már a tavalyi szezon második felétől készül, az én instrukcióim alapján is. Ez igazi magabiztosságot ad nekem 2013-ra, mert a csapat nagy figyelmet fordított a javaslataimra. Persze én nem vagyok tervező, vagy aerodinamikai szakember, de én vagyok az, aki pontosan tudja mi zajlik a pilótafülkében, akár működik, akár nem.” – Tavaly a csapat túl sokáig időzött azzal, hogy próbálta megérteni az autó viselkedését az új Pirelli abroncsokkal. Button pedig folyamatosan magát hibáztatta, amiért nem tud jó eredményeket elérni. A McLaren vezetői persze tisztában voltak vele, hogy nem a pilóta tehetett az eredménytelenségről.


„Egy kanyarban próbálok mindig olyan precíz lenni, amennyire csak lehetséges. Ha az autó nem elég stabil a kanyar-bejáratoknál, vagy én vagyok túl agresszív, akkor nem tudok annyira precíz lenni, amennyire szeretnék. Nem kedvelem, ha bármilyen hátsó mozgást érzek vezetés közben. Legyen egyensúlyban az autó, így pontosan be tudom lőni az irányt a kanyar előtt és a tökéletesen íven fordulok el. Mások jobban szeretik a túlkormányzottságot, agresszívabban fordulnak, és ezáltal másként bánnak a gumikkal, máshogy kezelik az abroncsok hőmérsékletét. Én más vagyok, így vezetek és nem is akarok változtatni ezen” – fogalmazott a pilóta.
A csapat 2012 elején kudarcot vallott, hiszen folyamatosan követtek el hibákat a boksz kiállások során. A másodikban sem örülhettek, akkor technikai problémák tömkelege sújtotta őket. Összességében ezen ment el a világbajnoki cím. 2013-ban ezektől mentes szezonra számítanak, 2014-ben azonban egy új éra kezdődik az F1-ben, a V6-os turbó motorok érkezésével, és a technikai szabálymódosítások életbelépésével. „Megváltoztatják az első és hátsó szárnyak formáját és helyzetét, ez kulcsfontosságú lesz. Mindent újra kell kezdeni, a nulláról fogunk indulni, hiszen a légáramlatok iránya, hatása is teljes mértékben megváltozik” – zárta mondandóját Sam Michael, a McLaren technikai vezetője.


forrás: formula.hu

WWE: A Rock marad a szervezetben!

A Rock az idei WrestleMania után ismét elhagyja a WWE-t, de a szervezet jelenlegi bajnoka nyáron ismét visszatér és összecsaphat majd Brock Lesnarrel. 


A Rock vasárnap az Elimination Chamber elnevezésű előfizetéses adásban fogja kockára tenni először a Royal Rumble-ön megszerzett címét. A színész/pankrátor az EC gála után minden bizonnyal az év legnagyobb eseményén, azaz a WrestleManián is szerepelni fog majd. Nos, a WM után a Rock ismét elhagyja a szervezetett, igaz visszafog térni!
A F4Wonline.com információi szerint a Rock a SummerSlam PPV adásban (augusztus 18. Los Angeles) fog elvállalni egy újabb mérkőzést. Az oldal értesülései szerint az ”Emberek Bajnoka” Brock Lesnarrel csaphat majd össze. A viszály érdekes lehet, de Lesnar agresszív stílusa nem biztos, hogy kedvez a Rocknak, akinek a filmes szerepei miatt vigyáznia kell magára. Jó példa erre a két évvel ezelőtti Survivor Series.

A párharc azért is érdekes lenne, mert két olyan harcos csapna össze egymással, akik hivatalosan szerződésben állnak a WWE-vel, de nem teljes idős pankrátoroknak számítanak. Amennyiben igaz az oldal állítása, akkor a WWE hatalmas SummerSlam adást tervez, amely nem meglepő, hiszen ez a nyár legnagyobb előfizetéses gálája.


forrás: sport365.hu

BL: Megőrülnek a norvégok Görbiczékért

Története során először minden jegy elkelt a Larvik női kézilabdacsapatának szombati mérkőzésére. Az ellenfél a Győri Audi ETO KC lesz a Bajnokok Ligájában.

 

"Ez az első olyan alkalom, hogy le kellet állítanunk a jegyeladásokat. A '90-es évek elejétől dolgozom Larvikban, de még soha nem tapasztaltam ilyen őrületet" - idézi a handball.hu a Larvik elnökét, Björn-Gunnar Bruun Hansent.

Értékesítették tehát a 3000 ülő- és az 1400 állójegyet, amelyeket kereskedelmi forgalomba hozhattak. Ezen felül a sajtósok és a VIP vendégek érkeznek majd a Larvik Arénába, amelyben eddig egyszer voltak 4500-an sporteseményen, a 2011-es, Itxako elleni döntő alkalmával.

A Bajnokok Ligájának középdöntős csoportjában a két évvel ezelőtti győztes Larvik épp úgy két győzelmet aratott az első két fordulóban, mint a tavalyi finalista kisalföldi alakulat. A két csapat a tavalyi kiírásban is találkozott a középdöntőben, akkor mindkét mérkőzést a pályaválasztó nyerte meg.

A két klub rivalizálása mellett komoly szerepet játszik a hisztériában, hogy a norvég válogatott két ikonikus alakja, Katrine Lunde-Haraldsen és Heidi Löke a magyar bajnokot erősíti.

Nem számítunk sok gólos mérkőzésre, hiszen ahogy az ETO, úgy a Larvik is húsz gól alatt tudta tartani a csoport másik két tagját, a Buducsnosztot és a Randers az egymás elleni mérkőzéseken. Mégis, miként lehetséges feltörni a norvégok védelmét?

