NBI: Tavaszi rajt a pályán és a közmédiában

Pénteken a Pécs és az MTK mérkőzésével három hónap szünet után folytatódik az OTP Bank Liga. A holtszezonban több csapat is komolyan erősített, valamint három együttesnél edzőváltás történt.



A legutóbbi szezonban ezüstérmes Videotontól távozott Paulo Sousa, a portugál szakember helyét honfitársa, José Gomes vette át. A fehérvári klub legnagyobb igazolása Juhász Roland volt, a válogatott védő az Anderlechttől érkezett kölcsönbe, mellette a korábbi portugál U21-es válogatott Vitor Gomes és a salvadori válogatott Arturo Alvarez is csatlakozott a kerethez. 
A Videoton a forduló vasárnapi zárómérkőzésén a Budapest Honvéd otthonába látogat. 

A pénteki nyitómérkőzésen a szezon eddigi meglepetéscsapata, az újoncként második MTK a Pécs vendége lesz. A hazai együttesnél is edzőcsere volt a télen, Supka Attilát Márton Gábor váltotta a kispadon. 

A felkészülési mérkőzéseken remekül teljesítő Ferencváros a Pápa vendégeként kezdi meg a tavaszi szezont, Ricardo Moniz együttese is alaposan megerősödött, többek között a Feyenoorddal UEFA Kupát nyert brazil Leonardo Vitor Santiagótól várhatnak sokat a szurkolók. A két csapat a Ligakupában már találkozott egymással idén, akkor a zöld-fehérek hazai környezetben 3-1-re diadalmaskodtak. 

A Diósgyőr Kádár Tamás személyében magyar válogatott labdarúgót igazolt, a gárda pénteken az Eger ellen lép pályára. Az újonc alakulat továbbra sem szerepelhet hazai pályán a villanyvilágítás hiánya miatt, így Mészáros Ferenc - aki Simon Antalt váltotta február közepén a kispadon - tanítványai Vácon fogadják majd riválisukat. 

A listavezető Győr - amely a hét közben kettős győzelemmel jutott tovább a Magyar Kupa negyeddöntőjében a Honvéddal szemben - a Kaposvár otthonában szerepel, míg a címvédő Debrecen a Kecskemét vendége lesz. 

Az NB1-es találkozókat az M1, a Duna, a Sport1, a Sport2, valamint a Kossuth Rádió közvetíti hétről-hétre. A tavaszi szezon első mérkőzését, a PMFC-MTK találkozót a Sport1 tűzi műsorára (ez a Sport TV első HD-ben közvetített magyar bajnoki mérkőzése), amit a Dunán látható Eger-Diósgyőr találkozó követ. 

A szombati napon összesen három mérkőzést követhetnek a tévénézők, amiből a Kecskemét-Debrecen csatát az M1, az Újpest Paks elleni és a Kaposvár Győr elleni összecsapását pedig a Sport TV közvetít élőben. A vasárnapi Lombard Pápa-Ferencváros összecsapás az M1-en, míg a Honvéd-Videoton meccs a Sport2-n lesz látható. Vasárnap este, az utolsó bajnoki után a Sport2 jól ismert, de új díszletek közé költöző futballshow-ja, a Harmadik Félidő zárja a fordulót. 

A tévénézők mellett a rádióhallgatók is figyelemmel kísérhetik a bajnoki találkozókat. A Kossuth Rádió a pénteki Pécs-MTK találkozóról a Sportvilág c. műsorban számol be, a szombati Kaposvár-Győr mérkőzést, és a vasárnapi Lombard Pápa-Fradi összecsapást pedig élőben közvetíti. 

Mint ismeretes a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap és a Sport TV-t működtető Chello Central Europe közös pályázattal nyerte el az Magyar Labdarúgó Szövetség által szervezett labdarúgó versenyprogramok négy bajnoki idényeiben játszott labdarúgó mérkőzések közvetítésének és sugárzásának jogait, így idén is kizárólag a közmédiában és a Sport TV-n láthatók magyar bajnoki találkozók. 


OTP Bank Liga, 18. forduló:

péntek:
PMFC-Matias - MTK Budapest 17.00
Egri FC-Diósgyőri VTK 19.00, Vác


szombat:Kecskeméti TE - DVSC-TEVA 14.00
Szombathelyi Haladás-FGSZ Siófok 16.00
Újpest FC-MVM Paks 16.00
Kaposvári Rákóczi-Győri ETO FC 18.00

 
vasárnap:
Lombard Pápa Termál FC-Ferencváros 16.30
Budapest Honvéd-Videoton FC 18.30


forrás: telesport.hu

Az Új köztemetőben zárult a Nemzeti kulturális emlékhely-avatások sorozata

A rákoskeresztúri Új köztemető 301-es parcellájánál megtartott mécsesgyújtással zárta csütörtökön a Nemzeti kulturális emlékhely-avatások sorozatát a Nemzeti Művészetért Alapítvány (NMA).

"A kilencedik helyszínen emlékezünk meg a bezárt vagy bezárás előtt álló kulturális intézményekről, kiállítóhelyekről" - idézték fel az MTI megkeresésére a mécsesgyújtás szervezői.

Horváth Tibor, Radics Márk és Farkas Roland képzőművészek hozzátették: hosszú ideig lehetett volna még folytatni a nemzeti kulturális emlékhely-avatások sorozatát, de nem teljes körű számbavétel volt a céljuk, hanem az, hogy egy folyamatra hívják fel a figyelmet.

A szervezők közölték, hogy a záró esemény helyszínéül azért választották az Új köztemető 301-es parcelláját, mert ott található Magyarország egyik nemzeti emlékjele. Ennél az emlékoszlopnál gyújtottak mécsest a megmozdulás résztvevői, majd jelképesen eltemették az általuk felvetett témát.

A 2012 novemberében elindított sorozat folyamán a dunaújvárosi ICA-D Kortárs Művészeti Intézetet, a budapesti Duna Galériát, Dorottya Galériát, Műcsarnokot, Videospace Galériát, a balatonboglári Kék Kápolnát, a budapesti Fiatal Művészek Klubját, majd a pécsi HattyúHáz Galériát nyilvánították Nemzeti kulturális emlékhellyé.

forrás: MTI

Franciaországban szétoszthatják a visszavont termékeket

A lóhúsbotrány miatt a forgalomból Franciaországban kivont ételkészítményeket karitatív szervezetek kioszthatják a rászorulóknak - közölte csütörtökön Benoit Hamon francia fogyasztóvédelmi miniszter.

A tárcavezető az RMC rádióban elmondta, hogy létezik egy olyan rendelkezés, amely alapján a hibás címkézés miatt kivont termékek adományként használhatók. "Ezt követően az egyesülteknek kell dönteniük arról, hogy elfogadják-e az adományt" - tette hozzá.

