Világsztárok között villant nagyot a magyar kerékpáros csapat

Március 14-én csütörtökön egy újabb olasz egynapos, nevezetesen a GP Nobili Rubinetterie – Coppa Papá Carlo – Coppa Cittá di Stressa 1.1-esén vett részt az Utensilnord Ora24.eu csapata. 



A Tirreno-Adriatico után és a vasárnapi Milánó – San Remo előtt számos sztár útba vette Aronat, hogy rajthoz állhasson ezen a versenyen.

Itt volt többek között a Tirrenot nyerő Vincenzo Nibali és csapattársa a 2011-es győztes Simone Ponzi (Astana), a klasszikusok koronázatlan királya Fabian Cancellara (RadioShack), a franciák fiatal sztárja Thibaut Pinot (FDJ) és a nagy esélyesnek kikiáltott Giovanni Visconti (Movistar) is.

Esetleg, ha még nem említettük volna, akkor rajthoz állt Alberto Contador (Saxo Tinkoff), de rajtszámot kért a regnáló olasz bajnok Franco Pelizotti (Androni Giocattoli), Oscar Gatto, Francesco Chicci (Vini Fantini), Sacha Modolo (Bardiani) és Davide Rebellin (CCC Polsat) is.

Hatalmas tempóban kezdődött a viadal, hisz minden egyes csapat arra törekedett, hogy legyen embere az elmenésben. Végül ez egy kvartettnek, nevezetesen Marco Hallernek (Katusha), Eloy Teruelnek (Movistar), Edwin Avilanak (Colombia) és a fiatal luxemburgi Bob Jungelsnek (RadioShack) sikerült.

Legnagyobb előnyük a kilenc percet is elérte. Az utolsó 25 kilométeren belül a aktuális kaptatón, Jungels gondolt egyet és magára hagyta szökevénytársait, akiket hamarosan begyűjtött a peloton.

A fiatal kerekes hősies tettet hajtva végre hazaért, s pályafutása eddigi legnagyobb sikerét aratta. Csapatunkból Marco Zamparella a második helyért hajrázva lett negyedik, Daniele Bennati (RadioShack) és Simone Ponzi (Astana) mögött, amellyel a világbajnoki csapatkvalifikáció kapcsán igencsak fontosnak számító 24 UCI pontot gyűjtött. Dér Zsolt a második csoport élén érkezve 55. lett, míg Simon Péternek nem sikerült limiten belül érkeznie.

1. Bob Jungels (Lux) Radioshack Leopard 4:33:04
2. Daniele Bennati (Ita) Team Saxo-Tinkoff 0:00:52
3. Simone Ponzi (Ita) Astana Pro Team
4. Marco Zamparella (Ita) +0:52
31. Frederico Rocchetti (Ita) +0:52
55. Dér Zsolt (Hun) +3:10
60. Marco Zanotti (Ita) +3:10
67. Gabriele Bosisio (Ita) +3:10
102. Alessandro Mazzi (Ita) +3:10


forrás: sport365.hu

BL: A Fradi kézisei nem érték el a bécsi gépüket

A rendkívüli időjárási viszonyok miatt Tomoriék csak holnap hajnalban érnek Oroszországba, ahol aznap délután lépnek pályára utolsó BL-csoportmeccsükön. 



A Ferencváros női kézilabdacsapata lekéste a bécsi csatlakozást, emiatt csak szombat hajnalban ér Oroszországba, ahol aznap délután utolsó csoportmérkőzését játssza a Bajnokok Ligája középdöntőjében, a Zvezda Zvenyigorod vendégeként. 

A fővárosi klub honlapjának beszámolója szerint 11.20-kor indult volna az együttes a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről, de a havazás és az erős szél miatt csak 12 órakor tudott felszállni a gép.

A késés miatt a bécsi csatlakozást nem sikerült elérni, így a csapat az osztrák főváros repterén vár a következő járatra, amely 20.45-kor indul és hajnalban ér majd Oroszországba. 

Jeney Zsolt Ákos szakosztályelnök szerint ez azt jelenti, hogy a szállást várhatóan - moszkvai idő szerint - 4-5 óra körül tudják elfoglalni, emiatt pedig edzeni sem tudnak a mérkőzés előtt. 

Az FTC-Rail Cargo Hungariánál Zácsik, Pena és Deáki sérült, így nélkülük kellene nyerni Zvenyigorodban szombaton, hogy maradjon esély a négy közé jutásra.

Az első három középdöntős forduló után még százszázalékos, ám azóta két vereséget begyűjtő zöld-fehérek abban az esetben jutnak tovább, ha a zárófordulóban több pontot szereznek az orosz csapat vendégeként, mint amennyit a Valcea otthon a Krim Ljubljana ellen, illetve ha nyernek Oroszországban, és a Valcea legalább 15 góllal bizonyul jobbnak a Ljubljanánál. 

forrás: MTI

Hamilton: A Red Bull mindenkivel a bolondját járatta

Nagy várakozás előzte meg a Formula–1-es idény első szabadedzéseit, de ahogy az lenni szokott, a többség számára kijózanító pofon volt az Ausztrál Nagydíj pénteki kétszer másfél órája. A középcsapatok – melyek közé ezennel a McLaren is tartozik – túl messze vannak az élbolytól, amelyből viszont kiemelkedik a Red Bull. Sebastian Vettel azért mindenkit megnyugtatott: van még mit javítani az autóján, amely még messze nem tökéletes.


Bár a józan ész azt diktálja, hogy jobb az első időmérőig, vagy akár néhány versenyig tartogatni az erősorrendre vonatkozó ítéleteket, s nem szabad az első szabadedzések után bajnokot hirdetni, a Formula–1 szereplőire rátört a szomorú felismerés Melbourne-ben. A középcsapatok azt hitték, sokkal közelebb lesznek az élmezőnyhöz, az élboly tagjai pedig szoros versengést reméltek előzetesen.

Ehhez képest most nagy a riadalom a Red Bull riválisainak körében, a világbajnok istálló ugyanis nem tette meg azt a szívességet a többiek számára, hogy elszúrja új autója koncepcióját és hátrányból kezdje a szezont. És máris mindenkinek a 2011-es idény ugrott be. Lewis Hamilton szerint egyértelművé vált, hogy a Red Bull a bolondját járatta mindenkivel a téli tesztek során, az egyik csapat mérnöke pedig két szóban foglalta össze a tapasztalatokat: game over.


„A Red Bull hihetetlenül gyors, ami nem meglepő, hiszen mindig az. Sejtettük, hogy a bolondját járatják mindenkivel a teszteken, s most már biztosak vagyunk abban, hogy így volt – mondta Hamilton. – Seb a semmiből rántotta elő a hihetetlen köridőket."

„Nem meglepő, hogy Vettel lett mindkét edzés legjobbja. Nem is számítottunk másra" – tette hozzá Felipe Massa.

A Red Bull pilótái igyekeztek visszafogottak maradni, de nem tudták leplezni az örömüket, fokozva a többiek aggodalmát.

„Ahhoz képest, hogy a szezon első napja volt, kifejezetten jól sikerült. 
Elégedettek lehetünk, de még van min javítanunk" – mondta Sebastian Vettel.
 
„Nem járunk örömtáncot, hiszen ez csak szabadedzés volt, és nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyagot töltött az autójába. Eddig nem állunk rosszul, ám a verseny vasárnap lesz, akkor beszéljünk az erőviszonyokról. Sok futamon jó eséllyel indulunk majd, remélem, ez is köztük lesz" – fogalmazott Mark Webber.

