Trendi lesz Michelisz 2013-as bukósisakja

Tegnap délelőtt saját közösségi oldalán osztotta meg bukósisakjának fotóját Michelisz Norbert magyar túraautó versenyző. A Honda csapat pilótája dizájnos bukóban feszíthet 2013-ban. 


A magyar versenyző sisakját Barth Júlia és Mike Tamás tervezők készítik.

forrás: sport365.hu

NHL: A Boston továbbra is képtelen veszíteni Ottawában

A Boston Bruins szétlövéssel 3–2-re nyert Ottawában az észak-amerikai profi jégkorong-bajnokság 50. játéknapján. A bostoniak sorozatban tizedszer diadalmaskodtak a kanadai fővárosban. 



Az Ottawa Senators 2009. április 7. óta képtelen megverni otthon a Bostont. 

A játéknap másik mérkőzésén a címvédő Los Angeles Kings hazai környezetben 3–1-re győzött a Calgary Flames ellen.

 ALAPSZAKASZ, 50. JÁTÉKNAP

Ottawa Senators–Boston Bruins     2–3 – szétlövéssel


Los Angeles Kings–Calgary Flames 3–1


forrás: NSO.hu

NBA: A Knicks 63 pontra volt képes a Golden State ellen

A mezőnyből 27.4 százalékkal dobó New York Knicks 92–63-as vereséget szenvedett a Golden State Warriors otthonában az észak-amerikai profi kosárlabdaliga (NBA) legutóbbi játéknapján.



A nap rangadóján a San Antonio a sérült Tony Parker nélkül 105–93-ra megverte hazai pályán az Oklahoma City Thundert. A győztes Spurs legjobbja a dupla duplát (21 pont, 10 lepattanó) elérő brazil center, Tiago Splitter volt.


ALAPSZAKASZ, 122. JÁTÉKNAP
Philadelphia 76ers–Brooklyn Nets  106–97
San Antonio Spurs–Oklahoma City Thunder  105–93
Utah Jazz–Detroit Pistons  103–90
Phoenix Suns–Denver Nuggets  93–108
Golden State Warriors–New York Knicks  92–63
forrás: NSO.hu

Kovács István a keretben, Juhász kimaradt

Egervári Sándor, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitány ma kihirdette a magyar labdarúgó-válogatott Románia és Törökország elleni vb-selejtezőre készülő keretét. A Videotonból Kovács István először kapott meghívót, Juhász Roland viszont ezúttal sem került be a csapatba. 


Egervári Sándor keretet hirdetett. A csapatba ezúttal sem került be Juhász Roland, aki már a fehéroroszok elleni februári meccsen sem volt a keret tagja. A védő a több játéklehetőség reményében szerződött haza az Anderlechttől a Videotonhoz, de az eddigi két tavaszi bajnokin nem kapott lehetőséget (csak a Ligakupában játszott a Debrecen ellen), és ezután Egervári Sándor szövetségi kapitány sem számol vele

Ugyanakkor a legutóbbi két forduló alatt két gólt szerző 20 éves Kovács István bekerült a Videotonból a nemzeti csapatba. A fehérváriak támadója eddig csak az U-válogatottba kapott meghívót, a felnőtteknél most először bizonyíthat.
„Kovács István hónapról hónapra fejlődik, és elérkezett az idő, amikor már segíteni is tud az A-válogatotton. Természetesen megkülönböztetett figyelemmel fogjuk őt segíteni, hogy zökkenőmentesen illeszkedhessen be a csapatba. 

Sajnos Juhász Roland meghívásáról kénytelenek voltunk lemondani, mert az utóbbi időszakban mindössze egy Ligakupa-mérkőzésen lépett pályára, mintegy nyolc hónapja alig szerepelt tétmérkőzésen” – mondta az mlsz.hu-nak Egervári Sándor szövetségi kapitány a kerethirdetés után.

A magyar válogatott március 22-én vb-selejtezőn hazai pályán játszik Romániával, majd március 26-án Törökországban lép pályára.


A MAGYAR VÁLOGATOTT KERETE

KAPUSOK
Bogdán Ádám (Bolton)
Király Gábor (1860 München)
Megyeri Balázs (Olympiakosz)


VÉDŐK
Guzmics Richárd (Szombathelyi Haladás)
Halmosi Péter (Szombathelyi Haladás)
Kádár Tamás (DVTK)
Korcsmár Zsolt (Brann Bergen)
Lipták Zoltán (Győri ETO)
Mészáros Norbert (DVSC-Teva)
Vanczák Vilmos (Sion)
Varga József (Greuther Fürth)


KÖZÉPPÁLYÁSOK
Dzsudzsák Balázs (Dinamo Moszkva)
Elek Ákos (DVTK)
Gyurcsó Ádám (Videoton)
Hajnal Tamás (VfB Stuttgart)
Koltai Tamás (Győri ETO)
Koman Vladimir (FK Krasznodar)
Pátkai Máté (Győri ETO)
Pintér Ádám (Real Zaragoza)


TÁMADÓK
Böde Dániel (Ferencváros)
Kovács István (Videoton)
Rudolf Gergely (DVTK)
Szabics Imre (Sturm Graz)
Szalai Ádám (Mainz)


forrás: NSO.hu

NFL: A Minnesota klasszisa Seattle-ben folytatja!

A tengerentúli profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) előző kiírásában főcsoport-elődöntőig menetelő Seattle Seahawks tovább erősítette keretét, megszerezte a Minnesota Vikings klasszis elkapóját, Percy Harvint.


A Seahawks a visszahordásoknál és a futásoknál is használható robbanékony játékosért az idei 1. (1/25.) és 7. körös választási jogát, és egy 2014-es középső körös draftpicket adott a Minnesotának cserébe.

A 2012-es szezon során 9 mérkőzésen 677 elkapott és 96 futott yardot termelő, összesen öt TD-t termelő (3 elkapott, 1 futott, 1 visszahordott) Harvin korábban már többször is hangot adott elvágyódásánák, és a hírek szerint évi 10 millió dollárt hozó szerződést akart kötni a Vikingekkel.

A 24 éves játékos 2009-ben aláírt újoncszerződése utolsó szezonjában 2.8 millió dollárt keres 2013-ban.


forrás: NSO.hu

Csoportmásodik a magyar női futballválogatott

A magyar női labdarúgó-válogatott 1-1-es döntetlent játszott a walesi csapattal a Portugáliában zajló Algarve Kupa csoportküzdelmeinek zárófordulójában.



A viadal hivatalos honlapja szerint Vágó Attila együttese így négy ponttal a mexikóiak mögött a C jelű kvartett második helyén végzett, és a kilencedik helyért játszhat. 

Azért csak a kilencedik helyért, mert az A és B csoportban a világ élvonalához tartozó négy-négy csapat szerepel, és ezeknek a csoportoknak az első helyezettjei az 1., a másodikak a 3., a harmadikok pedig az ötödik helyért játszanak. 