Franciaországban jelenleg két, egy igazságügyi és egy egészségügyi eljárás folyik a délnyugat-franciaországi Castelnaudaryban működő Spanghero cég ellen, amely miatt a feltételezhető gazdasági csalás körüli botrány kirobbant Európában. A feldolgozó cég Romániából importált lóhúst, és azt marhahúsként adta tovább olyan vállalatoknak, amelyek készételeket és mélyhűtött termékeket forgalmazó márkáknak, egyebek mellett a Findusnak, a Fleury Michonnak, a Carrefournak, a Picard-nak és az Ikeának állított elő marhahúsos ételkészítményeket. A botrány miatt tucatnyi európai országban vontak ki a forgalomból ételeket, köztük Magyarországon is.

A fogyasztóvédelmi miniszter elismerte, hogy egy ilyen adomány viszonylag sokba kerülhet a karitatív szervezeteknek, a mélyhűtött termékek ugyanis csak hűtőkocsiban szállíthatók. "Megértjük, ha az egyesületeket visszautasítják (az ajánlatot) - tette hozzá.

Philippe Pauze, a fagyasztott termékeket forgalmazó Picard elnök-vezérigazgatója egyébként csütörtökön azt mondta, hogy további csalások leleplezése várható. A miniszter is jelezte, hogy miután az ellenőrzéseket a teljes élelmiszeriparra kiterjesztették, nem kizárt, hogy újabb, elvileg marhahúsos termékekről derül ki, hogy előállításukhoz lóhúst használtak.

Hamon megerősítette, hogy az élelmiszeripari gazdasági csalások elkövetői elleni szankciók szigorítására törvénytervezetet készít elő a tárca, amelyet áprilisban terjeszt a parlament elé. Eszerint a jelenlegi pénzbüntetések összegének tízszeresre emelése várható.

forrás: MTI

Webber végzett az élen Hamilton előtt Barcelonában

Idén először nyert meg egy tesztnapot a Red Bull, amit most Mark Webber vezetésével tett meg a Mercedest kormányzó Lewis Hamilton előtt. 






Délután folytatódtak az esőzések, és a szél is felerősödött, ám az utolsó 1 órában már messze jobbak voltak a feltétélek és száraz pályára alkalmatos gumik is előkerülhettek. 

A tesztet 25 perccel a leintés előtt Felipe Massa leállása zavarta meg a 9-es és a 10-es kanyar között. 

A Ferrari valószínűleg csak az üzemanyag miatt állt meg.


1. WebberRed Bull1:22.693m / 90 kör
2. HamiltonMercedes1:24.348m / 112 kör
3. VergneToro Rosso1:25.017m / 59 kör
4. BottasWilliams1:26.458m / 84 kör
5. PerezMcLaren1:26.538m / 100 kör
6. GutierrezSauber1:26.574m / 92 kör
7. Di RestaForce India1:27.107m / 57 kör
8. MassaFerrari1:27.541m / 112 kör
9. ChiltonMarussia1:28.166m / 78 kör
10. PicCaterham1:28.644m / 83 kör
11. GrosjeanLotus1:34.928m / 52 kör
forrás: f1-live.hu

Lorenzo teljesítette a leggyorsabb kört Sepangban

Bár a csütörtöki harmadik napon csak a harmadik helyen végzett, de az összesített listán a címvédő Jorge Lorenzo teljesítette a leggyorsabb kört a gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) kollektív tesztjén Sepagban. 


A három héttel korábbi teszthez hasonlóan az időjárás ezúttal is beleszólt a munkába, az eső miatt többször vissza kellett mennie a pilótáknak a garázsba. Az utolsó tesztre március 23. és 25. kerül sor Jérezben.  

1. Dani Pedrosa Repsol Honda 2:00.562
2. Marc Márquez Repsol Honda +0.081
3. Jorge Lorenzo Yamaha +0.430
4. Valentino Rossi Yamaha +0.500
5. Álvaro Bautista Honda +0.516


















forrás: NSO.hu

Élsportolók csatlakoztak az idei kampányhoz

Magyar élsportolók is csatlakoztak a Föld órája kampányhoz, amelynek keretében idén március 23-án 20.30-tól borulnak sötétbe egy órára városok, nagy irodaépületek és műemlékek világszerte - hangzott el a kampányindító sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

A Természetvédelmi Világalap (WWF) magyarországi szervezete és a The Prime Management sportügynökség összefogása révén olyan élsportolók állnak a Föld órája kampány mellé, mint Kozák Danuta kétszeres olimpiai bajnok kajakos, Vajda Attila olimpiai bajnok kenus, továbbá válogatott kézi-, illetve kosárlabdázók, hogy hivatásukon keresztül hívják fel a figyelmet a globális éghajlatváltozás és a túlzott energiafogyasztás problémájára.

A WWF Magyarország idén a program kapcsán gyertyagyűjtési akciót is hirdet: aki elviszi egy régi gyertyáját a WestEnd City Centerben felállított gyertyagyűjtő pontok valamelyikébe, kap egy kupont, amelynek ellenében 23-án WWF-es külsőben újraöntve kapja vissza gyertyáját az üzletközpont tetőkertjében megrendezett központi rendezvényen.

Ha legalább 1000 "felajánlás" összegyűlik, a WWF Magyarország vállalja, hogy az eseményre kiönti az ország legnagyobb gyertyáját: a csaknem öt méter magas viaszóriást a város elsötétülése után Erőss Zsolt hegymászó, Tóth Vera énekes és Kovacsics Anikó válogatott kézilabdázó segítségével gyújtják meg.

A 2007-ben Ausztráliából indult akció mára a világ legnagyobb klímavédelmi mozgalmává nőtte ki magát: 2011-ben 133 ország csatlakozott a kampányhoz és olyan világszerte ismert építmények borultak sötétbe, mint a kínai nagyfal, a világ legmagasabb épülete, a Burdzs Kalifa, az Eiffel-torony, az athéni Akropolisz, a Buckingham-palota, a római Colosseum és az Empire State Building. Tavaly 150 ország, 6525 város és 2 milliárd ember fogott össze a Föld védelméért.

Magyarországon 2009-ben szerveztek először országos kampányt, 2012-ben már 93 település, 467 vállalat és intézmény, valamint csaknem 9 ezer magánszemély mutatott példát környezettudatosságból, és regisztrált a foldoraja.hu weboldalon - emlékeztetett Fáth Ákos, a WWF Magyarország megbízott igazgatója.

A programhoz csatlakozni idén is a foldoraja.hu weboldalon lehet.

forrás: MTI

Hamilton az élen az esős barcelonai teszt 5. napján

Az ebédszünet előtt Lewis Hamilton és a Mercedes áll az élen. Felipe Massa második a Ferrarival, addig a harmadik leggyorsabb idő Jean-Eric Vergne és a Toro Rosso neve mellett szerepel. 