A pénteki szabadedzések másik üde színfoltja Hamilton volt, aki a Mercedesszel rendkívül gyorsnak tűnt, a Ferrari pilótái mellett ő és csapattársa, Nico Rosberg került a legközelebb a Red Bull párosához.

A brit a világbajnok istálló mellett dicsérte új csapatát is – nem érdemtelenül, a Mercedesről ugyanis tényleg úgy tűnik, nagyot lépett előre, s idővel kiderül, hogy hosszú távon is tartani tudja-e ezt a tempót.


„Nem érzem úgy, hogy mérföldekkel le lennénk maradva – folytatta Hamilton. – A Mercedes hátránya óriási volt a Red Bullhoz képest, ám most sokkal közelebb állunk. Meglepően gyorsak vagyunk, elképesztő, hogy ennyit tudtunk fejlődni. Persze, vannak gondok az autóval, de ezek megoldhatóak. A kicsúszásomat a padlólemez elejének törése okozta, a hatos kanyarban hiába tekertem el a kormányt, a kocsi egyenesen ment tovább. A srácok szóltak, hogy a boxban láttak valamit, menjek be, de már késő volt."

Hamilton mellett Kimi Räikkönen is úgy érzi, fejlődött a csapata tavalyhoz képest.

„Az előző idény utolsó versenyeihez képest is gyorsultunk, Vettelt leszámítva mindenkihez közel vagyunk. Ez azonban még csak az első péntek, most annak örülök, hogy nem volt gondunk a kocsival, és nem kellett annyi időt tölteni a garázsban, mint a teszteken. Két verseny után meglátjuk, hogy állunk, de szerintem rendben leszünk" – mondta a Lotus finn pilótája.


Annál nagyobb a baj a McLarennél, amelynek főnöke, Martin Whitmarsh azt mondta: „Ez az egyik legnehezebb nap az istálló történetében."

Jenson Button szerint is rengeteg problémával küzdenek, egyik gumin nem volt gyors az autó, s egyelőre nemigen van ötletük arra, hogyan oldják meg a gondokat.

„Közel sem vagyunk abban a pozícióban, amelyben lenni akartunk, valahogy ki kell találnunk, hogyan kezdjünk hozzá az autó megfelelő beállításához. Jelen helyzetünkben a pontszerzés is bravúr lenne, de bízom benne, hogy a csapat ki tud kecmeregni a gödörből. Volt már ilyen helyzetben az istálló, és bebizonyította, hogy ki tud lábalni belőle" – mondta Button.


A McLarenhez hasonlóan a Williams is távolabb van az élcsoporttól annál, amit reméltek Grove-ban.

„Nagyon messze vagyunk a legjobbaktól. Tudjuk, mi a gond a kocsinkkal, csak meg kell oldanunk. Most nem érdemes célokról beszélni, ahhoz túl rosszul állunk" – mondta Pastor Maldonado, akinek talán megingott a hite abban, hogy az idén is futamot nyerhet.

Ám ez még mindig csak az első nap volt – ha a szombati időmérőt esőben tartják meg, a rajtrácson nem feltétlenül az lesz a sorrend, ami a szabadedzéseken kirajzolódott, s ha vasárnap tényleg a péntekinél tíz fokkal hűvösebb időben rendezik meg a futamot, újra minden a feje tetejére állhat. 

A Pirelli szerint az aszfalt melegedése jó hatással volt a gumikra, fokról fokra javult a teljesítmény.

Ám a vasárnapi időtől függően kettő, három, vagy akár négy kerékcsere is lehet a versenyen. 

forrás: NSO.hu

Öt magyar csapat lép pályára az európai kézilabda kupákban

A BL-ben a nőknél a Győr és a Fradi, a férfiaknál a Szeged és a Veszprém, míg a KEK-ben a Vác lép pályára hétvégén. 



A hétvégén eldől, hogy - a sorozatban először - lesz-e két magyar csapat a női kézilabda Bajnokok Ligája elődöntőjében. A Veszprém és a Szeged számára a kieséses szakasszal folytatódik a férfi BL, a Vác pedig igyekszik megtartani minimális előnyét az Issy Paris-val szemben a női KEK negyeddöntőjében. 

Az FTC-Rail Cargo Hungariánál Zácsik, Pena és Deáki sérült, és nélkülük kellene nyerni Zvenyigorodban szombaton, hogy maradjon esély a négy közé jutásra. 

Az első három középdöntős forduló után még százszázalékos, ám azóta két vereséget begyűjtött zöld-fehérek abban az esetben jutnak tovább, ha a záró fordulóban több pontot szereznek az orosz csapat vendégeként, mint amennyit a Valcea otthon a Krim Ljubljana ellen, illetve ha nyernek Oroszországban, és a Valcea legalább 15 góllal bizonyul jobbnak a Ljubljanánál.

A Győri Audi ETO KC már biztos elődöntős, ráadásul csoportelsőként, így aztán szombaton a saját közönségét kiszolgálva illik nyernie a sereghajtó Randers ellen. 


A férfi BL nyolcaddöntőjében a Final Fourba jutást célként kitűző MKB Veszprém - mint csoportelső - a spanyol Ademar Leónt kapta ellenfélnek, és a magyar bajnoknak van miért törlesztenie. Tavaly a rivális az utolsó pillanatokban lőtt góllal jutott tovább ugyancsak a 16 között rendezett párharcban. 

A másik magyar érdekelt, a Pick Szeged a mezőnyben egyedüli százszázalékos lengyel Kielcével csap össze. A Tisza-partján az nagy fegyvertény volt, hogy az együttes továbbkerült a csoportból, ugyanakkor Skaliczki László vezetőedző szerint így is van esélyük, de ehhez hibátlanul kell játszani az első felvonásban, hazai pályán. 

A női KEK-ben - amelynek utolsó két kiírását az FTC nyerte - a Vác van nehéz helyzetben, miután az Issy Paris-t csak 24-23-ra sikerült legyőzni. 

női BL, középdöntő 6. (záró) forduló:
I. csoport:
Győri Audi ETO KC-Randers (dán), szombat 16.00
Larvik (norvég)-Buducsnoszt Podgorica (montenegrói), szombat 17.45

Az állás:
1. Győr 10 pont
2. Larvik 6
---------------------
3. Podgorica 3
4. Randers 1 


II. csoport:
Zvezda Zvenyigorod (orosz) - FTC-Rail Cargo Hungaria, szombat 14.00
Oltchim Valcea (román)-Krim Ljubljana (szlovén), vasárnap 18.00

Az állás:
1. Ljubljana 8 pont
2. Valcea 6 (131-122)
3. FTC 6 (136-143)
4. Zvenyigorod 0 


A csoportok első és második helyezettjei jutnak az áprilisi elődöntőbe, ahol az I. csoport 2. helyezettje a II. csoport 1. helyezettjével és I. jelű kvartett győztese a II. csoport másodikjával találkozik. 

férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mérkőzések:
Pick Szeged-Kielce (lengyel), vasárnap 15.00
Ademar León (spanyol)-MKB Veszprém, vasárnap 17.00 


női KEK, negyeddöntő, visszavágó:
Issy Paris (francia)-Vác, péntek 19.30


forrás: MTI

Lesznek WRC-k Egerben

Megérkeztek az elsõ nevek a közös magyar-szlovák bajnoki szezonnyitó futamon, magyar részrõl Kazár Miki egy Citroen WRC-t állít csatasorba, Igor Drotár egy Fabia WRC-vel érkezik, kis Béres pedig az ORB-be is benevezett.



