Filled Under: , ,

Dakar: A negyedik nap vízválasztó lesz

Csapatvezetői megbeszélésre volt hivatalos péntek délelőtt Szalay Balázs. Az Opel Dakar Team feje és pilótája a legnagyobb istállók vezetőivel együtt hallgatta meg a rendezők terveit, és megtudott néhány érdekességet. 


Milyen terveik vannak a rendezőknek? 
 Három fő céljuk volt a mostani újításokkal, hogy növeljék a résztvevő nemzetek számát – ötvenhárommal idén rekordot döntöttek –, hogy tegyék még nemzetközibbé a rendezői csapatot, ez is sikerült. A harmadik terv pedig az, hogy megszigorítsák a kontrollt – a hírek szerint ez is rendben lesz. Több bejárat van például minden táborba, máshol mennek be a szervizesek és máshol a versenyzők, a kijárat és a bejárat pedig különböző, így nem fordulhat elő, hogy a torlódás miatt valaki lekési a rajtot.




A tábor ugyanúgy néz ki, mint eddig? 

Igen. Kivéve, hogy a nagyobb csapatoknak kijelölt helyük van, nem kell keresgélni, tülekedni. Nekünk egy Jeff nevű embert kell keresnünk, ő mondja meg minden nap, hogy hova állhatunk. Egyébként vicces, hogy a csapatoknak megadták az előre foglalás lehetőségét, aminek az lett a vége, hogy a tizennégy nagy istálló lefoglalta a tábor nyolcvanöt százalékát. A rendezőknek kellett szólniuk, hogy szerényebben, hogy ne legyenek húsz méterek a kamionok között.  

Technikailag egyébként hogy zajlik a helyválasztás?  

Minden este kapunk egy térképet a következő napi táborról, s azon rajta lesz a mi helyünk.  

A verseny nehézségéről mondtak valamit? 

Azt, hogy az első nap nem lesz nehéz a tapasztalt csapatoknak, a második és a harmadik homokos ugyan, de még mindig teljesíthető, a negyedik viszont pokoli nehéz – egyrészt hosszú, másrészt nagyon mély homokos. Azt mondták, sok csapat számára lesz az a választóvíz. Volt még egy nehéz szakasz, amelyet említettek, de arra a verseny második felében kerül majd sor, úgyhogy arra nem is nagyon koncentráltam – legyünk túl inkább az első napokon. 

Más változás is lesz? 

Sokkal szigorúbb technikai kontrollra számíthatunk, illetve nagy változás, hogy a verseny legvégén újabb technikai ellenőrzésnek vetik alá a járműveket, hogy akkor is megfelenek-e. A Dakarok történetében még nem volt ilyen.  
forrás: Dakar.hu