Az éjszakai esőzések garantálták a nedves körülményeket az 5. tesztnap kezdetén. Mindez párosult azzal, hogy az eső reggel ismét rákezdett, valamint a hőmérséklet is alacsony volt.

Romain Grosjean, a Lotus francia versenyzője egy megpördüléssel nyitott a 12-es kanyarban, ami miatt egy időre a bokszba kényszeredett.

Pár percre még az eső is elállt. Ekkor egy kis időre fellélegezhettek a csapatok, de nem sokáig.

Az eső ismét megérkezett a katalán helyszínre, mely hol erősebben, hol gyengébben verte az aszfaltcsíkot, ami miatt az istállók nem tudták kipróbálni az új elemeket az autóikon. 

Bizakodásra adhat okot, hogy szombatra és vasárnapra is száraz időt mondanak. 

Az utolsó két tesztnap rendkívül aktív lehet, míg a csütörtök és a péntek csak bizonyos időközönként.

Az ebédszünet előtt Esteban Gutierrez incidense miatt kellett leállítani a tesztet. A mexikói versenyző a 3-as kanyarban kapta el a gumifalat.


1. HamiltonMercedes1:41.614m / 43 kör
2. MassaFerrari1:41.848m / 40 kör
3. VergneToro Rosso1:42.155m / 38 kör
4. WebberRed Bull1:43.649m / 44 kör
5. Di RestaForce India1:44.444m / 33 kör
6. GutierrezSauber1:45.020m / 47 kör
7. GrosjeanLotus1:45.147m / 29 kör
8. BottasWilliams1:45.457m / 42 kör
9. PicCaterham1:47.521m / 31 kör
10. PerezMcLaren1:48.562m / 23 kör
11. ChiltonMarussia1:50.253m / 34 kör
forrás: f1-live.hu

A Sport1 közvetíti a márciusi szentesi gálát

Hosszú kihagyás után ismét lesz Magyarországról élő ökölvívó-közvetítés a televízióban. A Sport Televízió és a Rácz Félix által fémjelzett Ferobox Event ugyanis megegyezett a március 23-i szentesi bokszgála közvetítéséről. 


Így már semmi akadálya, hogy a Sport Tv 2003 után újra itthonról sugározzon színvonalas bokszrendezvényeket, és megpróbálja felidézni a kiemelkedő nézettségű, többek között a Nagy „Csonttörő” János–Juan Pablo Chacón mérkőzésekkel fémjelzett gálákat.
 
„Mindig is örömmel támogattunk úttörő, ugyanakkor jelentős nézettséggel kecsegtető eseményeket. Szép emlékeink vannak Rácz Félix gáláiról, remélem, az újrakezdés is olyan sikeres lesz, mint a kétezres évek első felének gálái voltak” – mondta Máté Pál, a Sport Televízió főszerkesztője.

„A kedvező feltételek mellett elsősorban azért döntöttem a Sport Televízió mellett, mert országos lefedettséggel bír, illetve két és fél millió háztartásban jelen van, másodsorban mert rövid időn belül sikerült megegyeznünk a feltételekben. Nagyon fontos szempont volt, hogy az eseményeinket minél többen lássák. 

Most már rajtunk a sor, pontosabban Bedákon, Kovácson, Kelemenen, Nagyon és a többieken, hogy a lehető legmagasabb szinten kiszolgáljuk a nézőket” – fogalmazott Rácz Félix sportmenedzser.

A március 23-án 20.30-kor kezdődő televíziós közvetítésben a két címmérkőzés mellett Bedák Zsolt visszatérő mérkőzését láthatják a nézők.

Visszaküldték a halottat, mert túl magas a hamvasztáshoz

Visszaküldött két krematórium is egy halottat Nagy-Britanniában, mert túl magasnak bizonyult a hamvasztáshoz.

A 216 centis férfi, Graham Mellor 72 évesen hunyt el. A krematóriumok a családdal közölték, hogy kemencéjük 210 centinél hosszabb koporsóval nem tud megbirkózni. A stoke-i família végül csak jó 100 kilométerrel odébb, Burton upon Trentben talált olyan temetkezési vállalkozást, amely vállalta a feladatot.

Mellort 1967-ben Staffordshire legmagasabb emberének kiáltották ki, és még meg is koronázták - adta hírül a The Sun című brit lap.

forrás: MTI

BL: Németországi győzelmével csoportelső a Szeged

Győzelemmel, ezzel pedig az első helyen zárta a férfi vízilabdacsapatok Bajnokok Ligájának csoportkörét a Szeged: a csongrádi gárda szerda este a német Spandau 04 együttesét verte négy góllal Berlinben.

Magabiztosan kezdett a Szeged, amely 5-2-es, majd a második negyedben tovább növelve a különbséget 7-2-es vezetésre, ennél fogva jelentős előnyre tett szert. 

A nagyszünetig azonban megduplázták saját találataik mennyiségét a németek, akik felzárkóztak 4-7-re. Ám valódi fenyegetést nem jelentettek a hazaiak a Szegedre, amely a folytatásban is tartotta a megnyugtató differenciát, s hol három, hol négy góllal vezetett, az utolsó negyednek pedig 10-7-es állásnál vághatott neki. 

A befejező játékrész közepe táján megint négy lett "közte", s mivel többször már nem került egyik kapuba se a labda, 11-7-re nyert a Szeged.

Sikerével a BL egyenes kieséses szakaszába csoportelsőként masírozott be a dél-alföldi gárda, amely egy csoportnegyedikkel kerül majd össze a nyolcaddöntős párokat kialakító csütörtök esti sorsoláson.

D csoport, 8., utolsó forduló 

Spandau 04 (német) - A-HÍD-Szeged VE 7-11 (2-5, 2-2, 3-3, 0-1)

forrás: MTI

Horváth: Betta fogadott és Amerikába akart utazni a bundapénzből

A bundaügyben jól értesült rangado.hu előállt azzal a bizonyítékkal, amelyek szerint Horváth Gábor, a Siófok, a REAC és a Diósgyőr egykori játékosa Détári Lajosra és a labdarúgó korábbi barátnőjére, Lipcsei Bettára vallott.

A rangado.hu korábban megszellőztette, hogy Horváth Gábor a magyarországi bundabotrány egyik koronatanúja többek között korábbi barátnőjére, Lipcsei Bettára és Détári Lajosra is terhelő vallomást tett a gyanúsítotti kihallgatásán. Ezeket az állításokat a jelenleg Dubaiban tartózkodó Horváth a Nemzeti Sport keddi számában cáfolta, mondván a Sport TV csinos műsorvezetőjének ő nyitott egy számlát a bet365-nél, de nem engedte fogadni, mert mindig vesztett.

