Nem tudta megőrizni hazai pályán szerzett egygólos előnyét a Vác a Paris Issyvel szemben, így nem jutott a női kézilabda KEK elődöntőjébe.
A sorozat negyeddöntős párharcának pénteki visszavágóján a párizsi csapat négy góllal bizonyult jobbnak a Vácnál.
Nehezen lendült játékba a magyar csapat, a hazaiak öt góljára csak eggyel tudott válaszolni, majd egy darabig maradt ez a különbség, sőt, volt öttalálatnyi is a franciák előnye (10-5). Aztán elkezdett hatékonyabban játszani a Vác, felzárkózott, ki is egyenlített (12-12), de a szünet előtti utolsó két gólt megint a hazaiak szerezték.
A második játékrészben nem tudott közelebb férkőzni vendéglátójához a magyar együttes, a hajrára pedig már ötgólosra is hízott a párizsiak előnye, s ebből a végére négy meg is maradt. A magyar csapat legjobbja a válogatott Klivinyi Kinga volt, aki egymaga 11-szer volt eredményes.
A KEK előző két kiírásában a jelenleg a Bajnokok Ligája középdöntőben szereplő FTC diadalmaskodott.
negyeddöntő, visszavágó:
Issy Paris (francia)-Vác 27-23 (14-12)
Továbbjutott: az Issy Paris 50-47-es összesítéssel.
forrás: MTI
Jákó Csaba nyerte a férfi puskások, míg Csizmadia András a férfi pisztolyosok versenyét a Százhalombattán zajló légfegyveres országos bajnokságon.
A puskásoknál az idei Európa-bajnokságon hetedik, háromszoros Eb-aranyérmes, olimpiai hatodik Sidi Péter ugyan az alapversenyben messze a legjobb volt 624,4 körös eredményével, az új lebonyolítású döntőben azonban - amelyben nulláról indult a nyolc bejutó, és kieséses rendszerben folyt a küzdelem - négy tizeddel alulmaradt Jákóval szemben.
A pisztolyosoknál Csizmadia legnagyobb ellenfele Antal Balázs volt a fináléban.
Férfi légpuska:
1. Jákó Csaba (Céltudat SE) 205,4 kör
2. Sidi Péter (Komárom Olimpia SE) 205,0
3. Iványi László (Céltudat SE) 182,6
Csapat:
1. BHSE A (Veres Ádám, Háner Tamás, Hári Péter) 1837,4
Férfi légpisztoly:
1. Csizmadia András (UTE) 195,5 kör
2. Antal Balázs (KSI) 193,7
3. Nagy László (KSI) 174,2
Csapat:
1. KSI (Antal, Nagy, Varga András) 1690 kör
Az illetékes főkapitányságok központi ügyeletén szombaton 7 órától egy-egy munkatárs foglalkozik az utak mentén hagyott gépjárművek elszállításával kapcsolatos tájékoztatással - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata.
A közlemény szerint az illetékes rendőr-főkapitányságok a gépjárműveket visszatérően ellenőrzik.
A tulajdonosok éjjel-nappal érdeklődhetnek az elszállítás idejéről és módjáról, Komárom-Esztergom megyében a 06-34-517-777-es, Győr-Moson-Sopron megyében a 06-96-417-329-es, Fejér megyében a 06-20-210-4506-os telefonszámon.
forrás: MTI
Az interneten keresi négy és fél évesen, Auschwitz felszabadítása után elveszített ikertestvérét az izraeli Menáhem B.
A kisfiút a jelek szerint örökbe fogadta és Amerikába vitte a háború után egy keresztény család, de Menáhem B. 68 év után sem adta fel megtalálásának reményét.
A férfi a Facebook közösségi portál eddig több mint egymillió látogatót vonzó oldalán elhelyezte ikertestvére gyerekkori fényképét, valamint a haláltáborban karjára tetovált A7734-es számot.
Az ikrek 1940-ben születtek, 1944 májusában deportálták őket Auschwitzba a mai Ukrajnából. Mengele kísérleti alanyaként mindketten túlélték a borzalmakat, de két nappal a láger felszabadítása előtt elválasztották őket egymástól.
Menáhemet örökbe fogadta egy Izraelbe emigráló zsidó család, amely megváltoztatta a gyermek eredeti nevét. Apja csak húszéves korában mondta el neki, hogy volt egy ikertestvére.
Tavaly, 72 évesen elhatározta, hogy megkeresi testvérét egy családkutató szakember segítségével. A karjára tetovált A7733-as szám segítségével régi vöröskeresztes iratokból megtudták, hogy őt eredetileg Gottesmann Éliásnak, elveszett A7734-es számú ikertestvérét pedig Jenőnek hívták.
Menáhem B. először a mai Ukrajnába indult a nyomok után, ahol szülővárosában egy idős nő emlékezett az egykor a közelben lakó ikrekre. De nem jutott tovább, és ekkor elhatározta, hogy az internetes közösségi portál segítségével folytatja testvére felkutatását.