A két nemzet elõzetes nevezési listáján egyelõre nincs nagy tolakodás a rajthoz állók között, az ORB-be eddig 24 páros küldte el nevezését, míg a szlovák bajnoki mezõnyt a közzétett lista szerint 17 autó alkotja.

Az idei szabályváltozásoknak köszönhetõen ismét bajnoki pontokért harcolhatnak a kétliteres motorral szerelt WRC-k, ezt a lehetõséget eddig egyedül egyedüliként a bajnoki cím védõje, Kazár Miklós használta ki, õ egy Citroen Xsara WRC-vel küldte el jelentkezését a szezonnyitó futamra.

Szintén az idei évtõl külföldi versenyzõ is harcolhat a magyar bajnoki pontokért, mindkét nemzet bajnokságába eddig 4 páros regisztrálta magát, magyar részrõl a Radó -Kovács és a Hadik - Kertész kettõsök harcolhatnak dupla pontokért, míg északi szomszédjainktól az ifjabb Béres - Répás és a Vasko -Kiss kettõsök küzdenek ORB pontokért is.

forrás: Rallysport.hu

Austin: Marquez ismét verhetetlen volt

Akárcsak az amerikai versenypályán rendezett privát gyakorlás első két napján, csütörtökön is az újonc Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak a Repsol Hondával, hat tizeddel megelőzve csapattársát, Dani Pedrosát. A Yamaha már nem vett részt a harmadik napon, így Stefan Bradl végzett harmadikként.


Nem történt váratlan fordulat Austinban az utolsó tesztnapon sem: keddhez és szerdához hasonlóan a tavalyi Moto2-es világbajnok, Marc Marquez érte el a legjobb köridőt. Természetesen előző napi leggyorsabb köréhez képest ismét faragni tudott: közel hat tizeddel futott jobb időt, mint szerdán. Érdekesség, hogy csapattársa, a tavalyi évben az összetett második helyén végző Dani Pedrosa csütörtöki legjobbja még a spanyol újonc második napon elért köridejétől is elmaradt néhány századmásodperccel, Marquez tehát megkérdőjelezhetetlenül dominálta a háromnapos gyakorlást, így jó előjelekkel érkezik majd meg az idei világbajnoki szezon második fordulójára.

Miután a gyári Yamaha alakulata az előzetes bejelentésének megfelelően már nem vett részt a csütörtöki tesztnapon, Stefan Bradl könnyedén szerezte meg a nap harmadik helyét: az LCR Honda német versenyzőjének alig több, mint három tizedmásodperc volt a hátránya Pedrosához képest – igaz, ez Marquezzel szemben már majdnem egy másodpercet jelentett.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Bradl már a tréning leintése előtt egy órával befejezte a tesztelést, míg korábbi Moto2-es riválisa egészen a kockás zászlóig nyüstölte a motort. Nem is csoda, hogy Marquez neve mellett végül 60 megtett kör szerepelt, miközben Pedrosa csak 24 fordulót teljesített, míg Bradl, valamint a szintén a pályán körözgető szabadkártyás Blake Young, aki kilenc másodperccel maradt el a legjobb időtől, 43 és 42 körrel zárták az utolsó napot. 

A pilóták legközelebb március 23-tól 25-ig gurulnak pályára a szezon előtti utolsó hivatalos és egyben kollektív teszt keretein belül az idei kalendárium harmadik fordulójának otthont adó Jerezben.


Az austini teszt harmadik napjának végeredménye:
1. Marc Marquez spanyol Repsol Honda Team 60 kör 2:03.281
2. Dani Pedrosa spanyol Repsol Honda Team 24 kör 2:03.898
3. Stefan Bradl német LCR Honda MotoGP 43 kör 2:04.225
4. Blake Young amerikai Attack Performance 42 kör 2:12.186

  forrás: P1Race.hu

Muller a vb-címet veszi célba a Lukoillal

Csütörtökön a Lada és Yvan Muller bejelentette 2013-as együttműködését, melynek értelmében a háromszoros világbajnok francia a Lukoil támogatásával versenyez idén az RML-féle Chevrolet-vel, a WTCC-ben. 



Muller szerint így 2013-ban is harcba szállhat a világbajnoki címért. Közben a Lada gyári programját is hivatalosan bejelentették az oroszok.

„A hosszú téli szünet után most már igazán ki vagyok éhezve az új szezon rajtjára” – kezdi Muller, akit a touringcartimes.com idézett. „Idén a Lukoil fogja támogatni a csapatomat, és együtt ragyogó lehetőségünk lesz a világbajnoki címért harcolni, még akkor is, ha tudjuk, erős a konkurenciánk. 

Idén rengeteg gyors pilóta és jó csapat szerepel a WTCC-ben. Gyári programja miatt a Honda a fő favorit, de mi száz százalékosan arra fogunk törekedni, hogy mi legyünk az elsők” – nyilatkozott most először saját 2013-as elvárásait és esélyeit illetően Muller.

A Lukoil versenyigazgatója, Jevgenyij Malinkovszkij mindeközben hivatalos formában is megerősítette, amit már eddig is mindenki tudott, ám hivatalos nyilatkozat formájában most hangzott el először. „Évről évre próbálunk javítani a pozícióinkon. Először privát csapatként indultunk a WTCC-ben, a SEAT Sport technikai támogatásával, aztán kiterjesztettük az együttműködésünket Gabriele Tarquinire is, és 2012-ben megnyertük a független csapatok bajnokságát.

Idén újabb fontos lépést teszünk előre, hiszen gyári csapatként veszünk részt a bajnokságban, orosz partnerünk, az Avtovaz közös erőfeszítéseivel” – mondta el Malinovszkij, majd hozzátette: „Az pedig, hogy Yvan Mullert is támogatni fogjuk, újjáéleszti a WTCC bajnoki címért folyó versenyfutást, és garantálja, hogy együtt komoly vb-aspiránsként léphessünk pályára.”


A Lukoil Racing Team Lada elsőszámú pilótája az a James Thompson lesz az idei évben, aki tavaly két WTCC-hétvégén (a Hungaroringen és Portugáliában) már vezethette a Lada Granta Sport WTCC-t. A négyszeres WTCC-futamgyőztes brit az új, idei autóról elmondta: „Az új Lada Granta logikus továbbfejlesztése annak a 2012-es autónak, amit tavaly két forduló erejéig már teszteltünk a WTCC-ben.

A tél folyamán a mérnökeink jelentősen fejlesztettek az autón és annak motorján. Biztos vagyok benne, hogy mindez lehetőséget teremt számunkra, hogy gyorsak és versenyképesek legyünk idén a pályán.”

A Lada és a Lukoil közötti együttműködés létrejöttének talán mindenki közül Alekszej Dudukalo örült a legjobban, hiszen őt a Ladához és a Lukoilhoz is erős kötődések fűzik korábbról, és oroszként nem akármilyen érzés lesz számára egy orosz csapat, orosz főszponzorral futó, orosz autójával pályára gördülni a világbajnokságon.

„A lehetőség, hogy egy Lada Grantát vezethetek a WTCC-ben, hatalmas megtiszteltetésként ért, ami büszkeséggel és felelősséggel tölt el, hiszen nemcsak milliók által kedvelt márkát fogok képviselni, de az egész országomat is. Nem lesz teljesen ismeretlen számomra a Granta Sport, mivel 2012-ben egy hasonló specifikációjú autóval indultam az orosz túraautó-bajnokság néhány futamán. Azóta változott ez-az az autó futóművében és motorjában, de megpróbálok alkalmazkodni ezekhez a szezon előtti teszt alkalmával. 

