forrás/ Túraautó Hírblog
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Honda, Norbi, látványterv
A Honda készített Norbinak egy látványtervet. Ez még nem végleges, csak egy lehetőség. Hogy tetszik?
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Aston Martin babakocsi 007-es gyerekeknek
Már babakocsiban is van Aston Martin modell, a James Bond-filmek "autóellátója" a legkisebb 007-es ügynökökre is gondol.
A babakocsi a brit Silver Cross céggel együttműködésben született. Ultrapuha bőrbélésű, futóműve, rugózása bármilyen tereppel álomszerű könnyedséggel birkózik meg, legyen az kavicságy, magas fű vagy zötyögős kőút.
A kocsira nemcsak utasa nem panaszkodhat, hanem a szülő sem: a tolókar állítható magasságú, mindenki a neki legmegfelelőbb pózban tolhatja a kocsit, amelynek ára 700 ezer forint. Ennek ellenére várólistát kellett bevezetni, annyian akarnak belőle. A cég ugyanakkor csak korlátozott számban gyárt belőle, tervei szerint mindössze 800 gördül ki bradfordi üzeméből, mindegyik számozott példány lesz.
A babakocsik mindegyike - amennyire csak lehet - kézi gyártmány, az Aston Martin cégér - modernebbül: logó - jól látható mind a négy kerekén, alvázán, üléshuzatán.
A Silver Cross cég már korábban is kitűnt azzal, hogy királyi csöppségeknek, sztárok sarjainak készített babakocsikat. A bondos modell áprilistól lesz kapható és csakis a Harrods áruházban - adta hírül a The Daily Mirror című brit lap.
A babakocsi a brit Silver Cross céggel együttműködésben született. Ultrapuha bőrbélésű, futóműve, rugózása bármilyen tereppel álomszerű könnyedséggel birkózik meg, legyen az kavicságy, magas fű vagy zötyögős kőút.
A kocsira nemcsak utasa nem panaszkodhat, hanem a szülő sem: a tolókar állítható magasságú, mindenki a neki legmegfelelőbb pózban tolhatja a kocsit, amelynek ára 700 ezer forint. Ennek ellenére várólistát kellett bevezetni, annyian akarnak belőle. A cég ugyanakkor csak korlátozott számban gyárt belőle, tervei szerint mindössze 800 gördül ki bradfordi üzeméből, mindegyik számozott példány lesz.
A babakocsik mindegyike - amennyire csak lehet - kézi gyártmány, az Aston Martin cégér - modernebbül: logó - jól látható mind a négy kerekén, alvázán, üléshuzatán.
A Silver Cross cég már korábban is kitűnt azzal, hogy királyi csöppségeknek, sztárok sarjainak készített babakocsikat. A bondos modell áprilistól lesz kapható és csakis a Harrods áruházban - adta hírül a The Daily Mirror című brit lap.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
A távozó pápa népszerűbb, mint a katolikus egyház
Vatikánvárosban XVI. Benedek búcsúztatására, Castel Gandolfóban a fogadására készülnek a pápa lemondásának napján. Egy csütörtökön megjelent olasz felmérés szerint Joseph Ratzinger népszerűtlen egyházat hagy hátra.
"Nagyon várjuk! Örülünk, hogy hozzánk jön!" - mondták a Rómához közeli Castel Gandolfo lakosai a sajtónak. A kisváros kilencezer lakosa XVI. Benedek fogadására készül, a pápai rezidenciáról kiszivárgó hírek szerint a távozó egyházfő bőröndjei már megérkeztek.
XVI. Benedek ruháit és néhány könyvet is becsomagolt. Castel Gandolfóban vannak már a "pápai család" tagjai is: a közeli munkatársak és az egyházfő háztartását eddig és ezután is vezető világi nővérek, akik már be is vásároltak Castel Gandolfo üzleteiben.
"Reméljük, hogy néha elhagyja majd az apostoli palotát, és sétál egyet az utcán" - mondták a helyiek hozzátéve, hogy az este nyolc órától már nyugalmazott pápa "bizonytalan egyházat hagy maga mögött".
A La Repubblica napilap által közölt felmérés szerint lemondásakor "XVI. Benedek erősebb saját egyházánál".
A hívő és nem hívő olaszoknak az egyházba vetett bizalma az utóbbi tíz év alatt közel húsz százalékkal csökkent. 2003-ban - II. János Pál halála előtt két évvel - az olaszok 63 százaléka érzett bizalmat az egyház iránt. Jelenleg 44 százalékos az arány "egy olyan országban, ahol vallása gyakorlásától függetlenül majdnem mindenki katolikusnak vallja magát" - jegyezte meg a napilap.
Az egyház népszerűsége a 2009-ben kirobbant pedofil botrányok után zuhant 50 százalék alá. Ugyanakkor XVI. Benedek népszerűsége nem esett ennyire vissza, jelenleg is meghaladja az 53 százalékot, igaz 2003-ban a lengyel pápa, II. János Pál támogatottsága 77 százalékos volt.
A megkérdezettek 44 százaléka szerint XVI. Benedek megromlott egészségi állapota miatt távozik, 43 százalék úgy gondolja, hogy lemondásához az egyházon belüli hatalmi harcok vezettek. 70 százalék úgy nyilatkozott, helyesli a pápa döntését.
"Nagyon várjuk! Örülünk, hogy hozzánk jön!" - mondták a Rómához közeli Castel Gandolfo lakosai a sajtónak. A kisváros kilencezer lakosa XVI. Benedek fogadására készül, a pápai rezidenciáról kiszivárgó hírek szerint a távozó egyházfő bőröndjei már megérkeztek.
XVI. Benedek ruháit és néhány könyvet is becsomagolt. Castel Gandolfóban vannak már a "pápai család" tagjai is: a közeli munkatársak és az egyházfő háztartását eddig és ezután is vezető világi nővérek, akik már be is vásároltak Castel Gandolfo üzleteiben.
"Reméljük, hogy néha elhagyja majd az apostoli palotát, és sétál egyet az utcán" - mondták a helyiek hozzátéve, hogy az este nyolc órától már nyugalmazott pápa "bizonytalan egyházat hagy maga mögött".
A La Repubblica napilap által közölt felmérés szerint lemondásakor "XVI. Benedek erősebb saját egyházánál".
A hívő és nem hívő olaszoknak az egyházba vetett bizalma az utóbbi tíz év alatt közel húsz százalékkal csökkent. 2003-ban - II. János Pál halála előtt két évvel - az olaszok 63 százaléka érzett bizalmat az egyház iránt. Jelenleg 44 százalékos az arány "egy olyan országban, ahol vallása gyakorlásától függetlenül majdnem mindenki katolikusnak vallja magát" - jegyezte meg a napilap.
Az egyház népszerűsége a 2009-ben kirobbant pedofil botrányok után zuhant 50 százalék alá. Ugyanakkor XVI. Benedek népszerűsége nem esett ennyire vissza, jelenleg is meghaladja az 53 százalékot, igaz 2003-ban a lengyel pápa, II. János Pál támogatottsága 77 százalékos volt.
A megkérdezettek 44 százaléka szerint XVI. Benedek megromlott egészségi állapota miatt távozik, 43 százalék úgy gondolja, hogy lemondásához az egyházon belüli hatalmi harcok vezettek. 70 százalék úgy nyilatkozott, helyesli a pápa döntését.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Hokipályák épülnének országszerte TAO-s pénzekből
Országszerte jégkorongpályákat építenének a társasági nyereségadóból (TAO) befolyó összegekből.
A magyar szövetség (MJSZ) előzetes igényfelmérése szerint többek között a Ferencváros és az Újpest is tervezi fedett jégpálya felépítését. Az FTC a X. kerületi Újhegyi lakótelep mellett húzna fel egy kétezer fő befogadására alkalmas csarnokot.
A lila-fehérek könnyűszerkezetes jégcsarnokot szeretnének a Szilágyi úti sporttelepükön.
A Kanadai Magyar Hokiakadémia a Tüskecsarnokból való kényszerű költözés miatt ideiglenesen egy sátras jégpályát tervez létrehozni a Tüskecsarnok szomszédságában. Az MTK sátras szerkezettel lefedné a Városligetben lévő hokipályát, és hasonló megoldáson dolgozik a MAC is, amely a mostani szezonban ki sem nyitott Kisstadion sátras lefedését kívánja megvalósítani. A Gepárd Jégkorong Egyesület az Óbudán épülő pályát fedett létesítménnyé bővítené.
Ami a vidéki helyszíneket illeti: a jászberényiek és a tatabányaiak sikeres pályázat esetén befednék meglévő pályájukat. A veszprémiek a 40x20 méteres pályát szeretnék két éven belül szabványméretű (60x30 m) fedett pályává átépíteni. Szigetszentmiklóson 2015-re fedett jégcsarnokot szeretne a helyi egyesület felhúzni a most átadott sportcsarnok mellé.
Kőszegen egy 20x40 méteres fedett jégpályára pályáznak. Emellett a zalaegerszegiek is szeretnének gyarapodni egy újabb jégpályával. A bajaiak nyitott pályájukról egy fedett, 20x40 méteres jégcsarnokba kívánják beköltöztetni a jégkorongot. Az Egri Vitézek nyitott, 60x30 méteres jégpályát akarnak, Kazincbarcikán pedig új pályatestet és hűtőegységet szeretnének a régi, már elavult helyett.
Az MJSZ közleményében kiemelte: a pályázatok elbírálásánál a főbb szempontok közé tartozik, hogy szabványméretű és fedett pályát terveznek-e, emellett az is fontos a mérlegelésnél, hogy az adott egyesületben mennyi utánpótláskorú játékos található, és ők hány bajnokságban indulnak összesen. Meghatározó a település nagysága, hogy minél jobban ki tudják használni a jégcsarnokot, illetve a későbbi üzemeltetésről gondoskodó biztos tervek szükségessége.
A magyar szövetség (MJSZ) előzetes igényfelmérése szerint többek között a Ferencváros és az Újpest is tervezi fedett jégpálya felépítését. Az FTC a X. kerületi Újhegyi lakótelep mellett húzna fel egy kétezer fő befogadására alkalmas csarnokot.
A lila-fehérek könnyűszerkezetes jégcsarnokot szeretnének a Szilágyi úti sporttelepükön.
A Kanadai Magyar Hokiakadémia a Tüskecsarnokból való kényszerű költözés miatt ideiglenesen egy sátras jégpályát tervez létrehozni a Tüskecsarnok szomszédságában. Az MTK sátras szerkezettel lefedné a Városligetben lévő hokipályát, és hasonló megoldáson dolgozik a MAC is, amely a mostani szezonban ki sem nyitott Kisstadion sátras lefedését kívánja megvalósítani. A Gepárd Jégkorong Egyesület az Óbudán épülő pályát fedett létesítménnyé bővítené.
Ami a vidéki helyszíneket illeti: a jászberényiek és a tatabányaiak sikeres pályázat esetén befednék meglévő pályájukat. A veszprémiek a 40x20 méteres pályát szeretnék két éven belül szabványméretű (60x30 m) fedett pályává átépíteni. Szigetszentmiklóson 2015-re fedett jégcsarnokot szeretne a helyi egyesület felhúzni a most átadott sportcsarnok mellé.
Kőszegen egy 20x40 méteres fedett jégpályára pályáznak. Emellett a zalaegerszegiek is szeretnének gyarapodni egy újabb jégpályával. A bajaiak nyitott pályájukról egy fedett, 20x40 méteres jégcsarnokba kívánják beköltöztetni a jégkorongot. Az Egri Vitézek nyitott, 60x30 méteres jégpályát akarnak, Kazincbarcikán pedig új pályatestet és hűtőegységet szeretnének a régi, már elavult helyett.