 A rangado.hu csütörtökön ugyanakkor egy olyan bizonyítékkal állt elő, mely a portál korábbi értesüléseit támasztja alá. A nyilvánosságra hozott dokumentum szerint a gyanúsítotti kihallgatáson Horváth Gábor részletesen vallott a 2008. november 9-én lejátszott Siófok–ZTE (1-4) meccs eredményének manipulálásáról. Ez alapján négy labdarúgó nem sokkal a találkozó előtt meggondolta magát, Lipcsei Betta azonban ekkorra már megfogadta a „sokgólos” meccset, ezért végül létrejött a bunda.

„Lipcsei Betta is ott tartózkodott, és négyen egyöntetűen mondtuk, hogy visszautasítjuk ezt az ajánlatot, mivel sokalltuk a négy gólt. De mivel én nagyon szerelmes voltam akkori barátnőmbe, Lipcsei Bettába, erősen tudott befolyásolni, és közölte, hogy muszáj megcsinálni ezt a meccset, mert már ő is fogadott a bet365.com fogadóirodánál, és télen Amerikába szeretne menni pihenni. 

Jelen pillanatban ő a Sport 1 csatorna Harmadik félidő című műsorának vezetője, aki természetesen tudott arról, hogy a mérkőzés manipulálva lesz. Végül mégis úgy döntöttünk – barátnőm kérését is figyelembe véve –, hogy megcsináljuk a mérkőzést” – áll a labdarúgó vallomásban.


A dokumentumból az is kiderül, hogy Horváth akkor sem mondott igazat a sportnapilapnak adott interjújában, amikor azt állította, hogy nem vallott Détári Lajosra.

"Figyelve az oddsokat, Kenesei rájött arra, hogy a siófoki mérkőzést megcsinálják a játékosok, ezért jelezni akart Détári Lajosnak, hogy engem és a védelmet szedje ki a csapatból, és játszasson másokat. 

Ezt végül nem tette meg, hanem ő maga is megfogadta a mérkőzést" – áll Horváth vallomásban, amelynek másolatáról egy fotót is közölt a rangado.hu.


 forrás: hatharom.hu

Honda, Norbi, látványterv

A Honda készített Norbinak egy látványtervet. Ez még nem végleges, csak egy lehetőség. Hogy tetszik?

Aston Martin babakocsi 007-es gyerekeknek

Már babakocsiban is van Aston Martin modell, a James Bond-filmek "autóellátója" a legkisebb 007-es ügynökökre is gondol.

A babakocsi a brit Silver Cross céggel együttműködésben született. Ultrapuha bőrbélésű, futóműve, rugózása bármilyen tereppel álomszerű könnyedséggel birkózik meg, legyen az kavicságy, magas fű vagy zötyögős kőút.

A kocsira nemcsak utasa nem panaszkodhat, hanem a szülő sem: a tolókar állítható magasságú, mindenki a neki legmegfelelőbb pózban tolhatja a kocsit, amelynek ára 700 ezer forint. Ennek ellenére várólistát kellett bevezetni, annyian akarnak belőle. A cég ugyanakkor csak korlátozott számban gyárt belőle, tervei szerint mindössze 800 gördül ki bradfordi üzeméből, mindegyik számozott példány lesz.

A babakocsik mindegyike - amennyire csak lehet - kézi gyártmány, az Aston Martin cégér - modernebbül: logó - jól látható mind a négy kerekén, alvázán, üléshuzatán.

A Silver Cross cég már korábban is kitűnt azzal, hogy királyi csöppségeknek, sztárok sarjainak készített babakocsikat. A bondos modell áprilistól lesz kapható és csakis a Harrods áruházban - adta hírül a The Daily Mirror című brit lap.



forrás: MTI

A távozó pápa népszerűbb, mint a katolikus egyház

Vatikánvárosban XVI. Benedek búcsúztatására, Castel Gandolfóban a fogadására készülnek a pápa lemondásának napján. Egy csütörtökön megjelent olasz felmérés szerint Joseph Ratzinger népszerűtlen egyházat hagy hátra.

"Nagyon várjuk! Örülünk, hogy hozzánk jön!" - mondták a Rómához közeli Castel Gandolfo lakosai a sajtónak. A kisváros kilencezer lakosa XVI. Benedek fogadására készül, a pápai rezidenciáról kiszivárgó hírek szerint a távozó egyházfő bőröndjei már megérkeztek.

XVI. Benedek ruháit és néhány könyvet is becsomagolt. Castel Gandolfóban vannak már a "pápai család" tagjai is: a közeli munkatársak és az egyházfő háztartását eddig és ezután is vezető világi nővérek, akik már be is vásároltak Castel Gandolfo üzleteiben.
 
"Reméljük, hogy néha elhagyja majd az apostoli palotát, és sétál egyet az utcán" - mondták a helyiek hozzátéve, hogy az este nyolc órától már nyugalmazott pápa "bizonytalan egyházat hagy maga mögött".

A La Repubblica napilap által közölt felmérés szerint lemondásakor "XVI. Benedek erősebb saját egyházánál".

A hívő és nem hívő olaszoknak az egyházba vetett bizalma az utóbbi tíz év alatt közel húsz százalékkal csökkent. 2003-ban - II. János Pál halála előtt két évvel - az olaszok 63 százaléka érzett bizalmat az egyház iránt. Jelenleg 44 százalékos az arány "egy olyan országban, ahol vallása gyakorlásától függetlenül majdnem mindenki katolikusnak vallja magát" - jegyezte meg a napilap.

Az egyház népszerűsége a 2009-ben kirobbant pedofil botrányok után zuhant 50 százalék alá. Ugyanakkor XVI. Benedek népszerűsége nem esett ennyire vissza, jelenleg is meghaladja az 53 százalékot, igaz 2003-ban a lengyel pápa, II. János Pál támogatottsága 77 százalékos volt.

A megkérdezettek 44 százaléka szerint XVI. Benedek megromlott egészségi állapota miatt távozik, 43 százalék úgy gondolja, hogy lemondásához az egyházon belüli hatalmi harcok vezettek. 70 százalék úgy nyilatkozott, helyesli a pápa döntését.

forrás: MTI

Hokipályák épülnének országszerte TAO-s pénzekből

Országszerte jégkorongpályákat építenének a társasági nyereségadóból (TAO) befolyó összegekből.


A magyar szövetség (MJSZ) előzetes igényfelmérése szerint többek között a Ferencváros és az Újpest is tervezi fedett jégpálya felépítését. Az FTC a X. kerületi Újhegyi lakótelep mellett húzna fel egy kétezer fő befogadására alkalmas csarnokot. 

A lila-fehérek könnyűszerkezetes jégcsarnokot szeretnének a Szilágyi úti sporttelepükön.