Rengeteg teendő vár ránk, mire képesek leszünk harcba szállni a dobogós helyezésekért és a győzelmekért, de biztos vagyok benne, hogy a szezon folyamán ehhez a célunkhoz is közel kerülünk majd” – zárta optimistán nyilatkozatát Dudukalo, aki tehát nagyon bízik a Lada gyári projektjének sikerében.

forrás: P1Race.hu

Bayern-Juve, Barca-PSG a BL-ben

A labdarúgó Bajnokok Ligája pénteki sorsolásán a Real Madrid a Galatasarayt kapta a negyeddöntőben.

A BL pénteki sorsolásának egyik érdekessége az volt, hogy 17 év után egyetlen angol csapat sem izgulhatott a legjobb nyolc között a minél kedvezőbb ellenfél megkaparintásához.

Ellenben három spanyol csapat is várta a sorsolást, a legjobb nyolc közé a német Bayern München és Borussia Dortmund, a francia PSG, a spanyol Real Madrid, Barcelona és Málaga, a török Galatasaray, valamint az olasz Juventus jutott.

Itt már nem volt kiemelés, és azonos nemzetek csapatai is összekerülhettek. A próbasorsoláson a Barca a Juventusszal, a Real Madrid a Dortmunddal, a PSG a Galatasarayjal, a Malaga pedig a Bayernnel került össze.

Most először nem sorsolták ki a majdani elődöntők sorsolát.

Az első mérkőzéseket április 2-án és 3-án, a visszavágókat április 9-én és 10-én bonyolítják le.

Malaga - Borussia Dortmund
Real Madrid - Galatasaray
Paris SG - Barcelona
Bayern München - Juventus

forrás: sport24.hu

 

NBI: Elmaradhatnak a focimeccsek a hétvégén

A havazás és a télies időjárás miatt elképzelhető, hogy lesznek olyan NB I.-es labdarúgó-mérkőzések, amelyeket nem tudnak megrendezni.

 

Főként a Dunántúlon okozott kaotikus állapotokat a márciusi havazás és hófúvás, amelynek következtében játékra alkalmatlanná vált jó néhány sportpálya.

Nemcsak az NB I.-ben, hanem az alacsonyabb osztályú bajnokságokban is borítékolható, hogy elmaradnak a meccsek, az OTP Bank Ligában a televíziós közvetítések miatt ennek nagyobb a jelentősége.

A nemzeti ünnepen nem rendeztek volna NB I.-es összecsapást, szombaton ugyanakkor négyet is: a listavezető Győr a Kecskemét otthonába látogatna, a Lombard Pápa a Debrecent fogadná, az Újpest az MTK-val mérkőzne, a Haladás a Videotonnal csapna össze.

Tekintve, hogy a havazás leginkább a Dunántúlt érte súlyosabban, Szombathelyen és Pápán kevés esély mutatkozik a rendezésre, de a kecskeméti pályát is hó borítja.

Vasárnap Honvéd-Ferencváros, Siófok-Diósgyőr, míg hétfőn Pécs-Kaposvár és Eger-Paks (Vácon) találkozókat rendeznének.

A Magyar Labdarúgó Szövetség közölte, hogy a meccsek napján reggel 9 óráig (vasárnap 8 óráig) döntik el, hogy megrendezik-e a találkozókat az NB I.-ben és NB II.-ben.

forrás: sport24.hu

Kiesett a magyar jégtáncos duó a vb-n

A Nagy Zsuzsanna, Fejes Máté jégtáncos duó a csütörtöki rövidprogramban a 24. lett, így nem mutathatja be kűrjét a kanadai Londonban zajló műkorcsolya-világbajnokságon.

 

A magyar kettős 45,60 pontot kapott produkciójára, és csaknem nyolc ponttal maradt el a még továbbjutó 20. helyezett kettőstől (53,12 pont).

A rövidprogram után az amerikai Meryl Davis, Charlie White páros vezet (77,12 pont) a hazai Tessa Virtue, Scott Moir duó (73,87 pont) előtt.

A kűrt szombaton mutatják be az indulók.

1. Meryl Davis, Charlie White (amerikai) 77,12 pont
2. Tessa Virtue, Scott Moir (kanadai) 73,87
3. Jekatyerina Bobrova, Dmitrij Szolovjev (orosz) 70,05
...24. Nagy Zsuzsanna, Fejes Máté 45,60


forrás: MTI

Vettel másodszor is megvert mindenkit

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel autózott a leggyorsabban a pénteki két szabadedzésen.

A német háromszoros világbajnok, a Red Bullal száguldó Sebastian Vettel nyerte meg az Ausztrál Grand Prix első időmérő edzését a Ferrarival versenyző Felipe Massa és Fernando Alonso előtt.

A folytatásban is a címvédő volt a leggyorsabb, valamivel többet is vert a mezőnyre, mint először, ugyanakkor most csapattársa is felzárkózott mögé, ő lett a második.

A Mercedesszel most Nico Rosberg ment jobbat, Hamilton csak a 7. lett. Raikkönen hozta megbízható formáját, a Ferrarik kicsit visszaestek. A két edzésen a legrosszabbul az élcsapatok közül a McLaren szerepelt, az első etap 9. és 10. helye után most Button a 11., Perez a 13. lett.

Az időmérő edzést szombaton rendezik.

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.25.908
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1.26.1721
3. Nico Rosberg Mercedes 1.26.322
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1.26.361
5. Romain Grosjean Lotus Renault 1.26.680
6. Fernando Alonso Ferrari 1.26.748
7. Lewis Hamilton Mercedes 1.26.772
8. Felipe Massa Ferrari 1.26.855
9. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1.27.435
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1.28.187
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1.28.294
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1.28.311
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1.28.566
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1.28.627
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1.28.772
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1.28.852
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1.28.968
18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1.29.386
19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1.29.696
20. Charles Pic Caterham-Renault 1.30.165
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1.30.600
22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1.32.450


forrás: sport24.hu

Itt az új Ferrari, legóból

Bár a maranellói istálló egyszer már megmutatta idei Forma-1-es autóját, Fernando Alonso és Felipe Massa most a lego-változatot leplezte le.

Az F138-as mintájára készült el az életnagyságú versenygép legóból. A tűzpiros autó meglehetősen strapabíró, hiszen Alonso súlyát simán el is bírta, bár vélhetően az igazi autó gyorsabb és áramvonalasabb lesz társánál.

A F1 idei szezonja ezen a hétvégén rajtol el: az Ausztrál Nagydíjat március 17-én, vasárnap rendezik.

forrás: sport24.hu

Sport-közvetítések (élő): Péntek, Szombat, Vasárnap

A péntek, szombati és vasárnapi élő sportközvetítések a hazai televíziókban:


   március 15., péntek:

     Sport1
12.00: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
21.45: Labdarúgás, spanyol bajnokság, La Coruna-Vigo

    Sport2
16.30: Jégkorong, KHL, rájátszás, CSZKA Moszkva-Dinamo Moszkva

    Sportklub
20.30: Labdarúgás, francia bajnokság, Marseille-Ajaccio

    Eurosport
10.30: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi szuper-óriásműlesiklás
12.00: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
12.30: Labdarúgás, Európa Liga, a negyeddöntők sorsolása
13.00: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi sprint
14.15: Síugrás, Vk, Trondheim
15.30: Északi összetett, VK, Oslo
16.30: Síugrás, Vk, Trondheim
18.30: Műkorcsolya, vb, Kanada, páros, kűr
20.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a nyolc közé jutásért