Az elveszett Gottesmann Jenőt kereső Facebook-oldalt a https://www.facebook.com/pages/A7734/499971010060858 címen lehet elérni.
forrás: MTI
Európán belül a legtöbb kiskorú Oroszországban követ el öngyilkosságot, tavaly 37 százalékkal nőtt az ilyen esetek száma - írta a Rosszijszkaja Gazeta című orosz kormánylap pénteken az orosz közegészségügyi hatóság vezetőjével közölt interjú kapcsán.
Gennagyij Onyiscsenko akadémikus szerint az öngyilkosságok számának emelkedése nem csak Oroszországra jellemző. Előrejelzések szerint 2020-ra a világon a halálozási okok sorában a második helyre lép elő az önkéntes halál, megelőzve a rákbetegségben elhunytak számát. A Földön naponta körülbelül egymillió ember vet véget önkezével az életének.
Oroszországban 2010-ben 100 ezer lakosra közel 20 kamasz öngyilkossága jutott. Ez háromszor annyi, mint a világ egyéb térségeinek az átlaga. Évente minden tizenkettedik 15 és 19 éves kor közötti fiatal megpróbál önkezével véget vetni az életének - hívta fel a figyelmet a riasztó jelenségre az orosz szakember.
Szibériában a legmagasabb a kamaszok öngyilkosságának aránya. A régión belül a Mongóliával határos szibériai Tuvai Köztársaság vezeti a szomorú statisztikát, de a Bajkál-tó mentén fekvő Burjátföldön, valamint kelet-szibériai Jakutföldön is nagyon magas ez az arány.
Az alapvető okok között szerepel szerelmi bánat, konfliktus a szülőkkel, félelem a jövőtől, a magánytól. A leggyakrabban a gyermekotthonok volt lakói menekülnek öngyilkosságba. A fiatal öngyilkosok között igen magas a munkanélküliek aránya.
A fiatalok döntő részének azonban nem áll szándékában megölnie magát, tettüket csupán egyfajta segélykiáltásnak szánják - állapította meg az orosz közegészségügyi hatóság vezetője. Gennagyij Onyiscsenko elmondta, hogy tavaly év végén, amikor kormányhatározat alapján foglalkozni kezdtek a gyermek- és kamaszkori öngyilkosságokkal, kiderült: több mint ezer olyan orosz nyelvű internetes oldal létezik, amely arra ösztönöz, illetve "útmutatást" ad az elkövetéshez.
Az orosz közegészségügyi hatóság vezetője szerint megfelelő törvényekre volna szükség, hogy az ilyen oldalakat bezárathassák, egyelőre ugyanis a hatóságnak nincs joga ahhoz, hogy ezt megtegye.
www.rg.ru/2013/13/15/samoubiistva.html
forrás: MTI
Szombaton délelőtt rendezik meg a hagyományos Nemzeti Csúszást az eplényi síarénában - tájékoztatta az MTI-t a Nordica Síaréna marketingvezetője pénteken.
Ebele Bálint elmondta: a hagyományokhoz híven szombaton 11-kor a székelykapun áthaladva a résztvevők beszállnak a Szent Sólyom négyüléses felvonóba, amely felrepíti őket a hegytetőre; onnan a több száz résztvevő egymás mögött haladva, hosszú sorban kanyarogva csúszik le, miközben együtt eléneklik a Himnuszt.
A kokárdás, nemzeti zászlós menethez minden évben kezdők, gyerekek is csatlakoznak.
Ebele Bálint szerint az időjárás-előrejelzés szerint a Nemzeti Csúszást nem zavarja majd semmi: napsütéses, szélcsendes idő várható, s addigra az utak is biztosan járhatóvá válnak.
Tájékoztatása szerint az eplényi sípályákon 40-70 centiméter hó van, de pénteken este még hóágyúznak és ratrakolnak is.
A síaréna szombaton és vasárnap 9-től 20 óráig lesz nyitva, síelhető lesz a teljes 1-es pálya, az 1/b, a T1 valamint a 7-es pálya, üzemel majd az 1-es és 2-es csákányos, a T1 felvonó és a Szent Sólyom négyüléses.
forrás: MTI
Hómarókkal és hóekékkel dolgoznak az M1-es autópálya Győrből Budapest felé vezető oldalán a 119-es és a 103-as kilométerszelvények közötti szakasz felszabadításán - közölte a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság szombaton nem sokkal 0 óra után.
A közlemény szerint szakaszosan, "apró lépésenként" jutnak egyre előrébb a munkagépekkel a pályatest tisztításában.
forrás: MTI
A nemrégiben félnehézsúlyú IBF világbajnoki címet szerző profi ökölvívó, Bernard Hopkins számára a szervezet már elő is írta a kötelező Karo Murat elleni mérkőzést. A veterán legenda a következőképpen nyilatkozatot a meccsről és a jövőjéről.
„Számtalan bajnoktól kaptam kihívást a múlt szombati, történelmi győzelmem óta. Tudatában vagyok viszont annak, hogy címvédési kötelezettségem van az IBF szervezet kötelező kihívójával, Karo Murattal szemben.