A C csoport győztese az A és a B csoport jobbik utolsója ellen játszik a hetedik, míg a második - azaz a magyar válogatott - a rosszabbik utolsóval, azaz Izlanddal találkozik szerdán a kilencedik helyért.
A magyarok múlt szerdán 1-0-ra kikaptak Mexikótól, majd pénteken 2-0-ra legyőzték a házigazda portugálokat. 


forrás: telesport.hu

A McLaren nyitva hagyta az ajtót a Honda számára

A McLaren Mercedes csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nyitva hagyta az ajtót korábbi motorpartnere, a Honda számára, nem erősítette ugyanis meg, hogy a következő szezont követően is jelenlegi beszállítójuk, a Mercedes erőforrásait használják majd a Forma-1-ben. 


 Múlt héten a német sajtóban ütötte fel fejét a pletyka, miszerint a Honda a Forma-1-be való visszatérést fontolgatja: az Auto Motor und Sport című szaklap jelentése szerint a japán vállalat mérnökei már a McLaren wokingi központjában is jártak, ahol egyeztetéseket folytattak az angol istálló szakembereivel.
Néhány nappal később a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke úgy nyilatkozott, harmonikus kapcsolatot ápolnak a Mercedesszel, így nem fontolgatják, hogy motorbeszállítót váltanak.

„Amit mondhatok önöknek, az az, hogy szerződésünk van egy hosszú távú partnerrel, a Mercedes-Benzzel 2013-ra, 2014-re, illetve 2015-re is” – mondta akkor a szakember. „Tehát élő kontraktusunk van, ők a partnereink, és megpróbáljuk velük megnyerni a világbajnoki címeket, illetve a versenyeket.”

Az AUTOSPORT című angol szaklap azonban hétfőn arról számolt be, a Honda gyakorlatilag eldöntötte, hogy motorszállítóként hamarosan visszatér a Forma-1-be. A médiumnak nyilatkozva Martin Whitmarsh nem kívánta megerősíteni, hogy 2015-ben is a Mercedes partnereként folytatják a királykategóriában.

Mint ismert, jövőre új motorformula lép életbe a Forma-1-ben: a jelenlegi 2,4 literes V8-as erőforrásokat 1,6 literes V6-os turbófeltöltésű aggregátok váltják majd.

Az AUTOSPORT szerint a McLarennek egy szerződésbe foglalt záradéknak köszönhetően lehetősége van arra, hogy 2015 végéig a Mercedes motorjait használja, ha azonban nem kíván élni ezzel az opcióval, már a következő szezont követően Hondára válthat.

Amikor az angol lap munkatársa Martin Whitmarsh csapatfőnököt a minap arról kérdezte, meg tudja-e erősíteni, hogy 2014-ben és 2015-ben is a Mercedes motorjait használják majd, a szakember így felelt: „Határozottan elmondhatom, hogy velük leszünk egy ideig, szerződésünk van, és már tárgyalunk erről egy ideje. De jelenleg nincs semmi, amit bejelenthetnénk. Ennél többet nem mondhatok.”

„Van egy kontraktusunk, mely lefedi a következő három szezont, és a jövő évet biztosan a Mercedes-Benzzel kezdjük majd meg. Hosszú és eredményes partnerkapcsolatot ápolunk velük.”


Whitmarsh kifejtette, az, ha egy újabb motorszállító csatlakozna a Forma-1-be, mindenképp jót tenne a sportnak.

„Hallottunk híreket a Porschéről, a Hyundairól és a Hondáról is, és azt hiszem, csak ösztönözni kell őket. A sportnak szüksége van arra, hogy új autógyártók jöjjenek, ha pedig segíteni tudunk nekik ebben valahogy, akkor megtesszük. 

Jelenleg viszont kizárólag aktuális partnerségünkre fókuszálunk, ami egy igazán remek partnerkapcsolat. Megpróbálunk velük világbajnoki címeket nyerni a jövőben.” 

forrás: hírado.hu

Csak a hivatalos magyar zászlót engedik bevinni

Keddtől kaphatók a jegyek a törökökországi labdarúgó világbajnoki selejtezőre. 



Kedden 9 órától kezdődik a jegyárusítás a magyar labdarúgó-válogatott törökök elleni világbajnoki selejtezőmérkőzésére, amelyet március 26-án Isztambulban rendeznek. 

A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) hivatalos honlapjának beszámolója szerint a vendég szektorba szóló belépők egységesen 3000 forintba kerülnek.
A jegyvásárlásra jövő vasárnapig van lehetőség a Ticket Express három fővárosi irodájában, valamint interneten a tex.hu és az mlsz.hu oldalakon. 

Az MLSZ közleménye szerint a helyszínen nem lehet jegyet vásárolni a találkozóra. A mérkőzésre csak a hivatalos magyar zászlót engedi bevinni a Török Labdarúgó Szövetség, semmilyen drapéria, felirat vagy egyéb jelkép nem engedélyezett a stadionban.

Pirotechnikai eszközök használatáért súlyos büntetés jár, a beléptetésnél az agresszív magatartást tanúsító, vagy bódító szerek hatása alatt álló szurkolókat nem engedik be a mérkőzésre.

forrás: MTI

Douchev-Janics: Azt kérem, értsenek meg

A magyarországi versenyszellemet dicséri, és az ebből eredő kihívásokra hivatkozva jelentette be Douchev-Janics Natasa, hogy mégis Magyarországon folytatná pályafutását. 



A londoni olimpián K-2 500 méteren Kovács Katalinnal ezüst-, K-1 200 méteren bronzérmes versenyző szeptemberben jelentette be, hogy szülőhazájában, Szerbiában kívánja folytatni a pályafutását.

A magyar szövetségnek írt - és az MTI-nek is eljuttatott - mostani levelében jelezte: még októberben kapott egy "utolsó" lehetőséget, hogy végiggondolja távozásának indokait, de akkor nem élt vele. Ahogy fogalmazott: az új lehetőség, a családi béke iránti szándék és a szülőhazája iránti szeretet hajtotta. 

Az elmúlt négy hónap Douchev-Janicsot megerősítette abban, hogy nem lehet szétválasztani élete két felét, a sportolást és a családot. 

"El kell ismernem, a magyar kajak-kenu sport és különösen a női kajak a legerősebb a világon. Ahhoz, hogy felkészülésem eredményes legyen, szükségem van arra a kihívásra, azokra a feltételekre, amelyeket a magyar versenyrendszer jelent a számomra" - írta a jelenleg Portugáliában edzőtáborozó versenyző, aki a 2004-es athéni olimpián K-1 500 méter egyesben, valamint K-2 500 méteren Athénban és 2008-ban Pekingben is aranyérmes volt Kovács Katalinnal. 

Levelében kitért rá, hogy megértette a közvélemény egy részének elutasítását, megértette a neki sokat adó Szeged városa és egyesülete ellenérzéseit. Most azt kéri, őt is értsék meg. Hangsúlyozza: nem kívánt trükköket alkalmazni, hogy versenyengedélyt kapjon, és nem hiszi, hogy hűtlenség lett volna visszatérnie szülőhazájába. 

Hozzáteszi: természetesnek veszi, hogy ott folytathassa pályafutását, ahol a legjobb eredményeit elérte. Mint jelzi: Szerbiában kiváló fiatal kajakosok vannak, "de az a versenyszellem, az a lehetőség, ami Magyarországon várhat, az a sportban mindenek előtt való." 