    Eurosport 2
11.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a 16 közé jutásért
13.00: Északi összetett, Vk, Oslo
13.45: Szabadstílusú sí, Vk, Svédország
14.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, a nyolc közé jutásért
18.00: Labdarúgás, német másodosztály, Union Berlin-St. Pauli
20.30: Labdarúgás, német bajnokság, Wolfsburg-Düsseldorf

    Digisport 1
11.55: Labdarúgás, BL-negyeddöntők sorsolása
12.35: Labdarúgás, Európa Liga, a negyeddöntők sorsolása
21.30: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, negyeddöntők

    Digisport 2
16.55: Kosárlabda, férfi Euroliga, CSZKA Moszkva-Zalgiris Kaunas
19.40: Kosárlabda, férfi Euroliga, Real Madrid-Málaga

   március 16., szombat:


      M1
6.45: Forma-1, Ausztrál Nagydíj, időmérő, Melbourne
13.52: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Haladás-Videoton

    Sport1
15.45: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Újpest-MTK
18.15: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Pápa-Debrecen
20.45: Ökölvívás, profi gála, Ricky Burns-Miguel Vázquez, London

    Sport2
15.45: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Kecskemét-Győr
18.00: Labdarúgás, spanyol másodosztály, Gijón-Barcelona II
20.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Real Madrid-Mallorca
22.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Valencia-Betis

    SportM
16.45: Kosárlabda, Adria Liga, Szolnok-Zadar

    SportKlub
18.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, Catania-Udinese
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, Bologna-Juventus

    Eurosport
0.30: Műkorcsolya, vb, Kanada, férfi kűr
8.45: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női műlesiklás, 1. futam
10.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi óriásműlesiklás, 1. futam
11.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, női üldözéses
12.15: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi óriásműlesiklás, 2. futam
13.15: Északi összetett, Vk, Oslo
13.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi üldözéses
14.15: Sífutás, Vk, Oslo
16.15/20.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, negyeddöntő
18.00: Síugrás, Vk, Trondheim

    Eurosport 2
9.30/12.45: Északi összetett, Vk, Oslo
10.15/13.30: Szabadstílusú sí, Vk, Svédország
11.30: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női műlesiklás, 2. futam
14.30: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, negyeddöntő
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, Dortmund-Freiburg
18.30: Labdarúgás, német bajnokság, Leverkusen-Bayern München

    Digisport 1
13.55: Kézilabda, női BL, középdöntő, Zvenyigorod-FTC
15.45: Kézilabda, női BL, középdöntő, Győr-Randers
17.35: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 3. mérkőzés, Csíkszereda-DAB
20.30: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, elődöntő

    Digisport 2
13.40: Labdarúgás, angol bajnokság, Everton-Manchester City
15.55: Labdarúgás, angol bajnokság, Swansea-Arsenal
18.25: Labdarúgás, angol bajnokság, Manchester United-Reading
21.20: Labdarúgás, portugál bajnokság, Sporting-Setúbal
23.10: Kosárlabda, NCAA

  március 17., vasárnap:

    M1
6.30: Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Melbourne
16.25: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Bp. Honvéd-Ferencváros

    Sport1
2.00: Ökölvívás, profi gála, Timothy Bradley-Ruszlan Provodnyikov, Carson
11.45: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Málaga-Espanyol
14.15: Labdarúgás, holland bajnokság, AZ Alkmaar-Ajax
19.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Osasuna-Atlético Madrid
21.00: Labdarúgás, spanyol bajnokság, Barcelona-Rayo Vallecano

    Sport2
18.15: Labdarúgás, OTP Bank Liga, Siófok-Diósgyőr

    SportKlub
10.30: Labdarúgás, orosz bajnokság, CSZKA Moszkva-Krasznodar
12.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, Siena-Cagliari
15.00: Labdarúgás, olasz bajnokság, AC Milan-Palermo
20.30: Labdarúgás, olasz bajnokság, AS Roma-Parma

    Eurosport
0.00/3.00: Műkorcsolya, vb, Kanada, női kűr
8.45: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi lesiklás, 1. futam
10.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női óriásműlesiklás, 1. futam
10.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, női tömegrajtos
11.15: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, férfi lesiklás, 2. futam
12.15: Sífutás, Vk, Oslo, női 30 km
13.00: Alpesi sí, Vk, Lenzerheide, női óriásműlesiklás, 2. futam
13.30: Sílövészet, Vk, Oroszország, férfi tömegrajtos
14.15: Síugrás, Vk, Trondheim
16.15: Kerékpár, Milánó-San Remo
17.15/21.00: Sznúker, Players Tour bajnokság, Galway, elődöntő

    Eurosport 2
11.30: Hódeszka, Világkupa, Svájc
14.30: Kerékpár, Milánó-San Remo
15.30: Labdarúgás, német bajnokság, Frankfurt-Stuttgart
18.30: Labdarúgás, német bajnokság, Mönchengladbach-Hannover

    Digisport 1
14.45: Kézilabda, férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mékőzés, Szeged-Kielce
16.55: Kézilabda, férfi BL, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, León-Veszprém
18.35: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 4. mérkőzés, Csíkszereda-DAB
22.00: Tenisz, ATP-torna, Indian Wells, döntő

    Digisport 2
14.25: Labdarúgás, angol bajnokság, Sunderland-Norwich
16.55: Labdarúgás, angol bajnokság, Chelsea-West Ham
19.00: Labdarúgás, portugál bajnokság, Marítimo-Porto
21.25: Labdarúgás, portugál bajnokság, Guimaraes-Benfica


forrás: MTI

Kira névre hallgat, chipezett.

Elveszett! 2013.03.14-én BP XVIII. kerületéből eltűnt a képen látható belga juhász szuka kutya.

Kira névre hallgat, chipezett.

 Ha bármi információtok van, hívjatok/írjatok azonnal éjjel-nappal.

Tel.: 03-30/593-1999 vagy 06-30/952-1334

forrás: Facebook

Mától három napon át az oldtimereké a Vasúttörténeti Park

Mától három napon át oldtimerek lepik el a budapesti Vasúttörténeti Parkot, ahol az amerikai és európai "nagy öregek" mellett a még kevésbé koros "youngtimer" autókkal és motorokkal is találkozhat a közönség.
  
A park mozdonyfűtőházának első csarnokában a nyugati világ veterán autóit és motorjait mutatják be a vasárnap záruló rendezvényen, a második csarnokban pedig a KGST-korszak legendás járműveit tekinthetik meg az érdeklődők. Az amerikai veteránautók közvetlenül a fűtőház előtti murvás területen lesznek láthatók.
  
Az oldtimerek hétvégéjén nemcsak a legidősebb autók, hanem az "alig" 20-30 éves "youngtimerek" találkozóját is megrendezik: a fiatalabb járművek tulajdonosait a látogatói parkoló erre a célra kijelölt részére várják a szervezők.
  
Az esemény a tél folyamán "kicsinosodott" park szezonnyitó eseménye is lesz egyben, így a közkedvelt programok és bemutatók megújult külsővel várják a vendégeket.

forrás: MTI

Őrkutya

Szerintünk ez ZSENIÁLIS. Mármint a kutya, aki vigyáz a cangára, majd felül a gazdája mögé.

   












forrás:  Zöld8

Sokat késnek a vonatok

A havazás és a viharos erejű szél nagyon komoly gondot okoz a vasúti közlekedésben szerte az országban. Főleg a Budapest-Szolnok-Nyíregyháza-Záhony, a Miskolc-Nyíregyháza és a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon van súlyos fennakadás, de szinte mindenütt késnek a vonatok - közölte az MTI-vel pénteken Both Ferenc, a Mávinform sajtóügyeletese.
   
