Itt az új Ferrari, legóból

Bár a maranellói istálló egyszer már megmutatta idei Forma-1-es autóját, Fernando Alonso és Felipe Massa most a lego-változatot leplezte le.

Az F138-as mintájára készült el az életnagyságú versenygép legóból. A tűzpiros autó meglehetősen strapabíró, hiszen Alonso súlyát simán el is bírta, bár vélhetően az igazi autó gyorsabb és áramvonalasabb lesz társánál.

A F1 idei szezonja ezen a hétvégén rajtol el: az Ausztrál Nagydíjat március 17-én, vasárnap rendezik.

forrás: sport24.hu

Sport-közvetítések (élő): Péntek, Szombat, Vasárnap

A péntek, szombati és vasárnapi élő sportközvetítések a hazai televíziókban:


   március 15., péntek:

     Sport1
12.00: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
21.45: Labdarúgás, spanyol bajnokság, La Coruna-Vigo

    Sport2
16.30: Jégkorong, KHL, rájátszás, CSZKA Moszkva-Dinamo Moszkva

    Sportklub
20.30: Labdarúgás, francia bajnokság, Marseille-Ajaccio

    Eurosport
10.30: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi szuper-óriásműlesiklás
12.00: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
12.30: Labdarúgás, Európa Liga, a negyeddöntők sorsolása
13.00: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi sprint
14.15: Síugrás, Vk, Trondheim
15.30: Északi összetett, VK, Oslo
16.30: Síugrás, Vk, Trondheim
18.30: Műkorcsolya, vb, Kanada, páros, kűr
20.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a nyolc közé jutásért

    Eurosport 2
11.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a 16 közé jutásért
13.00: Északi összetett, Vk, Oslo
13.45: Szabadstílusú sí, Vk, Svédország
14.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a nyolc közé jutásért
18.00: Labdarúgás, német másodosztály, Union Berlin-St. Pauli
20.30: Labdarúgás, német bajnokság, Wolfsburg-Düsseldorf

    Digisport 1
11.55: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
12.35: Labdarúgás, Európa Liga, a negyeddöntők sorsolása
21.30: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, negyeddöntők

    Digisport 2
16.55: Kosárlabda, férfi Euroliga, CSZKA Moszkva-Zalgiris Kaunas
19.40: Kosárlabda, férfi Euroliga, Real Madrid-Málaga

   március 16., szombat:


      M1
6.45: Forma-1, Ausztrál Nagydíj, időmérő, Melbourne
13.52: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Haladás-Videoton

    Sport1
15.45: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Újpest-MTK
18.15: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Pápa-Debrecen
20.45: Ökölvívás, profi gála, Ricky Burns-Miguel Vázquez, London

    Sport2
15.45: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Kecskemét-Győr
18.00: Labdarúgás, spanyol másodosztály, Gijón-Barcelona II
20.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Real Madrid-Mallorca
22.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Valencia-Betis

    SportM
16.45: Kosárlabda, Adria Liga, Szolnok-Zadar

    SportKlub
18.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, Catania-Udinese
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, Bologna-Juventus

    Eurosport
0.30: Műkorcsolya, vb, Kanada, férfi kűr
8.45: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női műlesiklás, 1. futam
10.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi óriásműlesiklás, 1. futam
11.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, női üldözéses
12.15: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi óriásműlesiklás, 2. futam
13.15: Északi összetett, Vk, Oslo
13.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi üldözéses
14.15: Sífutás, Vk, Oslo
16.15/20.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, negyeddöntő
18.00: Síugrás, Vk, Trondheim

    Eurosport 2
9.30/12.45: Északi összetett, Vk, Oslo
10.15/13.30: Szabadstílusú sí, Vk, Svédország
11.30: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női műlesiklás, 2. futam
14.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, negyeddöntő
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, Dortmund-Freiburg
18.30: Labdarúgás, német bajnokság, Leverkusen-Bayern München

    Digisport 1
13.55: Kézilabda, női BL, középdöntő, Zvenyigorod-FTC
15.45: Kézilabda, női BL, középdöntő, Győr-Randers
17.35: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 3. mérkőzés, Csíkszereda-DAB
20.30: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, elődöntő

    Digisport 2
13.40: Labdarúgás, angol bajnokság, Everton-Manchester City
15.55: Labdarúgás, angol bajnokság, Swansea-Arsenal
18.25: Labdarúgás, angol bajnokság, Manchester United-Reading
21.20: Labdarúgás, portugál bajnokság, Sporting-Setúbal
23.10: Kosárlabda, NCAA

  március 17., vasárnap:

    M1
6.30: Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Melbourne
16.25: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Bp. Honvéd-Ferencváros

    Sport1
2.00: Ökölvívás, profi gála, Timothy Bradley-Ruszlan Provodnyikov, Carson
11.45: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Málaga-Espanyol
14.15: Labdarúgás, holland bajnokság, AZ Alkmaar-Ajax
19.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Osasuna-Atlético Madrid
21.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Barcelona-Rayo Vallecano

    Sport2
18.15: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Siófok-Diósgyőr

    SportKlub
10.30: Labdarúgás, orosz bajnokság, CSZKA Moszkva-Krasznodar
12.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, Siena-Cagliari
15.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, AC Milan-Palermo
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, AS Roma-Parma

    Eurosport
0.00/3.00: Műkorcsolya, vb, Kanada, női kűr
8.45: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi lesiklás, 1. futam
10.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női óriásműlesiklás, 1. futam
10.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, női tömegrajtos
11.15: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi lesiklás, 2. futam
12.15: Sífutás, Vk, Oslo, női 30 km
13.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női óriásműlesiklás, 2. futam
13.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi tömegrajtos
14.15: Síugrás, Vk, Trondheim
16.15: Kerékpár, Milánó-San Remo
17.15/21.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, elődöntő

    Eurosport 2
11.30: Hódeszka, Világkupa, Svájc
14.30: Kerékpár, Milánó-San Remo
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, Frankfurt-Stuttgart
18.30: Labdarúgás, német bajnokság, Mönchengladbach-Hannover

    Digisport 1
14.45: Kézilabda, férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mékőzés, Szeged-Kielce
16.55: Kézilabda, férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, León-Veszprém
18.35: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 4. mérkőzés, Csíkszereda-DAB
22.00: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, döntő

    Digisport 2
14.25: Labdarúgás, angol bajnokság, Sunderland-Norwich
16.55: Labdarúgás, angol bajnokság, Chelsea-West Ham
19.00: Labdarúgás, portugál bajnokság, Marítimo-Porto
21.25: Labdarúgás, portugál bajnokság, Guimaraes-Benfica


forrás: MTI

Kira névre hallgat, chipezett.

Elveszett! 2013.03.14-én BP XVIII. kerületéből eltűnt a képen látható belga juhász szuka kutya.