A Kanadai Magyar Hokiakadémia a Tüskecsarnokból való kényszerű költözés miatt ideiglenesen egy sátras jégpályát tervez létrehozni a Tüskecsarnok szomszédságában. Az MTK sátras szerkezettel lefedné a Városligetben lévő hokipályát, és hasonló megoldáson dolgozik a MAC is, amely a mostani szezonban ki sem nyitott Kisstadion sátras lefedését kívánja megvalósítani. A Gepárd Jégkorong Egyesület az Óbudán épülő pályát fedett létesítménnyé bővítené.

Ami a vidéki helyszíneket illeti: a jászberényiek és a tatabányaiak sikeres pályázat esetén befednék meglévő pályájukat. A veszprémiek a 40x20 méteres pályát szeretnék két éven belül szabványméretű (60x30 m) fedett pályává átépíteni. Szigetszentmiklóson 2015-re fedett jégcsarnokot szeretne a helyi egyesület felhúzni a most átadott sportcsarnok mellé.

Kőszegen egy 20x40 méteres fedett jégpályára pályáznak. Emellett a zalaegerszegiek is szeretnének gyarapodni egy újabb jégpályával. A bajaiak nyitott pályájukról egy fedett, 20x40 méteres jégcsarnokba kívánják beköltöztetni a jégkorongot. Az Egri Vitézek nyitott, 60x30 méteres jégpályát akarnak, Kazincbarcikán pedig új pályatestet és hűtőegységet szeretnének a régi, már elavult helyett.

Az MJSZ közleményében kiemelte: a pályázatok elbírálásánál a főbb szempontok közé tartozik, hogy szabványméretű és fedett pályát terveznek-e, emellett az is fontos a mérlegelésnél, hogy az adott egyesületben mennyi utánpótláskorú játékos található, és ők hány bajnokságban indulnak összesen. Meghatározó a település nagysága, hogy minél jobban ki tudják használni a jégcsarnokot, illetve a későbbi üzemeltetésről gondoskodó biztos tervek szükségessége. 


forrás: MTI

WWE: McMahon kiakadt John Cenára és CM Punkra!

A hétfő esti Raw adásában John Cena és CM Punk remek mérkőzést vívott egymással, igaz az egyik mozdulattal magukra haragították Vince McMahon-t. 


Sokak szerint a hétfő esti Raw történelmének egyik, hanem a legjobb mérkőzését láthatták a szurkolók az 1031. részben. Természetesen a John Cena – CM Punk összecsapásra mondják ezt, amely nem meglepő, hiszen a két pankrátor szinte minden fontos mozdulatot bevetett, sőt olyat is, amelyet Vince McMahon már évekkel ezelőtt betiltott!
A találkozó közben CM Punk végrehajtotta John Cenán a piledriver nevű mozdulatot (videó: 27:35), amely után állítólag McMahon a háttérben szinte dührohamot kapott. A WWE első embere még a 2000-es évek elején tiltotta meg a pankrátoroknak a piledriver használatát, ugyanis ez a mozdulat nagyon veszélyes, erről Stone Cold Steve Austin tudna mesélni.

Az 1997-es SummerSlamen rendezték meg az Owen Hart – Stone Cold Steve Austin Interkontinentális bajnoki címmérkőzést, amelyen Hart végrehajtotta ezt a mozdulatot Austinon, akinek eltörött a nyaka. Érdekesség, hogy Austin végigcsinálta a mérkőzését, sőt meg is nyerte azt!

Egyes hírek szerint az adás után McMahon Cenát és Punkot is leszúrta a piledriver használta miatt, de nem fogja megbüntetni a pankrátorokat.

Ennek ellenére a WWE elnöke elégedett lehet Cena és Punk összecsapásával.

forrás: sport365.hu

Lehullt a lepel a 2013-as Toyotáról

A japánok a héten pályára küldték az átfésült TS030-as hibridet. Az első kilométereket a szokásosnak mondható helyszínen, a franciaországi Paul Ricardon tette meg.


 Az új változat sokkal inkább egy evolúciós lépcsőnek számít, semmint teljesen új modellnek. Új a váz és módosítottak az aerodinamikán is, a tervezésnél már figyelembe vették a 2014-es szabályokat.

„A legfontosabb célunk a tavalyi szezonban tapasztalt apró problémák kiküszöbölése volt” – mondta Pascal Vasselon, technikai igazgató. „A 2012-es még egy mozgó laboratórium volt, lehetett első és hátsó hibrid hajtással is szerelni, az újból az első lehetősége már kimaradt.”

„Az eredmények, amiket elértünk igazán lenyűgözőek voltak. Az alap koncepción nem is változtattunk, csak optimalizáltuk az autót.”

Az előző szezonban hat versenyen indultak, ebből hármat meg is nyertek. Köztük egyet odahaza Fujiban. A versenyzők nem változnak, maradt Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima is. Lesz viszont egy második TS030-as, ezt a Stephane Sarazzin, Anthony Davidson, Sebastien Buemi trióra bízták.

Hozzányúltak a hibrid rendszerhez is, körülbelül 300 lóerőt tud leadni, a benzinmotor meg 530-at. A hatékonyság növelése, és a finomhangolás volt a főszerepben ezen a területen is.

„Tavaly hatból három versenyt nyertünk és vezettünk Le Mans-ban. Nem csak ígéretesek voltunk, de sikerült szép eredményeket is elérnünk” – mondta Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke. „Mint csapat sokat fejlődtünk, még sok tanulni valónk van, de büszkék lehetünk a kemény munkánkra.”

„Hiszem, hogy reális cél mindkét bajnoki cím megszerezése, de természetesen nem lesz könnyű. Az Audi nagyon nehéz ellenfél. Nagy kihívás elsőnek lenni. Nagyon tiszteljük az Audit, az eredményeiket és a képességeiket. Egy nagyon izgalmas szezonra számítunk idén."


forrás: Irace.hu

Sepang: Lorenzo törte meg Pedrosa sorozatát

Első alkalommal fordult elő idén, hogy nem Dani Pedrosa futotta a legjobb köridőt egy tesztnapon, hiszen ma Jorge Lorenzo bizonyult a legjobbnak a Repsol Honda 26-os rajtszámmal versenyző pilótája előtt.



 Ezúttal kegyesebb volt az időjárás a MotoGP mezőnyéhez, vagyis nem szakította meg eső a második tesztnapot, így elég sok versenyző tett meg több mint ötven kört a mai nap során. Miként azt feljebb is említettük, a legjobb időeredményt ezúttal Jorge Lorenzo érte el, Dani Pedrosát és a meglepetésembert, Cal Crutchlow-t megelőzve. 

Az élmezőnyből kimondottan hosszú etapokat ezúttal sem teljesített senki, vagyis maximum 4-5 körös futásaik voltak a versenyzőknek, ezekből viszont rengeteg. A legjobb ötben még Marquez és Rossi zárt, igaz nekik már viszonylag tetemesnek mondható, hét tizedes hátrányuk van az elsővel szembe, az őket követő Bautistáról és Bradlről már nem is beszélve.