Azon kívül, hogy tisztelem a szervezetet, szándékomban áll teljesíteni a kötelezettségeimet a kötelező kihívóm felé most is ugyanúgy, ahogy azt annak idején tettem, mikor zsinórban hússzor megvédtem a középsúlyú övemet. Mindazonáltal a rajongók és a támogatóim is világossá tették számomra, hogy a karrierem jelenlegi szakaszában csakis nagy kaliberű meccseken akarnak látni engem.
Az a 12.300 rajongó Brooklynban elég hangosan üzent erről. Már nagyon várom, hogy megint bokszoljak, és tovább építsem az örökségemet."
forrás: profiboksz.hu
Ciprian Marica nem épült fel térdsérüléséből, így kikerült a román labdarúgó-válogatottból, amely jövő pénteken a magyar nemzeti együttessel találkozik a Puskás Stadionban vb-selejtezőn.
Victor Piturca szövetségi kapitány pénteken 16-ról 12-re csökkentette a nemzeti együttesbe behívott légiósok számát, Maricán kívül még a 82-szeres válogatott, kapus Bogdan Lobont, továbbá a középpályás Razvan Cocis és a csatár Ionut Mazilu maradt ki.
A Schalke 04-et erősítő 27 éves Marica nagy érvágás lehet a románoknak, ugyanis 60 válogatottsága során 18-szor volt eredményes. A várakozások szerint az újonc Claudiu Keseru jut szerephez az ő helyén.
A román szakvezető vasárnap jelöli ki azokat a játékosokat, akikre a hazai bajnokságból számít a magyarok elleni, illetve négy nappal későbbi, hollandiai vb-selejtezőn.
A magyar és a román csapat jövő pénteken 20.30-tól zárt kapuk mögött találkozik a Puskás Ferenc Stadionban, mivel a nemzetközi Sportdöntőbíróság (CAS) kedden nem függesztette fel a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) erre vonatkozó büntetését.
A magyar szövetséget az Izrael elleni, augusztusi barátságos mérkőzésen történt rasszista megnyilvánulások miatt marasztalta el a FIFA.
A selejtezőcsoportban a vb-ezüstérmes hollandok mögött egyformán kilenc ponttal álló csapatok mérkőzésére így néző nem mehet be, ám az MLSZ - korábbi ígéretének megfelelően - az Ötvenhatosok terére várja a szurkolókat, ahol óriáskivetítőn lehet majd követni a mérkőzést.
A román válogatottba meghívott légiósok:
Costel Fane Pantilimon (Manchester City), Gabriel Sebastian Tamas (West Bromwich Albion), Nicolai Dorin Goian (Spezia), Razvan Ras-Dinca (Sahtar Donyeck), Stefan Daniel Radu (SS Lazio), Costin Lazar (PAOK), Gabriel Andrei Torje (Granada), Adrian Mutu (Ajaccio), Bogdan Sorin Stancu (Orduspor Kulubu), Daniel George Niculae (Kuban Krasznodar), Claudiu Keseru (Angers) Alexandru Iulian Maxim (VfB Stuttgart)
Március 14-én csütörtökön egy újabb olasz egynapos, nevezetesen a GP Nobili Rubinetterie – Coppa Papá Carlo – Coppa Cittá di Stressa 1.1-esén vett részt az Utensilnord Ora24.eu csapata.
A Tirreno-Adriatico után és a vasárnapi Milánó – San Remo előtt számos sztár útba vette Aronat, hogy rajthoz állhasson ezen a versenyen.
Itt volt többek között a Tirrenot nyerő Vincenzo Nibali és csapattársa a 2011-es győztes Simone Ponzi (Astana), a klasszikusok koronázatlan királya Fabian Cancellara (RadioShack), a franciák fiatal sztárja Thibaut Pinot (FDJ) és a nagy esélyesnek kikiáltott Giovanni Visconti (Movistar) is.
Esetleg, ha még nem említettük volna, akkor rajthoz állt Alberto Contador (Saxo Tinkoff), de rajtszámot kért a regnáló olasz bajnok Franco Pelizotti (Androni Giocattoli), Oscar Gatto, Francesco Chicci (Vini Fantini), Sacha Modolo (Bardiani) és Davide Rebellin (CCC Polsat) is.
Hatalmas tempóban kezdődött a viadal, hisz minden egyes csapat arra törekedett, hogy legyen embere az elmenésben. Végül ez egy kvartettnek, nevezetesen Marco Hallernek (Katusha), Eloy Teruelnek (Movistar), Edwin Avilanak (Colombia) és a fiatal luxemburgi Bob Jungelsnek (RadioShack) sikerült.
Legnagyobb előnyük a kilenc percet is elérte. Az utolsó 25 kilométeren belül a aktuális kaptatón, Jungels gondolt egyet és magára hagyta szökevénytársait, akiket hamarosan begyűjtött a peloton.
A fiatal kerekes hősies tettet hajtva végre hazaért, s pályafutása eddigi legnagyobb sikerét aratta. Csapatunkból Marco Zamparella a második helyért hajrázva lett negyedik, Daniele Bennati (RadioShack) és Simone Ponzi (Astana) mögött, amellyel a világbajnoki csapatkvalifikáció kapcsán igencsak fontosnak számító 24 UCI pontot gyűjtött. Dér Zsolt a második csoport élén érkezve 55. lett, míg Simon Péternek nem sikerült limiten belül érkeznie.