Kira névre hallgat, chipezett.

 Ha bármi információtok van, hívjatok/írjatok azonnal éjjel-nappal.

Tel.: 03-30/593-1999 vagy 06-30/952-1334

forrás: Facebook

Mától három napon át az oldtimereké a Vasúttörténeti Park

Mától három napon át oldtimerek lepik el a budapesti Vasúttörténeti Parkot, ahol az amerikai és európai "nagy öregek" mellett a még kevésbé koros "youngtimer" autókkal és motorokkal is találkozhat a közönség.
  
A park mozdonyfűtőházának első csarnokában a nyugati világ veterán autóit és motorjait mutatják be a vasárnap záruló rendezvényen, a második csarnokban pedig a KGST-korszak legendás járműveit tekinthetik meg az érdeklődők. Az amerikai veteránautók közvetlenül a fűtőház előtti murvás területen lesznek láthatók.
  
Az oldtimerek hétvégéjén nemcsak a legidősebb autók, hanem az "alig" 20-30 éves "youngtimerek" találkozóját is megrendezik: a fiatalabb járművek tulajdonosait a látogatói parkoló erre a célra kijelölt részére várják a szervezők.
  
Az esemény a tél folyamán "kicsinosodott" park szezonnyitó eseménye is lesz egyben, így a közkedvelt programok és bemutatók megújult külsővel várják a vendégeket.

forrás: MTI

Őrkutya

Szerintünk ez ZSENIÁLIS. Mármint a kutya, aki vigyáz a cangára, majd felül a gazdája mögé.

   












forrás:  Zöld8

Sokat késnek a vonatok

A havazás és a viharos erejű szél nagyon komoly gondot okoz a vasúti közlekedésben szerte az országban. Főleg a Budapest-Szolnok-Nyíregyháza-Záhony, a Miskolc-Nyíregyháza és a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon van súlyos fennakadás, de szinte mindenütt késnek a vonatok - közölte az MTI-vel pénteken Both Ferenc, a Mávinform sajtóügyeletese.
   
Van olyan járat, amely több száz percet késik. Több vonalon nagyon rövid idő alatt magas hóakadályok keletkeznek, így a hóekés mozdony hiába járja végig a pályát, utána sem lehet vonatot indítani.
  
A Budapest-Komárom-Győr vonalon a hóátfúvások miatt Komárom és Győr között le kellett zárni az egyik vágányt. A viharos erejű szél nemcsak a havat hordja, hanem leszakította a felsővezetéket is az említett a vonalakon. Az állomásokon, megállóhelyeken szerte az országban több százan dolgoznak a peronok síkosságmentesítésén, a váltók tisztításán és a felsővezetékek javításán.
  
Pénteken az InterCityre és a feláras vonatokra nem kell helyjegyet vásárolni - közölte a sajtóügyeletes.

forrás: MTI

Ferenc pápa arra kérte honfitársait, ne jöjjenek Rómába

Az új egyházfő, Ferenc pápa bölcsebbnek tartaná, ha az argentinok ahelyett, hogy a beiktatási szentmiséjére Rómába utaznának, az erre szánt összeget a szegényeknek adnák - írta a pénteki olasz sajtó.
   
A pápai üzenetet a Buenos Aires-i apostoli nuncius továbbította az argentinoknak. A felhívás ellenére azonban a Vatikánba argentinok tömegét várják Ferenc pápa keddi beiktatási szentmiséjére. "A dél-amerikaiak hívők, és nem sajnálják a pénzt a kegytárgyakra" - mondták a Vatikánváros körüli ajándékboltok tulajdonosai, akik az argentin pápával nagyobb bevételben reménykednek a szerintük kereskedelmileg "visszafogott" Ratzinger-korszakhoz képest.
 
Rómába készülnek Ferenc (eredeti nevén Jorge Mario Bergoglio) olasz rokonai az észak-itáliai Piemontéból, közöttük az új pápa távolabbi unokatestvérei is, akik az elsők között kaptak meghívást a Vatikánba. Portacomaro kisváros csaknem valamennyi lakója busszal teszi meg a Rómáig tartó több mint 600 kilométeres utat, hogy a nagyapja révén innen származó pápát üdvözölje.
 
Számtalan hivatalos delegáció érkezik Rómába, biztosnak tűnik Joe Biden amerikai alelnök, Angela Merkel német kancellár, Herman Van Rompuy, az Európai Tanács elnöke, José Manuel Durao Barroso, az Európai Bizottság elnöke, Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke, a francia és a spanyol miniszterelnök, a spanyol trónörökös, a lengyel államfő, valamint Christina Fernández de Kirchner argentin elnök és számos más dél-amerikai államfő jelenléte.
 
Egyedül Maria Elena Bergoglio, a pápa testvére nem megy el Rómába, hanem Buenos Airesben, tévén követi a beiktatást - értesült az Il Mattino című nápolyi napilap. Ő a lap szerint reményét fejezte ki, hogy fivére "nem lesz magányos" a Vatikánban.
 
A konklávé titkairól eddig annyi derült ki, hogy amikor Bergoglio megkapta a megválasztásához szükséges 77. szavazatot, a Sixtus-kápolnába bezárt bíborosok tapsban törtek ki - számolt be a sajtónak Timothy Dolan New York-i érsek.
 
Federico Lombardi szentszéki szóvivő szerint megválasztása után Ferenc pápa azt mondta a bíborosoknak: "Isten bocsássa meg nektek!"
 
Lombardi hozzátette, hogy megválasztása után Ferenc pápa a bíborosokkal autóbusszal tért vissza a Szent Márta-házba, nem külön autóval.
 
"Új pápa, új stílus. A vatikáni biztonsági szolgálatnak még meg kell szokni, hogy Ferenc pápa minél kevesebb korlátozást akar és minél közelebb akar kerülni az emberekhez" - fogalmazott a szóvivő.
 
Elmondta, hogy csütörtökön a pápa a vatikáni csendőrség autójával ment a Santa Maria Maggiore-bazilikához, kísérő járművek nélkül. Azt kérte, hogy miközben a főszékesegyházban imádkozik, hagyják nyitva a templom ajtaját, hogy bárki bemehessen.
 
A bazilikából a Vatikán felé visszatérve megállt a Casa del Clero római egyházi vendégháznál, ahol a konklávéba való bevonulásig lakott, és kifizette a számlát. Magával vitte azokat a ruháit és személyes tárgyait, amelyeket korábban ott hagyott, nem tudva, hogy ő lesz a pápa.
 
Az olasz sajtó a Vatikán figyelmeztetése ellenére továbbra is I. Ferencnek nevezi az új pápát, megszokva az eddig számmal jelzett egyházfőket.
 
