A 3. körben Eric McClure autójában romlott el az olajpumpa. Így folytatódott a pálya különleges históriája, mert egy újabb futamon kellett beküldeni a felvezető autót, még a 12. kör előtt. Sőt, a még az első tíz körön belül Chase Miller és Jeff Green is kiállt vibrációra hivatkozva.
A restart után ugyan Austin Dillon nem tudott tisztán Vickers elé kerülni, de a vonalnál orrhosszal első volt, így szerzett egy bónusz pontot.
A 20. körben Vickers autója elpattogott a rossz minőségű aszfalton, s ettől pont annyira lassult le, hogy Brad Keselowski el tudott menni mellette. A csapatfőnökök felelőssége, hogy megtalálják az első felfüggesztés beállításához a megfelelő egyensúlyt. Ha túl kemény rugót és lengéscsillapítót használnak, akkor a bukkanók nagyon instabillá teszik az autó orrát, ha viszont túl puhát, akkor a spoiler és az aszfalt között túl sok levegő jut az autó alá, ami csökkenti a leszorító erőt.
A 35. körben a NASCAR rendelt el sárgát, hogy a csapatok igazíthassanak az autókón, hiszen a hétvégi esőzés miatt csak 45 percnyi edzésre volt lehetőségük szombaton délelőtt. Keselowski éppen lekörözte a 24. helyen haladó Scott Lagasse Jr.-t, mikor felvillant a jelzés. Trevor Bayne és Regan Smith csak két abroncsot kapott így ők jöttek vissza a pályára először.
A Las Vegasban született Kyle Busch nagyon fogadkozott, hogy megannyi kudarc után, ezúttal öszpontosítani fog, és megnyeri a hazai versenyt. Eddig ugyanis a Nationwide-ban nem sikerült megszereznie az LVMS trófeáját. A restartnál már a 7. volt, azok után, hogy a 23. helyről kellett rajtolnia. A kigyorsításnál úgy tűnt a két kerékcserés taktika nem lesz kifizetődő, mert Bayne és Smith azonnal körülvették az üldözők, de 2 kört követően újra elnyúlt a mezőny és ekkor kissé fellélegezhettek a kockáztató pilóták.
Busch minden megpróbált a restartnál, levágta a kanyart, agresszíven, a belső íven autózott, de hiába beragadt a 7. helyen - a csapatrádióban pedig folyamatosan panaszkodott a autóra.
Az 56.-ban Mike Wallace autója is megugott és nekiment Joe Nemecheknek. Mindketten kiperdültek. A sárga alatt Bayne a pitbe hajtott, az első tíz többi tagja viszont maradt a felvezető autó mögött. Bayne arra számtott, hogy a többiek is követni fogják. Az új rajtnál Keselowski tolta Smith-t, Hornish pedig az ötödik helyről, levágva a kanyart egyből az elsőt célozta meg. Sikeresen. A verseny további szakaszában kiderült, hogy Hornish számára mindegy, hogy belső vagy külső ív, mert az autója annyira jól működött szombaton.
A 81. körben Robert Richardson perdült meg, de elkerülte a falat. A pitben Bayne és Kyle Larson beáldozták a kerékcserét a pozícióért, csak tankoltak. A restart után kiderült, hogy talán bölcsebb lett volna elkerülni a kockázatot. Ugyanis alig tettek meg egy kört ők ketten vállvetve küzdöttek az első helyért, mikor Bayne megcsúszott és mindketten meghúzták a korlátot. Újra sárga. Mindketten kétszer látogatták meg a szerelőket, kerékcserére és némi fazonigazításra a horpadt karosszérián. Az élen Brian Vickers és Dillon volt ekkor.
A 81. körben Robert Richardson perdült meg, de elkerülte a falat. A pitben Bayne és Kyle Larson beáldozták a kerékcserét a pozícióért, csak tankoltak. A restart után kiderült, hogy talán bölcsebb lett volna elkerülni a kockázatot. Ugyanis alig tettek meg egy kört ők ketten vállvetve küzdöttek az első helyért, mikor Bayne megcsúszott és mindketten meghúzták a korlátot. Újra sárga. Mindketten kétszer látogatták meg a szerelőket, kerékcserére és némi fazonigazításra a horpadt karosszérián. Az élen Brian Vickers és Dillon volt ekkor.