Az MJSZ közleményében kiemelte: a pályázatok elbírálásánál a főbb szempontok közé tartozik, hogy szabványméretű és fedett pályát terveznek-e, emellett az is fontos a mérlegelésnél, hogy az adott egyesületben mennyi utánpótláskorú játékos található, és ők hány bajnokságban indulnak összesen. Meghatározó a település nagysága, hogy minél jobban ki tudják használni a jégcsarnokot, illetve a későbbi üzemeltetésről gondoskodó biztos tervek szükségessége.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
WWE: McMahon kiakadt John Cenára és CM Punkra!
A hétfő esti Raw adásában John Cena és CM Punk remek mérkőzést vívott egymással, igaz az egyik mozdulattal magukra haragították Vince McMahon-t.
Sokak szerint a hétfő esti Raw történelmének egyik, hanem a legjobb mérkőzését láthatták a szurkolók az 1031. részben. Természetesen a John Cena – CM Punk összecsapásra mondják ezt, amely nem meglepő, hiszen a két pankrátor szinte minden fontos mozdulatot bevetett, sőt olyat is, amelyet Vince McMahon már évekkel ezelőtt betiltott!
A találkozó közben CM Punk végrehajtotta John Cenán a piledriver nevű mozdulatot (videó: 27:35), amely után állítólag McMahon a háttérben szinte dührohamot kapott. A WWE első embere még a 2000-es évek elején tiltotta meg a pankrátoroknak a piledriver használatát, ugyanis ez a mozdulat nagyon veszélyes, erről Stone Cold Steve Austin tudna mesélni.
Az 1997-es SummerSlamen rendezték meg az Owen Hart – Stone Cold Steve Austin Interkontinentális bajnoki címmérkőzést, amelyen Hart végrehajtotta ezt a mozdulatot Austinon, akinek eltörött a nyaka. Érdekesség, hogy Austin végigcsinálta a mérkőzését, sőt meg is nyerte azt!
Egyes hírek szerint az adás után McMahon Cenát és Punkot is leszúrta a piledriver használta miatt, de nem fogja megbüntetni a pankrátorokat.
Ennek ellenére a WWE elnöke elégedett lehet Cena és Punk összecsapásával.
Sokak szerint a hétfő esti Raw történelmének egyik, hanem a legjobb mérkőzését láthatták a szurkolók az 1031. részben. Természetesen a John Cena – CM Punk összecsapásra mondják ezt, amely nem meglepő, hiszen a két pankrátor szinte minden fontos mozdulatot bevetett, sőt olyat is, amelyet Vince McMahon már évekkel ezelőtt betiltott!
A találkozó közben CM Punk végrehajtotta John Cenán a piledriver nevű mozdulatot (videó: 27:35), amely után állítólag McMahon a háttérben szinte dührohamot kapott. A WWE első embere még a 2000-es évek elején tiltotta meg a pankrátoroknak a piledriver használatát, ugyanis ez a mozdulat nagyon veszélyes, erről Stone Cold Steve Austin tudna mesélni.
Az 1997-es SummerSlamen rendezték meg az Owen Hart – Stone Cold Steve Austin Interkontinentális bajnoki címmérkőzést, amelyen Hart végrehajtotta ezt a mozdulatot Austinon, akinek eltörött a nyaka. Érdekesség, hogy Austin végigcsinálta a mérkőzését, sőt meg is nyerte azt!
Egyes hírek szerint az adás után McMahon Cenát és Punkot is leszúrta a piledriver használta miatt, de nem fogja megbüntetni a pankrátorokat.
Ennek ellenére a WWE elnöke elégedett lehet Cena és Punk összecsapásával.
forrás: sport365.hu
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Lehullt a lepel a 2013-as Toyotáról
A japánok a héten pályára küldték az átfésült TS030-as hibridet. Az első kilométereket a szokásosnak mondható helyszínen, a franciaországi Paul Ricardon tette meg.
Az új változat sokkal inkább egy evolúciós lépcsőnek számít, semmint teljesen új modellnek. Új a váz és módosítottak az aerodinamikán is, a tervezésnél már figyelembe vették a 2014-es szabályokat.
„A legfontosabb célunk a tavalyi szezonban tapasztalt apró problémák kiküszöbölése volt” – mondta Pascal Vasselon, technikai igazgató. „A 2012-es még egy mozgó laboratórium volt, lehetett első és hátsó hibrid hajtással is szerelni, az újból az első lehetősége már kimaradt.”
„Az eredmények, amiket elértünk igazán lenyűgözőek voltak. Az alap koncepción nem is változtattunk, csak optimalizáltuk az autót.”
Az előző szezonban hat versenyen indultak, ebből hármat meg is nyertek. Köztük egyet odahaza Fujiban. A versenyzők nem változnak, maradt Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima is. Lesz viszont egy második TS030-as, ezt a Stephane Sarazzin, Anthony Davidson, Sebastien Buemi trióra bízták.
Hozzányúltak a hibrid rendszerhez is, körülbelül 300 lóerőt tud leadni, a benzinmotor meg 530-at. A hatékonyság növelése, és a finomhangolás volt a főszerepben ezen a területen is.
„Tavaly hatból három versenyt nyertünk és vezettünk Le Mans-ban. Nem csak ígéretesek voltunk, de sikerült szép eredményeket is elérnünk” – mondta Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke. „Mint csapat sokat fejlődtünk, még sok tanulni valónk van, de büszkék lehetünk a kemény munkánkra.”
„Hiszem, hogy reális cél mindkét bajnoki cím megszerezése, de természetesen nem lesz könnyű. Az Audi nagyon nehéz ellenfél. Nagy kihívás elsőnek lenni. Nagyon tiszteljük az Audit, az eredményeiket és a képességeiket. Egy nagyon izgalmas szezonra számítunk idén."
Az új változat sokkal inkább egy evolúciós lépcsőnek számít, semmint teljesen új modellnek. Új a váz és módosítottak az aerodinamikán is, a tervezésnél már figyelembe vették a 2014-es szabályokat.
„A legfontosabb célunk a tavalyi szezonban tapasztalt apró problémák kiküszöbölése volt” – mondta Pascal Vasselon, technikai igazgató. „A 2012-es még egy mozgó laboratórium volt, lehetett első és hátsó hibrid hajtással is szerelni, az újból az első lehetősége már kimaradt.”
„Az eredmények, amiket elértünk igazán lenyűgözőek voltak. Az alap koncepción nem is változtattunk, csak optimalizáltuk az autót.”
Az előző szezonban hat versenyen indultak, ebből hármat meg is nyertek. Köztük egyet odahaza Fujiban. A versenyzők nem változnak, maradt Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima is. Lesz viszont egy második TS030-as, ezt a Stephane Sarazzin, Anthony Davidson, Sebastien Buemi trióra bízták.
Hozzányúltak a hibrid rendszerhez is, körülbelül 300 lóerőt tud leadni, a benzinmotor meg 530-at. A hatékonyság növelése, és a finomhangolás volt a főszerepben ezen a területen is.
„Tavaly hatból három versenyt nyertünk és vezettünk Le Mans-ban. Nem csak ígéretesek voltunk, de sikerült szép eredményeket is elérnünk” – mondta Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke. „Mint csapat sokat fejlődtünk, még sok tanulni valónk van, de büszkék lehetünk a kemény munkánkra.”
„Hiszem, hogy reális cél mindkét bajnoki cím megszerezése, de természetesen nem lesz könnyű. Az Audi nagyon nehéz ellenfél. Nagy kihívás elsőnek lenni. Nagyon tiszteljük az Audit, az eredményeiket és a képességeiket. Egy nagyon izgalmas szezonra számítunk idén."
forrás: Irace.hu
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Sepang: Lorenzo törte meg Pedrosa sorozatát
Első alkalommal fordult elő idén, hogy nem Dani Pedrosa futotta a legjobb köridőt egy tesztnapon, hiszen ma Jorge Lorenzo bizonyult a legjobbnak a Repsol Honda 26-os rajtszámmal versenyző pilótája előtt.
Ezúttal kegyesebb volt az időjárás a MotoGP mezőnyéhez, vagyis nem szakította meg eső a második tesztnapot, így elég sok versenyző tett meg több mint ötven kört a mai nap során. Miként azt feljebb is említettük, a legjobb időeredményt ezúttal Jorge Lorenzo érte el, Dani Pedrosát és a meglepetésembert, Cal Crutchlow-t megelőzve.
Az élmezőnyből kimondottan hosszú etapokat ezúttal sem teljesített senki, vagyis maximum 4-5 körös futásaik voltak a versenyzőknek, ezekből viszont rengeteg. A legjobb ötben még Marquez és Rossi zárt, igaz nekik már viszonylag tetemesnek mondható, hét tizedes hátrányuk van az elsővel szembe, az őket követő Bautistáról és Bradlről már nem is beszélve.
A ducatisoknak most is be kellett érniük a nyolcadik és kilencedik hellyel, azonban az már valamelyest biztató, hogy nem a megszokott kettő, hanem „csupán” másfél másodperc a lemaradásuk. Igaz ugyan, hogy még a malajziai tesztből egy nap hátra van, azonban mindenképpen érdemes lesz majd a március 23-án kezdődő jerezi próbán figyelemmel követni, hogy miként teljesítenek a bolognai gyár motorjai a többiekkel szemben, ugyanis a spanyol aszfaltcsík az utóbbi években nem igazán feküdt a Desmosedicinek. (Stoner is csak egy harmadik helyet tudott legjobb eredményként felmutatni Jerezben, amíg a Ducati pilótája volt.)
Ducati privát csapatának versenyzői sajnos továbbra is elég halvány teljesítményt nyújtanak, vagyis úgy tűnik, hogy még a gyári segítség sem nagyon segít rajtuk. Igaz meg kell jegyezni, hogy Spies még a délelőtt folyamán bukott, így ez is közrejátszhatott abban, hogy az amerikai csak a tizenhetedik helyen zárta a mai napot. A CRT-sek mezőnyében újfent Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak, aki mögé aztán a CRT-sek második helyére Hector Barbera zárkózott fel az Avintia Racing FTR-Kawasakijával, amelyben Magneti Marelli elektronikát használnak. Barbera, akárcsak Espargaro, még Spiesnél is jobb időt ment, illetve meg tudta verni az egyébként jól teljesítő Randy De Puniet-t.
Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést a Paul Bird Motorsport saját fejlesztésű motorjáról, amellyel kapcsolatban még bizonyára igen kezdeti fázisban tartanak a beállításokat illetően, hiszen Michael Laverty az utolsóként zárta a mai napot. (Az angol motoros legutóbbi teszten még egy ART-vel a legjobb CRT-sek között végzett.)
A teszt holnap tovább folytatódik, amelynek végeredményéről természetesen beszámolunk majd.
A teszt második napjának végeredménye:
Ezúttal kegyesebb volt az időjárás a MotoGP mezőnyéhez, vagyis nem szakította meg eső a második tesztnapot, így elég sok versenyző tett meg több mint ötven kört a mai nap során. Miként azt feljebb is említettük, a legjobb időeredményt ezúttal Jorge Lorenzo érte el, Dani Pedrosát és a meglepetésembert, Cal Crutchlow-t megelőzve.
Az élmezőnyből kimondottan hosszú etapokat ezúttal sem teljesített senki, vagyis maximum 4-5 körös futásaik voltak a versenyzőknek, ezekből viszont rengeteg. A legjobb ötben még Marquez és Rossi zárt, igaz nekik már viszonylag tetemesnek mondható, hét tizedes hátrányuk van az elsővel szembe, az őket követő Bautistáról és Bradlről már nem is beszélve.