Van olyan járat, amely több száz percet késik. Több vonalon nagyon rövid idő alatt magas hóakadályok keletkeznek, így a hóekés mozdony hiába járja végig a pályát, utána sem lehet vonatot indítani.
  
A Budapest-Komárom-Győr vonalon a hóátfúvások miatt Komárom és Győr között le kellett zárni az egyik vágányt. A viharos erejű szél nemcsak a havat hordja, hanem leszakította a felsővezetéket is az említett a vonalakon. Az állomásokon, megállóhelyeken szerte az országban több százan dolgoznak a peronok síkosságmentesítésén, a váltók tisztításán és a felsővezetékek javításán.
  
Pénteken az InterCityre és a feláras vonatokra nem kell helyjegyet vásárolni - közölte a sajtóügyeletes.

forrás: MTI

Ferenc pápa arra kérte honfitársait, ne jöjjenek Rómába

Az új egyházfő, Ferenc pápa bölcsebbnek tartaná, ha az argentinok ahelyett, hogy a beiktatási szentmiséjére Rómába utaznának, az erre szánt összeget a szegényeknek adnák - írta a pénteki olasz sajtó.
   
A pápai üzenetet a Buenos Aires-i apostoli nuncius továbbította az argentinoknak. A felhívás ellenére azonban a Vatikánba argentinok tömegét várják Ferenc pápa keddi beiktatási szentmiséjére. "A dél-amerikaiak hívők, és nem sajnálják a pénzt a kegytárgyakra" - mondták a Vatikánváros körüli ajándékboltok tulajdonosai, akik az argentin pápával nagyobb bevételben reménykednek a szerintük kereskedelmileg "visszafogott" Ratzinger-korszakhoz képest.
 
Rómába készülnek Ferenc (eredeti nevén Jorge Mario Bergoglio) olasz rokonai az észak-itáliai Piemontéból, közöttük az új pápa távolabbi unokatestvérei is, akik az elsők között kaptak meghívást a Vatikánba. Portacomaro kisváros csaknem valamennyi lakója busszal teszi meg a Rómáig tartó több mint 600 kilométeres utat, hogy a nagyapja révén innen származó pápát üdvözölje.
 
Számtalan hivatalos delegáció érkezik Rómába, biztosnak tűnik Joe Biden amerikai alelnök, Angela Merkel német kancellár, Herman Van Rompuy, az Európai Tanács elnöke, José Manuel Durao Barroso, az Európai Bizottság elnöke, Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke, a francia és a spanyol miniszterelnök, a spanyol trónörökös, a lengyel államfő, valamint Christina Fernández de Kirchner argentin elnök és számos más dél-amerikai államfő jelenléte.
 
Egyedül Maria Elena Bergoglio, a pápa testvére nem megy el Rómába, hanem Buenos Airesben, tévén követi a beiktatást - értesült az Il Mattino című nápolyi napilap. Ő a lap szerint reményét fejezte ki, hogy fivére "nem lesz magányos" a Vatikánban.
 
A konklávé titkairól eddig annyi derült ki, hogy amikor Bergoglio megkapta a megválasztásához szükséges 77. szavazatot, a Sixtus-kápolnába bezárt bíborosok tapsban törtek ki - számolt be a sajtónak Timothy Dolan New York-i érsek.
 
Federico Lombardi szentszéki szóvivő szerint megválasztása után Ferenc pápa azt mondta a bíborosoknak: "Isten bocsássa meg nektek!"
 
Lombardi hozzátette, hogy megválasztása után Ferenc pápa a bíborosokkal autóbusszal tért vissza a Szent Márta-házba, nem külön autóval.
 
"Új pápa, új stílus. A vatikáni biztonsági szolgálatnak még meg kell szokni, hogy Ferenc pápa minél kevesebb korlátozást akar és minél közelebb akar kerülni az emberekhez" - fogalmazott a szóvivő.
 
Elmondta, hogy csütörtökön a pápa a vatikáni csendőrség autójával ment a Santa Maria Maggiore-bazilikához, kísérő járművek nélkül. Azt kérte, hogy miközben a főszékesegyházban imádkozik, hagyják nyitva a templom ajtaját, hogy bárki bemehessen.
 
A bazilikából a Vatikán felé visszatérve megállt a Casa del Clero római egyházi vendégháznál, ahol a konklávéba való bevonulásig lakott, és kifizette a számlát. Magával vitte azokat a ruháit és személyes tárgyait, amelyeket korábban ott hagyott, nem tudva, hogy ő lesz a pápa.
 
Az olasz sajtó a Vatikán figyelmeztetése ellenére továbbra is I. Ferencnek nevezi az új pápát, megszokva az eddig számmal jelzett egyházfőket.
 
Az újságok elismerték, még hozzá kell szokniuk Ferenc pápa argentin spanyol-olasz keveréknyelvéhez. Azt is tudomásul vették, hogy jobb, ha a jövőben nem készítenek előrejelzéseket, mivel sem az olasz választások eredményét, sem a pápa nevét nem találták el a számtalan találgatás ellenére.

forrás: MTI

Induljon a banzáj - Ausztrál Nagydíj beharangozó

Buckás aszfalt, utcai pályákra hajazó, tűéles kanyarok, és teljesen kiszámíthatatlan élmezőny – ezt ígéri Melbourne és az Ausztrál Nagydíj a 64. Forma-es világbajnokság idénynyitó versenyére.



Akik az ezredforduló tájékán kezdték el követni az F1-et, már meg sem nagyon tudnak lepődni azon, hogy a szezon Ausztráliában indul – pedig nem volt ez azért mindig így, a melbourne-i Albert Park 1996-os bemutatkozásáig például éveken keresztül az utolsó futamot rendezték a kenguruk kontinensén, közelebbről Adelaide-ben. A váltás óta azonban gyakorlatilag tradícióvá vált az óceániai nyitány, amit mi sem mutat jobban, mint hogy a pénteki szabadedzésekkel immáron tizenhatodszor veszi kezdetét az idény éppen Melbourne-ben. Ez egyébként természetesen a vonatkozó rekord is, az Albert Park aszfaltcsíkja ugyanis eddig csupán holtversenyben állt az élen, az argentínai Buenos Airesszel.

Szezont kezdeni persze alapvetően egy rettentő hálás feladat, ettől függetlenül mégsem mondhatni, hogy a versenyzők csupán azért kedvelnék az ausztráliai helyszínt, mert általában itt ér véget téli kényszerszünetük. A pálya ugyanis karakteres, lendületes, gyors, mégis éppen eléggé trükkös ahhoz, hogy jó nagy kihívást jelentsen a versenyzőknek – pláne, hogy a télen rájuk telepedett, és tizenpár tesztnap alatt azért teljesen le nem kopó rozsda ilyentájában még bőven befolyásolja a teljesítményeket. Így aztán a meglepetésekkel tarkított káoszfutam nagyjából annyira ritka Melbourne-ben, mint Messi-duplák a spanyol bajnokságban.

A város és az ausztrál közönség nem mellesleg imádja a sportágat és a versenyzőket, azt pedig nem nehéz belátni, hogy összehasonlíthatatlanul jobb érzés ilyen közegben kezdeni a szezont, mint kongó lelátók előtt Bahreinben. Ráadásul ezt nem csak én mondom, hanem a versenyzők is, Buttontól kezdve di Restán át Hülkenbergig nagyjából mindenki egyetért abban, hogy Melbourne a tökéletes helyszín a szezonkezdésre: nyüzsgő nagyváros, izgalmas pálya, és nem mellesleg napsütéses, meleg, koraőszi idő.