Az újságok elismerték, még hozzá kell szokniuk Ferenc pápa argentin spanyol-olasz keveréknyelvéhez. Azt is tudomásul vették, hogy jobb, ha a jövőben nem készítenek előrejelzéseket, mivel sem az olasz választások eredményét, sem a pápa nevét nem találták el a számtalan találgatás ellenére.

forrás: MTI

Induljon a banzáj - Ausztrál Nagydíj beharangozó

Buckás aszfalt, utcai pályákra hajazó, tűéles kanyarok, és teljesen kiszámíthatatlan élmezőny – ezt ígéri Melbourne és az Ausztrál Nagydíj a 64. Forma-es világbajnokság idénynyitó versenyére.



Akik az ezredforduló tájékán kezdték el követni az F1-et, már meg sem nagyon tudnak lepődni azon, hogy a szezon Ausztráliában indul – pedig nem volt ez azért mindig így, a melbourne-i Albert Park 1996-os bemutatkozásáig például éveken keresztül az utolsó futamot rendezték a kenguruk kontinensén, közelebbről Adelaide-ben. A váltás óta azonban gyakorlatilag tradícióvá vált az óceániai nyitány, amit mi sem mutat jobban, mint hogy a pénteki szabadedzésekkel immáron tizenhatodszor veszi kezdetét az idény éppen Melbourne-ben. Ez egyébként természetesen a vonatkozó rekord is, az Albert Park aszfaltcsíkja ugyanis eddig csupán holtversenyben állt az élen, az argentínai Buenos Airesszel.

Szezont kezdeni persze alapvetően egy rettentő hálás feladat, ettől függetlenül mégsem mondhatni, hogy a versenyzők csupán azért kedvelnék az ausztráliai helyszínt, mert általában itt ér véget téli kényszerszünetük. A pálya ugyanis karakteres, lendületes, gyors, mégis éppen eléggé trükkös ahhoz, hogy jó nagy kihívást jelentsen a versenyzőknek – pláne, hogy a télen rájuk telepedett, és tizenpár tesztnap alatt azért teljesen le nem kopó rozsda ilyentájában még bőven befolyásolja a teljesítményeket. Így aztán a meglepetésekkel tarkított káoszfutam nagyjából annyira ritka Melbourne-ben, mint Messi-duplák a spanyol bajnokságban.

A város és az ausztrál közönség nem mellesleg imádja a sportágat és a versenyzőket, azt pedig nem nehéz belátni, hogy összehasonlíthatatlanul jobb érzés ilyen közegben kezdeni a szezont, mint kongó lelátók előtt Bahreinben. Ráadásul ezt nem csak én mondom, hanem a versenyzők is, Buttontól kezdve di Restán át Hülkenbergig nagyjából mindenki egyetért abban, hogy Melbourne a tökéletes helyszín a szezonkezdésre: nyüzsgő nagyváros, izgalmas pálya, és nem mellesleg napsütéses, meleg, koraőszi idő.

Ez utóbbinak egyébként két szempontból is nagy jelentősége van: egyrészt a versenyzők repesnek az örömtől, hogy a tizegynehány fokos európai télből a világ túlfelén ocsúdhatnak fel, másrészt a hőségnek köszönhetően menten zárójelbe is tehetjük a téli tesztidőszakban levont tanulságokat és a gyakorlásokon megfutott leggyorsabb köridőket. Mert, hogy valaki nagyon gyors 14 fokban, az önmagában még semmit nem jelent.

Az 5.3 km hosszú pálya ráadásul nem feltétlenül a legjobb indikátora az erőviszonyoknak. Egyrészt utcai pálya, másrészt viszont ebből sem a klasszikus fajta, szűk fordulókból ugyanis viszonylag kevés található rajta - ám annál több a lendületes, tempós szakasz, ami kifejezetten megköveteli a hatékony aerodinamikát az autóktól. Ehhez jön hozzá a rengeteg bukkanó és egyenetlenség (ergo nagyobb hasmagasság és lágyabb felfüggesztés), ami végképp kiszámíthatatlanná teszi az egyenletet, és akkor a valószínűtlenül nagy forróságról vagy a mindent ellepő porról még nem is beszéltünk.

Mivel az autók hátulja a sok döccenő miatt folyamatosan mozog és billeg, versenyzői szempontból is szép kihívás egy hibátlan kör teljesítése. Alapjáraton ennek megfelelően inkább az agresszív stílusban vezető pilóták szokták kedvelni az aszfaltcsíkot, de a legendásan finom kezű Button is nyert már itt kétszer, igaz, egyszer a mezőny toronymagasan legjobb autója, egyszer pedig némi eső kellett hozzá.

A koncentráltság és a kiegyensúlyozottság errefelé alapvető követelmény, a falak ugyanis igen közel vannak az ideális kigyorsítási ívhez – ahogyan az egy jófajta városi pályához egyébként illik is. Figyelni kell ezen túl a kerékvetőkre és kanyarok kijáratánál tapasztalható egyenetlenségekre is, egy-egy vezetői hiba ugyanis nagyon sokba szokott kerülni errefelé, még úgy is, hogy évről-évre egyre csak nő az aszfaltozott bukóterek száma.



Ami a pálya karakterisztikáját illeti, Melbourne-t leginkább rövid egyenesek, trükkös sikánok és lendületes szakaszok sajátos egyvelegeként lehetne leírni. Amolyan klasszikus stop&go aszfaltcsík, ahol a fékek kiemelten nagy terhelést kapnak, de a motorokat sem irigyelhetjük ebből a szempontból. Az első két szektor dugig van gyors sikánokkal, itt az autó fékezéskori stabilitása és a kigyorsítás a legfontosabb, de természetesen az sem mellékes, hogy ki milyen kompromisszumokat köt a beállítások terén. A harmadik etap már valamivel lassabb, több benne a trükkös és cseles kanyar, elég csak a 15-ös fordulót említeni, ahol nem egyszer állóra fékezik ívbelső első kereküket a pilóták. Ez utóbbi sem elhanyagolható szempont egyébként, a sok komoly féktáv miatt ugyanis könnyen elkophatnak az első gumik – ezt és a gyakran jelentkező alulkormányozottságot csakis tökéleteshez közeli beállításokkal lehet elkerülni.

A szokásosnál nagyobb adag benzint cipelnek magukkal a pilóták, ami a gumik és a fékek helyzetét sem könnyíti meg, de a nagyobb tömegű autó más furcsaságokat is eredményezhet. Egy körnek nagyjából a kétharmada padlógázas, ami jó ritmust ad a pályának, még úgy is, hogy a leghosszabb teligázas szakasz (célegyenes) is csak tizenhárom másodpercnyi gondtalan száguldást ígér a pilótáknak.