A kajakos a döntését megbeszélte családjával, és jelzi: "egyetértenek szándékommal, miszerint Magyarországon szeretném folytatni pályafutásomat." Ehhez kéri a magyar szövetség (MKKSZ) és Baráth Etele elnök támogatását. Douchev-Janics bejelentette azt is, hogy visszavonja a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetséghez (ICF) benyújtott versenyzésiengedély-kérelmét. 

Az MKKSZ korábban 150 ezer eurót kér versenyzői engedélyének kiadásához felkészülési hozzájárulás címén. A pénz nem érkezett meg időre, 2012. november 30-ra, a magyarok nem adták ki az engedélyt, és így az ICF is elutasította a benyújtott kérelmet. 

Farkas Dávid, a kajakos sajtófelelőse az MTI-nek hétfőn elmondta: a legfontosabb, hogy Douchev-Janics mielőbb klubot találjon, erre heteken belül sor kerülhet. Hozzátette: a versenyző a tervek szerint április elején tér vissza Magyarországra, most Portugáliában edzőtáborozik, és szeretne sikeresen felkészülni a május 10. és 12. közötti szegedi Világkupa-verseny válogatójára. 

forrás: MTI

Elek: Nem adjuk fel!

Elek Gábor vezetőedző szerint nem adja fel elődöntőbe jutási álmait a Ferencváros a női kézilabda Bajnokok Ligájában, noha sérülések miatt nagyon tartalékos a csapat. 


A zöld-fehéreknél Zácsik, Pena és Deáki eleve hiányzott szombaton a román Valcea elleni, dabasi mérkőzésről, ráadásul Tomori is betegen vállalta a játékot. 

Az első három középdöntős forduló után még százszázalékos, ám azóta két vereséget begyűjtött FTC abban az esetben jut tovább, ha a záró fordulóban több pontot szerez Zvenyigorodban, mint amennyit a Valcea otthon a Krim Ljubljana ellen, illetve ha nyer Oroszországban, és a Valcea legalább 15 góllal bizonyul jobbnak a Ljubljanánál. 


"Nem adjuk fel! Győzni szeretnénk szombaton Zvenyigorodban, és majd meglátjuk, ez mire elegendő" - mondta a tréner a klub honlapján. Hozzátette: amit csapata eddig elért, arra nagyon büszke. 

A másik magyar BL-érdekelt, a tavaly finalista Győr a címvédő Buducsnoszt Podgoricának sem kegyelmezett, a montenegrói fővárosban is győzött, így az egyik legnagyobb ellenfél már biztosan nem juthat négy közé. 


A női BL-középdöntő záróforulójának programja: 

I. csoport:
Győri Audi ETO KC-Randers (dán), szombat 16.00
Larvik (norvég)-Buducsnoszt Podgorica (montenegrói), szombat 17.45 


Az állás:
1. Győr 10 pont
2. Larvik 6
---------------------
3. Podgorica 3
4. Randers 1 


II. csoport:
Zvezda Zvenyigorod (orosz) - FTC-Rail Cargo Hungaria, szombat 14.00
Oltchim Valcea (román)-Krim Ljubljana (szlovén), vasárnap 18.00 


Az állás:
1. Ljubljana 8 pont
2. Valcea 6 (131-122)
3. FTC 6 (136-143)
4. Zvenyigorod 0 


A csoportok első és második helyezettjei jutnak az áprilisi elődöntőbe, ahol az I. csoport 2. helyezettje a II. csoport 1. helyezettjével és I. jelű kvartett győztese a II. csoport másodikjával találkozik. 

forrás: MTI

Storcz Botond örül Janics döntésének, Szeged kivár

A magyar kajak-kenu válogatott szövetségi kapitánya pozitívan fogadta a hírt, miszerint Janics Natasa Magyarországon maradna.

Ahogyan arról írtunk, hétfőn Douchev-Janics Natasa levélben jelezte, hogy mégis Magyarországon szeretné folytatni pályafutását.

Úgy érzem, Natasa mostani lépésével is nyilvánvalóvá vált, hogy nem akar trükközni" - mondta Ábrahám Attila, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség főtitkára. Hozzátette: talán ennyi idő kellett neki, hogy lehiggadjon és rádöbbenjen, hogy Szerbiában ugyan könnyedén bekerülne a válogatottba, ám nem biztos, hogy éremesély lenne egy világversenyen, míg a magyar csapat - ahová nehéz bekerülni - minden tagja dobogóesélyes.

"Vannak még nyitott kérdések: melyik klub fogadja őt, és mikor tudja lezárni ezt a sok érzelmet kiváltó ügyet, hogy tudja rendezni viszonyát a versenyzőtársaival" - fogalmazott Ábrahám.

Storcz Botond szövetségi kapitány örül annak, hogy Douchev-Janics Natasa a magyar válogatottban szeretne szerepelni, és nem a magyar válogatott ellen.

"Ez örömteli lépés a részéről, örülök neki, hogy meggondolta magát. Most már beindultak az edzések, remélem, ő is maximálisan készül a szezonra" - tette hozzá Storcz.


Kérdés, melyik klubban versenyezne további a korábban Szegeden kajakozó Janics Natasa. Petrovics Kálmán, a szegedi klub ügyvezetője a Délmagyarországnak nyilatkozott, és elmondta, őt még senki sem kereste az ügyben.

"Engem, illetve a klubot nem értesítette még senki ez ügyben, vele személyesen pedig valamikor az ősszel beszéltem utoljára. Bármi szóba kerülhet, mi annyit mondtunk még a távozása előtt, hogy ha el akar menni, nem akadályozzuk meg, hiszen csak köszönettel tartozunk neki, és ha a család így dönt, az a legfontosabb. 

Az EDF DÉMÁSZ-Szeged maximálisan együttműködve viselkedett vele, és elfogadta az ő döntését. Azt tartottuk és most is így van, hogy ő bármikor visszajöhet Szegedre, a klubunkhoz. Mindaddig azonban, amíg hivatalos megkeresés nem érkezik, nem is tudok érdemben reagálni erre a hírre.

A másik oldal, azaz az egyesület is mindent teljesített, amiben megegyeztünk, ez azért hozzátartozik a teljes képhez" – mondta Petrovics Kálmán a delmagyar.hu-nak.

forrás: MTI/Sport24/delmagyar.hu

 

 

MotoGP: Bautistáék bizakodóak

A legutóbbi sepangi teszten Alvaro Bautista, a Gresini Honda csapat versenyzője, több mint a felével csökkentette a különbséget az első helyezetthez képest – a február eleji teszten még 1,4 másodperc volt a hátránya.


A spanyol, szemben a mezőny többi tagjával, továbbra is a Showa felfüggesztéseit használja, és sokáig úgy tűnt, hogy lagymatag közeljövő elé néz, de nem így lett, hiszen az eredmények nagyon bíztatóak. Ha a két teszt kombinált eredményeit nézzük, még akkor is jól csengő kimutatásokhoz jutunk. Az abszolút legjobb időhöz (2’00.100) képest is – amit a márkatársa, Dani Pedrosa ért el még február elején – csak 796 ezred a hátránya, ami nagy öröm a csapat számára. Eközben a Honda másik szatellit versenyzője, Stefan Bradl 231 ezredet kapott tőle.