A ducatisoknak most is be kellett érniük a nyolcadik és kilencedik hellyel, azonban az már valamelyest biztató, hogy nem a megszokott kettő, hanem „csupán” másfél másodperc a lemaradásuk. Igaz ugyan, hogy még a malajziai tesztből egy nap hátra van, azonban mindenképpen érdemes lesz majd a március 23-án kezdődő jerezi próbán figyelemmel követni, hogy miként teljesítenek a bolognai gyár motorjai a többiekkel szemben, ugyanis a spanyol aszfaltcsík az utóbbi években nem igazán feküdt a Desmosedicinek. (Stoner is csak egy harmadik helyet tudott legjobb eredményként felmutatni Jerezben, amíg a Ducati pilótája volt.)
Ducati privát csapatának versenyzői sajnos továbbra is elég halvány teljesítményt nyújtanak, vagyis úgy tűnik, hogy még a gyári segítség sem nagyon segít rajtuk. Igaz meg kell jegyezni, hogy Spies még a délelőtt folyamán bukott, így ez is közrejátszhatott abban, hogy az amerikai csak a tizenhetedik helyen zárta a mai napot. A CRT-sek mezőnyében újfent Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak, aki mögé aztán a CRT-sek második helyére Hector Barbera zárkózott fel az Avintia Racing FTR-Kawasakijával, amelyben Magneti Marelli elektronikát használnak. Barbera, akárcsak Espargaro, még Spiesnél is jobb időt ment, illetve meg tudta verni az egyébként jól teljesítő Randy De Puniet-t.
Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést a Paul Bird Motorsport saját fejlesztésű motorjáról, amellyel kapcsolatban még bizonyára igen kezdeti fázisban tartanak a beállításokat illetően, hiszen Michael Laverty az utolsóként zárta a mai napot. (Az angol motoros legutóbbi teszten még egy ART-vel a legjobb CRT-sek között végzett.)
A teszt holnap tovább folytatódik, amelynek végeredményéről természetesen beszámolunk majd.
A teszt második napjának végeredménye:
1 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 2:00.282 | |
2 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 2:00.651 | 0.369 |
3 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:00.907 | 0.625 |
4 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 2:00.992 | 0.710 |
5 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 2:01.065 | 0.783 |
6 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 2:01.208 | 0.926 |
7 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 2:01.485 | 1.203 |
8 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 2:01.778 | 1.496 |
9 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 2:01.803 | 1.521 |
10 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:02.023 | 1.741 |
11 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing Team | DUCATI | 2:02.608 | 2.326 |
12 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 2:02.905 | 2.623 |
13 | Michele PIRRO | Ducati Test Team | DUCATI | 2:02.920 | 2.638 |
14 | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha Factory Racing Test Team | YAMAHA | 2:02.946 | 2.664 |
15 | Wataru YOSHIKAWA | Yamaha Factory Racing Test Team | YAMAHA | 2:03.354 | 3.072 |
16 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR KAWASAKI* | 2:03.428 | 3.146 |
17 | Ben SPIES | Ignite Pramac Racing Team | DUCATI | 2:03.460 | 3.178 |
18 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 2:03.518 | 3.236 |
19 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR KAWSAKI* | 2:03.990 | 3.708 |
20 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER* | 2:04.279 | 3.997 |
21 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 2:04.350 | 4.068 |
22 | Takumi TAKAHASHI | HRC Test Team | HONDA | 2:04.512 | 4.230 |
23 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI* | 2:04.656 | 4.374 |
24 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 2:04.671 | 4.389 |
25 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI* | 2:04.709 | 4.427 |
26 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR-HONDA | 2:05.439 | 5.157 |
27 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER* | 2:06.206 | 5.924 |
28 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM* | 2:07.721 | 7.439 |
*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők forrás: P1Race.hu
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Wéber: A magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni
Miközben Michelisz Norbert épp Olaszországban vizitál az ő gyári fejlesztésű Hondáját is építő JAS Motorsportnál, az eddig a formulaautózásból ismert Kiss Pál Tamás pedig ugyancsak elkezdett mozgolódni a WTCC irányába, addig a Zengő Motorsport másik pilótája, Wéber Gábor sem tett le arról, hogy ott legyen a WTCC idei mezőnyében.
Gábor a SEAT Leon Európa-kupa korábbi bajnokaként tavaly, a szezon első felében a WTCC hat versenyhétvégéjén állt rajthoz a Zengő Motorsport második számú BMW-jével, és a slovakiaringi, valamint a hungaroringi első futamon első vb-pontjait is megszerezte. Később maga is oroszlánrészt vállalt a Hondával folytatott tárgyalásokban, és elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Norbi idén egy gyári fejlesztésű Honda Civickel indulhat majd a túraautó-világbajnokság futamain.
Hogy maga Gábor ott lesz-e a mezőnyben, az viszont egyelőre kérdés, miközben szépen lassan egyre több dolog tisztázódni látszik az idei rajtrácsot illetően. Keverednek a kártyák rendesen, most legutóbb például a SEAT-hoz is került egy igazi toppilóta Rob Huff személyében. Wéber Gábor segítségével most megpróbálunk eligazodni az idei pilótakeringőben, és kicsit tisztább képet kapni az idén várható erőviszonyokról.
-Kezdjük rögtön a legfrissebb hírrel. A világbajnoki címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt. Mit szólsz a hírhez? Meglepett?
Wéber Gábor: - Nem, engem egyáltalán nem lepett meg. Sem neki, sem Yvan Mullernek nem volt állása idénre, ezért egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb leszerződnek valamilyen csapatba, és nyilván oda fognak menni, ahol megfizetik őket, nem pedig nekik kell fizetniük azért, hogy versenyezhessenek. Huff nagyrészt nyilván ezért döntött a Münnich Motorsport mellett, mert ők azok közé a kevesek közé tartoznak, akik megtehetik, hogy fizessenek az egyik pilótájuknak azért, hogy náluk versenyezzen. Ráadásul, a SEAT azért egy olyan autó, amivel ha a vb-címért nem is, de 1-1 futamgyőzelemért azért harcba lehet szállni, ahogy ezt (Gabriele) Tarquini is megmutatta tavaly, úgyhogy arról sincs szó, hogy Huffnak teljesen le kell most számolnia minden reményével, ami a jó szereplést illeti. Nem lesz olyan könnyű dolga, mint az előző években a Chevyvel volt, az biztos, de azért nem lesz reménytelen helyzetben. 2014-től pedig jönnek az új szabályok és az új gyártók, és akkor majd úgyis újra lehet osztani kicsit a lapokat, ő pedig addig is benne marad a köztudatban és a sorozat vérkeringésében.
- Zengő Motorsportos csapattársad, Michelisz Norbi most épp Olaszországban van a gyári Hondákat felkészítő JAS Motorsportnál. Beszéltél vele a kiutazása előtt?
- Nem, most épp nem beszéltem vele, de már úgyis átbeszéltünk mindent a Hondával kapcsolatban az utóbbi időben, úgyhogy majd igazából akkor leszek kíváncsi, hogy mit mond, ha hazajött. Elég sok idő telt már el a bejelentés óta, ő is jó sokat várt már az autóra, úgyhogy nagyon viszket a tenyere. Ha minden igaz, a héten először ki is próbálhatja az autót, úgyhogy ha hazajött, akkor lesz miről beszélnünk, az biztos. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményére és az első benyomásaira, reméljük, olyan lesz az autó, amilyennek elképzeltük.
- Köztudott, hogy Neked is oroszlánrészed volt abban, hogy végül sikeresen létrejött a Zengő Motorsport és a Honda közötti megállapodás. Azóta is tartod a kapcsolatot a Hondával? A Te idei versenyzésed kapcsán kezd már kikristályosodni valami?
- A Hondával továbbra is heti kapcsolatban állok, de innentől nagyobb részt igazából már a csapaton és a gyári Hondán fog múlni, hogy én mikor ülhetek be a második, a tavalyi autóba, és ha beülhetek, akkor hány versenyen és hogyan. Ez jórészt pénzkérdés is, hiszen ezt az egy autót sem volt olcsó és egyszerű megszerezni Norbinak, de örülök neki, mert így ő legalább tényleg egy igazi, gyári fejlesztésű csúcstechnikával versenyezhet idén, és meglesz rá az esélye, hogy a tehetségéhez méltó helyre kerüljön a mezőnyben.
- A WTCC-n kívül más opció szóba jöhet számodra?
- Végső esetben igen, de az lenne a legjobb, ha a WTCC-ben tudnám folytatni, ezért most várom, hogy mit mond a csapat, és mikor ülhetek bele a második autóba. Németországban indulhatnék a Porsche Carrera kupában, vagy ha nagyon nincs más, akkor az ETCC is szóba jöhet még, mert semmiképp sem szeretnék egy teljes évet kihagyni. Ugyanakkor a WTCC kapcsán tényleg rengeteg pénzről van szó, és nagyon komplikált a helyzet. Ez kifelé talán kevésbé jön le, de pont ugyanolyan nehéz megteremteni a lehetőséget, hogy az ember egy csúcstechnikában versenyezhessen, mint a pályán a vb-címért harcolni. Ez gyakorlatilag egy külön verseny a színfalak mögött, és senkinek sem egyszerű a helyzete.
- Nemrég Kiss Pál Tamás is megpedzette, hogy szeretne elindulni a WTCC hungaroringi futamán, amelynek kapcsán több csapattal is felvette a kapcsolatot. Örülnél neki, ha ő is ott lenne a hungaroringi versenyen, és Michelisz Norbival együtt hárman hajthatnátok a pályán a magyar sikerekért?
- Természetesen örülnék neki, főleg, ha – ahogy fogalmaztál – hárman lennénk, mert ez ugye azt feltételezné, hogy én is ott vagyok (nevet). Én tényleg csak örülnék neki, ha Tomi is ott lenne a mezőnyben, és kíváncsi is lennék rá, hogy mire képes egy túraautóval. Úgy gondolom, hogy az én versenyzésemet ez nem befolyásolná. Amikor versenyhétvége van, akkor én mindig igyekszem csak a saját feladatomra koncentrálni, de minél több magyar versenyző van mellettem a mezőnyben, én annál jobban örülök. Tudjuk, hogy Kiss Pál Tomi és Kiss Norbi is nagyon magas szintet képviselnek versenyzőként, és én úgy gondolom, hogy nekik is bármikor ott lehetne a helyük a mezőnyben. Mindannyian a magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni, ezért kívánom nekik, hogy legyen legalább olyan sikeres az idei évük is, mint a tavalyi volt, akár a WTCC-ben, akár máshol.
- Huffról és a Münnich Motorsportról már ejtettünk néhány szót, most vegyük sorra röviden a mezőny többi tagját. A privát Chevyket futtató Bamboo Engineering részéről elég nagyra törő célok hangzottak el az idei szezon kapcsán. Szerinted mennyi annak a realitása, hogy ők harcba szállhatnak idén a vb-címért?
- Szerintem nem sok. (Alex) MacDowall nagyon leszerepelt a szememben tavaly, úgy gondolom, hogy benne nincs meg a kellő intelligencia és tehetség ahhoz, hogy akár csak futamokat nyerjen a vb-n, holott tudjuk, hogy az autója erre bőven alkalmas lenne. (James) Nash-ben én valamivel több potenciált látok, de azt azért kizártnak tartom, hogy idén ő harcban legyen a vb-címért. Ő egy ügyes pilóta, Norbival sokat mentünk vele együtt még a SEAT Leon Európa-kupában is, és rengeteget fejlődött azóta is, úgyhogy benne tényleg látok potenciált. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy hiába nyerő autó a Chevy, MacDowall vagy épp (Pasquale) Di Sabatino tavalyi példája is megmutatta, hogy bizony csúnyán be is lehet vele égni, mert hát kell a pilóta is, aki kihozza belőle a maximumot. Nash 1-2 futamon talán okozhat majd meglepetést, és kíváncsian várom, hogy kik lesznek az RML pilótái, hiszen a bamboo-sok számára chevysként ők jelentik majd a fő viszonyítási pontot.
