Filled Under: , ,

ETCC: Bemutatkozik a Zengő Junior Team

Gáspár István a hazai gyorsasági szakágvezető és Zengő Zoltán egy korábbi baráti beszélgetése megvalósult! Két fiatal, sőt, szuperfiatal tehetség, Ifj. Ficza Ferenc (16) és Nagy Norbert (18) csapatunk színeiben indul az ETCC 2013-as sorozatában. Két kupás SEAT-tal támadunk. 


A Zengő Junior Team, ha szorosan nézzük egy csapat, ha kicsit tágabban, akkor egy tehetségkutató program. Gáspár István csapatával megteremtette a versenyzés feltételeit, a műszaki hátteret, mi zengősök pedig beleadunk mindent a "padlásról" és amit lehet, a szürkeállományból. A Zengő Motorsport lesz a só, vagy inkább show a húson, igen, ez a találó megközelítés. Michelisz és Wéber végső sikerével két SEAT Leon Európa Kupa győzelmünk van, mindent tudunk erről a szerkezetről. Nyerni persze nem tudunk senki helyett, de sokat segíthet sportpolitikailag is ez az együttműködés. Erős a helyismeretünk és a teljes magyar csapat szempontjából egy közös ellátás is, egy jobban fenntartható modellel kecsegtet.


Még több infót szeretnék átadni, ezért hívom Istvánt. De fura így szólítani, hiszen mindenki Gazsinak ismeri a sportszakmában.

- Köszöntelek a fedélzeten!

- Örülök, hogy végre nyíltan beszélhetünk róla, összeállt a csapat, elmentek a nevezések. Ezúton szeretném megköszönni a bizalmat a támogatóinknak, akik az első pillanattól velünk voltak és a projekt mellett dolgoztak. Egy hazai viszonylatban egyedülálló tehetségkutató programban hisznek velünk együtt, és ez nagyon felemelő érzés.

- A két fiú, egyértelműen a te favoritod. Nagyon fiatalok és nagyon gyorsak, kétség nem volt, hogy őket nevezed?

- Igen, ez így van. Ficza a magyar gyorsasági autósport valaha volt legfiatalabb magyar bajnoka és az ETCC történetének legfiatalabb dobogósa, aki még tavaly léphetett fel Monzában a dobogóra. Pályaismerete tehát már van, de a SEAT-tal egy métert sem ment. 16 évesen háromszoros magyar bajnok, nem féltem, még ha nehezebbek a kezdeti körülmények. A másik ifjú, Nagy Norbert, aki korát meghazudtoló érettségű versenyző, Ficza után a 2. legfiatalabb magyar bajnok. Ő már tudta tesztelni a kupás Leont, nem is egyszer. A második futamtól, vagyis a Szlovákiaringtől dobogóra várom a fiúkat, ez nem titok. Szakágvezetőként is jelentős rálátásom van a fiatal magyar tehetségek teljesítményére. Zolihoz hasonlóan boldogsággal tölt el, ha meg tudom teremteni egy ifjú bajnok következő lépését a karrierjében. Az ETCC, vagyis a FIA Európai Túraautó Bajnokság öt hétvégén kerül megrendezésre, és nem túlzok azzal a megállapítással, hogy némi összefogással, szinte bárkinek elérhető itthonról is.

- Ez azt jelenti, hogy ha valaki nagyon jó, akár szponzor nélkül is jelentkezhet?

- Ha valaki szuper-tehetség, egy-egy teszt, egy-egy futam nem kizárt, de őszintén, hosszútávon senki sem szokhatja meg, hogy nem rendelkezik szponzorációs háttérrel. Azt vettem észre, hogy az igazi tehetségek korábban is megtalálják az útjukat. Ez a csapat abban fog segíteni, velem és Zolival az élen, hogy a sikerhez vezető út a lehető legrövidebb legyen. Az, hogy valaki gyors az a profik között alap. A legjobbak, egy-egy tizedre alig vannak egymástól, de az is lényeges, hogy a jelölt kellő reklámerőt képviseljen leendő támogatói felé. A tehetségen túl, diplomák, nyelvvizsgák, testi-lelki fittség mind emelik a tétet. A kommunikációs oldalon ennek tehát egy imidzsépítés az alapja, ami a mai világban erős Facebook vagy You Tube aktivitást is jelent. Válság ide vagy oda, úgy érzem, nem sóhajtozni kell, inkább dolgozni. Zengő Zoli munkáját tényleg nagyra becsülöm. Kitartása, szívóssága és ennek eredményei sokunknak erőt adott, hogy mi is beletegyünk minden tudásunkat, energiánkat. A WTCC Michelisszel továbbra is a Zengő Team fő csapásiránya, a vébés csapat tehát érintetlen marad, csak Norbira koncentrál. Nem elvenni, inkább hozzátenni szeretnénk a csapat eredményeihez.

A Zengő Junior Team eredményei a jövőben megjelennek oldalunkon is.

Hála a Bergman Médiának, készül egy kis ajakfeltöltés és egy kis ráncfelvarrás a jelenlegi arculatnak. A juniorok is viszik a narancs-feketét az autókon és megtalálhatók a Facebookon is.


Az első három ETCC futamot a WTCC-vel közös helyszíneken rendezik. Az utolsó kettőre azután szétválnak útjaink.

Március 24: Monza
Április 28: Szlovákiaring
Május 19: Salzburgring
Július 14: Megnevezés alatta
Október 6.: Brno

Akkor, jobb láb a gázon...! Hajrá!

forrás: Zengő Media