Spies: Katarra rendben leszek

Ben Spies meg van róla győződve, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére teljesen egészségesen vághat majd neki a 2013-as szezont nyitó katari viadalnak, ennél fogva pedig mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ez valóban így legyen. 


 „Ha Katarban nem vagyok 100%-os akkor elég dühös leszek, azonban úgy vélem, hogy minden esélyem megvan rá, hogy egészséges legyek addigra. Napról napra jobb a helyzet, mindössze annyiról van szó, hogy kicsit hosszabb ideig tart a gyógyulási folyamat, mint arra előzetesen számítottam. Továbbra is dolgoznom kell rajta, hogy jobban legyek. A jerezi tesztig szerintem lényegesen többet fejlődhetek.” – kezdte Spies. „A legutóbbi teszt jobban sikerült, mint az előző, hiszen akkor a rossz fizikai állapotom miatt kénytelen voltam kihagyni a harmadik napot. 

Ezúttal mindhárom napon mentem és bár nem teljesítettem sok kört, mégis hasznosabbnak bizonyult a teszt. A vállam például harminc kör után kezdett gyengülni, ami már most jobb, mint legutóbb volt. A teszt utolsó napján már épp kezdtünk volna belejönni és egy új szett abroncsot feltenni, azonban kisebb problémák akadtak a felfüggesztéssel, így erre végül nem volt lehetőségünk.” – magyarázta az amerikai, aki hozzátette, hogy a Desmosedicinál nagyon fontos, hogy a versenyző kiváló fizikai állapotban legyen. „Egészen másként kell ezt a motort vezetni, azonban én egyelőre nem tudom úgy kezelni és irányítani, ahogyan szeretném.”

„A Ducatival agresszívnan kell menni és minden területen felkészültnek lenni, viszont ez nekem most még nem megy. Mindenképpen fokozatosan kell felépítenünk az előszezonunkat, mivel nekem több időre van szükségem a motoron. Mivel új alkatrészek nem nagyon várhatóak, ezért muszáj türelmesnek lennünk.” – figyelmeztetett a 2009-es Superbike világbajnok. Spies számára eddig nem alakul valami fényesen a ducatis kaland, hiszen a vállsérülése miatt a márkatársaihoz képest eleve némi lemaradással tudta csak kipróbálni a Desmosedicit. 

Míg Haydennnek, Dovinak és Iannone-nak már tavaly volt lehetősége tesztelni – igaz az rossz időjárás nagyban korlátozta őket – addig az amerikainak ez kimaradt és csak az első sepangi teszten ismerkedhetett meg közelebbről a GP13-mal. Eddig egyébként Spies rendre a legrosszabb prototípusok között zárt, sőt nem egyszer a legjobb CRT-s is jobb időeredményt ért el nála, így a jerezi tesztig, pláne a szezonnyitóig mindenképpen fejlődnie kellene a 11-es rajtszámmal versenyző motorosnak.

forrás: P1Race.hu