Igen, elképzelhető, hogy ez a mérkőzés a kiváló védelmekről és a nagyszerű kapusteljesítményekről fog szólni. A Larvikot mindig is kimagasló védőmunka jellemezte, úgy vélem, hogy ez most már rólunk is elmondható. A győzelem kulcsa az lehet, ha nem hagyjuk őket rohanni a kontratámadások során, mert ez az egyik legveszélyesebb fegyverük. Fontos, hogy meggátoljuk a leindítás lehetőségét, valamint hatékonyan játsszuk pozíciós játékunkat támadásban és védekezésben egyaránt. Azt gondolom, képesek vagyunk végrehajtani a feladatokat. Két nagyon hasonló, kimagasló képességű gárda feszül majd egymásnak szombaton.

Ha már a szombati időpont szóba került, engedjen meg egy felvetést az utazásokkal kapcsolatban. Hétfőn este még Dániában szerepelt a csapat, ezután visszatért Győrbe, szombaton pedig újra Skandináviában van jelenésük. Nem tart attól, hogy a kilométerek okozta fáradtság hatással lesz a játékosok teljesítményére Larvikban?

Nos, az igazság az, hogy az esetleges fáradság egybevág azzal a ténnyel, hogy hétfőn este kellett pályára lépnünk Dániában. A legnagyobb gondot mégsem maga az utazás jelenti, hiszen kényelmes charter-járatokkal egyenesen a mérkőzések helyszínére repülünk. A probléma az, hogy ezen a héten nem volt elég napunk edzeni. Hétfőn mérkőzést játszottunk, kedden hazarepültünk, szerdán pihenőnapot kellett tartanunk, pénteken pedig már utazunk Norvégiába. Mindössze három tréning áll rendelkezésünkre, hogy felkészüljünk a Larvik elleni fontos ütközetre. Lehetséges, hogy ez hátrányt jelent majd számunkra, mentség azonban nem lehet a mérkőzés végkimenetele szempontjából.

Akkor még egy dolgot tegyünk tisztába: mi volt az oka, hogy ebben a szokatlan időpontban, hétfőn este vívták a Randers elleni találkozót?

A dán csapat csarnoka foglalt volt a hétvégén, ezért nem játszhattunk szombaton vagy vasárnap.

Tv: Digi Sport1 17.45

forrás: hatharom.hu

Veszélyben a birkózóelnök

A Nemzetközi Birkózó Szövetség (FILA) svájci elnöke, Raphael Martinetti elveszítheti posztját annak nyomán, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) végrehajtó bizottsága törlésre javasolta a sportágat a 2020-as ötkarikás játékok műsorából.

 

A birkózók elnöke a FILA-nak a thaiföldi Phuketben pénteken kezdődött vezetőségi ülésén már éles vádakkal volt kénytelen szembesülni, s bírálói legfőképpen azért okolták, mert - bár Raphael Martinettinek tisztában kellett lennie a helyzettel, hiszen megvoltak a kellő információi - előzetesen nem figyelmeztette vezetőtársait a sportág olimpiai programból való lehetséges száműzésének veszélyére, ennélfogva többeket is váratlanul ért a NOB-testület határozata.

Mindenesetre pénteken még nem került napirendre az elnök leváltásának kérdése, de az orosz hírügynökség értesülése szerint szombaton már felvethetik Martinetti közvetlen felelősségét is az ügyben, és akár új elnökválasztást is kiírhatnak.

A NOB végrehajtó bizottsága keddi határozatában javasolta a birkózás levételét a 2020-as olimpiai műsorról, de már májusban, Szentpéterváron állást foglalhat úgy, hogy az új jelentkezők egyike helyett visszaveszi a sportágat az olimpiai programba. A végső döntést a NOB teljes közgyűlése hozza majd meg szeptemberi, Buenos Airesben.

Kérdés, mekkora erővel és mennyire hatékonyan tud lobbizni a sportág bennmaradása mellett a birkózás nemzetközi vezérkara, amely a thaiföldi ülésen már arra igyekszik összpontosítani, hogy a lehető legjobb prezentációt mutassák be a NOB vb következő, májusi ülésén.

E tanácskozáson a végrehajtó bizottság arról határoz, hogy a birkózás, illetve a jelentkező sportágak - a vusu, a kínai harcművészet sportos változata, továbbá a sportmászás, a görkorcsolya, a fallabda, a karate és a wakeboard, valamint a 2008 óta a programban nem szereplő, ezúttal közösen jelentkező baseball és softball - közül melyiket javasolja beemelésre a programba.

forrás: MTI

 

Eger: Mészáros Ferenc az új vezetőedző

Mészáros Ferenc lett az Eger labdarúgócsapatának új vezetőedzője.


John Marshall, az Egri FC új többségi tulajdonosa csütörtökön Simon Antal vezetőedzőt, és segítőit, Vojtekovszki Csabát és Kövesfalvi Istvánt felmentette a munkavégzés alól.

Hivatalosan még nem írtam alá a szerződést. Amíg nem egyeznek meg Simon Antallal a válás feltételeiben, addig még csak ismerkedem az egri körülményekkel. 


A csapat ma Mezőkövesden játszik délután, de én még nem ülök le a padra” - nyilatkozta az MTI-nek a korábban Pécsen dolgozó Mészáros Ferenc hozzátéve: szükség lesz a keret megerősítésére. 

Mészáros Ferenc segítője az Ausztriából hazatérő Vass László lesz.