„A dolgok nem is mehettek volna sokkal jobban, mint ahogy valójában megtörténtek,” – kezdte Alvaro, aki tavaly a Gresini Racing színeiben szerezte meg az első pole-ját és dobogós helyezését. „A második malajziai teszt rendkívül hasznos és pozitív volt a számunkra. Most már tudjuk, hogy a kezünkben vannak azok az eszközök, amik ahhoz szükségesek, hogy felvegyük a harcot az elejével, de ami még ennél is fontosabb, hogy mit eredményeznek az egyes változtatások, így pedig gyors ütemben tudtunk javítani a beállításokon. Az az érzésem, hogy a motor nagyon jó. Már korábban is volt néhány pozitív eredményünk, de most ezeket sikerült megerősíteni. Alig várom, hogy újra a pályán lehessek, mert jelenleg rengeteg örömömet lelem a motorozásban.”


A csapat tulajdonosa, Fausto Gresini szerint a javulás a Nissin fékek valamint Showa felfüggesztéseinek számlájára írható.

„Én is boldogan és elégedetten tértem haza, látva, hogy Alvaro a legjobb srácokkal is tartotta a tempót, és jelentős előrelépéseket tett a felfüggesztések és a fékek terén,” – nyilatkozta az olasz a crash.netnek.

„A Showa is remek munkát végzett, és velük együtt most a csapatnak is sokkal több adata, amiket most további elemzésnek vetünk alá a további javulások érdekében. Bautistának most már sokkal jobb érzése van a motoron, szemben a február eleji teszten tapasztaltakkal, és most már inkább ő határozza meg, hogy milyen jó eredményeket ér el.”

Az újonc csapattag, Bryan Starring volt a leglassabb CRT-s az ő FTR-Hondája nyergében.

„Bryan szintén jó haladást ért el, ő még mindig izgatott a MotoGP miatt. Továbbra is küzd egy kicsit, de biztos vagyok benne, hogy további előrelépésekre lehet képes a következő teszten, és tovább javulhat.”

forrás: P1Race.hu

WTCC: Újabb két SEAT a mezőnyben

Újabb két autóval bővül a túraautó-világbajnokság 2013-as mezőnye: Adrián Campos és Joan Orús spanyol csapatai egyesítik erőiket, és két SEAT Leónnal indulnak az idei szezonban.



Már csak két hét van hátra a szezonnyitóig, de még mindig bővül a rajtrács: ezúttal Adrián Campos és Joan Orús fogott össze, így idén Campos Racing név alatt két, 1,6 literes turbómotorral meghajtott SEAT Leónt indítanak majd a WTCC-ben, valamint egy 2 literes turbóval ellátott SEAT Leónt az ETCC-ben. A világbajnokságon induló versenyzőik kilétét egyelőre még homály fedi, de hamarosan az is kiderül, kik ülhetnek ezekbe az autókba.

„Nagyon örülök, hogy egybeolvaszthatom a csapatomat a Campos Racinggel” – idézi Orús szavait az fiawtcc.com. „Együtt talán egy erősebb csapatot alapíthatunk, amely képes lesz ambiciózus célokat kitűzni maga elé. Az én feladatom, hogy a Campos Racingen belül időben létrehozzak egy túraautós részleget a WTCC és az ETCC számára.”

Az egykori Forma-1-es versenyző Adrián Campos, aki 1994-ben megnyerte a Spanyol Super Túraautó Bajnokságot az Alfa Romeo számára, így nyilatkozott: 

„Nagyon boldog vagyok, mert ez az első fontos lépés egy félelmetes csapat létrehozásához. Joan Orús egyike azoknak, akik jobban értenek hozzá, hogyan kell egy profi túraautós csapatot irányítani. Remélem, ez az együttműködés legalább annyi címet eredményez a Campos Racing számára, mint amennyit az együléses bajnokságokban szereztünk az elmúlt tizenöt évben.”

forrás: P1Race.hu

Wéber: Aki jósolgatni próbál, nagyon bátor

Lassan egy hete, hogy véget ért az utolsó kollektív F1-es teszt, és mivel nagyjából ugyanennyivel vagyunk az idénynyitó előtt is, bőven itt az ideje, hogy valódi szakértőt bevonva tárgyaljuk meg az erőviszonyok dolgát. Az MTVA szakkommentátora, a tavalyi évadban a WTCC mezőnyében is bizonyító Wéber Gábor szerencsére örömmel állt rendelkezésünkre, a hatharom.com pedig jól kifaggatta az előttünk álló szezon esélyeiről és a mögöttünk hagyott tesztek tanulságairól.




Kezdjük a legkézenfekvőbbel: összeállt már a fejedben valamilyen erősorrend?

Nagyon nehéz az ilyesmit megítélni, idén ráadásul talán még inkább, mint korábban. Most tényleg ott tartunk, hogy az egész lutri, majdnem, mint a kaszinóban, amikor bemegy az ember és felteszi a pénzét egy adott számra – amit aztán vagy kipörgetnek, vagy nem. Tudományos alapon közelíteni persze lehet, sőt, szerintem kell is, ráadásul alapigazságok azért vannak; nyilván nem fog például két-három hónap leforgása alatt az élre törni a Marussia vagy a Caterham.

A legérdekesebb viszont nyilván az, hogy miképp alakulnak az élmezőny viszonyai, ahol már inkább tizedmásodpercek szoktak dönteni, nem teljes szekundumok.

A Mercedes például már-már valószínűtlenül erősnek tűnt Barcelonában.
Igen, pedig Jerezben még éppen ellenkezőleg, meglehetősen gyengén muzsikáltak. Vannak egyébként fenntartásaim a barcelonai tündökléssel kapcsolatban is, de kár lenne tagadni, hogy az autójuk jobb lett, vagyis jobbnak tűnik, mint ahogy az első néhány nap alapján gondolni lehetett. Persze mit is várunk, ez már a negyedik évük a Formula-1-ben, nem sajnálják se a pénzt, se a posztót, és lassan minden nagy tervező - egy-két kivételtől eltekintve - náluk dolgozik. A nagy számok és a nagy pénzek törvénye alapján tudni lehetett, hogy előbb vagy utóbb úgyis betalálnak, kíváncsi vagyok, ez lesz-e az a bizonyos esztendő, amire a kezdetek óta várnak.

És a többiek?

A Red Bullt alig láttuk, hogy mit művel, a Lotus inkább hosszú etapokon volt jó, egy-egy gyors körre nem is nagyon mentek el - és ez pont így áll a Red Bullra is. A Ferrari küzdött egy kicsit a Mercedesszel, de fogalmunk sincs, hogy melyik autóban mennyi üzemanyag lehetett - sejtéseim szerint mondjuk nagyjából egyenlő - , szóval akár még úgy is tűnhet, hogy erőviszonyok tekintetében a Mercedes átugrotta a Ferrarit. Fontos viszont hangsúlyozni, hogy ez csak Barcelonára, és csak 14 fokra igaz - vagyis olyan körülményekre, amelyek gyaníthatóan egyszer sem fognak előfordulni az előttünk álló szezonban. Ez mind-mind azt támasztja alá, hogy aki ebből az egészből jósolgatni próbál, az nagyon bátor.