- Az RML pilótapárosáról ezek szerint még Te se tudsz semmi biztosat…
- Nem, és őszintén szólva annyi a pletyka, hogy én gyakorlatilag semmilyen végkifejleten nem lepődnék meg. Azt látni kell, hogy egy privát csapat esetében azért nagyon sok mindent meghatároz a pénz. Kevés olyan pilóta van a mezőnyben, akinek fizet egy csapat azért, hogy náluk versenyezzen, talán csak Yvan Muller és Rob Huff ilyenek, meg persze a gyári Honda-pilóták, Tarquini és Monteiro, a többieknek különféle szponzorok révén többnyire pénzt kell vinniük a csapatba ahhoz, hogy versenyezhessenek. Innentől kezdve pedig azt mondom, hogy szinte akárki kiköthet az RML-nél, akár egy Robb Holland is, vagy egy olyan pilóta, akinek még nem is hallottuk a nevét, de jó szponzori háttérrel rendelkezik. És ez még inkább igaz lesz akkor, ha az RML egyik pilótája Yvan Muller lesz. Neki biztosan fizetnének azért, hogy versenyezzen, így a másik pilóta gyakorlatilag tényleg lehetne bárki, aki eleget fizet. Nyilván ennek semmi realitása nincs, de ha holnap fognám magam és 1 millió euróval besétálnék az RML-hez, hogy megjöttem, akkor lehetnék akár én is Yvan Muller csapattársa náluk. Jelenleg ez a helyzet. A privát csapatoknak szükségük van a pénzre, és arra, hogy legalább annyi legyen a bevétel, mint a kiadás oldalon, különben értelemszerűen nem éri meg nekik elindulni a bajnokságban.
- Mire lesz képes szerinted a Lada a WTCC-ben?
- A Lada szerintem sose lesz egy világverő márka. Elvileg gyári program az övék is, de kicsit nekem keszekusza és szervezetlen az egész, és nem hinném, hogy ők egy olyan élautót tudnak építeni, amivel a vb-címért harcolhatnának. Még akkor sem, ha egyébként James Thompson egy kiváló fejlesztőpilóta. A gyári Hondához biztosan nem fognak tudni felnőni, mivel ők is folyamatosan fejleszteni fognak, és idén még a Chevyk is nagyon erősek lesznek. A súlykompenzációs rendszer és egyéb engedmények segítségével elképzelhetőnek tartom, hogy az FIA versenyképessé teszi majd őket bizonyos mértékben, de biztos vagyok benne, hogy nem ők lesznek a mérce.
- Fordok biztosan nem lesznek a mezőnyben, ugye?
- Biztosan nem, az a csapat megszűnt. De nem tudom, te hogy vagy vele, nekem azok az autók nem is fognak hiányozni a mezőnyből. Belátták, hogy ennek így nem volt értelme.
- A Zengő Motorsport márkaváltásával jelen állás szerint Tom Coronel és Stefano D’Aste lehet majd a BMW két toppilótája idén, igaz, közülük is csak Coronel indulása tekinthető még biztosnak. Mit vársz tőlük?
- Sőt, D’Aste indulása olyannyira nem tekinthető biztosnak, hogy én inkább azt veszem majdnem biztosra, hogy idén ő valahol máshol fog indulni. A Wiecherstől én is kaptam egy ajánlatot, és amikor rákérdeztem, hogy D’Aste idén náluk folytatja-e, akkor nem kaptam semmilyen választ. Úgy gondolom, hogy ez is egy válasz, és én ebből arra következtetek, hogy vagy nem tudtak még megállapodni egymással, vagy elválnak az útjaik. Jelenleg tehát a Wiechers is pilótakeresőben van, de nekik is olyan pilótára lenne szükségük, aki gyors is és pénzt is visz a csapathoz. Ami a BMW-k erejét illeti, a saját tavalyi tapasztalatainkból kiindulva meggyőződésem, hogy motorikusan olyan hátrányban van a BMW a mezőny többi autójával szemben, hogy azzal az autóval egyszerűen nem lehet vb-t nyerni. Ez egészen biztos. 1-2 futamgyőzelmet elcsíphetnek néhány fordított rajtrácsos futamon, de ennyi. A Chevy eleve évek óta jobb volt náluk, ezért még ha azt is vesszük alapul, hogy a Chevy innentől nem fog tovább fejlődni, még akkor is jobb lesz a Chevy idén a BMW-nél, mert tavaly év végén is jobb volt, és a BMW sem fog fejlődni. Lehet, hogy barkácsolnak ezt-azt házilag az autón, és könnyítenek rajta itt-ott, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy beelőzzék a Chevyt. És akkor a Hondáról még nem is beszéltünk…
- Köszönjük szépen, és sok sikert kívánunk a további tárgyalásokhoz, reméljük, idén is láthatunk majd a WTCC-ben, legalább 1-2 futam erejéig.
- Köszönöm, én is remélem!
Gábor a SEAT Leon Európa-kupa korábbi bajnokaként tavaly, a szezon első felében a WTCC hat versenyhétvégéjén állt rajthoz a Zengő Motorsport második számú BMW-jével, és a slovakiaringi, valamint a hungaroringi első futamon első vb-pontjait is megszerezte. Később maga is oroszlánrészt vállalt a Hondával folytatott tárgyalásokban, és elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Norbi idén egy gyári fejlesztésű Honda Civickel indulhat majd a túraautó-világbajnokság futamain.
Hogy maga Gábor ott lesz-e a mezőnyben, az viszont egyelőre kérdés, miközben szépen lassan egyre több dolog tisztázódni látszik az idei rajtrácsot illetően. Keverednek a kártyák rendesen, most legutóbb például a SEAT-hoz is került egy igazi toppilóta Rob Huff személyében. Wéber Gábor segítségével most megpróbálunk eligazodni az idei pilótakeringőben, és kicsit tisztább képet kapni az idén várható erőviszonyokról.
-Kezdjük rögtön a legfrissebb hírrel. A világbajnoki címvédő Rob Huff a Münnich Motorsporthoz igazolt. Mit szólsz a hírhez? Meglepett?
Wéber Gábor: - Nem, engem egyáltalán nem lepett meg. Sem neki, sem Yvan Mullernek nem volt állása idénre, ezért egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb leszerződnek valamilyen csapatba, és nyilván oda fognak menni, ahol megfizetik őket, nem pedig nekik kell fizetniük azért, hogy versenyezhessenek. Huff nagyrészt nyilván ezért döntött a Münnich Motorsport mellett, mert ők azok közé a kevesek közé tartoznak, akik megtehetik, hogy fizessenek az egyik pilótájuknak azért, hogy náluk versenyezzen. Ráadásul, a SEAT azért egy olyan autó, amivel ha a vb-címért nem is, de 1-1 futamgyőzelemért azért harcba lehet szállni, ahogy ezt (Gabriele) Tarquini is megmutatta tavaly, úgyhogy arról sincs szó, hogy Huffnak teljesen le kell most számolnia minden reményével, ami a jó szereplést illeti. Nem lesz olyan könnyű dolga, mint az előző években a Chevyvel volt, az biztos, de azért nem lesz reménytelen helyzetben. 2014-től pedig jönnek az új szabályok és az új gyártók, és akkor majd úgyis újra lehet osztani kicsit a lapokat, ő pedig addig is benne marad a köztudatban és a sorozat vérkeringésében.
- Zengő Motorsportos csapattársad, Michelisz Norbi most épp Olaszországban van a gyári Hondákat felkészítő JAS Motorsportnál. Beszéltél vele a kiutazása előtt?
- Nem, most épp nem beszéltem vele, de már úgyis átbeszéltünk mindent a Hondával kapcsolatban az utóbbi időben, úgyhogy majd igazából akkor leszek kíváncsi, hogy mit mond, ha hazajött. Elég sok idő telt már el a bejelentés óta, ő is jó sokat várt már az autóra, úgyhogy nagyon viszket a tenyere. Ha minden igaz, a héten először ki is próbálhatja az autót, úgyhogy ha hazajött, akkor lesz miről beszélnünk, az biztos. Nagyon kíváncsi vagyok a véleményére és az első benyomásaira, reméljük, olyan lesz az autó, amilyennek elképzeltük.
- Köztudott, hogy Neked is oroszlánrészed volt abban, hogy végül sikeresen létrejött a Zengő Motorsport és a Honda közötti megállapodás. Azóta is tartod a kapcsolatot a Hondával? A Te idei versenyzésed kapcsán kezd már kikristályosodni valami?
- A Hondával továbbra is heti kapcsolatban állok, de innentől nagyobb részt igazából már a csapaton és a gyári Hondán fog múlni, hogy én mikor ülhetek be a második, a tavalyi autóba, és ha beülhetek, akkor hány versenyen és hogyan. Ez jórészt pénzkérdés is, hiszen ezt az egy autót sem volt olcsó és egyszerű megszerezni Norbinak, de örülök neki, mert így ő legalább tényleg egy igazi, gyári fejlesztésű csúcstechnikával versenyezhet idén, és meglesz rá az esélye, hogy a tehetségéhez méltó helyre kerüljön a mezőnyben.
- A WTCC-n kívül más opció szóba jöhet számodra?
- Végső esetben igen, de az lenne a legjobb, ha a WTCC-ben tudnám folytatni, ezért most várom, hogy mit mond a csapat, és mikor ülhetek bele a második autóba. Németországban indulhatnék a Porsche Carrera kupában, vagy ha nagyon nincs más, akkor az ETCC is szóba jöhet még, mert semmiképp sem szeretnék egy teljes évet kihagyni. Ugyanakkor a WTCC kapcsán tényleg rengeteg pénzről van szó, és nagyon komplikált a helyzet. Ez kifelé talán kevésbé jön le, de pont ugyanolyan nehéz megteremteni a lehetőséget, hogy az ember egy csúcstechnikában versenyezhessen, mint a pályán a vb-címért harcolni. Ez gyakorlatilag egy külön verseny a színfalak mögött, és senkinek sem egyszerű a helyzete.
- Nemrég Kiss Pál Tamás is megpedzette, hogy szeretne elindulni a WTCC hungaroringi futamán, amelynek kapcsán több csapattal is felvette a kapcsolatot. Örülnél neki, ha ő is ott lenne a hungaroringi versenyen, és Michelisz Norbival együtt hárman hajthatnátok a pályán a magyar sikerekért?
- Természetesen örülnék neki, főleg, ha – ahogy fogalmaztál – hárman lennénk, mert ez ugye azt feltételezné, hogy én is ott vagyok (nevet). Én tényleg csak örülnék neki, ha Tomi is ott lenne a mezőnyben, és kíváncsi is lennék rá, hogy mire képes egy túraautóval. Úgy gondolom, hogy az én versenyzésemet ez nem befolyásolná. Amikor versenyhétvége van, akkor én mindig igyekszem csak a saját feladatomra koncentrálni, de minél több magyar versenyző van mellettem a mezőnyben, én annál jobban örülök. Tudjuk, hogy Kiss Pál Tomi és Kiss Norbi is nagyon magas szintet képviselnek versenyzőként, és én úgy gondolom, hogy nekik is bármikor ott lehetne a helyük a mezőnyben. Mindannyian a magyar autósport hírnevét próbáljuk öregbíteni, ezért kívánom nekik, hogy legyen legalább olyan sikeres az idei évük is, mint a tavalyi volt, akár a WTCC-ben, akár máshol.
