A JAS Motorsport olasz csapat létére, a kilencvenes évek végére a Honda gyári partnerévé nőtte ki magát. Egyszerűen fogalmazva, Japánban a gyárban összerakott erőforrások köré, a JAS épít karosszériát. A közel húsz éves múltat nem is akarják eltitkolni, pedig annyira ez nem is sok, ha az autósport történetében kotorászunk.
Egy biztos, amikor kis küldöttségünk a székház előtérben kiállítva meglátta Monteiro, és Tarquini egykori F1-es Hondáit, vagy éppen az elmúlt évtized ETCC-s, BTCC-s Accord generációit, megértettük: a legjobb helyen vagyunk. Az elmúlt másfél évtizedben a JAS minden gyári törekvésben a Honda partnere volt. Megnyugtató.
Ezzel az eseménnyel megkezdődött a felkészülési szakaszunk a 2013-as szezonra. Nem teszteltünk, nem volt üléspróba, csak a kommunikációs utat építjük. Elsősorban műszaki kérdésekben haladtunk. Ilyenkor kell kiépíteni a csatornákat az alkatrészrendelésre, illetve most lehet feltenni az első kérdéseket az autó felépítésével, üzemeltetésével kapcsolatban. Komputerek, szenzorok, kábelkötegek, informatikai platformok ütközete, ki, mit használ, hova homologizál? Ki tölti fel és mit, a hova? Milyen szerszámok, nyúzók, húzók kellenek és mennyi idő lecserélni az autót a motor körül.
Az autónk még nincs kész, sőt, az összeépítést közösen végezzük a gyár munkatársaival, hiszen tény, ez a legjobb iskola, hogy lejattoljunk az új Civickel. Sokat kell még tanulnunk az biztos, Tarquini mester már teszteli az autóját, mi meg még építjük. Nem véletlen, hogy sokszor emlékezünk meg arról, hogy ez tanulóév, vagy félév lesz.
A kis olasz manufaktúra épülete nem vidámpark, nem rajonganak a kamerákért, az újságírókért. A munkaállomásokon érvényes a „do not fotografíren háben” szabály. A Zsebtévé munkatársait viszont nem lehet csak így lerázni. Az előtérben Zengő kezében villant az okosteló, és már mehet is a riport. Szerencsére Zoli nem ebből él, de amíg ez az egyetlen mozgókép a Honda milanói paradicsomából, addig kerek szemekkel nézzük.
forrás: Zengő Motorsport