A gárda 17 forduló után 11 ponttal az utolsó előtti, azaz 15. helyen áll az OTP Bank Ligában. 


forrás: telesport.hu

Titkos FIFA-javaslat a rasszizmus elleni küzdelemhez

Konkrét javaslatot készített a rasszizmus elleni küzdelem hatékonyabbá tétele érdekében a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség illetékes bizottsága, s a tervezetet a közgyűlés májusban fogadhatja el. 


A szervezet pénteki bejelentése szerint a végrehajtó bizottság már márciusban megvitatja az elképzeléseket, s a véglegesített verziót májusban a mauritiusi kongresszuson terjeszti a tagok elé szavazásra. 

"Nagyon elégedett vagyok az ötletekkel" - jelentette ki Joseph Blatter elnök a stratégiai bizottság ülése után. A svájci sportvezető hozzátette, az indítvány konkrét intézkedéseket és szigorú szankciókat tartalmaz majd, amelyeknek valóban lehet rasszizmust visszaszorító hatásuk. 

A FIFA egyelőre semmit nem közölt a javaslatok tartalmával kapcsolatban, de Blatter korábban úgy nyilatkozott, a rasszista szurkolói megnyilvánulásokat az adott csapat kizárásával vagy pontlevonással kellene büntetni. 

A magyar válogatottnak - jelen állás szerint - zárt kapuk mögött kell lejátszania március 22-én a románok elleni hazai világbajnoki selejtezőjét, mert az augusztus 15-én Budapesten rendezett, Izrael elleni barátságos mérkőzésen a szurkolók egy csoportja antiszemita rigmusokat kiabált, és sértő jelképeket mutatott fel.

A magyar szövetség, miután a FIFA elutasította a fellebbezését, bejelentette, hogy a nemzetközi Sportdöntőbíróságnál fellebbez.

forrás: MTI 

A McLaren kapta az FIA Környezetvédelmi Díját

A McLaren kapta meg a Forma-1-es csapatok közül elsőként az FIA által kiadott Környezetvédelmi Díjat, amellyel az irányító testület azt értékeli, hogy a csapat környezetbarát módon igyekszik eljárni a sportban. 



A kezdeményezés célja, hogy a csapatok igyekezzenek hozzájárulni ahhoz, hogy csökkentsék a motorsport környezetkárosító hatásait. 
 
„A McLarennek adott díj egy fontos lépés abban, hogy elismerjük a motorsport társadalmi felelősségvállalását. Mindannyian részei vagyunk a környezeti vitáknak, és fontos, hogy a bajnokságaink összhangban legyenek ezzel”- nyilatkozta Jean Todt, az FIA elnöke.
 
„Az FIA és az FIA Intézet is kutatja a motorsport környezetre gyakorolt hatásait minden bajnokságban a világon” – folytatta Todt.
 
A Fenntarthatósági Program keretén belül a környezetvédelmi teljesítményt méri a testület, valamint további fejlesztéseket javasol az előrelépésekhez. A McLaren 2012-ben csatlakozott a kezdeményezéshez, és a csapatfőnök, Martin Whitmarsh úgy nyilatkozott, nagyon boldog, hogy most elnyerték a díjat.
 
„Nagyon jó dolog, hogy a sport arra ösztönöz, hogy a környezetvédelmi törekvések fejlődjenek, így örülünk, hogy mi jutottunk el először a legmagasabb szintre e tekintetben.” 
 
forrás: hírado.hu 

NHL: Gólokban gazdag játéknap, nyert a Devils és Blackhawks

Az észak-amerikai profi jégkorong-bajnokság (NHL) legutóbbi játéknapja gólokban gazdag meccseket hozott, hiszen nyolc találkozón 47-szer találtak be a csapatok. 


A legtöbb gólt a New Jersey szurkolói láthatták: a Keleti főcsoportot listavezetője hazai pályán 5–3-ra nyert a Phialdelphia ellen. A jelenlegi ligaelső Chicago 4–1-re verte meg a San Josét.  

 ALAPSZAKASZ, 28. JÁTÉKNAP
 
Buffalo Sabres–Boston Bruins                  4–2

New Jersey Devils–Philadelphia Flyers   5–3 


Winnipeg Jets–Pittsburgh Penguins      1–3


Detroit Red Wings–Anaheim Ducks        2–5 


Chicago Blackhawks–San Jose Sharks  4–1  


Calgary Flames–St. Louis Blues            2–5


Vancouver Canucks–Dallas Stars          3–4    

      
Los Angeles Kings–Columbus Blue Jackets        2–1


forrás: NSO.hu

Volvo-kupa: Hat góllal nyertek a nagyok a kicsik ellen

A magyar férfi vízilabda-válogatott 13–7-re legyőzte a magyar juniorválogatottat a kecskeméti Volvo-kupa 1. fordulójában.



Volt már színvonalasabb Volvo-kupa is a sportág történetében, ezúttal azonban egy igazi csemegét láthatott a kecskeméti közönség. A torna második mérkőzésén a magyar felnőttválogatott a junior nemzeti csapattal játszott. 

Kis Gábor egy szempillantás alatt emelte ki a labdát centerben, s szerezte meg a nagyválogatott és a mérkőzés első gólját a 23. másodpercben. A juniorok némileg megilletődötten kezdtek pár perc elteltével azonban felvették a ritmust. 

Elsősorban Kis fizikai fölényével nem tudtak mit kezdeni a „kicsik", a második találat is azután született, hogy a centerről kiállítottak egy játékost, a fórt pedig Török Béla használta ki. Később Salamon Ferenc találatának köszönthetően 3–0 állt az eredményjelzőn az első szünetben. A mérkőzés képe a második negyedben sem változott.

A juniorok küzdöttek, de a lövéseik gyengének minősültek, így a blokkok erdejében utat találó lövéseket is hatástalanította Bisztritsányi Dávid, a nagyválogatott kapusa. 