- Huffról és a Münnich Motorsportról már ejtettünk néhány szót, most vegyük sorra röviden a mezőny többi tagját. A privát Chevyket futtató Bamboo Engineering részéről elég nagyra törő célok hangzottak el az idei szezon kapcsán. Szerinted mennyi annak a realitása, hogy ők harcba szállhatnak idén a vb-címért?
- Szerintem nem sok. (Alex) MacDowall nagyon leszerepelt a szememben tavaly, úgy gondolom, hogy benne nincs meg a kellő intelligencia és tehetség ahhoz, hogy akár csak futamokat nyerjen a vb-n, holott tudjuk, hogy az autója erre bőven alkalmas lenne. (James) Nash-ben én valamivel több potenciált látok, de azt azért kizártnak tartom, hogy idén ő harcban legyen a vb-címért. Ő egy ügyes pilóta, Norbival sokat mentünk vele együtt még a SEAT Leon Európa-kupában is, és rengeteget fejlődött azóta is, úgyhogy benne tényleg látok potenciált. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy hiába nyerő autó a Chevy, MacDowall vagy épp (Pasquale) Di Sabatino tavalyi példája is megmutatta, hogy bizony csúnyán be is lehet vele égni, mert hát kell a pilóta is, aki kihozza belőle a maximumot. Nash 1-2 futamon talán okozhat majd meglepetést, és kíváncsian várom, hogy kik lesznek az RML pilótái, hiszen a bamboo-sok számára chevysként ők jelentik majd a fő viszonyítási pontot.
- Az RML pilótapárosáról ezek szerint még Te se tudsz semmi biztosat…
- Nem, és őszintén szólva annyi a pletyka, hogy én gyakorlatilag semmilyen végkifejleten nem lepődnék meg. Azt látni kell, hogy egy privát csapat esetében azért nagyon sok mindent meghatároz a pénz. Kevés olyan pilóta van a mezőnyben, akinek fizet egy csapat azért, hogy náluk versenyezzen, talán csak Yvan Muller és Rob Huff ilyenek, meg persze a gyári Honda-pilóták, Tarquini és Monteiro, a többieknek különféle szponzorok révén többnyire pénzt kell vinniük a csapatba ahhoz, hogy versenyezhessenek. Innentől kezdve pedig azt mondom, hogy szinte akárki kiköthet az RML-nél, akár egy Robb Holland is, vagy egy olyan pilóta, akinek még nem is hallottuk a nevét, de jó szponzori háttérrel rendelkezik. És ez még inkább igaz lesz akkor, ha az RML egyik pilótája Yvan Muller lesz. Neki biztosan fizetnének azért, hogy versenyezzen, így a másik pilóta gyakorlatilag tényleg lehetne bárki, aki eleget fizet. Nyilván ennek semmi realitása nincs, de ha holnap fognám magam és 1 millió euróval besétálnék az RML-hez, hogy megjöttem, akkor lehetnék akár én is Yvan Muller csapattársa náluk. Jelenleg ez a helyzet. A privát csapatoknak szükségük van a pénzre, és arra, hogy legalább annyi legyen a bevétel, mint a kiadás oldalon, különben értelemszerűen nem éri meg nekik elindulni a bajnokságban.
- Mire lesz képes szerinted a Lada a WTCC-ben?
- A Lada szerintem sose lesz egy világverő márka. Elvileg gyári program az övék is, de kicsit nekem keszekusza és szervezetlen az egész, és nem hinném, hogy ők egy olyan élautót tudnak építeni, amivel a vb-címért harcolhatnának. Még akkor sem, ha egyébként James Thompson egy kiváló fejlesztőpilóta. A gyári Hondához biztosan nem fognak tudni felnőni, mivel ők is folyamatosan fejleszteni fognak, és idén még a Chevyk is nagyon erősek lesznek. A súlykompenzációs rendszer és egyéb engedmények segítségével elképzelhetőnek tartom, hogy az FIA versenyképessé teszi majd őket bizonyos mértékben, de biztos vagyok benne, hogy nem ők lesznek a mérce.
- Fordok biztosan nem lesznek a mezőnyben, ugye?
- Biztosan nem, az a csapat megszűnt. De nem tudom, te hogy vagy vele, nekem azok az autók nem is fognak hiányozni a mezőnyből. Belátták, hogy ennek így nem volt értelme.
- A Zengő Motorsport márkaváltásával jelen állás szerint Tom Coronel és Stefano D’Aste lehet majd a BMW két toppilótája idén, igaz, közülük is csak Coronel indulása tekinthető még biztosnak. Mit vársz tőlük?
- Sőt, D’Aste indulása olyannyira nem tekinthető biztosnak, hogy én inkább azt veszem majdnem biztosra, hogy idén ő valahol máshol fog indulni. A Wiecherstől én is kaptam egy ajánlatot, és amikor rákérdeztem, hogy D’Aste idén náluk folytatja-e, akkor nem kaptam semmilyen választ. Úgy gondolom, hogy ez is egy válasz, és én ebből arra következtetek, hogy vagy nem tudtak még megállapodni egymással, vagy elválnak az útjaik. Jelenleg tehát a Wiechers is pilótakeresőben van, de nekik is olyan pilótára lenne szükségük, aki gyors is és pénzt is visz a csapathoz. Ami a BMW-k erejét illeti, a saját tavalyi tapasztalatainkból kiindulva meggyőződésem, hogy motorikusan olyan hátrányban van a BMW a mezőny többi autójával szemben, hogy azzal az autóval egyszerűen nem lehet vb-t nyerni. Ez egészen biztos. 1-2 futamgyőzelmet elcsíphetnek néhány fordított rajtrácsos futamon, de ennyi. A Chevy eleve évek óta jobb volt náluk, ezért még ha azt is vesszük alapul, hogy a Chevy innentől nem fog tovább fejlődni, még akkor is jobb lesz a Chevy idén a BMW-nél, mert tavaly év végén is jobb volt, és a BMW sem fog fejlődni. Lehet, hogy barkácsolnak ezt-azt házilag az autón, és könnyítenek rajta itt-ott, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy beelőzzék a Chevyt. És akkor a Hondáról még nem is beszéltünk…
- Köszönjük szépen, és sok sikert kívánunk a további tárgyalásokhoz, reméljük, idén is láthatunk majd a WTCC-ben, legalább 1-2 futam erejéig.
- Köszönöm, én is remélem!
forrás: P1Race.hu
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Force India: Sutil lesz di Resta csapattársa
Maratoni hosszúságú várakozást követően két héttel a 2013-as szezon rajtja előtt biztossá vált, hogy Adrian Sutil egy év kihagyást követően visszatér a Forma-1-be, és a Force Indiánál Paul di Resta csapattársa lesz.
A hírt számos megbízható forrás megerősítette, köztük az ülésért sokáig harcoló két pilóta, Sutil és Jules Bianchi menedzsere, valamint az Autosport is. A csapat hivatalos bejelentése ezt követően már csak formalitás lesz.
"Jules Bianchi nem lesz Paul di Resta csapattársa. Ma közölték velem" - közölte csalódottan a fiatal francia tehetség pártfogója, Nicolas Todt szerda este Barcelonában.
Sutil 2007-ben érkezett a sportba az istálló elődje, a sereghajtó Spyker színeiben, de még az azt követő két év nagy részét is a mezőny végén kellett eltöltenie az újraalakuló Force Indiával.
2010-re aztán a csapat egyértelműen feltört a középmezőnybe, így Sutil stabil pontszerzővé vált - abban az évben 11., a rákövetkezőben pedig 9. lett a bajnokságban. Egy bírósági ügy miatt azonban mégsem hosszabbították meg a szerződését.
A német a 2011-es Kínai Nagydíjat követően egy sanghaji bárban egy pezsgőspohárral megsebesítette a nyakán a jelenlegi Lotus csapat társtulajdonosát, Eric Luxot. A tárgyalásra 2012 elején került sor, ahol súlyos testi sértés okozásával bűnösnek találták Sutilt, akit 18 hónap felfüggesztett börtönbüntetés mellett 200 ezer eurós pénzbírsággal is sújtottak.
Ügyének elsimulása és Nico Hülkenberg Force Indiától való távozása pedig most lehetővé tette számára, hogy egy év kihagyás után visszatérjen a mezőnybe korábbi csapatával. Felkészülését azonban hátráltatta az elhúzódó várakozás, hiszen az istállónál mostanáig mérlegelték, hogy őt, vagy a Ferrari által pártfogolt Jules Bianchit ültessék-e az autóba. A döntés hátterében a hírek szerint már a 2014-es felkészülés, és a jövő évi motorszállító kiválasztása állt.
Sutil idén ugyanúgy Paul di Resta csapattársa lesz, akár csak 2011-ben volt, amikor pontok tekintetében 42:27 arányban felülmúlta újonc skót csapattársát. Most azonban di Resta van kényelmesebb helyzetben, hiszen biztos szerződéssel készülhetett harmadik szezonjára, míg a 30 éves német az eddigi nyolc tesztnapból csak egyet tölthetett az autóban.
5 szezonnal és 90 nagydíjrajttal a háta mögött Sutil már rutinos versenyzőnek számít. Az eddigi legjobb eredménye egy 4. hely a 2009-es Olasz Nagydíjról.
A hírt számos megbízható forrás megerősítette, köztük az ülésért sokáig harcoló két pilóta, Sutil és Jules Bianchi menedzsere, valamint az Autosport is. A csapat hivatalos bejelentése ezt követően már csak formalitás lesz.
"Jules Bianchi nem lesz Paul di Resta csapattársa. Ma közölték velem" - közölte csalódottan a fiatal francia tehetség pártfogója, Nicolas Todt szerda este Barcelonában.
Sutil 2007-ben érkezett a sportba az istálló elődje, a sereghajtó Spyker színeiben, de még az azt követő két év nagy részét is a mezőny végén kellett eltöltenie az újraalakuló Force Indiával.
2010-re aztán a csapat egyértelműen feltört a középmezőnybe, így Sutil stabil pontszerzővé vált - abban az évben 11., a rákövetkezőben pedig 9. lett a bajnokságban. Egy bírósági ügy miatt azonban mégsem hosszabbították meg a szerződését.
A német a 2011-es Kínai Nagydíjat követően egy sanghaji bárban egy pezsgőspohárral megsebesítette a nyakán a jelenlegi Lotus csapat társtulajdonosát, Eric Luxot. A tárgyalásra 2012 elején került sor, ahol súlyos testi sértés okozásával bűnösnek találták Sutilt, akit 18 hónap felfüggesztett börtönbüntetés mellett 200 ezer eurós pénzbírsággal is sújtottak.
Ügyének elsimulása és Nico Hülkenberg Force Indiától való távozása pedig most lehetővé tette számára, hogy egy év kihagyás után visszatérjen a mezőnybe korábbi csapatával. Felkészülését azonban hátráltatta az elhúzódó várakozás, hiszen az istállónál mostanáig mérlegelték, hogy őt, vagy a Ferrari által pártfogolt Jules Bianchit ültessék-e az autóba. A döntés hátterében a hírek szerint már a 2014-es felkészülés, és a jövő évi motorszállító kiválasztása állt.
Sutil idén ugyanúgy Paul di Resta csapattársa lesz, akár csak 2011-ben volt, amikor pontok tekintetében 42:27 arányban felülmúlta újonc skót csapattársát. Most azonban di Resta van kényelmesebb helyzetben, hiszen biztos szerződéssel készülhetett harmadik szezonjára, míg a 30 éves német az eddigi nyolc tesztnapból csak egyet tölthetett az autóban.