Melyik volt az a csapat, amelyik a leginkább meglepett téged, amelyik a leginnovatívabb technikai megoldással állt elő a téli szünetben?

Elsőre a Saubert mondanám a maga nagyon zsugorított oldalszekrényével. Abszolút értelemben véve ez most a legnagyobb technikai újítás, ez az, amit nem láttunk még az előző években, aminek nincsen szigorúan vett előzménye az elmúlt szezonok megoldásai között. Ha szemből vagy oldalról nézzük a svájciak idei autóját, gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy Forma-3-as masina, annyira vékonynak tűnik az oldalszekrénye. Ez pedig elég meglepő, elnézve a mezőny többi részét, és a javarészt klasszikus megoldásokat.

Közben azt is hallani, hogy a gumikkal megint csak a probléma van, sokan panaszkodnak a Pirellire. Kinek kedvezhet ez a megváltozott alapszituáció?

Elméletileg jobban kezelhetőek lesznek az abroncsok, amellett, hogy ugye gyorsulnak is valamelyest. Ez egyébként a teszteredmények értékelését is megnehezíti, mert nem tudni, hogy egy csapat például hogyan lehet képes gyorsabb gumikkal lassabb időre Barcelonában, mint az előző évben, de ugyanez igaz lehet fordított előjellel is: nem látjuk, hogy a javulásban mennyi az abroncsok szerepe. Ökölszabály szerint - pályától függően persze - ezek az új Pirellik nagyjából egy másodpercet vernek a tavalyi keverékre, ráadásul szélesebb tartományban is működnek majd (nem lesz annyi probléma a felmelegítésükkel, mint eddig) megfelelően, ami viszont nem jelenti azt, hogy nem kopnak majd el adott esetben nagyon gyorsan, főleg, hogy a gyártó külön figyelt rá, hogy megmaradjon ez a „kedvelt” tulajdonságuk. Ez egyébként intő jel lehet a Ferrarinak és a Mercedesnek, mert lehet, hogy a mostani körülmények között (12-13 fokos levegő, 20-25 fokos aszfalt) jól tudták használni a gumikat, de semmi nem garantálja, hogy ugyanezt a teljesítményt a várhatóan hőséggel bemutatkozó Melbourne-ben is hozni tudják. Az abroncsok magasabb hőmérsékleti tartományban egészen másképp fognak majd működni. Sőt, az, hogy ők viszonylag hideg időben már működésre tudták őket bírni, jelentheti (feltételes módban!) azt is, hogy normál körülmények között már túl fogják kicsit használni a gumikat. Akik pedig most szenvedtek, azoknak a hőmérséklet növekedésével nőhetnek az esélyeik. Nem biztos persze, de nagy vonalakban elképzelhető.

A sajtó viszonylag sokat cikkezett arról, hogy Räikkönen kénytelen volt kihagyni egy tesztnapot – szerinted mennyit számíthat az ilyesmi ilyenkor, amikor rettenetesen korlátozott a tesztlehetőségek száma?

Semmit, Räikkönennek meg a legkevésbé sem. Egy metodikusabban készülő versenyző lehet, hogy hamarabb kikészül ettől, elsősorban fejben, vagy mondjuk egy olyasvalaki, aki kifejezetten szeret minél több időt az autójában tölteni télen is (Vettel, Alonso), de Räikkönen nem ez a típus, szóval szerintem őt nem igazán viseli meg az ilyesmi. Nem azt mondom, hogy ő nem szeret tesztelni, de ha jövőre mondjuk bevezetnék azt a szabályt, hogy egy métert sem lehet menni az autókkal az első verseny előtt, biztosan ő örülne neki a legjobban. Persze az autóval össze kell rázódni, megvannak a kötelező körök, de ezek a versenyzők már annyira profik, hogy egy-egy rövidebb kiesés nem befolyásolja őket érdemben. Egy nap kiesés inkább a csapatot tudja hátráltatni az autó megismerésében és továbbfejlesztésében.

Sokakat felháborít a fizetős versenyzők elszaporodása a mezőnyben, de én inkább a másik oldalról közelítenék: mivel a pilótapiac helyett ezen a télen inkább a mérnökpiacon volt élénk a kereskedés, nem lehet, hogy a csapatok inkább amondóak, a lényeg egy jó tervező, a versenyző pedig már csak másodlagos tényező az egyenletben? Bár lehet, hogy csak belemagyarázom.

Kicsit én is annak érzem, igen, belemagyarázásnak. De persze nem csak te, hanem a sajtó is, rengeteg ilyen anyag jelent meg, főleg Glock kacifántos kirúgása után. Szerintem viszont ez egyrészt állandóan jelen levő tényező, hiszen nincs az a gazdasági helyzet, amiben mindenki megengedheti magának, hogy dollármilliókat fizessen a versenyzőinek, másrészt meg régebben sem volt ez másként, sőt, még hatványozottabban is jelent meg, sokkal több volt például a valódi fizetős pilóta a mezőnyben. Alattuk azokat az arcokat értem egyébként, akik saját erejükből még a Forma-1 alatti szériákba sem kerülhettek volna be soha, szóval esetükben csak és kizárólag a pénz számított az ülés megszerzésénél. Ez ma már azért egyre kevésbé jellemző, mert azok a srácok is, akikre általában fizetős versenyzőkként hivatkozunk (van der Garde, Luis Razia, Max Chilton, Pic) olyan pedigrével érkeznek a Forma-1-be, amire csak csettinteni lehet – más kérdés, hogy az utolsó lökést náluk is a pénz adja meg. Furcsa kényszerpálya az övék, mert valahol persze el kell kezdeni a versenyzést, de a nagy- és középcsapatok nyilván nem velük, rutintalanokkal akarják megváltani a világot. Döntési helyzetben viszont – mondjuk két azonos tehetségű versenyzőnél – lehet érv a pénz, sőt, sok esetben az is, mint látjuk, de ez meg javarészt a gazdasági helyzetből következik, szerintem. Vegyük például Maldonado esetét, aki állítólag 20-25 millió dollárt visz évente a Williamshez, mégsem nevezném fizetős versenyzőnek. A lehetőséget annak idején a pénz miatt kapta meg, de ma már nem ezért tartja meg a csapat elsősorban, hanem, mert kiderült, hogy nagyon is jó versenyző, akivel tud fejlődni az istálló.

Kit tartasz az utolsó, klasszikus fizetős pilótának?