A második negyedben Bundschuh Erik, Kis és Somogyi Balázs is betalált már, amikor fórból megszerezte az első gólját a juniorválogatott. Jansik Szilárd szépen használt ki egy emberelőnyt.

A negyed vége előtt hét másodperccel Kis vált le emberéről, s szépen húzta a labdát a kapuba – megszerezve ezzel saját maga harmadik találatát a mérkőzésen: 7–1-re vezetett a felnőtt válogatott a nagyszünetben. 

Aztán a harmadik negyedben a „kicsik" védekezése feljavult, a nagyválogatott pedig jócskán visszavett a gólgyártás üteméből. Olyannyira, hogy Csapó Miklós, Manhercz Krisztián két találatával zárkózott a juniorválogatott. 

Az utolsó negyednek 8–3-as állással vághattak neki a csapatok. A negyedik játékrészben aztán mindkét oldalon látványos pólót láthatott a kecskeméti közönség. Igazi gólgálával ért véget az összecsapás, a vége 13–7 lett. 

VOLVO-KUPA, 1. FORDULÓ
MAGYARORSZÁG–MAGYAR JUNIORVÁLOGATOTT 13–7 (3–0, 4–1, 1–2, 5–4)


forrás: NSO.hu

EBEL: Még él a Volán reménye, de a helyzet kilátástalan

Kikapott a SAPA Fehérvár Znojmóban az EBEL középszakaszának 7. fordulójában. Az Alba Volán zsinórban a negyedik vereségét szenvedte el, s ha a Ljubljana hosszabbításban legyőzi a Dornbirnt, matematikailag is biztossá válik, hogy a Fehérvár 2011 után az idén is lemarad a rájátszásról.


A három meccs óta nyeretlen Fehérvár azzal a tudattal készült a Znojmo elleni idegenbeli összecsapásra, hogy ha kikap, és más pályákon kedvezőtlen eredmény születik, a rájátszásba jutás matematikai esélyét is elveszíti.

A rémes sorozata alatt 158 percen át gólt sem szerző, Dornbirnban is csak szépíteni tudó Volán Dél-Csehországban 14 perc alatt kétgólos hátrányba került, s megint futhatott az eredmény után. A második harmad közepén Frank Banham emberelőnyös találatával és Ladislav Sikorcin góljával öt percen belül egyenlített a Volán, de amint hinni lehetett volna a győzelemben, a hazaiak újabb pofonja érkezett.

Hiába nyomott a Volán, az újabb egyenlítés nem jött össze, ráadásul a záró periódus első felében egy perc alatt háromgólosra növelte az előnyét a Znojmo. A negyedik után Adam Munrót Rajna Miklós váltotta a kapuban, de szinte azonnal kapitulált. A hajrában is kapott még egyet, a vége 6–2 lett oda.
A rájátszás ezen az estén még nem ment el, de sajnos csak idő kérdése, hogy az Alba Volán a matematikai esélyt is elveszítse. 

A mostani mélyrepülés egész éves folyamat eredménye. Kevin Primeau-val szemben már az idény elején voltak fenntartásai a klub vezetőségének, aztán ősszel távozott is. Akkor már nem volt a csapatban az eligazoló Derek Ryan és a visszavonuló Palkovics Krisztián sem.

Az ünnepi menetelés előtti időszak a Primeau helyére kinevezett Jan Neliba vezetésével jól sikerült, a Volán a folyamatos anyagi nehézségei ellenére remekül szerepelt. Aztán december végén a Ljublana ellen két, győzelemre álló meccsből vereség lett, Kovács Csaba szabályos, de meg nem adott bombagólja lelkileg is a padlóra küldte a társaságot.

Egy hónappal később napokon belül kikerült a csapatból Ladányi Balázs és Eric Johansson, a házi pontlista első négy helyezettjéből kettő, a helyükre pedig csak a szlovák második ligás Filip Novák érkezett. A középszakaszra nem sikerült felpörgetni a csapatot, amely számára pénteken már csak a remény maradt meg.

Most már a szapporóinál is sokkal nagyobb csoda kellene.

 7. FORDULÓ
ZNOJMO–FEHÉRVÁR 6–2 (2–0, 1–2, 3–0)


forrás: NSO.hu

Alonso esélyes idén a bajnoki címre?

A Ferrari 2012-ben kihozta a legjobbat egy rosszul összerakott autóból. Mondhatni egy rossz munkából is jól jöttek ki.


A kihívást most az szolgáltatta, hogy rövid időn belül egy olyan versenygépet építsenek, ami valóban kihívója lehet a Red Bullnak és nem csak Alonso zsenialitásának lesz köszönhető ismét, hogy a világbajnoki címért küzdhetnek. Lássuk, milyen reményekkel is kecsegtet az F138 és 2013.

Képes a Ferrari egy olyan autót biztosítani Fernando Alonso számára, amivel világbajnok lehet? Ez a kulcskérdés Maranellóban egy olyan évet követően, amikor a spanyol majdnem begyűjtötte harmadik vb-címét is, bár szinte csak saját erőből. A csapat egyetért abban, hogy Alonso fantasztikus munkát végzett tavaly. A Ferrari átlagos autó volt, a csapat viszont a leggyorsabb a boksz utcában és néhány esettől eltekintve (Spanyolország, Monaco és talán Kanada) a stratégiái is remekül működtek. Mindössze az autó gátolta meg abban a spanyol pilótát, hogy véget vessen egy öt éve tartó bajnoki cím nélküli időszaknak a Scuderiánál.
A gyenge szezonkezdet, majd a későbbi fejlesztések hiánya okozta a tényt, hogy szinte esélytelenek lettek volna a hispán hiányában. Minden a rossz hírrel kezdődött, amit Felipe Massa közölt telefonon a Ferrari elnökével, Luca di Montezemolóval a 2012-es tesztelések kezdetekor. „Valóban felhívtam, hogy elmondjam neki az igazat. Abban az időben a dolgok nagyon nem alakultak jól. Remélem idén ez máshogy alakul majd.”