5 szezonnal és 90 nagydíjrajttal a háta mögött Sutil már rutinos versenyzőnek számít. Az eddigi legjobb eredménye egy 4. hely a 2009-es Olasz Nagydíjról.
forrás: hírado.hu
By:
sörbarát
- február 28, 2013
NHL: A Montreal nyerte az örökrangadót
A Keleti-főcsoport élén álló Montreal Canadiens 5-2-re nyert az örök rivális Toronto Maple Leafs otthonában az észak-amerikai profi jégkorongliga szerdai játéknapján.
A montrealiak február 9-én 6-0-ra kaptak ki a juharlevelesektől, azóta viszont kilenc mérkőzés alatt 16 pontot gyűjtöttek.
A címvédő Los Angeles Kings a szlovén Anze Kopitar 56. percben ütött góljával 2-1-re győzött a Detroit Red Wings ellen, és sorozatban ötödik diadalát aratta.
Az Anaheim Ducks Kyle Palmieri első NHL-es mesterhármasával verte a Nashville Predatorst, így megszakítás nélkül hetedik hazai összecsapásán sem talált legyőzőre, míg a Philadelphia Flyers úgy nyert a Washington ellen 4-1-re, hogy már az 5. percben 2-0-ra vezetett.
Eredmények:
Toronto Maple Leafs-Montreal Canadiens 2-5
Philadelphia Flyers-Washington Capitals 4-1
Anaheim Ducks-Nashville Predators 5-1
Los Angeles Kings-Detroit Red Wings 2-1
A montrealiak február 9-én 6-0-ra kaptak ki a juharlevelesektől, azóta viszont kilenc mérkőzés alatt 16 pontot gyűjtöttek.
A címvédő Los Angeles Kings a szlovén Anze Kopitar 56. percben ütött góljával 2-1-re győzött a Detroit Red Wings ellen, és sorozatban ötödik diadalát aratta.
Az Anaheim Ducks Kyle Palmieri első NHL-es mesterhármasával verte a Nashville Predatorst, így megszakítás nélkül hetedik hazai összecsapásán sem talált legyőzőre, míg a Philadelphia Flyers úgy nyert a Washington ellen 4-1-re, hogy már az 5. percben 2-0-ra vezetett.
Eredmények:
Toronto Maple Leafs-Montreal Canadiens 2-5
Philadelphia Flyers-Washington Capitals 4-1
Anaheim Ducks-Nashville Predators 5-1
Los Angeles Kings-Detroit Red Wings 2-1
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
NBA: Curry 54 pontja is kevés volt a Knicks ellen
A Golden State Warriors játékosa, Stephen Curry hiába dobott idénycsúcsnak számító 54 pontot, csapata 109-105-re kikapott a New York Knicks otthonában az észak-amerikai kosárlabdaligában.
Eredmények:
Washington Wizards-Detroit Pistons 95-96
Orlando Magic-Sacramento Kings 101-125
Cleveland Cavaliers-Toronto Raptors 103-92
New York Knicks-Golden State Warriors 109-105
Memphis Grizzlies-Dallas Mavericks 90-84
Houston Rockets-Milwaukee Bucks 107-110
Oklahoma City Thunder-New Orleans Hornets 119-74
San Antonio Spurs-Phoenix Suns 101-105, hosszabbítás után
Utah Jazz-Atlanta Hawks 91-102
Portland TrailBlazers-Denver Nuggets 109-111
Eredmények:
Washington Wizards-Detroit Pistons 95-96
Orlando Magic-Sacramento Kings 101-125
Cleveland Cavaliers-Toronto Raptors 103-92
New York Knicks-Golden State Warriors 109-105
Memphis Grizzlies-Dallas Mavericks 90-84
Houston Rockets-Milwaukee Bucks 107-110
Oklahoma City Thunder-New Orleans Hornets 119-74
San Antonio Spurs-Phoenix Suns 101-105, hosszabbítás után
Utah Jazz-Atlanta Hawks 91-102
Portland TrailBlazers-Denver Nuggets 109-111
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Csempészésre használt személyautót foglaltak le
Csempészésre használt személyautót foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Vám- és Pénzügyőri Igazgatóságának járőrei - közölte a szervezet rendészeti osztályvezetője csütörtökön az MTI-vel.
Dávid Zoltán pénzügyőr főhadnagy elmondta: a gépkocsival közel ötezer doboz, a jövedéki törvény számítása alapján több mint négymillió forint értékű cigarettát szállított egy férfi.
A járőrök Tiszabecs térségében tartottak közúti ellenőrzést, amikor felfigyeltek az autóra. A kocsi után mentek, megállították és ellenőrizték, s annak utasterében, illetve csomagtartójában csaknem ötezer doboz csempészett cigaretta volt.
A sofőr nem tudta magát igazolni, mint ahogy a dohányáru eredetét sem, ezért autóját és szállítmányát lefoglalták, ellene pedig büntetőeljárás indult - mondta az osztályvezető.
Dávid Zoltán pénzügyőr főhadnagy elmondta: a gépkocsival közel ötezer doboz, a jövedéki törvény számítása alapján több mint négymillió forint értékű cigarettát szállított egy férfi.
A járőrök Tiszabecs térségében tartottak közúti ellenőrzést, amikor felfigyeltek az autóra. A kocsi után mentek, megállították és ellenőrizték, s annak utasterében, illetve csomagtartójában csaknem ötezer doboz csempészett cigaretta volt.
A sofőr nem tudta magát igazolni, mint ahogy a dohányáru eredetét sem, ezért autóját és szállítmányát lefoglalták, ellene pedig büntetőeljárás indult - mondta az osztályvezető.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
ByeAlex, a meglepetésember
A tévénézők sms-szavazatai juttatták A Dal szombati döntőjébe ByeAlexet, aki a zenei fősodortól eltérő, Kedvesem című dalával az elmúlt hetekben nagy népszerűségre tett szert és az Eurovíziós Dalfesztivál magyar válogatóversenyének egyik meglepetésembere lett.
"Egyáltalán nem akartam nevezni erre a versenyre, zsigerből tiltakoztam ellene, tőlem távol állnak az ilyen tévés vetélkedők. A lemezkiadóm, a CLS Music menedzsmentje azonban beadta a Kedvesem című dalt, ami a 244 indulóból bejutott a nyolcas döntőbe, holott egyáltalán nem olyan, amilyenek az eurovíziós számok lenni szoktak" - mesélte ByeAlex, azaz Márta Alex az MTI-nek.
Felidézte, hogy a Kedvesem ötlete csaknem három évvel ezelőttre nyúlik vissza, de csak 2012 végére lett belőle kerek egész. Eredetileg egy kísérletezős, popos számot írt, a szöveg egy életében megtörtént szituációról szól, abból az időből, amikor elhagyatottan élte mindennapjait.
"A végső változat valójában egy remix, amelyet az eredeti sávokra Zoohacker készített, aki tavaly Fábián Julival bejutott A Dal döntőjébe. Nem voltam biztos abban, hogy jó ötlet remixet készíteni egy ilyen dalra, de aztán meghallgattam Zoohacker verzióját és úgy éreztem, a szám az ő felfogásában is megőrizte bájosságát, akárcsak a nemrég elkészült táncosnős klip" - jegyezte meg ByeAlex.
Mint a 28 éves dalszerző-énekes elmondta, a zene talán úgy fertőzte meg kiskorában, hogy szüleinek elég szép lemezgyűjteménye volt. Később együtteseket alapított különböző stílusokban, dalokat szerkesztett, ahogy ő fogalmaz, "zenében gondolkodtam". Aztán elvégezte a Miskolci Egyetem filozófia szakát, elkezdett japán nyelven tanulni, dolgozott újságíróként, de prioritásként mégis maradt a zene.
ByeAlexet az elődöntőből és a középdöntőből is a tévénézők szavazatai juttatták tovább - ő az egyetlen ilyen a finálé nyolcas mezőnyében. Mint elmondta, bár januárban még alig ismerte valaki, Facebook-oldalán ma már erős tábora van, folyamatos biztatásokat, visszajelzéseket kap, és nem tudja megítélni, mire lehet ez elég, ha a zsűri a nyolcból esetleg beszavazná a legjobb négybe.
A zenész-dalszerző az MTI-nek beszámolt arról, hogy már dolgoznak a Kedvesem angol nyelvű változatán, bár - fűzte hozzá - ha ő utazna Malmőbe, legszívesebben magyarul énekelné el a számot.
A Dal szombati döntőjét élőben közvetíti az M1 és a Duna World.
"Egyáltalán nem akartam nevezni erre a versenyre, zsigerből tiltakoztam ellene, tőlem távol állnak az ilyen tévés vetélkedők. A lemezkiadóm, a CLS Music menedzsmentje azonban beadta a Kedvesem című dalt, ami a 244 indulóból bejutott a nyolcas döntőbe, holott egyáltalán nem olyan, amilyenek az eurovíziós számok lenni szoktak" - mesélte ByeAlex, azaz Márta Alex az MTI-nek.
Felidézte, hogy a Kedvesem ötlete csaknem három évvel ezelőttre nyúlik vissza, de csak 2012 végére lett belőle kerek egész. Eredetileg egy kísérletezős, popos számot írt, a szöveg egy életében megtörtént szituációról szól, abból az időből, amikor elhagyatottan élte mindennapjait.
"A végső változat valójában egy remix, amelyet az eredeti sávokra Zoohacker készített, aki tavaly Fábián Julival bejutott A Dal döntőjébe. Nem voltam biztos abban, hogy jó ötlet remixet készíteni egy ilyen dalra, de aztán meghallgattam Zoohacker verzióját és úgy éreztem, a szám az ő felfogásában is megőrizte bájosságát, akárcsak a nemrég elkészült táncosnős klip" - jegyezte meg ByeAlex.
Mint a 28 éves dalszerző-énekes elmondta, a zene talán úgy fertőzte meg kiskorában, hogy szüleinek elég szép lemezgyűjteménye volt. Később együtteseket alapított különböző stílusokban, dalokat szerkesztett, ahogy ő fogalmaz, "zenében gondolkodtam". Aztán elvégezte a Miskolci Egyetem filozófia szakát, elkezdett japán nyelven tanulni, dolgozott újságíróként, de prioritásként mégis maradt a zene.
ByeAlexet az elődöntőből és a középdöntőből is a tévénézők szavazatai juttatták tovább - ő az egyetlen ilyen a finálé nyolcas mezőnyében. Mint elmondta, bár januárban még alig ismerte valaki, Facebook-oldalán ma már erős tábora van, folyamatos biztatásokat, visszajelzéseket kap, és nem tudja megítélni, mire lehet ez elég, ha a zsűri a nyolcból esetleg beszavazná a legjobb négybe.
A zenész-dalszerző az MTI-nek beszámolt arról, hogy már dolgoznak a Kedvesem angol nyelvű változatán, bár - fűzte hozzá - ha ő utazna Malmőbe, legszívesebben magyarul énekelné el a számot.
A Dal szombati döntőjét élőben közvetíti az M1 és a Duna World.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Nissan 2014-ben visszatér?...
Nissan a 2014-es Le Mans-i 24 órás autóversenyre egy innovatív projekttel tér vissza, amely a tavalyi évben díjnyertes Nissan DeltaWing kísérleti versenyautó úttörő szellemiségét kívánja tovább vinni.
A Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn ma a japán Yokohamában a Nissan sportmodellekre és motorsportra specializált globális márkája, a Nismo új központjának megnyitóján mondta el, hogy ismét részt kívánnak venni a Le Mans-i autóversenyen.