Tulajdonképpen mindegy ki volt elöl, pár körrel később újra Hornish vágott az élre, és hagyta maga mögött a mezőnyt. A 117. körben Keselowski váratlanul a pit felé vette az irányt. Vibrációra panaszkodott és a hőmérséklet mutatói elkezdtek emelkedni. Kapott négy abroncsot és megtisztították a hűtőmaszkot, de körhátrányba került. A 135.-ben új kint volt, mert a rázkódás nem marad abba. Arra a következtetésre jutottak, hogy az egyik (valószínűleg a jobb oldali) lengéscsillapító ment tönkre és az ettől lejjebb került autón megrepedt az első spoiler. A #22-es Penske csapat pár perc múlva feladta a harcot, Keselowski végleg kiállt.
A 137.-ben Parker Klingermann is a garázsba fordult, bár ő szitne azonnal vissza is tért, éppen mikor törmelék miatt beküldték a felvető autót. Klingermann füstöt észlelt a fülkében és pánikba esett. A garázsban kiderült, hogy csak a jobb hátsó gumi szakad ki, ennek szagát és füstjét érezhette, láthatta. Négy körös hátrányba került. Dale Earhardt Jr. háromszor ment ki - figyelve, hogy mindig a felvezető autó elé jöjjön vissza -, mert az ő autójának is lógni kezdett az orra, ami kellemetlen rázkódást és instabilitást okozott a bukkanókon. S, ha már dolgoztak a felfüggesztésen, akkor minden alkalommal kapott egy kis benzint is. De negyedszer is ki kellett mennie, mert közben defektet kapott! Így viszont körhátrányba került ő is.
A pitből Busch jött ki elsőnek, mögötte Vickers és Hornish. Az első helyért Busch és Vickers két körön át harcolt, Busch került ki győztesen. Hamarosan azonban ott volt mögöttük Hornish és kihasználva, hogy Vickers is megcsúszott a kanyar kimeneténél az aszfalthibákon, fel is jött a második helyre. A 153.-ban pedig már újra az élen haladt a háromszor IRL bajnok. Keselowski autóját konzervatívabban állították be a Penskénél, azokra az adatokra hagyatkozva, melyek a pilóta szerint működtek a múltban. Hornishék viszont más úton jártak.
18 körrel a hivatalos táv vége előtt Lagasse Jr. perdült meg. Az élmezőnyből senki nem gondolt a tankolásra. All-in. Busch ugyan befordult, de még mielőtt átlépte volna a pit bejáratás jelző vonalat visszakanyarodott a sorba. Bár közel 60 körre kell nyújtaniuk a tankban lévő üzemanyagot, minden csapatfőnök azt jelentette, hogy rendben lesz az autó.
Az új rajt utána azonnal újabb baleset történt. Joey Gase lelassult és a mögötte haladó, vétleg Ryan Sieg autójának orra oldalra fordította, és így pont Larson útjába került. Larson - aki Daytonában hatalmas belsetbe keveredett a leintésnél - autója kigyulladt.
Miután a felvezető Dodge Viper kiállt Hornish és Busch két teljesn körön át száguldott egymás mellett, míg végül Hornish kerekedett felül. Ettől a pillanattó fogva már nem volt kétséges, ki nyeri a futamot. Mivel több incidens nem zavarta meg a versenyt, a #12-es Ford ismét szépen eltávolodott az üldözőktől és elsőként ért a célba.
Hornish a verseny történetében a harmadik (Jeff Green és Ricky Stenhouse Jr. után) Nationwide-pilóta volt, aki nyerni tudott. Vegasban ugyanis tradicionálisan a Sprint Kupa vendégek domináltak az elmúlt másfél évtizedben. “Fantasztikus érzés - mondta Hornish, aki 114 kört töltött az élen. - Az autó remek volt, köszönettel tartozom érte a Penske minden alkalmazottjának és a Roush Yates motorépítőinek."
További figyelemre méltó eredmények: Ty Dillon eddig három futamon indult, mindháromszor az első tízben végzett. Ezúttal a 11. lett. A 19 éves Alex Bowman megfogadva Mark Martin tanácsait, idei harmadik Top10-es helyezését szerezte meg. Travis Pastrana idei harmadik - eddigi karrierje tizenkettedik - versenyén másodszor szerzett tizedik helyezést (az első alkalom idén, Daytonában volt). Csak összehasonlításul, Danica Patricknak 31 versenyre volt szüksége két Top10-es eredményhez.