A Ferrari megerősítette, hogy sokkal agresszívabb design megoldásokra van szükségük 2013-ban. Több ellenfél előnyt kovácsolt abból, hogy közelebb helyezkedtek a szabályok nyújtotta határokhoz, mint ők. Szabályozták az elülső és a hátsó felfüggesztés körüli területet, de a hátsó rudak regulációja lehetőséget nyújtott arra, hogy a kipufogó kivezetésnél fejleszthessenek. Az oldaldobozokat is változtatták, hogy aerodinamikai előnyt szerezzenek. „A mérnökök az őrület határán álltak, annyira meg akarták változtatni az idei autót a 2012-eshez képest. Tavaly a szezonrajtunk és a megbízhatóságunk jó volt – másképpen nem végezhettünk volna második helyen – és a stratégiánk is működött. Voltak pozitív jelek, de betegségeink is” – fogalmazott Montezemolo. 

„Tavaly nagy változtatásokat hajtottunk végre a munkafolyamatok elvégzését illetően, így próbáltuk erősebbek lenni. Azt hiszem, az idei autóval kapcsolatban van okunk a bizakodásra. Rengeteg figyelmet fordítottunk a részletekre és az aerodinamikára. Remélhetőleg az autó az első futamtól kezdve versenyképes lesz.”
A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint az istálló radikálisabb útra lépett, de megfontolt maradt. „Az igazi változások a részletekben rejlenek. Ezekre extrém módon odafigyeltünk. A legfontosabb, hogy Fernando és Felipe számára versenyképes autót biztosítsunk.”


Alonso a következő négy évre elkötelezte magát a Ferrarihoz. Ha ezt kombináljuk azzal a teljesítménnyel és akarattal, amit 2012-ben bemutatott, a kilátások jók. Ha azonban a csapat nem lesz képes lehetőséget biztosítani a spanyolnak, hogy 2005 és 2006 után megszerezze harmadik világbajnoki címét is, akkor az könnyen szakításhoz vezethet. A 31 éves pilóta egyelőre semmit nem árult el az F138-asról. „Lehetetlen megmondani, hogy milyen. A különbségek az élen tizedek. Ezeket nem lehet az autó kinézetéből felmérni. 
Pályára kell vele hajtanunk és ott tesztelni, hogy versenyképes-e. Számunkra azonban a második hely nem szabad, hogy célkitűzés legyen, az nem elég jó. Ez teszi naggyá a Ferrarit. A következő négy évben élő szerződésem lesz velük és a célom nem változott” – fogalmazott Alonso.

A tavalyi év egyik nagy gyengesége a csapatnak az volt, hogy képtelenek voltak érdemi fejlesztéseket bemutatni az autón. Montezemolo szerint az a tény, hogy idén már csak egy szélcsatornát használnak – a Toyotáét, míg a sajátjukat teljesen át nem építik – sokkal erősebbé és fókuszáltabbá teszi őket. „Ez egy nagyon fontos tényező a fejlesztéseket tekintve, idén ebben erősebbek leszünk.” Az is kulcsfontosságú tényező, hogy nem szabad két szék közé esniük. Figyelni kell a 2014-es autó fejlesztésére és kialakítására, de közben nagy erőbedobással kell az idei autót is kezelni. „Egy nagy csapatnak már most figyelnie kell a 2014-es projektre. Hatalmas változások jönnek, amik összetettek is egyben” – fogalmazott Domenicali. „Harcolni akarunk idén a bajnoki címekért és jövőre is egy ütős, erős autóval akarunk neki vágni a szezonnak” – zárta mondandóját a maranellói gárda csapatfőnöke.

forrás: formula.hu

Kiss Norbi még keményebben szaggathatja az aszfaltot idén

Az OXXO Energy Truck Race Team műhelyében épül tavaly ősz óta a csapat versenykamionja. Kiss Norbi, az istálló pilótája a sport365.hu-n vezetett rovatában számol be arról, mi változik majd a gépszörnyön 2012-höz képest. 



Miután darabjaira szedték szét a szerelők a kamiont, kicserélték az összes rögzítő elemet - csavart, füleket, illesztéseket -, átnézték a kábeleket, szenzorokat. A mérnökök végeztek az újítások számítógépes szimulációjával, módosították, amit kellett, így elkezdődhetett az új fejlesztések legyártása, beszerzése és végre a beépítése.

Az OXXO Energy Truck Race Team pilótája, Kiss Norbi is rengeteget tesz hozzá a fejlesztésekhez év közbeni tapasztalataival. Norbi ugyanis nem csak, hogy jól vezet, hanem rendkívül jó érzékkel állapítja meg, hogy a beállításokat és a fejlesztéseket milyen irányba kellene vinni, hogy tovább gyorsuljon a kamion.
A sport365.hu autó-motor rovatának szakérője, Kiss Norbi számolt be nekünk a fontosabb fejlesztésekről.

A kamion új konstrukciójú kormánygépet kapott a nagyobb első tapadás érdekében, valamint új rugók kerültek beépítésre, melyek keménysége eltér a tavalyitól, ez nagy segítség lesz idén Norbi szerint.