Ez utóbbinak egyébként két szempontból is nagy jelentősége van: egyrészt a versenyzők repesnek az örömtől, hogy a tizegynehány fokos európai télből a világ túlfelén ocsúdhatnak fel, másrészt a hőségnek köszönhetően menten zárójelbe is tehetjük a téli tesztidőszakban levont tanulságokat és a gyakorlásokon megfutott leggyorsabb köridőket. Mert, hogy valaki nagyon gyors 14 fokban, az önmagában még semmit nem jelent.

Az 5.3 km hosszú pálya ráadásul nem feltétlenül a legjobb indikátora az erőviszonyoknak. Egyrészt utcai pálya, másrészt viszont ebből sem a klasszikus fajta, szűk fordulókból ugyanis viszonylag kevés található rajta - ám annál több a lendületes, tempós szakasz, ami kifejezetten megköveteli a hatékony aerodinamikát az autóktól. Ehhez jön hozzá a rengeteg bukkanó és egyenetlenség (ergo nagyobb hasmagasság és lágyabb felfüggesztés), ami végképp kiszámíthatatlanná teszi az egyenletet, és akkor a valószínűtlenül nagy forróságról vagy a mindent ellepő porról még nem is beszéltünk.

Mivel az autók hátulja a sok döccenő miatt folyamatosan mozog és billeg, versenyzői szempontból is szép kihívás egy hibátlan kör teljesítése. Alapjáraton ennek megfelelően inkább az agresszív stílusban vezető pilóták szokták kedvelni az aszfaltcsíkot, de a legendásan finom kezű Button is nyert már itt kétszer, igaz, egyszer a mezőny toronymagasan legjobb autója, egyszer pedig némi eső kellett hozzá.

A koncentráltság és a kiegyensúlyozottság errefelé alapvető követelmény, a falak ugyanis igen közel vannak az ideális kigyorsítási ívhez – ahogyan az egy jófajta városi pályához egyébként illik is. Figyelni kell ezen túl a kerékvetőkre és kanyarok kijáratánál tapasztalható egyenetlenségekre is, egy-egy vezetői hiba ugyanis nagyon sokba szokott kerülni errefelé, még úgy is, hogy évről-évre egyre csak nő az aszfaltozott bukóterek száma.



Ami a pálya karakterisztikáját illeti, Melbourne-t leginkább rövid egyenesek, trükkös sikánok és lendületes szakaszok sajátos egyvelegeként lehetne leírni. Amolyan klasszikus stop&go aszfaltcsík, ahol a fékek kiemelten nagy terhelést kapnak, de a motorokat sem irigyelhetjük ebből a szempontból. Az első két szektor dugig van gyors sikánokkal, itt az autó fékezéskori stabilitása és a kigyorsítás a legfontosabb, de természetesen az sem mellékes, hogy ki milyen kompromisszumokat köt a beállítások terén. A harmadik etap már valamivel lassabb, több benne a trükkös és cseles kanyar, elég csak a 15-ös fordulót említeni, ahol nem egyszer állóra fékezik ívbelső első kereküket a pilóták. Ez utóbbi sem elhanyagolható szempont egyébként, a sok komoly féktáv miatt ugyanis könnyen elkophatnak az első gumik – ezt és a gyakran jelentkező alulkormányozottságot csakis tökéleteshez közeli beállításokkal lehet elkerülni.

A szokásosnál nagyobb adag benzint cipelnek magukkal a pilóták, ami a gumik és a fékek helyzetét sem könnyíti meg, de a nagyobb tömegű autó más furcsaságokat is eredményezhet. Egy körnek nagyjából a kétharmada padlógázas, ami jó ritmust ad a pályának, még úgy is, hogy a leghosszabb teligázas szakasz (célegyenes) is csak tizenhárom másodpercnyi gondtalan száguldást ígér a pilótáknak.

Mivel tankolni továbbra sem lehet futam közben, az új idényben is a gumik határozzák majd meg a stratégiai alapvetéseket. A Pirelli új abroncsokkal veselkedik neki az évnek, ami egyrészt sok meglepetést okozhat, másrészt arra enged következtetni, hogy a csapatok az első néhány hétvégét még javarészt kísérletezéssel töltik majd. Az olasz gumióriás egyébként már a keverékek kijelölésével is újat húzott: a közepes keverék mellé idén nem a lágy, hanem a szuperlágy dózist jelölte második opcióként – egyrészt, hogy garantálva legyen a két keverék közötti, körönként nagyjából egy másodpercre rúgó különbség, másrészt pedig, hogy legyen értelme variálni a taktikákkal.

A pálya karakteréből adódóan kulcspont lehet, hogy ki mennyire tudja megóvni az első gumijait, azok ugyanis a verseny során – nyilván a fokozott terhelésre visszavezethetően – hajlamosak lesznek majd a túlmelegedésre. Egyébként is, ezen a pályán hagyományosan nagyon nehéz ugyanazon (de legalábbis kis különbséggel) a hőmérsékleten tartani az első és a hátsó gumikat: akinek ez a legjobban sikerül, nagyot kaszálhat.


A teszteken azt láttuk, hogy a Mercedes és a Ferrari már viszonylag alacsony aszfalt-hőmérséklet mellett is képes jól használni az abroncsait. Ez azt egyértelműen mutatja, hogy a két csapat autói gyorsan melegítik üzemi hőfokra a gumikat, ám könnyen utalhat akár arra is, hogy magasabb hőmérsékleti adatok mellett már túlhasználat jelentkezik. Erre érdemes lesz figyelni, akár már a pénteki szabadedzések alkalmával futott hosszabb etapok elemzésekor is.

A gumik mellett nyilván a boxkiállások várható számával és időzítésével érdemes bővebben foglalkozni - mint futamot esetlegesen eldönthető tényezővel. Ha abból indulunk ki, hogy a melbourne-i boxutca a versenynaptár leghosszabbja, akkor nem nehéz arra a következtetésre jutnunk, hogy minél kevesebbszer áll ki valaki a depóba, annál jobban jár a végelszámolásnál. Már persze, ha a gumijai bírják a strapát.

Ha a szezon előtti tesztekből, az elmúlt két évad itteni tapasztalataiból és implicit feltevéseinkből indulunk ki, azt kell mondanunk, hogy a két kiállás biztosnak látszik, de az sem elképzelhetetlen, hogy egyesek háromszor járulnak majd a depóba a verseny során. Nyilván előnyben lesznek azok, akik kíméletesen bánnak a gumikkal, legyenek azok akár versenyzők (Button, Pérez), akár autók (Lotus, Sauber), de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az errefelé nem is olyan ritka Safety Car-periódus mindent boríthat – de leginkább a boxtaktikát. És akkor az esőről még nem is beszéltünk, pedig 20%-nyi esélyt még a legendásan szavahihető és pontos jóslatokba bocsátkozó meteorológusok is adnak ennek a forgatókönyvnek. Meglátjuk.

Érdemes lesz figyelni azokra a versenyzőkre is, akik a kvalifikáción nem tudnak majd bekerülni a legjobb tíz közé, ők ugyanis szabadon választhatnak taktikát, ami akár eggyel kevesebb boxkiállást is jelenthet majd nekik a gyakorlat során. Hasonló algoritmust követve Sergio Pérez 2011-ben a 13. rajthelyről egészen a hetedik helyig zárkózott a futamon, de csak azért, hogy tavaly ezt a bravúrt is túlszárnyalja, és az utolsó pozícióból küzdje fel magát nyolcadiknak.