Mivel tankolni továbbra sem lehet futam közben, az új idényben is a gumik határozzák majd meg a stratégiai alapvetéseket. A Pirelli új abroncsokkal veselkedik neki az évnek, ami egyrészt sok meglepetést okozhat, másrészt arra enged következtetni, hogy a csapatok az első néhány hétvégét még javarészt kísérletezéssel töltik majd. Az olasz gumióriás egyébként már a keverékek kijelölésével is újat húzott: a közepes keverék mellé idén nem a lágy, hanem a szuperlágy dózist jelölte második opcióként – egyrészt, hogy garantálva legyen a két keverék közötti, körönként nagyjából egy másodpercre rúgó különbség, másrészt pedig, hogy legyen értelme variálni a taktikákkal.

A pálya karakteréből adódóan kulcspont lehet, hogy ki mennyire tudja megóvni az első gumijait, azok ugyanis a verseny során – nyilván a fokozott terhelésre visszavezethetően – hajlamosak lesznek majd a túlmelegedésre. Egyébként is, ezen a pályán hagyományosan nagyon nehéz ugyanazon (de legalábbis kis különbséggel) a hőmérsékleten tartani az első és a hátsó gumikat: akinek ez a legjobban sikerül, nagyot kaszálhat.


A teszteken azt láttuk, hogy a Mercedes és a Ferrari már viszonylag alacsony aszfalt-hőmérséklet mellett is képes jól használni az abroncsait. Ez azt egyértelműen mutatja, hogy a két csapat autói gyorsan melegítik üzemi hőfokra a gumikat, ám könnyen utalhat akár arra is, hogy magasabb hőmérsékleti adatok mellett már túlhasználat jelentkezik. Erre érdemes lesz figyelni, akár már a pénteki szabadedzések alkalmával futott hosszabb etapok elemzésekor is.

A gumik mellett nyilván a boxkiállások várható számával és időzítésével érdemes bővebben foglalkozni - mint futamot esetlegesen eldönthető tényezővel. Ha abból indulunk ki, hogy a melbourne-i boxutca a versenynaptár leghosszabbja, akkor nem nehéz arra a következtetésre jutnunk, hogy minél kevesebbszer áll ki valaki a depóba, annál jobban jár a végelszámolásnál. Már persze, ha a gumijai bírják a strapát.

Ha a szezon előtti tesztekből, az elmúlt két évad itteni tapasztalataiból és implicit feltevéseinkből indulunk ki, azt kell mondanunk, hogy a két kiállás biztosnak látszik, de az sem elképzelhetetlen, hogy egyesek háromszor járulnak majd a depóba a verseny során. Nyilván előnyben lesznek azok, akik kíméletesen bánnak a gumikkal, legyenek azok akár versenyzők (Button, Pérez), akár autók (Lotus, Sauber), de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az errefelé nem is olyan ritka Safety Car-periódus mindent boríthat – de leginkább a boxtaktikát. És akkor az esőről még nem is beszéltünk, pedig 20%-nyi esélyt még a legendásan szavahihető és pontos jóslatokba bocsátkozó meteorológusok is adnak ennek a forgatókönyvnek. Meglátjuk.

Érdemes lesz figyelni azokra a versenyzőkre is, akik a kvalifikáción nem tudnak majd bekerülni a legjobb tíz közé, ők ugyanis szabadon választhatnak taktikát, ami akár eggyel kevesebb boxkiállást is jelenthet majd nekik a gyakorlat során. Hasonló algoritmust követve Sergio Pérez 2011-ben a 13. rajthelyről egészen a hetedik helyig zárkózott a futamon, de csak azért, hogy tavaly ezt a bravúrt is túlszárnyalja, és az utolsó pozícióból küzdje fel magát nyolcadiknak.

Gyanítjuk, ezekkel a helyezésekkel idén már nem egyezne ki…


Péntek
02:30-4:00 – I. szabadedzés
06:30-8:00 – II. szabadedzés
 
Szombat
4:00-5:00 – III. szabadedzés
7:00-8:00 – időmérő edzés
 
Vasárnap
7:00-9:00 - verseny
forrás: hatharom.hu

NFL: Welker Manninggel evez tovább

Véget ért egy korszak a tengerentúli profi amerikaifutball-bajnokságban (NFL) szereplő New England Patriotsnál, az együttes meghatározó elkapója, Wes Welker ugyanis továbbállt – méghozzá épp a Denver Broncoshoz.



Bizony, a kiváló képességű elkapó – aki 2007-es érkezése óta egészen brutális terhelésnek volt kitéve – pont a Hazafiak egyik legnagyobb riválisához távozott, hogy Tom Brady passzai után ezúttal a New England-i irányítólegenda pályafutásának legnagyobb ellenfele, Peyton Manning átadásaiból szerezzen kulcsfontosságú first downokat.

S, hogy mit jelent a brutális terhelés? A hat szezon alatt mindössze három mérkőzést mulasztó Welker 2007 óta 672 passzt kapott el (112 évente, ez a foglalkoztatottság már-már megközelíti egy futóét) ezekből pedig összesen 7459 yardot és bár touchdownt „csak" 37-et szerzett, egészen félelmetes mennyiségű harmadik szituációt váltott új lehetőségre – éveken keresztül Tom Brady utolsó (?) mentsvárául szolgálva ezzel.

Welker távozását már előrevetítette, hogy a felek tavaly nem tudtak megállapodni a hosszú távú szerződésben (míg a játékos 3 év alatt 24 milliót szeretett volna keresni, a klub csak két évre hosszabbított volna vele), és a klub csak franchise taggel tudta magához láncolni az elkapót. Bár Tom Brady szerződéshosszabbítása (mely során a Patriots 7, illetve 8 millió dollárt nyert a fizetési sapka alatt) mögött a legtöbben azt látták, hogy az irányító a kedvenc elkapója maradása miatt ment bele, mégsem sikerült ezúttal sem megállapodni a szabadügynökpiac megnyílásáig.

A 31 éves játékossal így aztán bárki szabadon tárgyalhatott, és végül a Broncos 2 évre szóló, 12 millió dolláros (teljes egésze garantált tartalom) kontraktusa végére kanyarította a nevét – így Peyton Manning Demaryius Thomas és Eric Decker mellett újabb fantasztikus célpontot kapott. A denveri csapat Welker mellett szerződtette még a kiváló cornerbacket, Dominique Rodgers-Cromartie-t, Stewart Bradley linebackert és Terrance Knighton defensive tackle-t is.