"A kormánygép szerepe nagyon fontos, hiszen minél nagyobb a tapadás, annál nagyobb a visszahatás is a kormánygépre, annál nehezebben irányítható a kamion. Van, hogy ezt a terhelést már nem bírja a szervő és egyszerűen megáll a kormány. Tavaly egy-két esetben volt ezzel problémánk, de most végérvényesen ki tudtuk küszöbölni. Ez előrelépés a kormánygép nyers erejével kapcsolatban is, így még nagyobb tapadást tudunk elérni az első tengelyen." - fejtegette Kiss Norbi.

Új lengéscsillapítók lesznek a kamion alatt, nagyobb állítható tartománnyal, és precízebb működéssel. Erről mit érdemes tudni?

"A lengéscsillapító nagyon fontos része a futóműnek, ettől függ, milyen simán fut az autó egy úthibán, egy kanyarkombinációban, de az úgynevezett átterhelődéseknél is komoly szerep hárul rá. Tavaly volt ezzel is bajunk, a hátsó lengéscsillapítókat nem tudtuk elég keményre állítani, így sokszor alulcsillapított volt a kamion. Szerencsére a fejlesztéssel ezen a téren is előre tudunk lépni."

Az alváz tavaly év közben többször is át lett építve, de akkor nem lehetett tökéletesen megoldani, hisz nem volt ennyire szétszedve a kamion, így most ez is tökéletesítésre került.

A fék vízhűtését kicserélték, egy teljesen új konstrukciójú rendszer lett építve hozzá, a tartályoktól a vezérlésen át a fúvókákig minden ki lett cserélve. Ez mennyiben könnyíti majd meg a munkádat versenyzés közben? 

"Jelentősen, hiszen tavaly a fékrendszer és hűtésének működése nem volt konzisztens, fokozott figyelmet követelt. Minden pillanatban figyelnem kellett a fülkében elhelyezett műszeren a fékek hőmérsékletét és folyamatosan kontrollálnom kellett a víznyomást, ez pedig a vezetésről vonta el a figyelmet. Az új fejlesztéssel ezt próbáltuk optimalizálni, bízunk benne, hogy beválik."

A kamion új fülkét is kapott és a tavalyi smolenski baleseted kapcsán az FIA szigorított a fülke biztonsági követelményein is, így például a vezetőoldali lábrészt meg kell erősíteni a kamionokon. A baleseted utáni fotókat elnézve nem csoda, hogy ez a határozat született, nem sok maradt a fülkéből. 

"Az a helyzet, hogy a lehető legrosszabb helyen történt meg a smolenski baleset, hiszen pont ott sodródtam ki, ahol a pályától másfél méterre betonfal húzódott. Elég nagy ütést kapott a kamion, a fülke pedig igen komoly sérüléseket szenvedett. Ebből is látszott, hogy erősítésre van szükség. 

Azt azért hozzátenném, hogy bárhol máshol történt volna a baleset, nem lettek volna ilyen következményei, hiszen a legtöbb pályán, de a smolenski ring többi részén is sokkal nagyobb a bukótér és vagy gumifal, vagy pedig szalagkorlát övezi a pályát, ami azért sokkal rugalmasabb, mint egy betonfal. Én viszont pont ennek mentem neki, ennek jegyében kaptak a fülke első sarkai plusz megerősítést."

A géped tehát lassan visszanyeri eredeti formáját, helyükre kerülnek az alkatrészek, tavasszal pedig kezdődhet a tesztelés. De mi lesz a pontos menetrend?

"Úgy tervezzük, hogy március utolsó heteiben, vagy április elején már szeretnénk pályára menni. A terv az, hogy kihozzuk a maximumot az új lengéscsillapítóból és a kormánygépből és sok apróságon is vátloztatunk még, amik ugyan csak apróságnak tűnnek, de tavaly problémáink voltak velük és ezeket most majd ki tudjuk küszöbölni. Április első hetében tehát valószínűleg már tesztelünk, a hónap közepén pedig sor kerül a közös MAN-tesztre, amin minden MAN-es versenyző részt vesz, tehát az ellenfelekkel fogunk tesztelni, így közvetlen összehasonlítási alapunk lesz majd, hol is tartunk hozzájuk képest. 

Ez április harmadik hetében lesz, ezt követően pedig még lesz pár hetünk arra, hogy az utolsó simításokat elvégezzük, május közepén pedig utazunk az olaszországi évadnyitóra."

forrás: sport365.hu

Dovi egyelőre nyugodt, Iannone Jerezben tesztel

A Ducati új szerzeménye, Andrea Dovizioso határozott állítása szerint nem lepődött meg a bolognaiak nehéz helyzetén és a Sepangban tapasztalt tetemes hátrányukon.


A Ducati azóta nyeretlen, hogy Casey Stoner 2010 végén távozott tőlük, a 2013-as évet nyitó teszten pedig két másodperc volt a hátrányuk a Hondákhoz és a Yamahákhoz képest.

A Desmosedici alig változott a tél folyamán – „Ez ugyanaz a motor, mint tavaly volt, csak más a festése, de a remény megvolt rá, hogy a szezon végén beépített alkatrészeket még nem optimalizáltuk teljesen.” – állapította meg Dovi csapattársa, Nicky Hayden.
„Inkább evolúcióról beszélnék, mint forradalomról, és ebben a szellemben először ki akarjuk értékelni az előző év második felében végzett munkát. Úgy gondolom, hogy ezzel a megközelítéssel rövid időn belül javíthatunk a motor teljesítményén, de természetesen új megoldásokon is dolgozunk.” Ezt még idén januárban nyilatkozta Bernhard Gobmeier, a Ducati Corse új főigazgatója. Ezek alapján a stratégia egyértelműen a megfontolt, folyamatos haladás. A Ducati mindenekelőtt fel akarja mérni a terepet, hogy az a kapkodás, amit a Rossi-érában végeztek, eredményezett-e használható elemeket, részeredményeket.