A ducatisoknak most is be kellett érniük a nyolcadik és kilencedik hellyel, azonban az már valamelyest biztató, hogy nem a megszokott kettő, hanem „csupán” másfél másodperc a lemaradásuk. Igaz ugyan, hogy még a malajziai tesztből egy nap hátra van, azonban mindenképpen érdemes lesz majd a március 23-án kezdődő jerezi próbán figyelemmel követni, hogy miként teljesítenek a bolognai gyár motorjai a többiekkel szemben, ugyanis a spanyol aszfaltcsík az utóbbi években nem igazán feküdt a Desmosedicinek. (Stoner is csak egy harmadik helyet tudott legjobb eredményként felmutatni Jerezben, amíg a Ducati pilótája volt.)

  Ducati privát csapatának versenyzői sajnos továbbra is elég halvány teljesítményt nyújtanak, vagyis úgy tűnik, hogy még a gyári segítség sem nagyon segít rajtuk. Igaz meg kell jegyezni, hogy Spies még a délelőtt folyamán bukott, így ez is közrejátszhatott abban, hogy az amerikai csak a tizenhetedik helyen zárta a mai napot. A CRT-sek mezőnyében újfent Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak, aki mögé aztán a CRT-sek második helyére Hector Barbera zárkózott fel az Avintia Racing FTR-Kawasakijával, amelyben Magneti Marelli elektronikát használnak. Barbera, akárcsak Espargaro, még Spiesnél is jobb időt ment, illetve meg tudta verni az egyébként jól teljesítő Randy De Puniet-t. 

Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést a Paul Bird Motorsport saját fejlesztésű motorjáról, amellyel kapcsolatban még bizonyára igen kezdeti fázisban tartanak a beállításokat illetően, hiszen Michael Laverty az utolsóként zárta a mai napot. (Az angol motoros legutóbbi teszten még egy ART-vel a legjobb CRT-sek között végzett.) 

A teszt holnap tovább folytatódik, amelynek végeredményéről természetesen beszámolunk majd.


A teszt második napjának végeredménye:

1 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing Team YAMAHA 2:00.282
2 Dani PEDROSA Repsol Honda Team HONDA 2:00.651 0.369
3 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 2:00.907 0.625
4 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 2:00.992 0.710
5 Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Team YAMAHA 2:01.065 0.783
6 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini HONDA 2:01.208 0.926
7 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP HONDA 2:01.485 1.203
8 Nicky HAYDEN Ducati Team DUCATI 2:01.778 1.496
9 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team DUCATI 2:01.803 1.521
10 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 2:02.023 1.741
11 Andrea IANNONE Energy T.I. Pramac Racing Team DUCATI 2:02.608 2.326
12 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar ART 2:02.905 2.623
13 Michele PIRRO Ducati Test Team DUCATI 2:02.920 2.638
14 Katsuyuki NAKASUGA Yamaha Factory Racing Test Team YAMAHA 2:02.946 2.664
15 Wataru YOSHIKAWA Yamaha Factory Racing Test Team YAMAHA 2:03.354 3.072
16 Hector BARBERA Avintia Blusens FTR KAWASAKI* 2:03.428 3.146
17 Ben SPIES Ignite Pramac Racing Team DUCATI 2:03.460 3.178
18 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar ART 2:03.518 3.236
19 Hiroshi AOYAMA Avintia Blusens FTR KAWSAKI* 2:03.990 3.708
20 Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project IODA-SUTER* 2:04.279 3.997
21 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing ART 2:04.350 4.068
22 Takumi TAKAHASHI HRC Test Team HONDA 2:04.512 4.230
23 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing FTR KAWASAKI* 2:04.656 4.374
24 Yonny HERNANDEZ Paul Bird Motorsport ART 2:04.671 4.389
25 Claudio CORTI NGM Mobile Forward Racing FTR KAWASAKI* 2:04.709 4.427
26 Bryan STARING GO&FUN Honda Gresini FTR-HONDA 2:05.439 5.157
27 Lukas PESEK Came IodaRacing Project IODA-SUTER* 2:06.206 5.924
28 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM* 2:07.721 7.439
*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők forrás: P1Race.hu

Wéber: A magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni

Miközben Michelisz Norbert épp Olaszországban vizitál az ő gyári fejlesztésű Hondáját is építő JAS Motorsportnál, az eddig a formulaautózásból ismert Kiss Pál Tamás pedig ugyancsak elkezdett mozgolódni a WTCC irányába, addig a Zengő Motorsport másik pilótája, Wéber Gábor sem tett le arról, hogy ott legyen a WTCC idei mezőnyében.


Gábor a SEAT Leon Európa-kupa korábbi bajnokaként tavaly, a szezon első felében a WTCC hat versenyhétvégéjén állt rajthoz a Zengő Motorsport második számú BMW-jével, és a slovakiaringi, valamint a hungaroringi első futamon első vb-pontjait is megszerezte. Később maga is oroszlánrészt vállalt a Hondával folytatott tárgyalásokban, és elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Norbi idén egy gyári fejlesztésű Honda Civickel indulhat majd a túraautó-világbajnokság futamain.

Hogy maga Gábor ott lesz-e a mezőnyben, az viszont egyelőre kérdés, miközben szépen lassan egyre több dolog tisztázódni látszik az idei rajtrácsot illetően. Keverednek a kártyák rendesen, most legutóbb például a SEAT-hoz is került egy igazi toppilóta Rob Huff személyében. Wéber Gábor segítségével most megpróbálunk eligazodni az idei pilótakeringőben, és kicsit tisztább képet kapni az idén várható erőviszonyokról.

-Kezdjük rögtön a legfrissebb hírrel. A világbajnoki címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt. Mit szólsz a hírhez? Meglepett? 

Wéber Gábor: - Nem, engem egyáltalán nem lepett meg. Sem neki, sem Yvan Mullernek nem volt állása idénre, ezért egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb leszerződnek valamilyen csapatba, és nyilván oda fognak menni, ahol megfizetik őket, nem pedig nekik kell fizetniük azért, hogy versenyezhessenek. Huff nagyrészt nyilván ezért döntött a Münnich Motorsport mellett, mert ők azok közé a kevesek közé tartoznak, akik megtehetik, hogy fizessenek az egyik pilótájuknak azért, hogy náluk versenyezzen. Ráadásul, a SEAT azért egy olyan autó, amivel ha a vb-címért nem is, de 1-1 futamgyőzelemért azért harcba lehet szállni, ahogy ezt (Gabriele) Tarquini is megmutatta tavaly, úgyhogy arról sincs szó, hogy Huffnak teljesen le kell most számolnia minden reményével, ami a jó szereplést illeti. Nem lesz olyan könnyű dolga, mint az előző években a Chevyvel volt, az biztos, de azért nem lesz reménytelen helyzetben. 2014-től pedig jönnek az új szabályok és az új gyártók, és akkor majd úgyis újra lehet osztani kicsit a lapokat, ő pedig addig is benne marad a köztudatban és a sorozat vérkeringésében.