Sokáig nem bánkódott a Patriots ötszörös Pro Bowl-résztvevő sztárelkapójának elvesztésén – bár a hírek szerint az együttes még megadhatta volna, amit a Broncos kínál, és akkor Welker marad, de az együttes csak 10 milliót ajánlott két évre –, és nem sokkal később már meg is találta helyettesét, Danny Amendola személyében. A St. Louis Ramst elhagyó 27 éves elkapó 5 év alatt 31 millió dollárt kereshet, 10-et viszont biztosan meg is kap. Amendola az előző szezonban 666 yardot és 3 TD-t szerzett 11 mérkőzésen, egy idényben eddig 689 yard volt számára a legtöbb – emiatt speciel még annyira nem kell aggódniuk a New England-ieknek, a Patriotsot elhagyó Welkernek ez a szám 687 volt, és 2007 előtt csak egy TD-t tudott felmutatni. A Welkerhez hasonlóan a Texas Tech egyetemről az NFL-be érkező játékos a széleken jobban használható, és a végsebessége is jobb 31 éves elődjénél, de strapabírósága már kérdésesebb, tekintve, hogy az előző két szezonban összesen 20 összecsapásról hiányzott sérülés miatt.

A nehéz caphelyzettel a szezonnak nekivágó Baltimore-ból újabb meghatározó játékos távozott, Ray Lewis visszavonulása, Paul Kruger Clevelandbe, Dannell Ellerbe Miamiba igazolása és Anquan Boldin San Franciscóba cserélése után a Ravens ezúttal elbocsátotta kiváló safetyjét, Bernard Pollardot.

A Detroit Lions négy évre szerződtette az előző két szezont a Miami Dolphinsban töltő Reggie Busht, aki ezen időszak alatt 16 millió dollárt is kereshet. A huszonnyolc éves futót 2006-ban az első kör második helyén draftolta a New Orleans Saints, majd 2011-ben került a Miami Dolphinshoz, amelyben a Delfinek legjobbjaként két szezon alatt összesen tizenkét touchdownt szerzett, és 2072 yardot futott, míg a Saintsnél eltöltött öt éve alatt 524 futáskísérletből 2090 yardot szerzett, ami mindössze 18 yarddal több két és félszer annyi idő alatt.


A futóért az Arizona Cardinals, a Cincinnati Bengals és a Washington Redskins is érdeklődött, azonban a Yahoo Sports értesülései szerint a Lions biztosította az érintettet arról, hogy előnyt fog élvezni a csapat másik két futójával, Mikel Leshoure-ral és Joique Bell-lel szemben.

Bush új csapata, a Lions a 2012–2013-as idényt négy győzelemmel és tizenkét vereséggel zárta, így csoportja utolsó helyén végezve nem jutott be a playoffba.

További hír az Oroszlánok háza tájáról, hogy az együttest elhagyó defensive end, Cliff Avril megegyezett a Seattle-lel, így még erősebb lesz a Seahawksszal védelme – ráadásul két év alatt „csak" 15 milliót kereshet –, Chris Houston viszont hosszabbított Detroitban, ahova megérkezett Glover Quin is.

A Bushról lemaradó Arizona a korábbi pittsburghi Rashard Mendenall-lal vígasztalódott, a Steelersszel kapcsolatban még további két mozgás volt az elmúlt nap, Bruce Gradkowski három évre aláírt, Willie Colont viszont elbocsátotta a klub.

A Tennessee Titansben folytatja pályafutását Sammie Lee Hill és a korábbi Jets-futó Shonn Greene futó, aki 3 év alatt 10 millió dollárt kereshet, a New York-i csapatnál marad viszont Lex Hilliard további egy szezonra.

A Tampa Bay Buccaneers safety poszton erősített, Dashon Goldson 5 év alatt 41.25 millió dollárt kereshet új állomáshelyén, mellette pedig érkezett még a linebacker Jonathan Casillas is.

A New York Giants Josh Brown rúgóval erősítette meg a keretét, a Jackonville Jaguars viszont egy év után megvált Laurent Robinson elkapótól, akivel egy éve 5 éves, 32 millió dolláros szerződést kötött.

A Kansas City Chiefs megszerezte az előző évben a Colts színeiben 781 yardot termelő Donnie Averyt, a Főnököktől távozó Glenn Dorsey pedog a 49ers eddig is bivalyerős védelmét erősíti majd. Az Indianapolisnál is volt érkező, LaRon Landry safety 4 évre 24 millió dollárért írt alá.

Az Arizona Cardinals elbocsátotta Kerry Rhodest, ezzel hatmillió dollárnyi helyet spórolt az együttes a fizetési sapka alatt, érkezett viszont Jerraud Powers a klubhoz.

A Dallas Cowboys Marcus Spears nélkül folytatja, a San Diego Chargers viszont Derex Coxszal a keretében, utóbbi 4 év alatt 20 millió dollárt kereshet.

forrás: bowl.hu

NBI: A Fradi fellebbez a zárt kapu miatt

A futball azokért a szurkolókért van, akik még nem fordultak el a labdarúgástól” – indokolt a klub. 


A Ferencváros fellebbezni fog a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) fegyelmi bizottságának keddi döntése ellen, mellyel a testület - igaz, felfüggesztve - a csapat következő hazai találkozójára vonatkozóan zártkapus lebonyolítást rendelt el.
Az FTC csütörtökön a honlapján jelezte, hogy az Újpest elleni mérkőzésén tapasztalt különböző szurkolói kihágásokért és rendezési hiányosságokért kiszabott kétmillió forintos pénzbüntetést elfogadja, ám azt nem, hogy zárt kapuk mögött kelljen lejátszania következő hazai mérkőzését. Az ítélet végrehajtását egyébként az fb június 30-ig felfüggesztette.

„A Ferencvárosi Torna Club akár hazai pályán, akár idegenben minden fellépésével magyar szinten kimagasló nézőközönséget vonz. A futball ezekért az emberekért, azokért a szurkolókért van, akik még nem fordultak el a magyar labdarúgástól”- indokolta fellebbezési szándékát a zöld-fehér klub.

A közlemény kitér arra is, hogy a klub mindent megtett az Újpest elleni találkozó lehető leggördülékenyebb lebonyolításáért. Hetekkel a mérkőzést megelőzően megkezdték szurkolóik tájékoztatását, de emellett minden segítséget megadtak, és minden lehetséges módon együttműködtek a rendőrséggel is a biztonságos meccsrendezés érdekében - áll a közleményben.

A fegyelmi bizottság a telt ház előtt rendezett, 2-1-es ferencvárosi sikerrel zárult meccs kapcsán az újpestieket egymillió forint pénzbüntetéssel sújtotta szurkolói viselkedése miatt.


forrás: telesport.hu

A pénteki második szabadedzés is látható az M1-en

Az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzése is látható lesz az M1-en. 



A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) csütörtöki közleménye szerint a közvetítést a nemzeti ünnep miatt nem élőben, hanem éjfél után egy perccel, szombaton felvételről tűzik műsorra. 

Az M1-en a péntek esti Telesport után kétperces kedvcsináló összeállítással, a Boxutca Extrával indul a ráhangolódás a szezonra. 