Ghosn utalt arra, hogy a projekt alapja az innováció és az élmény teljesen új megközelítése, valamint megerősítette, hogy a cég ismét részt vesz a versenyen a kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxból indított, radikálisan új versenyautóval, amely elektromos technológiai újításokat is felvonultat majd.
A verseny során tesztelik az új, innovatív erőátviteli technológiát, és az adatokat megosztják majd az Automobile Club de l Ouest (ACO) szervezettel és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (Federation Internationale de l Automobile - FIA), hogy értékelhessék az áttörést jelentő technológiát az LMP1 kategóriájú versenyautók közé történő esetleges visszatérést megelőzően.
„Le Mans-ba olyan autóval térünk vissza, amely mind a közúti, mind a versenyautóinkban alkalmazott elektromos technológia nagysebességű tesztrendszereként működik majd a legkeményebb körülmények között" - mondta Ghosn.
A vezérigazgató bejelentésével kifejezte a Nissan további, a teljesítmény és az autósport iránti elkötelezettségét, valamint azt a merész ambíciót, hogy megváltoztassák az elképzeléseket arról, mi minden lehetséges a teljesítményben.
A Nissan rövidesen további részleteket is közzétesz az új projekttel kapcsolatban.
A Nissan vezérigazgatója, Carlos Ghosn ma a japán Yokohamában a Nissan sportmodellekre és motorsportra specializált globális márkája, a Nismo új központjának megnyitóján mondta el, hogy ismét részt kívánnak venni a Le Mans-i autóversenyen.
Ghosn utalt arra, hogy a projekt alapja az innováció és az élmény teljesen új megközelítése, valamint megerősítette, hogy a cég ismét részt vesz a versenyen a kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxból indított, radikálisan új versenyautóval, amely elektromos technológiai újításokat is felvonultat majd.
A verseny során tesztelik az új, innovatív erőátviteli technológiát, és az adatokat megosztják majd az Automobile Club de l Ouest (ACO) szervezettel és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (Federation Internationale de l Automobile - FIA), hogy értékelhessék az áttörést jelentő technológiát az LMP1 kategóriájú versenyautók közé történő esetleges visszatérést megelőzően.
„Le Mans-ba olyan autóval térünk vissza, amely mind a közúti, mind a versenyautóinkban alkalmazott elektromos technológia nagysebességű tesztrendszereként működik majd a legkeményebb körülmények között" - mondta Ghosn.
A vezérigazgató bejelentésével kifejezte a Nissan további, a teljesítmény és az autósport iránti elkötelezettségét, valamint azt a merész ambíciót, hogy megváltoztassák az elképzeléseket arról, mi minden lehetséges a teljesítményben.
A Nissan rövidesen további részleteket is közzétesz az új projekttel kapcsolatban.
forrás: Nissan Magyarország / SportSOX
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Bajnaitól és Orbántól sem várható megújulás
A Jobbik elnöke szerint sem Bajnai Gordontól, sem Orbán Viktortól nem várható megújulás Magyarországon.
Vona Gábor szerdán Mohácson, a pártja által szervezett lakossági fórumon azt mondta: Bajnai Gordon néhány évvel ezelőtt kormányfőként megszorításokat vezényelt le, végrehajtotta az IMF és az Európai Unió diktátumait, most pedig úgy tűnik fel, mintha ő hozná el a demokráciát. Hozzátette: a Millát vezető Juhász Péter személyében olyan szövetségese van, aki a drogliberalizációért küzdő úgynevezett kendermagos tüntetések vezető alakja volt.
"Bajnai Gordonnak eddig egyetlen pozitív lépése volt, az, hogy az LMP kettészakadt miatta" - jegyezte meg.
A Jobbik elnöke a város egyik szállodájának konferenciatermében mintegy 250 fős hallgatósága előtt Orbán Viktort és a kormánypártokat is bírálta. "Bajnai Gordontól megújulást várni nagyon nagy naivitás, de Orbán Viktortól is. Aki kétharmaddal nem bír az ország javára tenni, annak mire van szüksége, három harmadra?" - tette fel a kérdést.
Vona Gábor értékelése szerint a kormányzó erők három fontos ígéretükben, a munkahelyteremtésben, a közbiztonság és az elszámoltatás terén sem tudtak valódi eredményt elérni. A politikus azt hangoztatta, hogy a közmunkaprogram nem foglalkoztatáspolitika, hanem inkább szociálpolitika, a korrupció a politika szinonimájává vált, a romák felzárkóztatására költött forrásoknak eddig nem volt érzékelhető hatásuk, az elszámoltatás tekintetében pedig az elmúlt két évtizedben nem történt előrelépés. "A kishalakat megpiszkálták, a nagyok megúszták" - jelentette ki.
A Jobbik elnöke ugyanakkor úgy vélte, hogy a munkahelyteremtéshez, a közbiztonsághoz és az elszámoltatáshoz csak politikai akaratra lenne szükség. A hallgatóság figyelmébe ajánlotta pártja Hét vezér programját, amely állítása szerint megoldást kínál Magyarország legfőbb problémáira.
Elmondta, hogy pártja a mezőgazdaságban, a feldolgozóiparban lát esélyt nagy számban munkahelyek létrehozására, az agrár-, valamint élelmiszer-ipari termékek értékesítéséhez azonban szükségesnek látják a hazai piacok visszaszerzését és az új piacok megtalálását is. A bányászat újraindításával 30 ezer, az építőiparban, állami otthonteremtéssel és dunai, tiszai vízlépcsők építésével 100 ezer ember juthatna álláshoz.
Vona Gábor szólt arról, hogy a Jobbik a rendőrség működése mellett a közbiztonság érdekében továbbra is szükségesnek látja egy, a közrend védelmével foglalkozó, általuk csendőrségnek nevezett rendvédelmi szerv felállítását.
A politikus az elszámoltatással kapcsolatban azt mondta: erre eddig azért nem került sor, mert "holló a hollónak nem vájja ki a szemét". Elszámoltatásra olyan politikai helyzetben kerülhet sor, amikor az elszámoltatónak nem kell félnie, hogy később elszámoltatott lesz - jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy a Jobbik ezt bátran merné vállalni.
A Jobbik fórumára igyekvő tömegben feltűnt két volt jobbikos mohácsi politikus is, de a szervezők nem engedték be őket a terembe.
Vona Gábor szerdán Mohácson, a pártja által szervezett lakossági fórumon azt mondta: Bajnai Gordon néhány évvel ezelőtt kormányfőként megszorításokat vezényelt le, végrehajtotta az IMF és az Európai Unió diktátumait, most pedig úgy tűnik fel, mintha ő hozná el a demokráciát. Hozzátette: a Millát vezető Juhász Péter személyében olyan szövetségese van, aki a drogliberalizációért küzdő úgynevezett kendermagos tüntetések vezető alakja volt.
"Bajnai Gordonnak eddig egyetlen pozitív lépése volt, az, hogy az LMP kettészakadt miatta" - jegyezte meg.
A Jobbik elnöke a város egyik szállodájának konferenciatermében mintegy 250 fős hallgatósága előtt Orbán Viktort és a kormánypártokat is bírálta. "Bajnai Gordontól megújulást várni nagyon nagy naivitás, de Orbán Viktortól is. Aki kétharmaddal nem bír az ország javára tenni, annak mire van szüksége, három harmadra?" - tette fel a kérdést.
Vona Gábor értékelése szerint a kormányzó erők három fontos ígéretükben, a munkahelyteremtésben, a közbiztonság és az elszámoltatás terén sem tudtak valódi eredményt elérni. A politikus azt hangoztatta, hogy a közmunkaprogram nem foglalkoztatáspolitika, hanem inkább szociálpolitika, a korrupció a politika szinonimájává vált, a romák felzárkóztatására költött forrásoknak eddig nem volt érzékelhető hatásuk, az elszámoltatás tekintetében pedig az elmúlt két évtizedben nem történt előrelépés. "A kishalakat megpiszkálták, a nagyok megúszták" - jelentette ki.
A Jobbik elnöke ugyanakkor úgy vélte, hogy a munkahelyteremtéshez, a közbiztonsághoz és az elszámoltatáshoz csak politikai akaratra lenne szükség. A hallgatóság figyelmébe ajánlotta pártja Hét vezér programját, amely állítása szerint megoldást kínál Magyarország legfőbb problémáira.
Elmondta, hogy pártja a mezőgazdaságban, a feldolgozóiparban lát esélyt nagy számban munkahelyek létrehozására, az agrár-, valamint élelmiszer-ipari termékek értékesítéséhez azonban szükségesnek látják a hazai piacok visszaszerzését és az új piacok megtalálását is. A bányászat újraindításával 30 ezer, az építőiparban, állami otthonteremtéssel és dunai, tiszai vízlépcsők építésével 100 ezer ember juthatna álláshoz.
Vona Gábor szólt arról, hogy a Jobbik a rendőrség működése mellett a közbiztonság érdekében továbbra is szükségesnek látja egy, a közrend védelmével foglalkozó, általuk csendőrségnek nevezett rendvédelmi szerv felállítását.
A politikus az elszámoltatással kapcsolatban azt mondta: erre eddig azért nem került sor, mert "holló a hollónak nem vájja ki a szemét". Elszámoltatásra olyan politikai helyzetben kerülhet sor, amikor az elszámoltatónak nem kell félnie, hogy később elszámoltatott lesz - jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy a Jobbik ezt bátran merné vállalni.
A Jobbik fórumára igyekvő tömegben feltűnt két volt jobbikos mohácsi politikus is, de a szervezők nem engedték be őket a terembe.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Korrupció gyanújával őrizetbe vették a NAV egyik munkatársát
Korrupció gyanújával őrizetbe vette a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyik munkatársát és öt feltételezett bűntársát a Budapesti Nyomozó Ügyészség szerda hajnalban - értesült az MTI Hírcentrum.
Mint az M1 szerda esti Híradójában elmondták: az ügyet a Belügyminisztérium korrupcióellenes szervezete, a Nemzeti Védelmi Szolgálat derítette fel. Titkosszolgálati eszközökkel figyelték és dokumentálták az ügyben érintett NAV-os tisztviselő és társai minden lépését.
Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a Híradónak elmondta: a Budapesti Nyomozó Ügyészség szerdán nyolc helyszínen, Budapesten és vidéken összehangolt akciót hajtott végre a NAV korrupt tisztviselője, valamint bűntársai elfogása érdekében. Az ügyben több mint 10 millió forintot foglaltak le - tette hozzá.
Az ügyben eddig hét embert állítottak elő, közülük hatot vettek őrizetbe. A Budapesti Nyomozó Ügyészség kezdeményezte az őrizetbe vett gyanúsítottak előzetes letartóztatását - hangzott el a Híradóban.
Mint az M1 szerda esti Híradójában elmondták: az ügyet a Belügyminisztérium korrupcióellenes szervezete, a Nemzeti Védelmi Szolgálat derítette fel. Titkosszolgálati eszközökkel figyelték és dokumentálták az ügyben érintett NAV-os tisztviselő és társai minden lépését.
Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a Híradónak elmondta: a Budapesti Nyomozó Ügyészség szerdán nyolc helyszínen, Budapesten és vidéken összehangolt akciót hajtott végre a NAV korrupt tisztviselője, valamint bűntársai elfogása érdekében. Az ügyben több mint 10 millió forintot foglaltak le - tette hozzá.
Az ügyben eddig hét embert állítottak elő, közülük hatot vettek őrizetbe. A Budapesti Nyomozó Ügyészség kezdeményezte az őrizetbe vett gyanúsítottak előzetes letartóztatását - hangzott el a Híradóban.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
A balatoni komp szombattól a tavaszi menetrend szerint közlekedik
A balatoni komp a tavaszi menetrend szerint közlekedik szombattól Szántód és Tihany között - tájékoztatta Kapócs Ferenc, a Balatoni Hajózási Zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-t szerdán.
