Filled Under: , , , ,

Sepang: Pedrosa egy hajszállal Lorenzo előtt

Akárcsak a malajziai teszt első napján, úgy a másodikon is Dani Pedrosa bizonyult a leggyorsabbnak. 

A Repsol Honda spanyol versenyzője ezúttal is csak néhány ezreddel tudott jobb köridőt futni nagy riválisánál, a második helyen záró Jorge Lorenzónál. 

Az élmezőnyt illetően tehát gyakorlatilag ugyanazon erőviszonyok tükröződnek vissza, mint egy nappal ezelőtt, vagyis a legjobb négyben továbbra is Pedrosa, Lorenzo, Marquez és Rossi neve látható. A sort a yamahához visszatérő kilencszeres világbajnok zárja, aki ellenfeleihez hasonlóan gyorsulni tudott ugyan tegnaphoz képest, azonban változatlanul négy-öt tized között mozog a lemaradása az első helyezettel szemben. Tulajdonképpen azt lehet mondani, hogy a legjobb négy versenyző ugyanolyan mértékben gyorsult, így ennek köszönhetően gyakorlatilag változatlan maradt a különbség közöttük. 

Ezzel szemben az ötödik hely sorsa már annál inkább változó, hiszen ezúttal Cal Crtuchlow mondhatja el magáról, hogy a legjobb privát versenyző lett. Kedden még Stefan Bradl-t érte ez a megtiszteltetés, azonban ma a német motoros fél tized másodperccel lassabb volt a 2009-es Supersport világbajnoktól, így az LCR Honda versenyzőjének be kellett érnie egy hatodik hellyel. A hetedik legjobb időt Alvaro Bautista futotta, aki egyedüliként használ Showa felfüggesztést a mezőnyben.

  hírek szerint a spanyol leginkább arra koncentrált, hogy megfelelő futómű beállítást találjon, majd ennek köszönhetően előrébb kerüljön, azonban ez nemigen jött össze neki. A 2006-os 125-ös világbajnok ma is a hetedik pozícióban zárt a Tech3 újonca, Bradley Smith előtt. A Moto2-ből érkező angol jelentős fejlődést produkált az első naphoz képest, amikor mindössze a tizenkettedik legjobb volt, ugyanis ma már mind a két gyári ducatist maga mögé tudta utasítani. A Ducati háza táján mellesleg továbbra sem valami jó a helyzet, habár ezzel bizonyára nem mondunk újdonságot. Az olasz márkánál próbálnak rájönni, hogy mik lehetnének azok a megoldások, amiknek köszönhetően közelebb kerülhetnének az élmenőkhöz. 

Szinte biztos, hogy a nagy áttörés nem ezen a teszten és talán nem is a következőn fog megtörténni a részükről, így csak bízhatunk abban, hogy valamikor majd nekik köszönhetően még izgalmasabb és érdekesebb csaták lesznek a mezőny elejében. A legjobb CRT-sek ma is az Aspar Team pilótái voltak, igaz a Suter vázzal és Magneti Marelli elektronikával versenyző Danilo Petrucci fél másodperccel maradt csupán el Randy De Puniet-től.


1. Dani Pedrosa  Repsol Honda  (RC213V)  2:00.549  (37 kör)
2. Jorge Lorenzo  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2:00.568  (52 kör)
3. Marc Marquez  Repsol Honda  (RC213V)  2:00.803  (34 kör)
4. Valentino Rossi  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2:01.038  (45 kör)
5. Cal Crutchlow  Yamaha Tech3  (YZR-M1)  2:01.311  (41 kör)
6. Stefan Bradl  LCR Honda MotoGP  (RC213V)  2:01.369  (31 kör)
7. Alvaro Bautista  Honda Gresini  (RC213V)  2:01.729  (46 kör)
8. Bradley Smith  Yamaha Tech3  (YZR-M1)  2:01.931  (40 kör)
9. Nicky Hayden  Ducati Team  (GP13)  2:02.110  (51 kör)
10. Andrea Dovizioso  Ducati Team  (GP13)  2:02.379  (51 kör)
11. Kosuke Akiyoshi  Honda Racing  (RC213V)  2:02.526  (29 kör)
12. Katsayuki Nakasuga  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2:02.701  (30 kör)
13. Ben Spies  Pramac Racing  (GP13)  2:03.002  (27 kör)
14. Wataru Yoshikawa  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2:03.156  (39 kör)
15. Andrea Iannone  Pramac Racing  (GP13)  2:03.169  (29 kör)
16. Aleix Espargaro  Aspar Team (ART)  2:03.251  (40 kör)
17. Randy De Puniet  Aspar Team (ART)  2:03.791  (63 kör)
18. Danilo Petrucci IodaRacing  (Suter-BMW)  2:04.284  (48 kör)
19. Takumi Takahashi Honda Racing (RC213V)  2:04.559  (44 kör)
20. Hiroshi Aoyama  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)  2:04.786  (32 kör)
21. Hector Barbera  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)  2:04.989  (28 kör)
22. Karel Abraham  Cardion AB Motoracing (ART)  2:05.028  (54 kör)
23. Michael Laverty  Paul Bird Motorsport  (ART)  2:05.417  (31 kör)
24. Claudio Corti  Forward Racing (FTR-Kawasaki)  2:05.721  (22 kör)
25. Yonny Hernandez  Paul Bird Motorsport  (ART)  2:05.837  (36 kör)
26. Colin Edwards  Forward Racing (FTR-Kawasaki)  2:06.205  (23 kör)
27. Bryan Staring  Honda Gresini  (FTR-Honda)  2:06.898  (33 kör)
28. Lukas Pesek  IodaRacing  (Suter-BMW)  2:021.512  (14 kör)
forrás: P1Race.hu