- Zengő Motorsportos csapattársad, Michelisz Norbi most épp Olaszországban van a gyári Hondákat felkészítő JAS Motorsportnál. Beszéltél vele a kiutazása előtt?

- Nem, most épp nem beszéltem vele, de már úgyis átbeszéltünk mindent a Hondával kapcsolatban az utóbbi időben, úgyhogy majd igazából akkor leszek kíváncsi, hogy mit mond, ha hazajött. Elég sok idő telt már el a bejelentés óta, ő is jó sokat várt már az autóra, úgyhogy nagyon viszket a tenyere. Ha minden igaz, a héten először ki is próbálhatja az autót, úgyhogy ha hazajött, akkor lesz miről beszélnünk, az biztos. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményére és az első benyomásaira, reméljük, olyan lesz az autó, amilyennek elképzeltük.


- Köztudott, hogy Neked is oroszlánrészed volt abban, hogy végül sikeresen létrejött a Zengő Motorsport és a Honda közötti megállapodás. Azóta is tartod a kapcsolatot a Hondával? A Te idei versenyzésed kapcsán kezd már kikristályosodni valami?

- A Hondával továbbra is heti kapcsolatban állok, de innentől nagyobb részt igazából már a csapaton és a gyári Hondán fog múlni, hogy én mikor ülhetek be a második, a tavalyi autóba, és ha beülhetek, akkor hány versenyen és hogyan. Ez jórészt pénzkérdés is, hiszen ezt az egy autót sem volt olcsó és egyszerű megszerezni Norbinak, de örülök neki, mert így ő legalább tényleg egy igazi, gyári fejlesztésű csúcstechnikával versenyezhet idén, és meglesz rá az esélye, hogy a tehetségéhez méltó helyre kerüljön a mezőnyben.

- A WTCC-n kívül más opció szóba jöhet számodra?

- Végső esetben igen, de az lenne a legjobb, ha a WTCC-ben tudnám folytatni, ezért most várom, hogy mit mond a csapat, és mikor ülhetek bele a második autóba. Németországban indulhatnék a Porsche Carrera kupában, vagy ha nagyon nincs más, akkor az ETCC is szóba jöhet még, mert semmiképp sem szeretnék egy teljes évet kihagyni. Ugyanakkor a WTCC kapcsán tényleg rengeteg pénzről van szó, és nagyon komplikált a helyzet. Ez kifelé talán kevésbé jön le, de pont ugyanolyan nehéz megteremteni a lehetőséget, hogy az ember egy csúcstechnikában versenyezhessen, mint a pályán a vb-címért harcolni. Ez gyakorlatilag egy külön verseny a színfalak mögött, és senkinek sem egyszerű a helyzete.



- Nemrég Kiss Pál Tamás is megpedzette, hogy szeretne elindulni a WTCC hungaroringi futamán, amelynek kapcsán több csapattal is felvette a kapcsolatot. Örülnél neki, ha ő is ott lenne a hungaroringi versenyen, és Michelisz Norbival együtt hárman hajthatnátok a pályán a magyar sikerekért?

- Természetesen örülnék neki, főleg, ha – ahogy fogalmaztál – hárman lennénk, mert ez ugye azt feltételezné, hogy én is ott vagyok (nevet). Én tényleg csak örülnék neki, ha Tomi is ott lenne a mezőnyben, és kíváncsi is lennék rá, hogy mire képes egy túraautóval. Úgy gondolom, hogy az én versenyzésemet ez nem befolyásolná. Amikor versenyhétvége van, akkor én mindig igyekszem csak a saját feladatomra koncentrálni, de minél több magyar versenyző van mellettem a mezőnyben, én annál jobban örülök. Tudjuk, hogy Kiss Pál Tomi és Kiss Norbi is nagyon magas szintet képviselnek versenyzőként, és én úgy gondolom, hogy nekik is bármikor ott lehetne a helyük a mezőnyben. Mindannyian a magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni, ezért kívánom nekik, hogy legyen legalább olyan sikeres az idei évük is, mint a tavalyi volt, akár a WTCC-ben, akár máshol.


- Huffról és a Münnich Motorsportról már ejtettünk néhány szót, most vegyük sorra röviden a mezőny többi tagját. A privát Chevyket futtató Bamboo Engineering részéről elég nagyra törő célok hangzottak el az idei szezon kapcsán. Szerinted mennyi annak a realitása, hogy ők harcba szállhatnak idén a vb-címért?

- Szerintem nem sok. (Alex) MacDowall nagyon leszerepelt a szememben tavaly, úgy gondolom, hogy benne nincs meg a kellő intelligencia és tehetség ahhoz, hogy akár csak futamokat nyerjen a vb-n, holott tudjuk, hogy az autója erre bőven alkalmas lenne. (James) Nash-ben én valamivel több potenciált látok, de azt azért kizártnak tartom, hogy idén ő harcban legyen a vb-címért. Ő egy ügyes pilóta, Norbival sokat mentünk vele együtt még a SEAT Leon Európa-kupában is, és rengeteget fejlődött azóta is, úgyhogy benne tényleg látok potenciált. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy hiába nyerő autó a Chevy, MacDowall vagy épp (Pasquale) Di Sabatino tavalyi példája is megmutatta, hogy bizony csúnyán be is lehet vele égni, mert hát kell a pilóta is, aki kihozza belőle a maximumot. Nash 1-2 futamon talán okozhat majd meglepetést, és kíváncsian várom, hogy kik lesznek az RML pilótái, hiszen a bamboo-sok számára chevysként ők jelentik majd a fő viszonyítási pontot.



- Az RML pilótapárosáról ezek szerint még Te se tudsz semmi biztosat…

- Nem, és őszintén szólva annyi a pletyka, hogy én gyakorlatilag semmilyen végkifejleten nem lepődnék meg. Azt látni kell, hogy egy privát csapat esetében azért nagyon sok mindent meghatároz a pénz. Kevés olyan pilóta van a mezőnyben, akinek fizet egy csapat azért, hogy náluk versenyezzen, talán csak Yvan Muller és Rob Huff ilyenek, meg persze a gyári Honda-pilóták, Tarquini és Monteiro, a többieknek különféle szponzorok révén többnyire pénzt kell vinniük a csapatba ahhoz, hogy versenyezhessenek. Innentől kezdve pedig azt mondom, hogy szinte akárki kiköthet az RML-nél, akár egy Robb Holland is, vagy egy olyan pilóta, akinek még nem is hallottuk a nevét, de jó szponzori háttérrel rendelkezik. És ez még inkább igaz lesz akkor, ha az RML egyik pilótája Yvan Muller lesz. Neki biztosan fizetnének azért, hogy versenyezzen, így a másik pilóta gyakorlatilag tényleg lehetne bárki, aki eleget fizet. Nyilván ennek semmi realitása nincs, de ha holnap fognám magam és 1 millió euróval besétálnék az RML-hez, hogy megjöttem, akkor lehetnék akár én is Yvan Muller csapattársa náluk. Jelenleg ez a helyzet. A privát csapatoknak szükségük van a pénzre, és arra, hogy legalább annyi legyen a bevétel, mint a kiadás oldalon, különben értelemszerűen nem éri meg nekik elindulni a bajnokságban.