Narain Karthikeyant, aki még tavaly is nyüstölte az egyik HRT-t, jórészt a TATA autógyár támogatásának köszönhetően. De persze ez is csalóka, mert lehet, hogy sokat éleztem rajta a nyelvem a közvetítésekben, de egyébként egyáltalán nem volt olyan kutyaütő, amilyennek sokszor kívülről tűnhetett. Láttam korábban az összes szériában, sőt, még drukkoltam is neki anno, hogy első indiaiként odakerülhessen az F1-be, mert egyáltalán nem volt ügyetlen, vagy fakezű. Az egy másik kérdés, hogy a Forma-1 talán már kissé meghaladta a képességeit, és kevés volt ehhez a hatalmas teljesítményű autókhoz, és ehhez a brutális tempóhoz. Azt például biztos forrásból tudom, hogy az egyik legkésőbb fékező pilóta volt a mezőnyben, és borzasztóan rövid fékutakkal dolgozott a kanyarok előtt. Ez mondjuk önmagában nem elég, de jelzi, hogy a tehetsége meg volt ahhoz, hogy autóversenyző legyen, és bár valószínűleg egy topcsapatnál is elvérzett volna, egyáltalán nem volt béna vagy hasznavehetetlen pilóta. Ettől függetlenül viszont azért tipikusan az a fajta, akinek a pénze inkább kellett a csapatoknak, mint a tehetsége.

forrás: hatharom.hu

NASCAR: Hornish megállíthatatlan volt

Nehéz verseny elé néztek a csapatok Las Vegasban. Az eső lemosta a gumiréteg javát, és borult időben rajtolt el a mezőny. A később várható napsütés és a rossz minőségű aszfalt pedig nagyon bizonytalanná tudja tenni az autókat. Mindezek azt jelentik általában, hogy ha egy csapatnak bármilyen problémája van a beállításokkal, azt a változó körülmények sokkal rosszabbá teszik.



A 3. körben Eric McClure autójában romlott el az olajpumpa. Így folytatódott a pálya különleges históriája, mert egy újabb futamon kellett beküldeni a felvezető autót, még a 12. kör előtt. Sőt, a még az első tíz körön belül Chase Miller és Jeff Green is kiállt vibrációra hivatkozva.



A restart után ugyan Austin Dillon nem tudott tisztán Vickers elé kerülni, de a vonalnál orrhosszal első volt, így szerzett egy bónusz pontot.



A 20. körben Vickers autója elpattogott a rossz minőségű aszfalton, s ettől pont annyira lassult le, hogy Brad Keselowski el tudott menni mellette. A csapatfőnökök felelőssége, hogy megtalálják az első felfüggesztés beállításához a megfelelő egyensúlyt. Ha túl kemény rugót és lengéscsillapítót használnak, akkor a bukkanók nagyon instabillá teszik az autó orrát, ha viszont túl puhát, akkor a spoiler és az aszfalt között túl sok levegő jut az autó alá, ami csökkenti a leszorító erőt.



A 35. körben a NASCAR rendelt el sárgát, hogy a csapatok igazíthassanak az autókón, hiszen a hétvégi esőzés miatt csak 45 percnyi edzésre volt lehetőségük szombaton délelőtt. Keselowski éppen lekörözte a 24. helyen haladó Scott Lagasse Jr.-t, mikor felvillant a jelzés. Trevor Bayne és Regan Smith csak két abroncsot kapott így ők jöttek vissza a pályára először.



A Las Vegasban született Kyle Busch nagyon fogadkozott, hogy megannyi kudarc után, ezúttal öszpontosítani fog, és megnyeri a hazai versenyt. Eddig ugyanis a Nationwide-ban nem sikerült megszereznie az LVMS trófeáját. A restartnál már a 7. volt, azok után, hogy a 23. helyről kellett rajtolnia. A kigyorsításnál úgy tűnt a két kerékcserés taktika nem lesz kifizetődő, mert Bayne és Smith azonnal körülvették az üldözők, de 2 kört követően újra elnyúlt a mezőny és ekkor kissé fellélegezhettek a kockáztató pilóták.


Busch minden megpróbált a restartnál, levágta a kanyart, agresszíven, a belső íven autózott, de hiába beragadt a 7. helyen - a csapatrádióban pedig folyamatosan panaszkodott a autóra.



Az 56.-ban Mike Wallace autója is megugott és nekiment Joe Nemecheknek. Mindketten kiperdültek. A sárga alatt Bayne a pitbe hajtott, az első tíz többi tagja viszont maradt a felvezető autó mögött. Bayne arra számtott, hogy a többiek is követni fogják. Az új rajtnál Keselowski tolta Smith-t, Hornish pedig az ötödik helyről, levágva a kanyart egyből az elsőt célozta meg. Sikeresen. A verseny további szakaszában kiderült, hogy Hornish számára mindegy, hogy belső vagy külső ív, mert az autója annyira jól működött szombaton.



A 81. körben Robert Richardson perdült meg, de elkerülte a falat. A pitben Bayne és Kyle Larson beáldozták a kerékcserét a pozícióért, csak tankoltak. A restart után kiderült, hogy talán bölcsebb lett volna elkerülni a kockázatot. Ugyanis alig tettek meg egy kört ők ketten vállvetve küzdöttek az első helyért, mikor Bayne megcsúszott és mindketten meghúzták a korlátot. Újra sárga. Mindketten kétszer látogatták meg a szerelőket, kerékcserére és némi fazonigazításra a horpadt karosszérián. Az élen Brian Vickers és Dillon volt ekkor.


A 81. körben Robert Richardson perdült meg, de elkerülte a falat. A pitben Bayne és Kyle Larson beáldozták a kerékcserét a pozícióért, csak tankoltak. A restart után kiderült, hogy talán bölcsebb lett volna elkerülni a kockázatot. Ugyanis alig tettek meg egy kört ők ketten vállvetve küzdöttek az első helyért, mikor Bayne megcsúszott és mindketten meghúzták a korlátot. Újra sárga. Mindketten kétszer látogatták meg a szerelőket, kerékcserére és némi fazonigazításra a horpadt karosszérián. Az élen Brian Vickers és Dillon volt ekkor.



Tulajdonképpen mindegy ki volt elöl, pár körrel később újra Hornish vágott az élre, és hagyta maga mögött a mezőnyt. A 117. körben Keselowski váratlanul a pit felé vette az irányt. Vibrációra panaszkodott és a hőmérséklet mutatói elkezdtek emelkedni. Kapott négy abroncsot és megtisztították a hűtőmaszkot, de körhátrányba került. A 135.-ben új kint volt, mert a rázkódás nem marad abba. Arra a következtetésre jutottak, hogy az egyik (valószínűleg a jobb oldali) lengéscsillapító ment tönkre és az ettől lejjebb került autón megrepedt az első spoiler. A #22-es Penske csapat pár perc múlva feladta a harcot, Keselowski végleg kiállt.



A 137.-ben Parker Klingermann is a garázsba fordult, bár ő szitne azonnal vissza is tért, éppen mikor törmelék miatt beküldték a felvető autót. Klingermann füstöt észlelt a fülkében és pánikba esett. A garázsban kiderült, hogy csak a jobb hátsó gumi szakad ki, ennek szagát és füstjét érezhette, láthatta. Négy körös hátrányba került. Dale Earhardt Jr. háromszor ment ki - figyelve, hogy mindig a felvezető autó elé jöjjön vissza -, mert az ő autójának is lógni kezdett az orra, ami kellemetlen rázkódást és instabilitást okozott a bukkanókon. S, ha már dolgoztak a felfüggesztésen, akkor minden alkalommal kapott egy kis benzint is. De negyedszer is ki kellett mennie, mert közben defektet kapott! Így viszont körhátrányba került ő is.