1. Bob Jungels (Lux) Radioshack Leopard 4:33:04
2. Daniele Bennati (Ita) Team Saxo-Tinkoff 0:00:52
3. Simone Ponzi (Ita) Astana Pro Team
4. Marco Zamparella (Ita) +0:52
31. Frederico Rocchetti (Ita) +0:52
55. Dér Zsolt (Hun) +3:10
60. Marco Zanotti (Ita) +3:10
67. Gabriele Bosisio (Ita) +3:10
102. Alessandro Mazzi (Ita) +3:10
forrás: sport365.hu
A rendkívüli időjárási viszonyok miatt Tomoriék csak holnap hajnalban érnek Oroszországba, ahol aznap délután lépnek pályára utolsó BL-csoportmeccsükön.
A Ferencváros női kézilabdacsapata lekéste a bécsi csatlakozást, emiatt csak szombat hajnalban ér Oroszországba, ahol aznap délután utolsó csoportmérkőzését játssza a Bajnokok Ligája középdöntőjében, a Zvezda Zvenyigorod vendégeként.
A fővárosi klub honlapjának beszámolója szerint 11.20-kor indult volna az együttes a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről, de a havazás és az erős szél miatt csak 12 órakor tudott felszállni a gép.
A késés miatt a bécsi csatlakozást nem sikerült elérni, így a csapat az osztrák főváros repterén vár a következő járatra, amely 20.45-kor indul és hajnalban ér majd Oroszországba.
Jeney Zsolt Ákos szakosztályelnök szerint ez azt jelenti, hogy a szállást várhatóan - moszkvai idő szerint - 4-5 óra körül tudják elfoglalni, emiatt pedig edzeni sem tudnak a mérkőzés előtt.
Az FTC-Rail Cargo Hungariánál Zácsik, Pena és Deáki sérült, így nélkülük kellene nyerni Zvenyigorodban szombaton, hogy maradjon esély a négy közé jutásra.
Az első három középdöntős forduló után még százszázalékos, ám azóta két vereséget begyűjtő zöld-fehérek abban az esetben jutnak tovább, ha a zárófordulóban több pontot szereznek az orosz csapat vendégeként, mint amennyit a Valcea otthon a Krim Ljubljana ellen, illetve ha nyernek Oroszországban, és a Valcea legalább 15 góllal bizonyul jobbnak a Ljubljanánál.
forrás: MTI
Nagy várakozás előzte meg a Formula–1-es idény első szabadedzéseit, de ahogy az lenni szokott, a többség számára kijózanító pofon volt az Ausztrál Nagydíj pénteki kétszer másfél órája. A középcsapatok – melyek közé ezennel a McLaren is tartozik – túl messze vannak az élbolytól, amelyből viszont kiemelkedik a Red Bull. Sebastian Vettel azért mindenkit megnyugtatott: van még mit javítani az autóján, amely még messze nem tökéletes.
Bár a józan ész azt diktálja, hogy jobb az első időmérőig, vagy akár néhány versenyig tartogatni az erősorrendre vonatkozó ítéleteket, s nem szabad az első szabadedzések után bajnokot hirdetni, a Formula–1 szereplőire rátört a szomorú felismerés Melbourne-ben. A középcsapatok azt hitték, sokkal közelebb lesznek az élmezőnyhöz, az élboly tagjai pedig szoros versengést reméltek előzetesen.
Ehhez képest most nagy a riadalom a Red Bull riválisainak körében, a világbajnok istálló ugyanis nem tette meg azt a szívességet a többiek számára, hogy elszúrja új autója koncepcióját és hátrányból kezdje a szezont. És máris mindenkinek a 2011-es idény ugrott be. Lewis Hamilton szerint egyértelművé vált, hogy a Red Bull a bolondját járatta mindenkivel a téli tesztek során, az egyik csapat mérnöke pedig két szóban foglalta össze a tapasztalatokat: game over.
„A Red Bull hihetetlenül gyors, ami nem meglepő, hiszen mindig az. Sejtettük, hogy a bolondját járatják mindenkivel a teszteken, s most már biztosak vagyunk abban, hogy így volt – mondta Hamilton. – Seb a semmiből rántotta elő a hihetetlen köridőket."
„Nem meglepő, hogy Vettel lett mindkét edzés legjobbja. Nem is számítottunk másra" – tette hozzá Felipe Massa.
A Red Bull pilótái igyekeztek visszafogottak maradni, de nem tudták leplezni az örömüket, fokozva a többiek aggodalmát.
„Ahhoz képest, hogy a szezon első napja volt, kifejezetten jól sikerült.
Elégedettek lehetünk, de még van min javítanunk" – mondta Sebastian Vettel.
„Nem járunk örömtáncot, hiszen ez csak szabadedzés volt, és nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyagot töltött az autójába. Eddig nem állunk rosszul, ám a verseny vasárnap lesz, akkor beszéljünk az erőviszonyokról. Sok futamon jó eséllyel indulunk majd, remélem, ez is köztük lesz" – fogalmazott Mark Webber.
