Stewart: Raikkönent nem szabad megváltoztatni

A háromszoros skót világbajnok, Sir Jackie Stewart szerint a Lotus jól csinálja, amikor megengedi, hogy Kimi Raikkönen a saját útját járja, mert szerinte Raikkönent nem lehet és nem is szabad megváltoztatni. 


A Lotus csapat tanácsadójaként tevékenykedő Stewart szerint a csapat tulajdonosának a Genii-nek nem szabad addig aggódnia Raikkönen pályán kívüli viselkedése miatt, amíg a 2007-es finn bajnok továbbra is ilyen gyors a pályán.

„Te ne változtasd meg Kimi Raikkönent, ne változtasd meg őt” – nyilatkozta Stewart. „Én nagyon ritkán beszéltem vele a versenyhétvégéken, mert ha ő akar velem beszélni, akkor ő odajön hozzám és beszél velem. Ha én mennék oda hozzá, akkor ugyanis az lenne a reakciója, hogy miről beszél ez, miért tart ez fel engem. 

Ő egy nagyon különleges ember, a legkülönlegesebb az összes jelenlegi és volt autóversenyző között, és a visszatérése is jobb, mint amilyen Michael Schumacher visszatérése volt. Minden egyes futamon ott volt a múlt évben és szállította az eredményeket.”

Stewart szerint egy Formula-1-es pilótának a közönséggel és a médiával is törődnie kell, de azért nem gondolja azt, hogy Raikkönennek az ilyesfajta munka iránti ellenszenve probléma lenne. „Ha egy buta kérdést teszel fel neki, akkor egyenes választ kapsz. 

Én nagyon kedvelem Kimit, de nem úgy tekintek rá, mint egy barátra, mert egyébként is szokatlan lenne, ha barátokat gyűjtene. De Kimi jól van úgy, ahogy van.”

forrás: formula.hu