A pitből Busch jött ki elsőnek, mögötte Vickers és Hornish. Az első helyért Busch és Vickers két körön át harcolt, Busch került ki győztesen. Hamarosan azonban ott volt mögöttük Hornish és kihasználva, hogy Vickers is megcsúszott a kanyar kimeneténél az aszfalthibákon, fel is jött a második helyre. A 153.-ban pedig már újra az élen haladt a háromszor IRL bajnok. Keselowski autóját konzervatívabban állították be a Penskénél, azokra az adatokra hagyatkozva, melyek a pilóta szerint működtek a múltban. Hornishék viszont más úton jártak.



18 körrel a hivatalos táv vége előtt Lagasse Jr. perdült meg. Az élmezőnyből senki nem gondolt a tankolásra. All-in. Busch ugyan befordult, de még mielőtt átlépte volna a pit bejáratás jelző vonalat visszakanyarodott a sorba. Bár közel 60 körre kell nyújtaniuk a tankban lévő üzemanyagot, minden csapatfőnök azt jelentette, hogy rendben lesz az autó.



Az új rajt utána azonnal újabb baleset történt. Joey Gase lelassult és a mögötte haladó, vétleg Ryan Sieg autójának orra oldalra fordította, és így pont Larson útjába került. Larson - aki Daytonában hatalmas belsetbe keveredett a leintésnél - autója kigyulladt.



Miután a felvezető Dodge Viper kiállt Hornish és Busch két teljesn körön át száguldott egymás mellett, míg végül Hornish kerekedett felül. Ettől a pillanattó fogva már nem volt kétséges, ki nyeri a futamot. Mivel több incidens nem zavarta meg a versenyt, a #12-es Ford ismét szépen eltávolodott az üldözőktől és elsőként ért a célba.



Hornish a verseny történetében a harmadik (Jeff Green és Ricky Stenhouse Jr. után) Nationwide-pilóta volt, aki nyerni tudott. Vegasban ugyanis tradicionálisan a Sprint Kupa vendégek domináltak az elmúlt másfél évtizedben. “Fantasztikus érzés - mondta Hornish, aki 114 kört töltött az élen. - Az autó remek volt, köszönettel tartozom érte a Penske minden alkalmazottjának és a Roush Yates motorépítőinek."



További figyelemre méltó eredmények: Ty Dillon eddig három futamon indult, mindháromszor az első tízben végzett. Ezúttal a 11. lett. A 19 éves Alex Bowman megfogadva Mark Martin tanácsait, idei harmadik Top10-es helyezését szerezte meg. Travis Pastrana idei harmadik - eddigi karrierje tizenkettedik - versenyén másodszor szerzett tizedik helyezést (az első alkalom idén, Daytonában volt). Csak összehasonlításul, Danica Patricknak 31 versenyre volt szüksége két Top10-es eredményhez.


VÉGEREDMÉNY:
PozStartNo.PilótaSzponzorPontKiesés okaKörMárka
1712Sam Hornish Jr.Wurth48
200
Ford
22354Kyle BuschMonster Energy0
200
Toyota
3120Brian VickersDollar General42
200
Toyota
426Trevor BayneWorld Financial Group41
200
Ford
51511Elliott SadlerOneMain Financial39
200
Toyota
643Austin DillonAdvoCare39
200
Chevrolet
7127Regan SmithFire Alarm Services38
200
Chevrolet
81899Alex BowmanRAB Racing36
200
Toyota
932Brian ScottWhite Tail35
200
Chevrolet
103160Travis PastranaRoush Fenway34
200
Ford
11533Ty DillonWesco0
200
Chevrolet
12175Brad SweetGreat Clips32
200
Chevrolet
131130Nelson Piquet Jr.Worx31
200
Chevrolet
143288Dale Earnhardt Jr.TaxSlayer.com0
200
Chevrolet
151031Justin AllgaierBrandt29
199
Chevrolet
16943Reed SorensonPilot28
198
Ford
172019Mike BlissPlaza Hotel & Casino27
198
Toyota
182151Ryan SiegClements Racing Engines0
198
Chevrolet
192770Johanna LongForetravel25
198
Chevrolet
20408Scott Lagasse Jr.HybridLight, BSA24
198
Chevrolet
212224Blake KochSecond-Salt Life23
198
Toyota
223655Jamie DickViva Auto Group22
197
Chevrolet
233792Dexter StaceyMaddie's Place21
197
Ford
241444Hal MartinAmerican Custom Yachts20
197
Toyota
252640Josh WiseCurtis Key Plumbing19
195
Chevrolet
263479Jeffrey EarnhardtUponor/reload.biz19
195
Ford
271687Joe NemechekAM/FM Energy Stoves17
194
Toyota
283015Juan Carlos BlumWestern Bakery16
193
Ford
292923Robert Richardson Jr.NTX Pipe-Golden Gate Casino15
192
Chevrolet
30877Parker KligermanKyle Busch Motorsports14
189
Toyota
31254Daryl HarriWorld Chevrolet13
189
Chevrolet
321332Kyle LarsonClear Men Shampoo13Baleset182
Chevrolet
333852Joey GaseJimmy Means Racing11Baleset181
Chevrolet
341901Mike WallaceJD Motorsports10
167
Chevrolet
352800Jason WhiteHeadrush9
156
Toyota
363574Kevin LepageDave Novack8Motor153
Chevrolet
37622Brad KeselowskiDiscount Tire0
144
Ford
383310Jeff GreenPlaza Hotel & Casino6Vibráció16
Toyota
393942Chase MillerCurtis Key Plumbing5Vibráció5
Chevrolet
402414Eric McClureHefty/Reynolds Wrap4Olajpumpa2
Toyota
forrás: Irace.hu

Alonso: A Ferrarinak nem szabad feladnia a 2013-as szezont

A Ferrari célja, hogy megtalálja a megfelelő összhangot a 2013-as autó és a jövőre életbelépő jelentős technikai változásokra készülő 2014-es konstrukciója fejlesztése között, a csapat kétszeres spanyol bajnoka, Fernando Alonso szerint azonban nekik végig padlógázon kell fejleszteniük a 2013-as konstrukciójukat.




Az idei szezonban sok csapatnak fejtörést okoz, hogy vajon az idei autójukra, vagy a 2014-es autó fejlesztésére összpontosítsanak e inkább, hiszen 2014-ben az új 1.6 literes V6-os turbómotorok megjelenésével a Formula-1 évtizedek óta az egyik legnagyobb változás előtt áll, ahol minden csapat számára komoly lehetőségek adódhatnak.

Alonso szerint azonban ebben a pillanatban nem szabad ilyeneken gondolkodni és teljes erőbedobással kell fejleszteni a 2013-as autót, így csak a szezon közepén kell mérlegelni majd a Ferrari előtt álló lehetőségeket.

„Fontos, hogy ez a szezon közepén dőljön el, és ha jelentős a hátrány, akkor jobb a következő szezonra összpontosítani, mert 2014-ben drámai változások lesznek” – nyilatkozta Alonso. „Ha nehézségekbe ütközünk a szezon közepén, akkor feladjuk, de ez csak akkor történik meg, ha 50, vagy 60 pont lemaradásban leszünk a listavezetővel szemben. Ez olyasmi, amiről nem szeretném, ha most gondolkodnánk, majd ha eljön ez a pont, akkor jobb lesz a 2014-es szezonra összpontosítani. 

