Csülkös bableves

Hozzávalók:

• 50 dkg száraz tarkabab
• 1 nagy vöröshagyma
• olaj
• 50 dkg csont nélküli csülök
• 10 dkg csont nélküli füstölt csülök
• 2 nagyobb sárgarépa
• 2 nagyobb petrezselyemgyökér
• 1 csokor petrezselyem
• 1-2 zeller zöld
• 1 közepes zeller
• 3-4 gerezd fokhagyma
• 5 db szemes fekete bors
• őrölt fekete bors
• só
• 2 ek. pirospaprika
• 1-2 ek. liszt + 1 ek. zsír
• 2 kisebb egész babérlevél
• tejföl a tálaláshoz
• szárított, csípős cseresznye paprika


Elkészítése:
 
1. A babot átválogattam, megmostam, egy éjszakára bő hideg vízbe áztattam.
2. Másnap a babot leszűrtem, a csülköt kisebb darabokra vágtam, a hagymát apróra, a zöldségeket kockákra szeltem.
3. A hagymát olajon üvegesre pároltam, félrehúztam a tűzről, majd - állandó kevergetés mellett - hozzáadtam a pirospaprikát és a lisztet.
4. A fazekat visszatettem a tűzre, pár percig kevergettem, majd felöntöttem kb. 2 liter vízzel (zöldségalaplevet is használhatunk).
5. Beletettem a húst, a zöldségeket, a babot, ízesítettem a fűszerekkel, hozzátettem az összekötözött 2-2 szál petrezselyem és zeller zöldet (ezektől a legvégén megszabadultam).
6.Közepes lángon fedő alatt addig főztem - 15 percenként megkevergettem-, amíg a hús, a zöldségek és a bab meg nem puhultak. A szokásos módon - lisztből és zsírból - rántást készítettem, majd berántottam vele a levest.
7.Beledobtam az apróra vágott petrezselymet és még kb. 10 percig hagytam egy kicsit főni.

Még több infót az elkészítéséről itt találtok!: http://mezesfinomsagok.blogspot.hu/2010/11/csulkos-bableves-fustolt-sajtos.html


forrás: http://mezesfinomsagok.blogspot.hu/2010/11/csulkos-bableves-fustolt-sajtos.html
kép: http://mezesfinomsagok.blogspot.hu/