Szombaton éjjel következik felvételről a szabadedzés, majd 6.45 órától az időmérő edzést, valamint a vasárnap 6.30 órakor kezdődő futamot is élőben közvetítik. 

Az időmérőt aznap 12.40-kor, a futamot pedig 14.40-kor ismétli az M1, az M2 pedig szintén az adott napokon 21.30-as kezdettel. 

forrás: MTI

Elhunyt az országúti vb-n 9. magyar klasszis

Hetvennegyedik életévében elhunyt minden idők egyik legjobb magyar országúti kerékpárosa, Megyerdi Antal – adta hírül bikemag.hu. A kiváló sportember számtalan remek eredménye között az 1962-es, Olaszországban rendezett országúti világbajnokságon elért kilencedik hellyel büszkélkedhetett.



A '60-as évektől a Tipográfia, majd az Újpest színeiben tekerő Megyerdi kiváló hegyi menőként volt ismert Európában – Pantani-stílusú versenyző –, sokan az egyetemes magyar kerékpáros történelem legjobb országútisaként tartják számon, de a kerékpársport szinte valamennyi szakágában szerzett bajnoki címet.

A „Hegyek Királya" a Juszkó, Megyerdi, Takács-érában többször dobogóra állhatott, szakaszgyőzelmet is aratott a keleti blokk Tour de France-aként számon tartott Békeversenyen, amelyen 1966-ban összetettben is bekerült az első tízbe, a kilencedik helyen végzett.

A Szlovák körverseny egyéni összetettjének első helyezettje, és tagja az 1968-ban Mexikói Körversenyt nyerő magyar csapatnak. 1959–1963 között valamennyi hegyi bajnokság győztese, majd 1965–1966-ban ismét aranyérmes. 1959 és 1971 közötti összesen huszonöt győzelmet szerzett. Két pálya és huszonhárom országúti bajnoki címével, az abszolút bajnoki örökranglista ötödik helyén áll.

K1: Badr Hari börtön után ismét a ringben!

Az 1990-es évek második felétől a 2000-es évek végéig a küzdősportok egyik legnépszerűbb szakágának számított a K–1. Az elmúlt években azonban jogvitákkal, több szervezet létrejöttével, egyes klasszisok eltűnésével, a szakágtól való visszavonulásával szolgáltatott témát a sajtónak.




Pénteken azonban ismét jelentős eseményt rendeznek, a korábban az egyetlen világbajnoki kiírásnak számító WGP (World Grand Prix) döntőjét. A zágrábi nyolcas tornán ringbe száll a végső győzelemért a horvát legenda, Mirko Filipovic „Cro Cop" és a csaknem egyéves kihagyása után visszatérő marokkói Badr Hari is.
 
Az úgynevezett vegyes harcművészetek különböző ágai közül az 1990-es években fokozatosan kezdett kiemelkedni a kick-box egyik válfaja, a K–1, amely világhódító útja során az egyik leglátványosabb, legnépszerűbb szakággá vált. A siker alapját a japán szervezet, a FEG (Fighting and Entertainment Group) által rendezett, világszerte közvetített világbajnoki sorozatok, a World GP-k jelentették. 

2011-ben azonban csődbe jutott a FEG, a WGP rendezési jogáért pedig több szervezet is harcba szállt, aminek az lett a végeredménye, hogy két és fél éve nem rendezték meg a rangos eseményt, ugyanakkor új szervezetek, új világbajnoki sorozatok jöttek létre.  
 
A szakágat meghatározó legnagyobb holland klasszisok – Semmy Schilt, Peter Aerts, Remy Bonjasky – az úgynevezett Glory-sorozathoz csatlakoztak, amelynek tizenhatos döntőjében, 2012 év végén, Szaitamában a korábbi négyszeres WGP-bajnok Semmy Schilt győzött. 

Az elmúlt években feltörő, elsősorban román, illetve kelet-közép-európai harcosokat tömörítő SuperKombat is megrendezte tavaly decemberben a maga világbajnoki döntőjét Bukarestben, amelyet az ukrán Pavel Zsuravljov nyert meg.

A WGP jogait megszerző K–1 Global nevű szervezet 2012-ben kiírta ugyan a sorozat döntőjét, de csak a tizenhatos, októberi elődöntőt rendezték meg Tokióban, a karácsonyra tervezett New York-i finálé végül elmaradt. Az amerikai közönség valószínűleg nem volt annyira vevő a tornára, no meg a jegyekre, így végül 2013-ra halasztották az eseményt, a helyszín pedig Zágráb lett, ahol várhatóan sok ezer horvát fanatikus szurkol majd a 38 éves nemzeti hősnek, Mirko Filipovicnak, aki számos szakágban kipróbálta már magát (az előző években MMA-ban edződött), legnagyobb sikerét 1999-ben érte el, amikor Ernesto Hoost ellen világbajnoki döntőt vívhatott, de ott vereséget szenvedett. 

A korábbi rendőrt (innen ered a Cro Cop becenév), aki dolgozott a horvát terrorelhárításnál és volt a parlament tagja is, méltán sorolhatjuk minden idők egyik legjobb, nem világbajnok K–1-esei közé, de már túl van a csúcson, ennek ellenére az idei vb egyik fő esélyesének számít, már csak a hazai pálya miatt is. A legjobb tizenhat között  Cro Cop nem okozott csalódást. A gyorsasága ugyan megkopott, de jobbára ő üldözte a nálánál 13 évvel fiatalabb amerikai Randy Blake-et, aki túlzottan is tartott a nagy hírű ellenféltől. A horvát ugyan egy vitát kiváltó szituációt követően padlózott (áll utáni ütést reklamált), de végül pontozással győzött.

Cro Cop legnagyobb ellenfele a 28 éves marokkói, de Hollandiában élő Badr Hari lehet, akit a horváthoz hasonlóan a legjobb, vb-címet még nem nyerő harcosok közé sorolnak. A ringben rendkívül ruganyos mozgásával, látványos, magas rúgásaival, illetve repülő térdrúgásaival hamar közönségkedvenccé vált, ám a magánéleti balhéi, rendőrségi ügyei többször háttérbe szorították sportpályafutását. Ősszel súlyos testi sértés vádjával három hónapra előzetes letartóztatásba helyezték, ezért a tokiói elődöntőben nem is indulhatott. 

Januárban azonban a bíróság már nem látta szükségét az előzetes meghosszabbításának, így újra elkezdhette az edzéseket. (Hari rendőrségi ügyébe egyébként barátnője, Estelle Gullit is belekeveredett, aki a futball-legenda, Johan Cruyff unokahúga, illetve egy másik korábbi futballsztár, Ruud Gullit volt felesége.) 

