Az Opelnek sikerült megőriznie pozícióját 2015-ben a magyarországi autópiacon, 10 200 eladott járművel részesedése 10,7 százalékos, az európai országok között a legmagasabb - összegezte Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az elmúlt évet.
A 2014. évivel szinte megegyező darabszám ugyan a teljes piac mintegy 14 százalékos bővülését tekintetbe véve részesedéscsökkenést eredményez, azonban a személyautók szegmensében az elért 11,45 százalék változatlanul első helyet biztosít a márkának, immár ötödik éve - jelezte az ügyvezető igazgató újságíróknak tartott évértékelőjében.
Az MTI kérdésére elmondta: az idén a kereskedők a piaci növekedés ütemének csökkenésére számítanak, az Opel célja, hogy a teljes piacnak megfelelő bővülést maga is teljesítse.
Koncz Gábor kitért arra, hogy az Opel Magyarország az idén jubilál: 25 évvel ezelőtt, 1991. januárjában jegyezték be elődeit, a szentgotthárdi autógyárat és a General Motors Autóforgalmazó Kft.-t. A GM azóta összesen 1,5 milliárd eurónyi beruházást hajtott végre Magyarországon.
A cég kedden kiadott közleménye szerint Szentgotthárdon az elmúlt 25 év alatt 85 ezer autót, 8 millió motort és hatmillió hengerfejet gyártottak, a kereskedések pedig mintegy 404 ezer Opelt adtak el Magyarországon. Jelenleg 480 ezer darabbal ez a legnépszerűbb autó a magyar utakon, volt olyan év, amikor a márka részesedése az eladásokban a 25 százalékot is elérte, amit Koncz Gábor szerint nagyban segített a jelenlévő gyártói háttér.