A pénteki szabadedzések másik üde színfoltja Hamilton volt, aki a Mercedesszel rendkívül gyorsnak tűnt, a Ferrari pilótái mellett ő és csapattársa, Nico Rosberg került a legközelebb a Red Bull párosához.
A brit a világbajnok istálló mellett dicsérte új csapatát is – nem érdemtelenül, a Mercedesről ugyanis tényleg úgy tűnik, nagyot lépett előre, s idővel kiderül, hogy hosszú távon is tartani tudja-e ezt a tempót.
„Nem érzem úgy, hogy mérföldekkel le lennénk maradva – folytatta Hamilton. – A Mercedes hátránya óriási volt a Red Bullhoz képest, ám most sokkal közelebb állunk. Meglepően gyorsak vagyunk, elképesztő, hogy ennyit tudtunk fejlődni. Persze, vannak gondok az autóval, de ezek megoldhatóak. A kicsúszásomat a padlólemez elejének törése okozta, a hatos kanyarban hiába tekertem el a kormányt, a kocsi egyenesen ment tovább. A srácok szóltak, hogy a boxban láttak valamit, menjek be, de már késő volt."
Hamilton mellett Kimi Räikkönen is úgy érzi, fejlődött a csapata tavalyhoz képest.
„Az előző idény utolsó versenyeihez képest is gyorsultunk, Vettelt leszámítva mindenkihez közel vagyunk. Ez azonban még csak az első péntek, most annak örülök, hogy nem volt gondunk a kocsival, és nem kellett annyi időt tölteni a garázsban, mint a teszteken. Két verseny után meglátjuk, hogy állunk, de szerintem rendben leszünk" – mondta a Lotus finn pilótája.
Annál nagyobb a baj a McLarennél, amelynek főnöke, Martin Whitmarsh azt mondta: „Ez az egyik legnehezebb nap az istálló történetében."
Jenson Button szerint is rengeteg problémával küzdenek, egyik gumin nem volt gyors az autó, s egyelőre nemigen van ötletük arra, hogyan oldják meg a gondokat.
„Közel sem vagyunk abban a pozícióban, amelyben lenni akartunk, valahogy ki kell találnunk, hogyan kezdjünk hozzá az autó megfelelő beállításához. Jelen helyzetünkben a pontszerzés is bravúr lenne, de bízom benne, hogy a csapat ki tud kecmeregni a gödörből. Volt már ilyen helyzetben az istálló, és bebizonyította, hogy ki tud lábalni belőle" – mondta Button.
A McLarenhez hasonlóan a Williams is távolabb van az élcsoporttól annál, amit reméltek Grove-ban.
„Nagyon messze vagyunk a legjobbaktól. Tudjuk, mi a gond a kocsinkkal, csak meg kell oldanunk. Most nem érdemes célokról beszélni, ahhoz túl rosszul állunk" – mondta Pastor Maldonado, akinek talán megingott a hite abban, hogy az idén is futamot nyerhet.
Ám ez még mindig csak az első nap volt – ha a szombati időmérőt esőben tartják meg, a rajtrácson nem feltétlenül az lesz a sorrend, ami a szabadedzéseken kirajzolódott, s ha vasárnap tényleg a péntekinél tíz fokkal hűvösebb időben rendezik meg a futamot, újra minden a feje tetejére állhat.
A Pirelli szerint az aszfalt melegedése jó hatással volt a gumikra, fokról fokra javult a teljesítmény.
Ám a vasárnapi időtől függően kettő, három, vagy akár négy kerékcsere is lehet a versenyen.
forrás: NSO.hu
A BL-ben a nőknél a Győr és a Fradi, a férfiaknál a Szeged és a Veszprém, míg a KEK-ben a Vác lép pályára hétvégén.
A hétvégén eldől, hogy - a sorozatban először - lesz-e két magyar csapat a női kézilabda Bajnokok Ligája elődöntőjében. A Veszprém és a Szeged számára a kieséses szakasszal folytatódik a férfi BL, a Vác pedig igyekszik megtartani minimális előnyét az Issy Paris-val szemben a női KEK negyeddöntőjében.
Az FTC-Rail Cargo Hungariánál Zácsik, Pena és Deáki sérült, és nélkülük kellene nyerni Zvenyigorodban szombaton, hogy maradjon esély a négy közé jutásra.
Az első három középdöntős forduló után még százszázalékos, ám azóta két vereséget begyűjtött zöld-fehérek abban az esetben jutnak tovább, ha a záró fordulóban több pontot szereznek az orosz csapat vendégeként, mint amennyit a Valcea otthon a Krim Ljubljana ellen, illetve ha nyernek Oroszországban, és a Valcea legalább 15 góllal bizonyul jobbnak a Ljubljanánál.
A Győri Audi ETO KC már biztos elődöntős, ráadásul csoportelsőként, így aztán szombaton a saját közönségét kiszolgálva illik nyernie a sereghajtó Randers ellen.
A férfi BL nyolcaddöntőjében a Final Fourba jutást célként kitűző MKB Veszprém - mint csoportelső - a spanyol Ademar Leónt kapta ellenfélnek, és a magyar bajnoknak van miért törlesztenie. Tavaly a rivális az utolsó pillanatokban lőtt góllal jutott tovább ugyancsak a 16 között rendezett párharcban.