De nem gondolnám azt, hogy mi ezt az utat választjuk, 20, vagy 30 pontos előny, vagy hátrány birtokában még akkor is fojtatnunk kell majd a harcot, ha nem lesz több hátra, mint hét futam. Tavaly júliusban Sebastian Vettel hátránya 45 pont volt és végül ő nyerte a bajnokságot, ezért nekünk is úgy kell harcolnunk, mint ahogy ő tette. Ráadásul te 2013-ban semmit sem tudsz tesztelni, ami hasznos lehet 2014-re, így a pénteki napokat sem használhatod fel arra, hogy teszteld a turbót, így ezért is folytatnod kell a munkát a 2013-as szezon végéig.”

Alonso csapattársa, Felipe Massa is úgy véli, hogy hiba lenne feladni a 2013-as szezont.

„Ez egy újabb világbajnokság, ahol mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy az élen tudj harcolni. A következő évvel kapcsolatban csak annyi változott, hogy ha a szezon közepén úgy látod, hogy nagyon nagy a hátrányod, akkor a következő évi autón kell tovább dolgoznod inkább. De ha versenyképes vagy, akkor a végéig harcolnod kell. Mi pedig tudjuk, hogy milyen fontos is az, hogy harcoljunk a világbajnoki címért. És nekünk mindent meg kell tennünk ezért, de ha annyi pontunk lesz csak, hogy már egyáltalán nem lesz esélyünk többé, akkor a következő évi autónkra kell majd koncentrálnunk.”

forrás: formula.hu

Élő tv-közvetítések - Hétfő, kedd

A hétfői és keddi élő sportközvetítések a hazai televíziókban:



 
   március 11., hétfő:


       Sport1
20.30: Labdarúgás, spanyol bajnokság, 27. forduló, Real Zaragoza-Granada

    Sport2
16.30: Jégkorong, KHL, rájátszás

    SportKlub
20.30: Labdarúgás, francia bajnokság, SM Caen-Istres

    Eurosport
13.00: Labdarúgás, nők, Algarve Kupa, Németország-Norvégia
15.15: Kerékpározás, Tirrén-adriai körverseny, 6. szakasz
16.15: Labdarúgás, nők, Algarve Kupa, Svédország-Egyesült Államok
18.00: Síugrás, Világkupa, Kuopio, selejtező

    Eurosport 2
13.15: Labdarúgás, nők, Algarve Kupa, Dánia-Japán
18.30: Labdarúgás, lengyel bajnokság, Lechia Gdansk-Korona Kielce
20.30: Labdarúgás, német másodosztályú bajnokság, Braunschweig-Kaiserslautern

    Digisport 1
22.50: Tenisz, ATP Masters, Indian Wells

    Digisport 2
19.00: Tenisz, ATP Masters, Indian Wells



 március 12., kedd:


   Sport 1
0.30: Jégkorong, NHL, alapszakasz, Ottawa Senators-Boston Bruins
20.00: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, FC Barcelona-AC Milan

    Eurosport
11.00 és 20.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, Írország, 1. nap
15.00: Kerékpározás, Tirrén-adriai körverseny, 7. szakasz
17.45: Síugrás, Világkupa, Kuopio

    Eurosport 2
15.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, Írország, 1. nap
20.30: Kosárlabda, Európa Kupa, negyeddöntő, Bilbao-Ratiopharm Ulm

    Digisport 1
20:15: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, Schalke 04-Galatasaray
23.40: Tenisz, ATP Masters, Indian Wells

   Digisport 2
 4.30 és 19.55: Tenisz, ATP Masters Indian Wells
17.15: Jégkorong, MOL Liga, döntő, Dab.Docler-HSC Csíkszereda


 forrás: MTI

NHL: Megint kikapott az ismét hat gólt beszedő Chicago

Az észak–amerikai profi jégkorongliga (NHL) alapszakaszának 49. játéknapján második mérkőzését veszítette el gyors egymásutánban a még így is toronymagasan ligaelső Chicago Blackhawks, amely a pénteki találkozóhoz hasonlóan ismét hat gólt kapott.




 ALAPSZAKASZ, 49. JÁTÉKNAP

Washington Capitals–New York Rangers        1–4


Detroit Red Wings–Columbus Blue Jackets     2–3 – szétlövéssel
Florida Panthers–Montreal Canadiens             2–5
Pittsburgh Penguins–New York Islanders        6–1
Chicago Blackhawks–Edmonton Oilers             5–6
New Jersey Devils–Winnipeg Jets                     3–2 – szétlövéssel
Philadelphia Flyers–Buffalo Sabres                   3–2
Colorado Avalanche–San Jose Sharks              3–2 – h.u.
Anaheim Ducks–St. Louis Blues                        4–2
Minnesota Wild–Vancouver Canucks                4–2 



forrás: NSO.hu

NBA: A Lakers legyőzte a Bullst, zsinórban 18-nál jár a Miami

Az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság (NBA) alapszakaszának 121. játéknapján a Lakers és a Clippers is Los Angelesben nyert, előbbi a Chicago Bulls ellen szűken, utóbbi a Detroit Pistons ellen magabiztosan. Zsinórban a 18. győzelmét aratta a Miami Heat, amely ezúttal az Indiana Pacers ellen diadalmaskodott hazai környezetben.


 ALAPSZAKASZ, 121. JÁTÉKNAP

Oklahoma City Thunder–Boston Celtics 91–79


Los Angeles Lakers–Chicago Bulls 90–81


Toronto Raptors–Cleveland Cavaliers 100–96


Orlando Magic–Philadelphia 76ers 99–91


Miami Heat–Indiana Pacers 105–91


New Orleans Hornets–Portland Trail Blazers 98–96


Minnesota Timberwolves–Dallas Mavericks 77–100


Sacramento Kings–Milwaukee Bucks 113–115


Los Angeles Clippers–Detroit Pistons 129–97


forrás: NSO.hu

Janics Magyarországon folytatná pályafutását

Mégsem külföldön, hanem Magyarországon folytatná pályafutását Douchev-Janics Natasa háromszoros olimpiai bajnok kajakos.



A versenyző szándékáról levélben tájékoztatta Baráth Etelét, az MKKSZ elnökét és az elnökséget.

"El kell ismernem, hogy a magyar kajak-kenu sport és különösen a női kajak a legerősebb a világon" - többek között ez áll Douchev-Janics levelében, amelyben azt írja, hogy szándéka szerint Magyarországon folytatná a pályafutását.

A kajakos a levélben egyben bejelentette, hogy visszavonja a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetséghez benyújtott versenyzési engedély kérelmét, vagyis egészen biztosan nem akar más ország színeiben kajakozni.

Az MKKSZ még októberben úgy döntött, 150 ezer eurót kér Douchev-Janics versenyzői engedélyének kiadásához, aki a londoni olimpia után jelezte, hogy a jövőben ismét szerb színekben szeretne indulni.

forrás: MTI