Hari Ben Edwards visszalépése után vehet részt a pénteki zágrábi tornán, és ugyancsak szabad kártyával indulhat a SuperKombat világbajnoka, az ukrán Pavel Zsuravljov, aki a japán Uehara Makoto helyére ugrik be.

A mostani világbajnoki mezőny még így sem hasonlítható össze még a 2010-sel sem, hiszen egyetlen holland sem lép ringbe, márpedig a K–1 legjobbjai még mindig a németalföldiek. A remek kézmunkájával villogó „román tank”,  Catalin Morosanu, a jó felépítésű egyiptomi Heszdi Gergesz vagy a világbajnokként érkező Zsuraljov azért talán szerezhet még meglepetést, ha pedig összejön Cro Cop és Hari meccse – a párosítás alapján a döntőben – , az még felidézhet valamit a régi szép időkből is. 

WGP, NYOLCAS DÖNTŐ, ZÁGRÁB

PÁROSÍTÁS, ÁGRAJZ SZERINT

Catalin Morosanu (román)–Pavel Zsuravljov (ukrán)


Mirko Filipovic (horvát)–Jarrell Miller (amerikai)


Badr Hari (marokkói)–Zabit Szamedov (azeri)


Heszdi Gergesz (egyiptomi)– Ismael Londt (suriname-i)


forrás: NSO.hu

Kassai újabb csúcsmeccset kapott

A magyar sípmester vezeti majd március 26-án a legnagyobb érdeklődésre számon tartó francia-spanyol világbajnoki selejtezőt. 



A nemzetközi szövetség (FIFA) csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy Kassai segítői Erős Gábor, Ring György és Bognár Tamás lesznek.

A találkozó a csoportelsőségről is dönthet. 

A magyar bíró legutóbb kedden, a Barcelona-AC Milan Bajnokok Ligája-nyolcaddöntő visszavágót vezette. 

Szintén március 26-án Vad István és csapata (Albert István, Tóth Vencel és Szabó Sándor) működik közre az újvidéki Szerbia-Skócia vb-selejtezőn. 

forrás: MTI

Nyolcan versenyben a kihívó jogáért

A világranglistát vezető Magnus Carlsen az elsőszámú esélyese a pénteken kezdődő sakkvilágbajnok-jelölti tornának. 



A nyolc résztvevős, kétfordulós londoni verseny győztese hívhatja ki a világbajnok indiai Viswanathan Anandot. 

Az 510 ezer euró összdíjazású tornán a norvég Carlsen (2872 Élő-pont) mellett az orosz exvilágbajnok Vlagyimir Kramnyik (2810), az örmény Levon Aronjan (2809), az azeri Tejmur Radzsabov (2793), az orosz Alekszandr Griscsuk (2764), az ukrán Vaszilij Ivancsuk (2757), az orosz Peter Szvidler (2747) és az izraeli Borisz Gelfand (2740) ül asztalhoz. 

Carlsen mellett Aronjan és Kramnyik világranglistás helyezése, Szvidler, Griscsuk és Ivancsuk pedig a Világkupán elért eredménye alapján résztvevő. Gelfand mint a tavalyi vb-döntő vesztese szerzett részvételi jogot, Radzsabov pedig szabadkártyával indulhat. 

A 22 éves Carlsen mellett nemcsak az szól, hogy világcsúcsnak számító 2872 Élő-ponttal vezeti a világranglistát, hanem az is, hogy januárban harmadszor nyerte meg - veretlenül - a Wijk aan Zee-ben rendezett szuperversenyt. 

forrás: MTI

Esős időmérőt és hűvös futamot jósolnak az ausztrálok

Az ausztráliai meteorológiai jelentések szerint esős időmérő edzésre számíthat a Formula–1-es mezőny az idénynyitó Ausztrál Nagydíj szombatján.


Az időjósok 80 százalékra teszik a csapadék esélyét a helyi idő szerint 17 órakor kezdődő (magyar idő szerint ez reggel 7 órát jelent) kvalifikációs tréningen.


Szombaton még kellemes idő lesz a melbourne-i kora őszben, derült időben, körülbelül 22 fokos levegőben körözhetnek a versenyzők a szabadedzéseken. Szombatra viszont beborul, 4-5 fokkal csökken a hőmérséklet, és délután várhatóan esni fog.

A csapadékkal együtt érkező lehűlést vasárnap is érezhetik Melbourne-ben, a mostani jóslatok szerint a 17 órai rajt pillanatában nem lesz több 16 foknál – azaz hasonló körülmények között rendezik meg a futamot, mint a barcelonai teszt utolsó két napját.

forrás: NSO.hu

A lólengés bajnoka idei első Világkupájára készül

Berki Krisztián az idei első Világkupa-versenyére készül. A tornász tudja, olimpiai bajnokként az idén mindenki az ő skalpjára vadászik, de ez nem zavarja. A lólengés uralkodója azt mondja, a legfőbb ellenfele saját maga lesz a hétvégi, francia viadalon.



„Úgy érzem, magamat kell legyőznöm ezen a versenyen. Magamnak kell bizonyítanom, hogy tökéletesen be tudom mutatni a gyakorlatomat, hogy tényleg jó formában vagyok.

A mezőnyről egyelőre nem sokat tudok, de nyilván erős lesz, hiszen meghívásos világkupa-versenyről beszélünk, amelyre az olimpia első nyolc helyezettjét invitálták, s a világranglista alapján még négy jó versenyzőt” – idézi London aranyérmesét a Felix Promotion sportmenedzser-iroda hírlevele.

Berki hozzátette, a szombati selejtezőből mindössze a legjobb négy kerül a döntőbe, úgyhogy már rögtön az első nap nagyon jól kell tornázni ahhoz, hogy vasárnap is bemutathassa a gyakorlatát.  La Roche-sur-Yonban.

„Optimista vagyok, úgy érzem elég jól haladunk, bár az egy hónap múlva esedékes Európa-bajnokságig még van melónk bőven. Szépíteni, finomítani kell a gyakorlatomat, de elég lesz rá az idő, mert sok versenyünk lesz a következő hetekben. Megmondom őszintén, én már nagyon vártam a világkupákat, mert kiszakítanak a felkészülés monotóniájából. Talán furcsán hangzik, hiszen egy-egy verseny nagyon fárasztó, engem mégis felfrissítenek” – mondta Berki Krisztián.

 forrás: hathrom.hu

Meglepetés...