A másik magyar érdekelt, a Pick Szeged a mezőnyben egyedüli százszázalékos lengyel Kielcével csap össze. A Tisza-partján az nagy fegyvertény volt, hogy az együttes továbbkerült a csoportból, ugyanakkor Skaliczki László vezetőedző szerint így is van esélyük, de ehhez hibátlanul kell játszani az első felvonásban, hazai pályán.
A női KEK-ben - amelynek utolsó két kiírását az FTC nyerte - a Vác van nehéz helyzetben, miután az Issy Paris-t csak 24-23-ra sikerült legyőzni.
női BL, középdöntő 6. (záró) forduló:
I. csoport:
Győri Audi ETO KC-Randers (dán), szombat 16.00
Larvik (norvég)-Buducsnoszt Podgorica (montenegrói), szombat 17.45
Az állás:
1. Győr 10 pont
2. Larvik 6
---------------------
3. Podgorica 3
4. Randers 1
II. csoport:
Zvezda Zvenyigorod (orosz) - FTC-Rail Cargo Hungaria, szombat 14.00
Oltchim Valcea (román)-Krim Ljubljana (szlovén), vasárnap 18.00
Az állás:
1. Ljubljana 8 pont
2. Valcea 6 (131-122)
3. FTC 6 (136-143)
4. Zvenyigorod 0
A csoportok első és második helyezettjei jutnak az áprilisi elődöntőbe, ahol az I. csoport 2. helyezettje a II. csoport 1. helyezettjével és I. jelű kvartett győztese a II. csoport másodikjával találkozik.
férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mérkőzések:
Pick Szeged-Kielce (lengyel), vasárnap 15.00
Ademar León (spanyol)-MKB Veszprém, vasárnap 17.00
női KEK, negyeddöntő, visszavágó:
Issy Paris (francia)-Vác, péntek 19.30
Megérkeztek az elsõ nevek a közös magyar-szlovák bajnoki szezonnyitó futamon, magyar részrõl Kazár Miki egy Citroen WRC-t állít csatasorba, Igor Drotár egy Fabia WRC-vel érkezik, kis Béres pedig az ORB-be is benevezett.
A két nemzet elõzetes nevezési listáján egyelõre nincs nagy tolakodás a rajthoz állók között, az ORB-be eddig 24 páros küldte el nevezését, míg a szlovák bajnoki mezõnyt a közzétett lista szerint 17 autó alkotja.
Az idei szabályváltozásoknak köszönhetõen ismét bajnoki pontokért harcolhatnak a kétliteres motorral szerelt WRC-k, ezt a lehetõséget eddig egyedül egyedüliként a bajnoki cím védõje, Kazár Miklós használta ki, õ egy Citroen Xsara WRC-vel küldte el jelentkezését a szezonnyitó futamra.
Szintén az idei évtõl külföldi versenyzõ is harcolhat a magyar bajnoki pontokért, mindkét nemzet bajnokságába eddig 4 páros regisztrálta magát, magyar részrõl a Radó -Kovács és a Hadik - Kertész kettõsök harcolhatnak dupla pontokért, míg északi szomszédjainktól az ifjabb Béres - Répás és a Vasko -Kiss kettõsök küzdenek ORB pontokért is.
forrás: Rallysport.hu
Akárcsak az amerikai versenypályán rendezett privát gyakorlás első két napján, csütörtökön is az újonc Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak a Repsol Hondával, hat tizeddel megelőzve csapattársát, Dani Pedrosát. A Yamaha már nem vett részt a harmadik napon, így Stefan Bradl végzett harmadikként.
Nem történt váratlan fordulat Austinban az utolsó tesztnapon sem: keddhez és szerdához hasonlóan a tavalyi Moto2-es világbajnok, Marc Marquez érte el a legjobb köridőt. Természetesen előző napi leggyorsabb köréhez képest ismét faragni tudott: közel hat tizeddel futott jobb időt, mint szerdán. Érdekesség, hogy csapattársa, a tavalyi évben az összetett második helyén végző Dani Pedrosa csütörtöki legjobbja még a spanyol újonc második napon elért köridejétől is elmaradt néhány századmásodperccel, Marquez tehát megkérdőjelezhetetlenül dominálta a háromnapos gyakorlást, így jó előjelekkel érkezik majd meg az idei világbajnoki szezon második fordulójára.
Miután a gyári Yamaha alakulata az előzetes bejelentésének megfelelően már nem vett részt a csütörtöki tesztnapon, Stefan Bradl könnyedén szerezte meg a nap harmadik helyét: az LCR Honda német versenyzőjének alig több, mint három tizedmásodperc volt a hátránya Pedrosához képest – igaz, ez Marquezzel szemben már majdnem egy másodpercet jelentett.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Bradl már a tréning leintése előtt egy órával befejezte a tesztelést, míg korábbi Moto2-es riválisa egészen a kockás zászlóig nyüstölte a motort. Nem is csoda, hogy Marquez neve mellett végül 60 megtett kör szerepelt, miközben Pedrosa csak 24 fordulót teljesített, míg Bradl, valamint a szintén a pályán körözgető szabadkártyás Blake Young, aki kilenc másodperccel maradt el a legjobb időtől, 43 és 42 körrel zárták az utolsó napot.