- Mire lesz képes szerinted a Lada a WTCC-ben?

- A Lada szerintem sose lesz egy világverő márka. Elvileg gyári program az övék is, de kicsit nekem keszekusza és szervezetlen az egész, és nem hinném, hogy ők egy olyan élautót tudnak építeni, amivel a vb-címért harcolhatnának. Még akkor sem, ha egyébként James Thompson egy kiváló fejlesztőpilóta. A gyári Hondához biztosan nem fognak tudni felnőni, mivel ők is folyamatosan fejleszteni fognak, és idén még a Chevyk is nagyon erősek lesznek. A súlykompenzációs rendszer és egyéb engedmények segítségével elképzelhetőnek tartom, hogy az FIA versenyképessé teszi majd őket bizonyos mértékben, de biztos vagyok benne, hogy nem ők lesznek a mérce.


- Fordok biztosan nem lesznek a mezőnyben, ugye?

- Biztosan nem, az a csapat megszűnt. De nem tudom, te hogy vagy vele, nekem azok az autók nem is fognak hiányozni a mezőnyből. Belátták, hogy ennek így nem volt értelme.



- A Zengő Motorsport márkaváltásával jelen állás szerint Tom Coronel és Stefano D’Aste lehet majd a BMW két toppilótája idén, igaz, közülük is csak Coronel indulása tekinthető még biztosnak. Mit vársz tőlük?

- Sőt, D’Aste indulása olyannyira nem tekinthető biztosnak, hogy én inkább azt veszem majdnem biztosra, hogy idén ő valahol máshol fog indulni. A Wiecherstől én is kaptam egy ajánlatot, és amikor rákérdeztem, hogy D’Aste idén náluk folytatja-e, akkor nem kaptam semmilyen választ. Úgy gondolom, hogy ez is egy válasz, és én ebből arra következtetek, hogy vagy nem tudtak még megállapodni egymással, vagy elválnak az útjaik. Jelenleg tehát a Wiechers is pilótakeresőben van, de nekik is olyan pilótára lenne szükségük, aki gyors is és pénzt is visz a csapathoz. Ami a BMW-k erejét illeti, a saját tavalyi tapasztalatainkból kiindulva meggyőződésem, hogy motorikusan olyan hátrányban van a BMW a mezőny többi autójával szemben, hogy azzal az autóval egyszerűen nem lehet vb-t nyerni. Ez egészen biztos. 1-2 futamgyőzelmet elcsíphetnek néhány fordított rajtrácsos futamon, de ennyi. A Chevy eleve évek óta jobb volt náluk, ezért még ha azt is vesszük alapul, hogy a Chevy innentől nem fog tovább fejlődni, még akkor is jobb lesz a Chevy idén a BMW-nél, mert tavaly év végén is jobb volt, és a BMW sem fog fejlődni. Lehet, hogy barkácsolnak ezt-azt házilag az autón, és könnyítenek rajta itt-ott, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy beelőzzék a Chevyt. És akkor a Hondáról még nem is beszéltünk…


- Köszönjük szépen, és sok sikert kívánunk a további tárgyalásokhoz, reméljük, idén is láthatunk majd a WTCC-ben, legalább 1-2 futam erejéig.

- Köszönöm, én is remélem!


forrás: P1Race.hu

Force India: Sutil lesz di Resta csapattársa

Maratoni hosszúságú várakozást követően két héttel a 2013-as szezon rajtja előtt biztossá vált, hogy Adrian Sutil egy év kihagyást követően visszatér a Forma-1-be, és a Force Indiánál Paul di Resta csapattársa lesz. 


A hírt számos megbízható forrás megerősítette, köztük az ülésért sokáig harcoló két pilóta, Sutil és Jules Bianchi menedzsere, valamint az Autosport is. A csapat hivatalos bejelentése ezt követően már csak formalitás lesz.

"Jules Bianchi nem lesz Paul di Resta csapattársa. Ma közölték velem" - közölte csalódottan a fiatal francia tehetség pártfogója, Nicolas Todt szerda este Barcelonában.

Sutil 2007-ben érkezett a sportba az istálló elődje, a sereghajtó Spyker színeiben, de még az azt követő két év nagy részét is a mezőny végén kellett eltöltenie az újraalakuló Force Indiával.

2010-re aztán a csapat egyértelműen feltört a középmezőnybe, így Sutil stabil pontszerzővé vált - abban az évben 11., a rákövetkezőben pedig 9. lett a bajnokságban. Egy bírósági ügy miatt azonban mégsem hosszabbították meg a szerződését.

A német a 2011-es Kínai Nagydíjat követően egy sanghaji bárban egy pezsgőspohárral megsebesítette a nyakán a jelenlegi Lotus csapat társtulajdonosát, Eric Luxot. A tárgyalásra 2012 elején került sor, ahol súlyos testi sértés okozásával bűnösnek találták Sutilt, akit 18 hónap felfüggesztett börtönbüntetés mellett 200 ezer eurós pénzbírsággal is sújtottak.

Ügyének elsimulása és Nico Hülkenberg Force Indiától való távozása pedig most lehetővé tette számára, hogy egy év kihagyás után visszatérjen a mezőnybe korábbi csapatával. Felkészülését azonban hátráltatta az elhúzódó várakozás, hiszen az istállónál mostanáig mérlegelték, hogy őt, vagy a Ferrari által pártfogolt Jules Bianchit ültessék-e az autóba. A döntés hátterében a hírek szerint már a 2014-es felkészülés, és a jövő évi motorszállító kiválasztása állt.

Sutil idén ugyanúgy Paul di Resta csapattársa lesz, akár csak 2011-ben volt, amikor pontok tekintetében 42:27 arányban felülmúlta újonc skót csapattársát. Most azonban di Resta van kényelmesebb helyzetben, hiszen biztos szerződéssel készülhetett harmadik szezonjára, míg a 30 éves német az eddigi nyolc tesztnapból csak egyet tölthetett az autóban.

5 szezonnal és 90 nagydíjrajttal a háta mögött Sutil már rutinos versenyzőnek számít. Az eddigi legjobb eredménye egy 4. hely a 2009-es Olasz Nagydíjról.  


forrás: hírado.hu