VÉGEREDMÉNY:
Poz | Start | No. | Pilóta | Szponzor | Pont | Kiesés oka | Kör | Márka |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | 12 | Sam Hornish Jr. | Wurth | 48 | 200 |
Ford
| |
2 | 23 | 54 | Kyle Busch | Monster Energy | 0 | 200 |
Toyota
| |
3 | 1 | 20 | Brian Vickers | Dollar General | 42 | 200 |
Toyota
| |
4 | 2 | 6 | Trevor Bayne | World Financial Group | 41 | 200 |
Ford
| |
5 | 15 | 11 | Elliott Sadler | OneMain Financial | 39 | 200 |
Toyota
| |
6 | 4 | 3 | Austin Dillon | AdvoCare | 39 | 200 |
Chevrolet
| |
7 | 12 | 7 | Regan Smith | Fire Alarm Services | 38 | 200 |
Chevrolet
| |
8 | 18 | 99 | Alex Bowman | RAB Racing | 36 | 200 |
Toyota
| |
9 | 3 | 2 | Brian Scott | White Tail | 35 | 200 |
Chevrolet
| |
10 | 31 | 60 | Travis Pastrana | Roush Fenway | 34 | 200 |
Ford
| |
11 | 5 | 33 | Ty Dillon | Wesco | 0 | 200 |
Chevrolet
| |
12 | 17 | 5 | Brad Sweet | Great Clips | 32 | 200 |
Chevrolet
| |
13 | 11 | 30 | Nelson Piquet Jr. | Worx | 31 | 200 |
Chevrolet
| |
14 | 32 | 88 | Dale Earnhardt Jr. | TaxSlayer.com | 0 | 200 |
Chevrolet
| |
15 | 10 | 31 | Justin Allgaier | Brandt | 29 | 199 |
Chevrolet
| |
16 | 9 | 43 | Reed Sorenson | Pilot | 28 | 198 |
Ford
| |
17 | 20 | 19 | Mike Bliss | Plaza Hotel & Casino | 27 | 198 |
Toyota
| |
18 | 21 | 51 | Ryan Sieg | Clements Racing Engines | 0 | 198 |
Chevrolet
| |
19 | 27 | 70 | Johanna Long | Foretravel | 25 | 198 |
Chevrolet
| |
20 | 40 | 8 | Scott Lagasse Jr. | HybridLight, BSA | 24 | 198 |
Chevrolet
| |
21 | 22 | 24 | Blake Koch | Second-Salt Life | 23 | 198 |
Toyota
| |
22 | 36 | 55 | Jamie Dick | Viva Auto Group | 22 | 197 |
Chevrolet
| |
23 | 37 | 92 | Dexter Stacey | Maddie's Place | 21 | 197 |
Ford
| |
24 | 14 | 44 | Hal Martin | American Custom Yachts | 20 | 197 |
Toyota
| |
25 | 26 | 40 | Josh Wise | Curtis Key Plumbing | 19 | 195 |
Chevrolet
| |
26 | 34 | 79 | Jeffrey Earnhardt | Uponor/reload.biz | 19 | 195 |
Ford
| |
27 | 16 | 87 | Joe Nemechek | AM/FM Energy Stoves | 17 | 194 |
Toyota
| |
28 | 30 | 15 | Juan Carlos Blum | Western Bakery | 16 | 193 |
Ford
| |
29 | 29 | 23 | Robert Richardson Jr. | NTX Pipe-Golden Gate Casino | 15 | 192 |
Chevrolet
| |
30 | 8 | 77 | Parker Kligerman | Kyle Busch Motorsports | 14 | 189 |
Toyota
| |
31 | 25 | 4 | Daryl Harr | iWorld Chevrolet | 13 | 189 |
Chevrolet
| |
32 | 13 | 32 | Kyle Larson | Clear Men Shampoo | 13 | Baleset | 182 |
Chevrolet
|
33 | 38 | 52 | Joey Gase | Jimmy Means Racing | 11 | Baleset | 181 |
Chevrolet
|
34 | 19 | 01 | Mike Wallace | JD Motorsports | 10 | 167 |
Chevrolet
| |
35 | 28 | 00 | Jason White | Headrush | 9 | 156 |
Toyota
| |
36 | 35 | 74 | Kevin Lepage | Dave Novack | 8 | Motor | 153 |
Chevrolet
|
37 | 6 | 22 | Brad Keselowski | Discount Tire | 0 | 144 |
Ford
| |
38 | 33 | 10 | Jeff Green | Plaza Hotel & Casino | 6 | Vibráció | 16 |
Toyota
|
39 | 39 | 42 | Chase Miller | Curtis Key Plumbing | 5 | Vibráció | 5 |
Chevrolet
|
40 | 24 | 14 | Eric McClure | Hefty/Reynolds Wrap | 4 | Olajpumpa | 2 |
Toyota
|
forrás: Irace.hu