A pilóták legközelebb március 23-tól 25-ig gurulnak pályára a szezon előtti utolsó hivatalos és egyben kollektív teszt keretein belül az idei kalendárium harmadik fordulójának otthont adó Jerezben.
Az austini teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | Marc Marquez | spanyol | Repsol Honda Team | 60 kör | 2:03.281 |
2. | Dani Pedrosa | spanyol | Repsol Honda Team | 24 kör | 2:03.898 |
3. | Stefan Bradl | német | LCR Honda MotoGP | 43 kör | 2:04.225 |
4. | Blake Young | amerikai | Attack Performance | 42 kör | 2:12.186 |
forrás: P1Race.hu
Csütörtökön a Lada és Yvan Muller bejelentette 2013-as együttműködését, melynek értelmében a háromszoros világbajnok francia a Lukoil támogatásával versenyez idén az RML-féle Chevrolet-vel, a WTCC-ben.
Muller szerint így 2013-ban is harcba szállhat a világbajnoki címért. Közben a Lada gyári programját is hivatalosan bejelentették az oroszok.
„A hosszú téli szünet után most már igazán ki vagyok éhezve az új szezon rajtjára” – kezdi Muller, akit a touringcartimes.com idézett. „Idén a Lukoil fogja támogatni a csapatomat, és együtt ragyogó lehetőségünk lesz a világbajnoki címért harcolni, még akkor is, ha tudjuk, erős a konkurenciánk.
Idén rengeteg gyors pilóta és jó csapat szerepel a WTCC-ben. Gyári programja miatt a Honda a fő favorit, de mi száz százalékosan arra fogunk törekedni, hogy mi legyünk az elsők” – nyilatkozott most először saját 2013-as elvárásait és esélyeit illetően Muller.
A Lukoil versenyigazgatója, Jevgenyij Malinkovszkij mindeközben hivatalos formában is megerősítette, amit már eddig is mindenki tudott, ám hivatalos nyilatkozat formájában most hangzott el először. „Évről évre próbálunk javítani a pozícióinkon. Először privát csapatként indultunk a WTCC-ben, a SEAT Sport technikai támogatásával, aztán kiterjesztettük az együttműködésünket Gabriele Tarquinire is, és 2012-ben megnyertük a független csapatok bajnokságát.
Idén újabb fontos lépést teszünk előre, hiszen gyári csapatként veszünk részt a bajnokságban, orosz partnerünk, az Avtovaz közös erőfeszítéseivel” – mondta el Malinovszkij, majd hozzátette: „Az pedig, hogy Yvan Mullert is támogatni fogjuk, újjáéleszti a WTCC bajnoki címért folyó versenyfutást, és garantálja, hogy együtt komoly vb-aspiránsként léphessünk pályára.”
A Lukoil Racing Team Lada elsőszámú pilótája az a James Thompson lesz az idei évben, aki tavaly két WTCC-hétvégén (a Hungaroringen és Portugáliában) már vezethette a Lada Granta Sport WTCC-t. A négyszeres WTCC-futamgyőztes brit az új, idei autóról elmondta: „Az új Lada Granta logikus továbbfejlesztése annak a 2012-es autónak, amit tavaly két forduló erejéig már teszteltünk a WTCC-ben.
A tél folyamán a mérnökeink jelentősen fejlesztettek az autón és annak motorján. Biztos vagyok benne, hogy mindez lehetőséget teremt számunkra, hogy gyorsak és versenyképesek legyünk idén a pályán.”
A Lada és a Lukoil közötti együttműködés létrejöttének talán mindenki közül Alekszej Dudukalo örült a legjobban, hiszen őt a Ladához és a Lukoilhoz is erős kötődések fűzik korábbról, és oroszként nem akármilyen érzés lesz számára egy orosz csapat, orosz főszponzorral futó, orosz autójával pályára gördülni a világbajnokságon.
„A lehetőség, hogy egy Lada Grantát vezethetek a WTCC-ben, hatalmas megtiszteltetésként ért, ami büszkeséggel és felelősséggel tölt el, hiszen nemcsak milliók által kedvelt márkát fogok képviselni, de az egész országomat is. Nem lesz teljesen ismeretlen számomra a Granta Sport, mivel 2012-ben egy hasonló specifikációjú autóval indultam az orosz túraautó-bajnokság néhány futamán. Azóta változott ez-az az autó futóművében és motorjában, de megpróbálok alkalmazkodni ezekhez a szezon előtti teszt alkalmával.
Rengeteg teendő vár ránk, mire képesek leszünk harcba szállni a dobogós helyezésekért és a győzelmekért, de biztos vagyok benne, hogy a szezon folyamán ehhez a célunkhoz is közel kerülünk majd” – zárta optimistán nyilatkozatát Dudukalo, aki tehát nagyon bízik a Lada gyári projektjének sikerében.
forrás: P1Race.hu
A labdarúgó Bajnokok Ligája pénteki sorsolásán a Real Madrid a Galatasarayt kapta a negyeddöntőben.