Gyanítjuk, ezekkel a helyezésekkel idén már nem egyezne ki…


Péntek
02:30-4:00 – I. szabadedzés
06:30-8:00 – II. szabadedzés
 
Szombat
4:00-5:00 – III. szabadedzés
7:00-8:00 – időmérő edzés
 
Vasárnap
7:00-9:00 - verseny
forrás: hatharom.hu

NFL: Welker Manninggel evez tovább

Véget ért egy korszak a tengerentúli profi amerikaifutball-bajnokságban (NFL) szereplő New England Patriotsnál, az együttes meghatározó elkapója, Wes Welker ugyanis továbbállt – méghozzá épp a Denver Broncoshoz.



Bizony, a kiváló képességű elkapó – aki 2007-es érkezése óta egészen brutális terhelésnek volt kitéve – pont a Hazafiak egyik legnagyobb riválisához távozott, hogy Tom Brady passzai után ezúttal a New England-i irányítólegenda pályafutásának legnagyobb ellenfele, Peyton Manning átadásaiból szerezzen kulcsfontosságú first downokat.

S, hogy mit jelent a brutális terhelés? A hat szezon alatt mindössze három mérkőzést mulasztó Welker 2007 óta 672 passzt kapott el (112 évente, ez a foglalkoztatottság már-már megközelíti egy futóét) ezekből pedig összesen 7459 yardot és bár touchdownt „csak" 37-et szerzett, egészen félelmetes mennyiségű harmadik szituációt váltott új lehetőségre – éveken keresztül Tom Brady utolsó (?) mentsvárául szolgálva ezzel.

Welker távozását már előrevetítette, hogy a felek tavaly nem tudtak megállapodni a hosszú távú szerződésben (míg a játékos 3 év alatt 24 milliót szeretett volna keresni, a klub csak két évre hosszabbított volna vele), és a klub csak franchise taggel tudta magához láncolni az elkapót. Bár Tom Brady szerződéshosszabbítása (mely során a Patriots 7, illetve 8 millió dollárt nyert a fizetési sapka alatt) mögött a legtöbben azt látták, hogy az irányító a kedvenc elkapója maradása miatt ment bele, mégsem sikerült ezúttal sem megállapodni a szabadügynökpiac megnyílásáig.

A 31 éves játékossal így aztán bárki szabadon tárgyalhatott, és végül a Broncos 2 évre szóló, 12 millió dolláros (teljes egésze garantált tartalom) kontraktusa végére kanyarította a nevét – így Peyton Manning Demaryius Thomas és Eric Decker mellett újabb fantasztikus célpontot kapott. A denveri csapat Welker mellett szerződtette még a kiváló cornerbacket, Dominique Rodgers-Cromartie-t, Stewart Bradley linebackert és Terrance Knighton defensive tackle-t is.

Sokáig nem bánkódott a Patriots ötszörös Pro Bowl-résztvevő sztárelkapójának elvesztésén – bár a hírek szerint az együttes még megadhatta volna, amit a Broncos kínál, és akkor Welker marad, de az együttes csak 10 milliót ajánlott két évre –, és nem sokkal később már meg is találta helyettesét, Danny Amendola személyében. A St. Louis Ramst elhagyó 27 éves elkapó 5 év alatt 31 millió dollárt kereshet, 10-et viszont biztosan meg is kap. Amendola az előző szezonban 666 yardot és 3 TD-t szerzett 11 mérkőzésen, egy idényben eddig 689 yard volt számára a legtöbb – emiatt speciel még annyira nem kell aggódniuk a New England-ieknek, a Patriotsot elhagyó Welkernek ez a szám 687 volt, és 2007 előtt csak egy TD-t tudott felmutatni. A Welkerhez hasonlóan a Texas Tech egyetemről az NFL-be érkező játékos a széleken jobban használható, és a végsebessége is jobb 31 éves elődjénél, de strapabírósága már kérdésesebb, tekintve, hogy az előző két szezonban összesen 20 összecsapásról hiányzott sérülés miatt.

A nehéz caphelyzettel a szezonnak nekivágó Baltimore-ból újabb meghatározó játékos távozott, Ray Lewis visszavonulása, Paul Kruger Clevelandbe, Dannell Ellerbe Miamiba igazolása és Anquan Boldin San Franciscóba cserélése után a Ravens ezúttal elbocsátotta kiváló safetyjét, Bernard Pollardot.

A Detroit Lions négy évre szerződtette az előző két szezont a Miami Dolphinsban töltő Reggie Busht, aki ezen időszak alatt 16 millió dollárt is kereshet. A huszonnyolc éves futót 2006-ban az első kör második helyén draftolta a New Orleans Saints, majd 2011-ben került a Miami Dolphinshoz, amelyben a Delfinek legjobbjaként két szezon alatt összesen tizenkét touchdownt szerzett, és 2072 yardot futott, míg a Saintsnél eltöltött öt éve alatt 524 futáskísérletből 2090 yardot szerzett, ami mindössze 18 yarddal több két és félszer annyi idő alatt.


A futóért az Arizona Cardinals, a Cincinnati Bengals és a Washington Redskins is érdeklődött, azonban a Yahoo Sports értesülései szerint a Lions biztosította az érintettet arról, hogy előnyt fog élvezni a csapat másik két futójával, Mikel Leshoure-ral és Joique Bell-lel szemben.

Bush új csapata, a Lions a 2012–2013-as idényt négy győzelemmel és tizenkét vereséggel zárta, így csoportja utolsó helyén végezve nem jutott be a playoffba.

További hír az Oroszlánok háza tájáról, hogy az együttest elhagyó defensive end, Cliff Avril megegyezett a Seattle-lel, így még erősebb lesz a Seahawksszal védelme – ráadásul két év alatt „csak" 15 milliót kereshet –, Chris Houston viszont hosszabbított Detroitban, ahova megérkezett Glover Quin is.

A Bushról lemaradó Arizona a korábbi pittsburghi Rashard Mendenall-lal vígasztalódott, a Steelersszel kapcsolatban még további két mozgás volt az elmúlt nap, Bruce Gradkowski három évre aláírt, Willie Colont viszont elbocsátotta a klub.

A Tennessee Titansben folytatja pályafutását Sammie Lee Hill és a korábbi Jets-futó Shonn Greene futó, aki 3 év alatt 10 millió dollárt kereshet, a New York-i csapatnál marad viszont Lex Hilliard további egy szezonra.

A Tampa Bay Buccaneers safety poszton erősített, Dashon Goldson 5 év alatt 41.25 millió dollárt kereshet új állomáshelyén, mellette pedig érkezett még a linebacker Jonathan Casillas is.

A New York Giants Josh Brown rúgóval erősítette meg a keretét, a Jackonville Jaguars viszont egy év után megvált Laurent Robinson elkapótól, akivel egy éve 5 éves, 32 millió dolláros szerződést kötött.

A Kansas City Chiefs megszerezte az előző évben a Colts színeiben 781 yardot termelő Donnie Averyt, a Főnököktől távozó Glenn Dorsey pedog a 49ers eddig is bivalyerős védelmét erősíti majd. Az Indianapolisnál is volt érkező, LaRon Landry safety 4 évre 24 millió dollárért írt alá.

Az Arizona Cardinals elbocsátotta Kerry Rhodest, ezzel hatmillió dollárnyi helyet spórolt az együttes a fizetési sapka alatt, érkezett viszont Jerraud Powers a klubhoz.

A Dallas Cowboys Marcus Spears nélkül folytatja, a San Diego Chargers viszont Derex Coxszal a keretében, utóbbi 4 év alatt 20 millió dollárt kereshet.

forrás: bowl.hu