A kompok Szántódról reggel 7 órától délután 18 óráig, Tihanyból reggel 7:30-tól délután 18:30-ig óránként indulnak.
A kompok Szántódról reggel 7 órától délután 18 óráig, Tihanyból reggel 7:30-tól délután 18:30-ig óránként indulnak.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Félmilliárd forint a főutak karbantartására
Félmilliárd forint támogatást biztosít a kormány az egy- és két számjegyű főutak budapesti szakaszainak karbantartására, ebből a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében három útvonalon végeznek felújítást - közölte a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-vel.
A Budapesti Közlekedési Központ két rétegben új burkolatot épít a Jászberényi út Maláta utca és Maglódi út, valamint Grassalkovich út, Haraszti út és Ócsai út közötti szakaszán, emellett elvégzik a pályaszerkezet helyi hibáinak javítását, a buszmegállók felújítását, a szegély- és járdajavítást, valamint a padkarendezést.
Az Ócsai úti MÁV-vágányok felett ívelő felüljárón kicserélik a dilatációs szerkezeteket, és javítják a betonfelületek bevonatát is. Emellett újrafestik a kopott hosszanti és keresztirányú útburkolati jeleket a Rákóczi híd és az Árpád híd között a Könyves Kálmán körút-Hungária körút-Róbert Károly körút útvonalon.
A Budapesti Közlekedési Központ két rétegben új burkolatot épít a Jászberényi út Maláta utca és Maglódi út, valamint Grassalkovich út, Haraszti út és Ócsai út közötti szakaszán, emellett elvégzik a pályaszerkezet helyi hibáinak javítását, a buszmegállók felújítását, a szegély- és járdajavítást, valamint a padkarendezést.
Az Ócsai úti MÁV-vágányok felett ívelő felüljárón kicserélik a dilatációs szerkezeteket, és javítják a betonfelületek bevonatát is. Emellett újrafestik a kopott hosszanti és keresztirányú útburkolati jeleket a Rákóczi híd és az Árpád híd között a Könyves Kálmán körút-Hungária körút-Róbert Károly körút útvonalon.
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
Húsz éven belül teljesen kipusztulhatnak a kérgesteknősök
Egy nemzetközi kutatócsoport szerint 78 százalékkal csökkent a súlyosan veszélyeztetett kérgesteknősök (Dermochelys coriacea) fészkeinek száma a hüllők elsődleges csendes-óceáni fészkelőhelyén.
A birminghami Alabamai Egyetem kutatóinak tanulmányát az Amerikai Ökológiai Társaság Ecosphere című tudományos online folyóiratában közölték. A szakemberek szerint az indonéziai Papua Barat tartomány Jamursba Medi partszakaszán lévő kérgesteknősfészkek száma az 1984-ben mért és rekordot jelentő 14 455-ről 1532-re esett vissza 2011-ben.
A nyugat-csendes-óceáni régió elsődleges kérgesteknős-fészkelőhelyén ma már kevesebb mint ötszáz teknős rakja le a tojásait évente. Az Alabamai Egyetem szaporodásbiológiai professzoraként dolgozó Thane Wibbels szerint mindez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb tengeri teknőse hamarosan teljesen kipusztulhat.
"Amennyiben a csökkenés tovább folytatódik, akkor húsz éven belül rendkívül nehézkessé, ha nem egyenesen lehetetlenné válik a kérgesteknősök számára a túlélés - húzta alá a szakember, aki 1980 óta foglalkozik a tengeri teknősök tanulmányozásával. - Egyedszámuk ugyanis olyan alacsonyra fog süllyedni, hogy a faj képtelen lesz már a talpra állásra."
A kérgesteknősök testhossza akár az 1,8 métert, súlyuk pedig a 900 kilogrammot is elérheti. Az állatok 1200 méter mélyre is képesek alámerülni és hatalmas távolságokat tesznek meg Indonéziától az Egyesült Államok csendes-óceáni partvidékéig, majd onnan vissza - olvasható a ScienceDaily című ismeretterjesztő hírportálon.
(http://www.sciencedaily.com/releases/2013/02/130226141233.htm)
A birminghami Alabamai Egyetem kutatóinak tanulmányát az Amerikai Ökológiai Társaság Ecosphere című tudományos online folyóiratában közölték. A szakemberek szerint az indonéziai Papua Barat tartomány Jamursba Medi partszakaszán lévő kérgesteknősfészkek száma az 1984-ben mért és rekordot jelentő 14 455-ről 1532-re esett vissza 2011-ben.
A nyugat-csendes-óceáni régió elsődleges kérgesteknős-fészkelőhelyén ma már kevesebb mint ötszáz teknős rakja le a tojásait évente. Az Alabamai Egyetem szaporodásbiológiai professzoraként dolgozó Thane Wibbels szerint mindez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb tengeri teknőse hamarosan teljesen kipusztulhat.
"Amennyiben a csökkenés tovább folytatódik, akkor húsz éven belül rendkívül nehézkessé, ha nem egyenesen lehetetlenné válik a kérgesteknősök számára a túlélés - húzta alá a szakember, aki 1980 óta foglalkozik a tengeri teknősök tanulmányozásával. - Egyedszámuk ugyanis olyan alacsonyra fog süllyedni, hogy a faj képtelen lesz már a talpra állásra."
A kérgesteknősök testhossza akár az 1,8 métert, súlyuk pedig a 900 kilogrammot is elérheti. Az állatok 1200 méter mélyre is képesek alámerülni és hatalmas távolságokat tesznek meg Indonéziától az Egyesült Államok csendes-óceáni partvidékéig, majd onnan vissza - olvasható a ScienceDaily című ismeretterjesztő hírportálon.
(http://www.sciencedaily.com/releases/2013/02/130226141233.htm)
forrás: MTI
By:
sörbarát
- február 28, 2013
4G-ben és mobil szolgáltatásban is erősít a Magyar Telekom
A mobil tartalom-szolgáltatás területén, a mobil eszközökön elérhető zene és video szolgáltatásban erősít a Magyar Telekom az idén, mindez segítheti a negyedik generációs (4G/LTE) adatátviteli technológia elterjedését is.
A Magyar Telekom hamarosan mindenki számára elérhetővé teszi mobil eszközökön, táblagépeken és okostelefonokon a Moziaréna szolgáltatását - mondta Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese az MTI-nek Barcelonában. Jelenleg interaktív tévén (IPTV és Interaktív Sat TV) és interneten keresztül, asztali számítógépeken vagy mobil eszközökön a Magyar Telekom T-Home előfizetői számára érhető el ez a szolgáltatás.
A tévéfelületen elérhető videotékából nemcsak filmek nézhetők meg, hanem az archív tévében visszakereshető például az előző napi híradó, vagy megnézhetjük a kedvenc sorozatunk előző napi adását, amelyről lemaradtunk - magyarázta a cégvezető. Mobil eszközön mindez akár utazás vagy sorban állás közben is elérhető majd - tette hozzá.
A szakember szerint egyre nagyobb az igény arra is, hogy a felhasználók a szöveges vagy képi kommunikáció mellett videóban is kommunikáljanak. Ahogy ez a fajta adatátvitel kezd majd tömeges méreteket ölteni, az már olyan mértékű hálózati terhelést fog jelenteni, amihez szükségszerű a hálózat további fejlesztése, és olyan sávszélességet fog igényelni ennek a tartalomnak az élvezhető használata, amihez már elengedhetetlen lesz az LTE használata.
Kifejtette, hogy bár az 4G/LTE már most is elérhető - Budapesten 99 százalékos, országosan pedig 27 százalékos a lefedettség a cég ügyfelei számára -, azonban a használata még nem terjed olyan mértékben, mint ahogy azt a kiépítettség és a szolgáltatás által biztosított ügyfélélmény lehetővé tenné. Ennek az az oka, hogy a jelenlegi harmadik generációs technológia is rendkívül jó minőségű, és ki tudja elégíteni az átlagos hétköznapi felhasználást, például az internetezést vagy e-mail kezelést.
Véleménye szerint a mindennapi adatforgalmi igény növekedése lesz az, ami az LTE használatát el fogja terjeszteni. A használat tömegessé válásához Keszég Attila szerint három dolognak kell egyszerre jelen lennie: jó minőségű hálózatnak, megfelelő készülékeknek és jó tartalomnak. Hozzátette, hogy bár az LTE-képes telefonok és egyéb mobil eszközök iránt egyelőre csak réteg igény jelentkezik, most még csak azok a korai alkalmazók keresik, akik kifejezetten követik a legújabb műszaki fejlesztéseket, de a technológia nagyobb térnyerésével a készülékekkel szembeni elvárások is nőni fognak és egyre szélesebb ügyfélkörben terjed majd el a szolgáltatás használata, amely a mobilinternetezés új dimenzióját nyitja meg.
A Magyar Telekom hamarosan mindenki számára elérhetővé teszi mobil eszközökön, táblagépeken és okostelefonokon a Moziaréna szolgáltatását - mondta Keszég Attila, a cég lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese az MTI-nek Barcelonában. Jelenleg interaktív tévén (IPTV és Interaktív Sat TV) és interneten keresztül, asztali számítógépeken vagy mobil eszközökön a Magyar Telekom T-Home előfizetői számára érhető el ez a szolgáltatás.
A tévéfelületen elérhető videotékából nemcsak filmek nézhetők meg, hanem az archív tévében visszakereshető például az előző napi híradó, vagy megnézhetjük a kedvenc sorozatunk előző napi adását, amelyről lemaradtunk - magyarázta a cégvezető. Mobil eszközön mindez akár utazás vagy sorban állás közben is elérhető majd - tette hozzá.
A szakember szerint egyre nagyobb az igény arra is, hogy a felhasználók a szöveges vagy képi kommunikáció mellett videóban is kommunikáljanak. Ahogy ez a fajta adatátvitel kezd majd tömeges méreteket ölteni, az már olyan mértékű hálózati terhelést fog jelenteni, amihez szükségszerű a hálózat további fejlesztése, és olyan sávszélességet fog igényelni ennek a tartalomnak az élvezhető használata, amihez már elengedhetetlen lesz az LTE használata.
Kifejtette, hogy bár az 4G/LTE már most is elérhető - Budapesten 99 százalékos, országosan pedig 27 százalékos a lefedettség a cég ügyfelei számára -, azonban a használata még nem terjed olyan mértékben, mint ahogy azt a kiépítettség és a szolgáltatás által biztosított ügyfélélmény lehetővé tenné. Ennek az az oka, hogy a jelenlegi harmadik generációs technológia is rendkívül jó minőségű, és ki tudja elégíteni az átlagos hétköznapi felhasználást, például az internetezést vagy e-mail kezelést.
Véleménye szerint a mindennapi adatforgalmi igény növekedése lesz az, ami az LTE használatát el fogja terjeszteni. A használat tömegessé válásához Keszég Attila szerint három dolognak kell egyszerre jelen lennie: jó minőségű hálózatnak, megfelelő készülékeknek és jó tartalomnak. Hozzátette, hogy bár az LTE-képes telefonok és egyéb mobil eszközök iránt egyelőre csak réteg igény jelentkezik, most még csak azok a korai alkalmazók keresik, akik kifejezetten követik a legújabb műszaki fejlesztéseket, de a technológia nagyobb térnyerésével a készülékekkel szembeni elvárások is nőni fognak és egyre szélesebb ügyfélkörben terjed majd el a szolgáltatás használata, amely a mobilinternetezés új dimenzióját nyitja meg.
forrás: MTI
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)