De vajon milyen más lehetőségek állnak még a magyar tehetség előtt? „Sokáig érdeklődött irántam a Sito Pons istálló. Ők december 30-ig vártak rám, a szereplésem csak az anyagiakon múlott, de sajnos ez a vonal is megszakadt. Megközelítőleg 1 millió eurós szponzorációs díjat kellett volna fizetnem. Nem tudtam összeszedni, de ezt még Angliában sem lett volna egyszerű. Ott is komoly gondok vannak, a brit Formula-3-as bajnokság például négyfutamosra szűkült. Az F3-as és a GP3-as csapatoknál folyamatosan zajlanak a leépítések, tíz ember helyett hárman dolgoznak, azok is részmunkaidőben és ők is azok, akik kevesebb tapasztalattal rendelkeznek, így kisebb fizetést igényelnek.”
Maradt még egy vonal, ami Tamásnak jelenleg csak álom lehet, de csak azért, mert nem rendelkezik olyan támogatókkal, mint a jelenlegi F1-es újoncok.
„Tavaly sokszor jártam a McLaren csapatánál, akik lehetőséget biztosítottak szimulátorukban a GP3-as felkészülésekre. Sokat segített ez a lehetőség Monacóban, hiszen ott korábban nem jártam. Ha lette volna komoly szponzoraim, a Williams csapatában indulhattam volna Abu Dhabiban a Young Driver Testen. Sajnos nem voltak. Egy félnapos teszt kétszer annyi ott, mint egy egész GP3-as sorozat” – fogalmazott Tamás, és rögtön tisztává válhat mindenki előtt, hogy már minden a pénzről szól ezen a szinten. „Gátlástalan módon dobálóznak a nagyobbnál nagyobb összegekkel, ez kifejezetten meglepett engem is. Korábban ez diszkrétebb volt. Mindenki a túlélésért küzd, és az F1-ben sincs ez másképpen. Jó példa Kobayashi, Glock, vagy Kovalainen esete. A volt marussiás egyik közeli munkatársa magyar és elmondta, hogy komoly német szponzorokat vittek a csapathoz, majd a csapat közölte, hogy a maradáshoz több kell. Nem tudták megszerezni a pénzt, menni kellett. Ugyanez a helyzet a remek helyzetben álló Oroszország szülöttével, Petrovval is, ezért távozott ő is.”
Végezetül Tamás beszélt az F1-be most bekerülő néhány újoncról is. „Bottas és Gutierrez is megnyerte annak idején a GP3-at, ez jó ajánlólevél. Gutierrez két évig tesztelt a Saubernek, közben a GP2-ben ment, de szerintem ő nem fejlődött kellő gyorsasággal. Bottas kicsit másabb, bár ő mégis három évig pihent, mielőtt a Williams az autójába ültette őt. Nagyon akarták a finnt. Azt persze mindenki tudja, ki áll Gutierrez mögött.
A Telmex egy Red Bull programhoz hasonlító programot hozott lére tehetséges mexikói pilótáknak, és Perez példája szerint működik a dolog” – zárta mondandóját Kiss Pál Tamás, aki az f1cirkusz.blog.hu oldalnak nyilatkozott.
forrás: formula.hu - f1cirkusz.blog.hu