A BL pénteki sorsolásának egyik érdekessége az volt, hogy 17 év után egyetlen angol csapat sem izgulhatott a legjobb nyolc között a minél kedvezőbb ellenfél megkaparintásához.
Ellenben három spanyol csapat is várta a sorsolást, a legjobb nyolc közé a német Bayern München és Borussia Dortmund, a francia PSG, a spanyol Real Madrid, Barcelona és Málaga, a török Galatasaray, valamint az olasz Juventus jutott.
Itt már nem volt kiemelés, és azonos nemzetek csapatai is összekerülhettek. A próbasorsoláson a Barca a Juventusszal, a Real Madrid a Dortmunddal, a PSG a Galatasarayjal, a Malaga pedig a Bayernnel került össze.
Most először nem sorsolták ki a majdani elődöntők sorsolát.
Az első mérkőzéseket április 2-án és 3-án, a visszavágókat április 9-én és 10-én bonyolítják le.
Malaga - Borussia Dortmund
Real Madrid - Galatasaray
Paris SG - Barcelona
Bayern München - Juventus
forrás: sport24.hu
A havazás és a télies időjárás miatt elképzelhető, hogy lesznek olyan NB I.-es labdarúgó-mérkőzések, amelyeket nem tudnak megrendezni.
Főként a Dunántúlon okozott kaotikus állapotokat a márciusi havazás és hófúvás, amelynek következtében játékra alkalmatlanná vált jó néhány sportpálya.
Nemcsak az NB I.-ben, hanem az alacsonyabb osztályú bajnokságokban is borítékolható, hogy elmaradnak a meccsek, az OTP Bank Ligában a televíziós közvetítések miatt ennek nagyobb a jelentősége.
A nemzeti ünnepen nem rendeztek volna NB I.-es összecsapást, szombaton ugyanakkor négyet is: a listavezető Győr a Kecskemét otthonába látogatna, a Lombard Pápa a Debrecent fogadná, az Újpest az MTK-val mérkőzne, a Haladás a Videotonnal csapna össze.
Tekintve, hogy a havazás leginkább a Dunántúlt érte súlyosabban, Szombathelyen és Pápán kevés esély mutatkozik a rendezésre, de a kecskeméti pályát is hó borítja.
Vasárnap Honvéd-Ferencváros, Siófok-Diósgyőr, míg hétfőn Pécs-Kaposvár és Eger-Paks (Vácon) találkozókat rendeznének.
A Magyar Labdarúgó Szövetség közölte, hogy a meccsek napján reggel 9 óráig (vasárnap 8 óráig) döntik el, hogy megrendezik-e a találkozókat az NB I.-ben és NB II.-ben.
forrás: sport24.hu
A Nagy Zsuzsanna, Fejes Máté jégtáncos duó a csütörtöki rövidprogramban a 24. lett, így nem mutathatja be kűrjét a kanadai Londonban zajló műkorcsolya-világbajnokságon.
A magyar kettős 45,60 pontot kapott produkciójára, és csaknem nyolc ponttal maradt el a még továbbjutó 20. helyezett kettőstől (53,12 pont).
A rövidprogram után az amerikai Meryl Davis, Charlie White páros vezet (77,12 pont) a hazai Tessa Virtue, Scott Moir duó (73,87 pont) előtt.
A kűrt szombaton mutatják be az indulók.
1. Meryl Davis, Charlie White (amerikai) 77,12 pont
2. Tessa Virtue, Scott Moir (kanadai) 73,87
3. Jekatyerina Bobrova, Dmitrij Szolovjev (orosz) 70,05
...24. Nagy Zsuzsanna, Fejes Máté 45,60
forrás: MTI
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel autózott a leggyorsabban a pénteki két szabadedzésen.
A német háromszoros világbajnok, a Red Bullal száguldó Sebastian Vettel nyerte meg az Ausztrál Grand Prix első időmérő edzését a Ferrarival versenyző Felipe Massa és Fernando Alonso előtt.
A folytatásban is a címvédő volt a leggyorsabb, valamivel többet is vert a mezőnyre, mint először, ugyanakkor most csapattársa is felzárkózott mögé, ő lett a második.
A Mercedesszel most Nico Rosberg ment jobbat, Hamilton csak a 7. lett. Raikkönen hozta megbízható formáját, a Ferrarik kicsit visszaestek. A két edzésen a legrosszabbul az élcsapatok közül a McLaren szerepelt, az első etap 9. és 10. helye után most Button a 11., Perez a 13. lett.
Az időmérő edzést szombaton rendezik.
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.25.908
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1.26.1721
3. Nico Rosberg Mercedes 1.26.322
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1.26.361
5. Romain Grosjean Lotus Renault 1.26.680
6. Fernando Alonso Ferrari 1.26.748
7. Lewis Hamilton Mercedes 1.26.772
8. Felipe Massa Ferrari 1.26.855
9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1.27.435
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1.28.187
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1.28.294
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1.28.311
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1.28.566
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1.28.627
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1.28.772
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1.28.852
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1.28.968
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1.29.386
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1.29.696
20. Charles Pic Caterham-Renault 1.30.165
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1.30.600
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1.32.450
forrás: sport24.hu