Hazamegy a feleség, gyönyörűen meg van terítve. Az asztalon virág, gyertya. 
- Mondja a feleség, hogy ez aztán a meglepetés!
- Valóban az!
- Holnapra vártalak.....
forrás: Zsocy

Ő fogja a Zengő Motorsport tavalyi BMW-jét vezetni

A hazai motorsport-rajongók közül valószínűleg keveseket hoz rögtön lázba, ha azt mondjuk, a WTCC idei monzai szezonnyitóján Jean-Philippe Dayraut fogja vezetni a Zengő Motorsport egyik tavalyi BMW-jét, ami azóta már az Anome csapat birtokát képezi. Aki viszont látta már Dayraut-t élőben vezetni, annak nem nagyon kell ecsetelni a francia képességeit!


Nos, nekem már volt szerencsém élőben megtekinteni őt, miközben épp egy 600 lóerős versenyautót terelgetett, és mondhatom, elementáris egy élmény volt! Dayraut még 2009-ben két verseny erejéig belekóstolt a ralikrosszba, és a második ilyen vendégszereplését a helyszínen tekinthettem meg a német ralikrossz Eb-futamon. Röviden talán elég, ha annyit mondok, nem szerzett pontot azon a versenyen, mégis mindenki csak róla beszélt, mert olyat körzőzött a pályán, amilyet addig senki nem látott még a ralikrosszban. Meghonosította a jeges stílust – már az egyenesek közepén kilinccsel előrefele közlekedett a következő kanyarra készülve, egyszóval, hihetetlenül látványosan vezetett, és közben még csak lassabb sem volt, mint a többiek. Hatékonyan volt látványos!

Dayraut egy igazi jelenség a pályán. Ahol ő ott van, azt előbb-utóbb biztosan észre fogják venni a nézők. Na de ennyit a szavakról, beszéljen helyettem a 2009-es német ralikrossz Eb-futam egyik előfutamának felvétele, Dayraut főszereplésével. Érdekesség, hogy az idén már szintén a WTCC-ben versenyző Marc Basseng is rajthoz állt ezen a futamon, ő épp René Münnichet helyettesítette akkor.


Akik esetleg nem ismernék az Andros Trophy-t, azok kedvéért viszonyítási pontként hadd jegyezzem meg, hogy a legendás francia jégverseny-sorozat történetének eddig legsikeresebb versenyzője az azóta a WTCC-ben három világbajnoki címet is szerző Yvan Muller, míg a második legsikeresebb az előző öt bajnokságból négyet – ráadásul három külön márkával! – megnyerő Dayraut. A 3. helyen bizonyos Alain Prost következik az örökrangsorban három összetettbeli győzelmével, őt talán keveseknek kell bemutatnunk az autósport szerelmesei közül…

Dayraut eddigi pályafutása során egyébként az autósportok csaknem összes válfaját kipróbálta, a formulaautózástól, a ralitől és a pályaversenyzéstől kezdve a túraautózáson, a jégralin és az Andros Trophy-n át a ralikrosszig, a hegyi versenyzésig és a GT-ig , és ahol megfordult, oda általában a sikerek is mindig követték.

Dayraut genetikai úton fertőződött meg a motorsportok szeretete által, hiszen édesapja, Jean-Claude Dayraut a maga idejében francia bajnok autókrossz-versenyző volt, aki később a Dakar-ralit is sikerrel teljesítette. Fia, Jean-Philippe quadozással kezdte versenyzői pályafutását, és 1998-ban 2. lett a francia Super Quad bajnokságban. 1999-ben a formulaautózásra váltott, és rögtön megnyerte a francia Formula Junior bajnokságot.

Később ennek ellenére inkább a túraautózás felé orientálódott, és 2000-ben 2. lett a francia túraautó-bajnokságban, ahol a következő évben a bajnoki címet is megszerezte egy BMW-vel. Az Andros Trophyn első nekifutásra, 2000-ben rögtön a 2. helyen végzett az összetettben, 2003-ban pedig világbajnok lett – a jégverseny-vb-t nyerte meg egy Mitsubishi volánjánál. Ezt 2004-ben a francia Peugeot RC kupa megnyerése, 2005-ben a Porsche Carrera kupa, majd 2007-ben a francia GT-bajnokság Megane Trophy sorozatának 2. helyezése követte a sorban.

2008-ban 4. lett a francia GT-bajnokságban, majd 2009-ben megszerezte első Andros Trophy bajnoki címét a Skodával. A következő két évben ezt a címét megvédte, előbb Skodával, majd BMW-vel lett újból bajnok. 2011-ben a legendás amerikai hegyiversenyen, a Pikes Peaken is elindult, ahol egy Daciával 3. lett a nyílt kategóriában. 2012-ben már egy Minivel végzett a 2. helyen az Andros Trophy összetettjében, de idén visszahódította a bajnoki címet, és ezzel a Mini számára is megszerezte az első végső győzelmet a sorozatban. Április 14-én lesz 43 éves.

Dióhéjban ennyit kell tudni Jean-Philippe Dayraut-ról. Ő fogja tehát vezetni idén a WTCC-ben az egyik korábbi Zengő Motorsport-féle BMW-t, legalábbis a monzai szezonnyitón mindenképp. Sok mindent látott már, nincs olyan vezetéstechnikai fortély, ami ne lenne benne a kisujjában, és hát onnan jött, ahonnan Yvan Muller! Biztos vagyok benne, hogy valamilyen úton-módon a WTCC-ben is ki fogja vívni a figyelmet magának, és általa egy nagyon erős BMW-pilótával gazdagszik a mezőny.

forrás: P1Race.hu

WRC: Még több VB futamot akar Ken Block

Ken Block pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el a hétvégi dél-amerikai futamon. Az amerikai sztár ezen felbuzdulva gondolt egy nagyot, és sokkal komolyabban szeretne részt venni a rali világbajnokság életében. 


A Mexikóban hetedik helyen végzõ Block úgy érzi, most már felnõtt a feladathoz, és több rajthoz állást tud vállalni a közeljövõben. "Nagyon tervezem, hogy még jó pár VB-n rajthoz állok idén. 

Visszajelzések alapján állítólag komoly fejlõdésen mentem át, és az eredménnyel is elégedett vagyok, így igazából nem kérdés, lenne-e értelme további szerepléseket beiktatni a programba. Egyébként én is érzem, hogy jobban tudok koncentrálni a pályákon - tavaly teljesen más érzéseim voltak egy-egy futam elõtt." - nyilatkozta Ken Block.

Ugyan a Gymkhana sztárja számára szépen felhalmozódtak a feladatok, ennek ellenére szeretné úgy igazítani a menetrendjét, hogy az eddig nem tervezett vb-s futamok is helyet kapjanak az idei évre. "Szeretnék versenyezni például Ogier-rel, aki szerintem egy másik bolygóról jött. 

Anyagilag nem lenne probléma, hiszen soha annyi szponzorunk nem volt még, mint most. A rali mellett azonban ügyelnem kell a Global Rallycross-ra és az X-Games-re is, nehogy valamelyik kárára menjen az új tervem."

forrás: Rallysport.hu