Viszont a Sepangban töltött három nap után gyakorlatilag semmilyen pozitívumot nem tudtak elmondani a Ducati versenyzői a rendelkezésükre álló alkatrészekről, így számukra egy kiút maradt: „a forradalom”. Dovizioso a tizedik helyen végzett, 167 ezreddel kapott ki a csapattársától, a „Kentucky Kölyöktől”, viszont Dani Pedrosához képest 2,177 másodperc volt a lemaradása.

Az olasz még mindig azt vallja, hogy tudta, mire vállalkozott, mikor aláírt a Ducatihoz, és tudja, mit jelent átvenni Valentino Rossi helyét ebben a labilis helyzetben. Nehéz helyzet? Ez tulajdonképpen nem fedi le tökéletesen a valós képet, Vale a pályafutása legrosszabb szakaszát töltötte a Ducatinál, ami gyakorlatilag katasztrofálisra sikeredett.

„A helyzet nehéz, de ezt mindenki tudta, mielőtt idejöttünk. Nagy a hátrányunk, de ezt is tudtuk,” – nyilatkozta Dovi higgadtan, aki a Tech 3 Yamaha legsikeresebb versenyzőjévé vált tavaly a maga hat dobogós helyezésével.

Dovizioso arra is kitért, hogy a Ducatinak minden téren vannak kisebb-nagyobb gyengeségei, nem egy problémát kell megoldani, hanem egyszerre többet, és ez okozza számukra a legnagyobb fejtörést, ehhez pedig időre van szükség.

Annak érdekében, hogy a problémát kollektíven megoldhassák, a napokban Andrea Iannone három napig Jerezben tesztel, derült ki az olasz újonc twitteréről. A Pramac versenyzője, akinek Sepangban 754 ezred volt a lemaradása a legjobb Ducatihoz képest a tizennegyedik helyen, most extra időt tölthet a pályán, miközben a gyár már javában fejleszt a második hivatalos sepangi tesztre, amire a hónap végén kerül sor. A jerezi túrára Iannonéval tartott Michele Pirro is, a Ducati tesztversenyzője.


forrás: P1Race.hu

Szándékos emberölés a vád Pistorius ellen

A bíróság pénteken hallgatta meg a gyilkossággal vádolt Oscar Pistoriust, aki csütörtökön lőtte le barátnőjét.

Mint ismert, csütörtökön a művégtaggal versenyző atléta, a dél-afrikai Oscar Pistorius betörőnek hitte barátnőjét, így rálőtt. A 30 éves Reeva Steenkamp belehalt sérüléseibe. 

Mág aznap délután arról cikkezett a nemzetközi sajtó, hogy szándékosan ölhetett a futó.

Az őrizetbe vett Pistoriust pénteken hallgatta meg bíróság, szándékos emberölés vádjával. Amikor ezt közölték az atlétával, sírva fakadt. A sportoló egyébként már megérkezésekor is zokogott, a helyszíni beszámolók alapján sokkos állapotban volt.

A dél-afrikai sajtó információi szerint Reeva Steenkamp a fürdőszoba ajtó mögött állt, amikor négy lövés érte a fejét, a medencéjét, a mellkasát és a karját.

Pistorius és ügyvédje azt remélik, hogy a keddre halasztott meghallgatáson engedélyezik, hogy óvadék ellenében szabadlábon védekezzen. 

A futó továbbra is őrizetben marad.


 

FTC: Túl van a műtéten Nerea Pena

Ma reggel átesett a térdműtéten a múlt vasárnap keresztszalag-szakadást szenvedő Nerea Pena, az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatának spanyol átlövője.


Az előzetes várakozások szerint legalább fél évet kell majd kihagynia. 

 „Utolsó este otthon a holnapi műtét előtt. Megint a nulláról indulok, és hosszú út áll előttem. 

Küldjetek energiát a világ minden részéről, és köszönöm az eddig kapott rengeteg üzenetet! Sokat segítenek!" – írta Pena még csütörtökön az egyik közösségi oldalon.

 Az FTC vasárnap Dabason a Krim Ljubljanával szemben próbál meg óriási lépést tenni a BL-elődöntőbe jutásért. 

A magyar együttes számára nehéz lesz a mérkőzés, hiszen Penán kívül Zácsik Szandra és valószínűleg Szekerczés Luca sem játszhat. 

forrás: NSO.hu

Coronel: A Hondáé lesz idén a legjobb csomag

Mint arról beszámoltunk, a ROAL Motorsport kedden bejelentette, 2013-ban a Tom Coronel – Darryl O’Young pilótapárossal és két BMW-vel vág neki az aktuális WTCC-szezonnak.


A csapat által kiadott hivatalos közleményben Coronel hosszasan nyilatkozott idei várakozásairól és céljairól, ám az autosport.com munkatársával ezeken felül néhány plusz információt is megosztott.


Coronelnek ez lesz a harmadik éve a WTCC-ben a ROAL Motorsporttal, ám az első olyan, amikor a gyári Chevrolet már nem lesz jelen a sorozatban. A rutinos holland épp ezért bízik benne, hogy az egyes futamokon és a világbajnokság egyéni pontversenyében is képes lesz harcba szállni a top3-as helyezésekért.

Gyakorlatilag a hivatalos sajtóközlemény kiadásával egy időben megjelent egy másik, az autosport.com-on közzétett cikk is, melyben Coronel többek között a különböző márkák között várható idei erősorrendről is kifejtette véleményét. 

„Természetesen, legalábbis nagy valószínűséggel a Hondáé lesz idén a legjobb csomag, mivel ők gyári istállóként futnak” – kezdte Coronel egy magyar szempontból hízelgő megjegyzéssel, hiszen mint tudjuk, idén a Zengő Motorsport magyar pilótája, Michelisz Norbert is egy gyári felkészítésű Honda Civicet terelgethet majd a futamokon.

De! „De nem szabad elfelejtenünk, hogy nekik ez lesz az első évük gyári csapatként a bajnokságban, mindenki más pedig nagyjából egy szinten fog mozogni, mivel a gyári Chevrolet-k már nem lesznek a mezőnyben.
  
Általában a versenysportban a kevesebb pénz, kevesebb sebességet jelent” – mutatott rá a kegyetlen igazságra Coronel, ami egyébként nemcsak a motorsportokra jellemző, de az összes profi sportra, hiszen Puskás Ferenc, a magyar „Aranycsapat” hajdani klasszis labdarúgója is már nagyon régen mondta: „Kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci!”  

Ez a WTCC kapcsán most magyarra lefordítva annyit tesz, hogy – sokakkal ellentétben – Coronel szerint idén már nem fog ugyanolyan erőt képviselni a versenypályán a Chevrolet, mint az előző években, amikor az amerikai márka még gyári csapatként volt jelen a sorozatban. Legalábbis reméli, hogy így lesz, hiszen erre alapozza optimizmusát. „Hiszem, hogy képesek leszünk dobogós helyen zárni a bajnokságot, és remélhetőleg néhány győzelmet is begyűjteni az odáig vezető úton” – bökte ki Coronel.

A 40 éves pilóta ezután az autók minimumsúlyára vonatkozó szabályváltozásokra is kicsit bővebben kitért nyilatkozatában. „Úgy tűnik, hogy idén az első- és a hátsó-kerékmeghajtású autók is ugyanazzal a minimumsúllyal futnak majd, ezért természetesen végre kellett hajtanunk néhány változtatást az autón. 

A hátsó szélvédőt műanyagra cseréltük, ami egy apró lépés a jó irányba. Tavaly hiába kaptunk olykor 20 kg súlykedvezményt, semmire nem mentünk  vele, mert az autó valós súlya alapvetően körülbelül 30 kg-mal az autó meghatározott minimumsúlya felett volt. Dolgozunk rajta, hogy ezen az idei évre változtassunk, és a műanyag hátsó szélvédő első lépésnek megteszi” – zárta mondandóját Tom Coronel.

forrás: P1Race.hu

Hamilton csak a pénz miatt ment a Mercedeshez

Az egyik legelismertebb szakíró, Tony Dodgins szerint Lewis Hamilton semmi másért, csak a pénz miatt döntött úgy, hogy a McLarentől a Mercedes GP-hez szerződik.


„Ha összehasonlítjuk a két csapatot, akkor le kell vonnunk a következtetést, hogy nem volt sportszakmai oka a McLaren elhagyásának” – nyilatkozta Tony Dodgins a svájci Speed Weeknek. – „Nem volt, és én úgy gondolom, hogy Lewist igen erősen a menedzsmentje vezette.”

Dodgins szerint így a csapatváltásért Simon Fuller, amerikai szupersztár-gyáros a felelős, aki 2008 óta irányítja Hamilton karrierjét, mikor Lewis szakított a menedzselését addig intéző apjával, Anthony Hamiltonnal. „Fuller nyilvánvalóan egy nagyon sikeres menedzser, de nem nevezném őt versenyzőnek. 

Nem vagyok benne biztos, hogy ő valaha is érdeklődött e sport iránt. Nem, ez a menedzsment szélsőségesen pénzorientált. Fuller erősen azt tanácsolta Hamiltonnak, hogy menjen a Mercedeshez, mert egyszerűen többet kereshetnek, mintha Lewis a McLarennél maradna.”

forrás: formula.hu

WWE: Kegyetlen mérkőzés vár John Cena csapatára!?

A Shield valami okból kifolyólag John Cena ellen beszélt, pedig Ryback és Sheamus is a csapat ellenfele lesz, méghozzá egy Elimination Chamber mérkőzésen.


Még a Rock sem menthette meg a WWE-t attól, hogy komoly kritikákat kapjon az Elimination Chamber előfizetéses adás miatt. A gálán általában két Elimination Chamber mérkőzés szokott lenni, ebből az egyik találkozón valamelyik fő öv is terítékre szokott kerülni, idén viszont minden megváltozott. A szurkolóknak már az sem tetszett, hogy csak egy EC mérkőzés lesz.
Miután kiderült az, hogy a kegyetlen összecsapáson csak a Nehézsúlyú világbajnok kihívása lesz a tét a szervezet rengeteg bírálatot kapott. A rajongók a negatív hozzászólásaikkal, minden bizonnyal észhez térítették Vince McMahont, ugyanis a következő üzentet lehetett olvasni a WWE.com-on: „Két Elimination Chamber mérkőzés van kiszemelve vasárnap, február 17-én, ki mondja meg, hogy milyen horror vár arra a 12 szupersztárra, amikor ők belépnek a Sátán Börtönébe?”

Érdekesség, hogy pár nappal ezelőtt Ryback a Twitterén arról írt, hogy igazságot fognak szolgáltatni, méghozzá a Chamber-ben. Egy kis idővel később a szöveget megváltoztatta a pankrátor. Amennyiben igazak a hírek, akkor a Shield (Dean Ambrose, Seth Rollins, Roman Reigns) – John Cena, Sheamus, Ryback mérkőzés lehet majd a második Elimination Chamber összecsapás.


forrás: sport365.hu