Webber rendben eljött a rajtnál, mögötte maradt a Rosberg, Hamilton sorrend, de Schumacher kívülről támadta Grosjeant, és akárcsak Malajziában, összeütköztek.
A biztonsági autót a pályára küldték, Grosjean autója ugyanis keresztben állt a célegyenes végén. A De la Rosának nekihajtó Maldonado is feladta a versenyt. Grosjean autójának nekiment Kobajasi, a Sauber a levegőbe emelkedett, majd a boxba hajtott, hogy megvizsgálják az autóját.
A safety car mögött Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Räikkönen, Schumacher, Hülkenberg, Senna sorrend alakult ki.
A 3. kör végén újraindult a verseny, a sorrend nem változott. Schumacher folytatni tudta, autója a jelek szerint nem sérült meg súlyosan a Grosjeannal történt ütközés során.
Nem alakultak ki nagy különbségek, Webber mögött kígyózott a mezőny. Előzésre senkinek sem volt esélye. Az első négy között éppen annyi hézag keletkezett, hogy az elöl haladó szele ne zavarja meg az üldöző szelét, és ezzel a hátul haladó szabályozni tudja a gumik kopását.
A sportfelügyelők vizsgálták azokat, akik az első kanyart levágták a rajtnál, de mivel Grosjean keresztbe álló Lotusa miatt többen csak így tudták elkerülni a további ütközést, senkit sem büntettek meg.
A 11. kör végén az első tíz 11 másodpercen belül volt egymáshoz képest.
A Meteo France megerősítette a verseny előtti előrejelzését, amely szerint a 25-30. kör körül elered az eső. Vajon kibírják-e addig a szuperlágy gumik? Minden csapat terve, hogy addig tolja el az első kerékcserét, ameddig csak tudja.
Lassan szakadt szét az élmezőny, a 19. kör végén Rosberg 2 másodpercre volt Webbertől, a tizedik Senna hátránya 15 másodperc volt. A McLaren a 34. körre várta az esőt. A helyszínen sötétedett, és a helyszínen tartózkodók már érezték az eső illatát.
Legutóbb 2008-ban volt esős verseny Monacóban, de akárcsak 1996-ban és 1997-ben, esőben is kezdődött a futam. Legutóbb olyan, hogy a futam közben eredt el az eső Monacóban, 1982-ben fordult elő.
Räikkönen is kiment a boxba, kis híján nekiment a Hülkenberg autójának jobb hátsó kerekén dolgozó szerelőnek.
Alonso a 30. körben az élről jött a boxba, Massa vezetett Vettel és Webber előtt. Egy körrel később Massa is a boxba állt, Vettel vezetett a lágy gumikon, és nem tervezte a kiállást. Webber a második helyen állt, a Red Bull remek helyzetbe került.
Schumacher a szuperlággyal remekül ment, ő is kint maradt, és gyorsabb volt, mint akik friss lágy gumikon száguldottak. A 34. kör végén azonban kijött a boxba.
A 35. kör végén Vettel, Webber, Rosberg, Alonso, Hamilton, Massa, Ricciardo, Button, Schumacher, Vergne volt a sorrend. Vettel, Button és Ricciardo nem volt a boxban.
Az eső nem jött, néhány csepp esett ugyan, de annyi nem, hogy szükség legyen akár az intermediate gumikra. Button a 39. körben szervizelt, szuperlágy gumikat kapott, de visszaérkezése után a 14. Kovalainen mögé szorult.
Vettel a 42. körben 17 másodperccel vezetett Webber előtt, a Red Bull megpróbálta az ausztrál elé visszahozni a németet, hogy esélye nyíljon a kettős győzelemre.
A 44. körtől Webberék közeledni kezdtek Vettelhez, azaz megfordult a tendencia. A Red Bull a 46. körben reagált is, kihozta Vettelt, aki Alonso és Hamilton közé jött vissza a szuperlágy gumikon.
Webber mögött Rosberg, Alonso, Vettel, Hamilton, Massa jött, majd több mint 20 másodperces hézag után Schumacher, Vergne, Di Resta, Hülkenberg és Räikkönen következett.
Az első hat öt másodpercen belül volt, csak Vettel autóján voltak lágyabb gumik. Vettelnek 32 kört kell megtennie a szuperlágyakon a leintésig, Schumacher ennél többre is képes volt a verseny elején, teletankolt autóval.
A verseny végéig a gumikkal való spórolás a kulcs, több boxkiállást senki sem tervezett, főleg, mert az esőfelhők eltávolodtak a pályától.
Az első hat az 55. kör végén 7 másodpercen belül volt egymáshoz képest. Húsz körrel a leintés előtt vihar előtti csend hangulata volt a versenynek – no de lesz-e vihar?
A Ferrari twitterbejegyzése szerint az utolsó körökre visszatérhet az eső fenyegetése. Webber, majd pár körrel később Hamilton és Massa is elfékezte magát. Vergne a 62. körben megelőzte a műszaki hibával küszködő Schumachert. Egy körrel később a két Force India is megelőzte.
Újra szemerkélni kezdett az eső, Rosberg utolérte Webbert.
Schumacher kiesésével a Webber, Rosberg, Alonso, Vettel, Hamilton, Massa hatos mögött Vergne, Di Resta, Hülkenberg, Räikkönen sorrend alakult ki, majd Senna és tőle 16 másodpercre Kovalainen és az őt továbbra is üldöző Button következett.
Tíz körrel a vége előtt az első hat öt másodpercen belül volt. Nyolc körrel a vége előtt 3.6 másodperec volt a különbség köztük.
Lelassult az élboly, miközben Vergne és a Toro Rosso intermediate gumikra váltott. Kovalainen közben Button és Pérez támadását is visszaverte: mindkét üldözője kikerült a pályáról.Miután mindegyiküket lekörözte az élen haladó hatos, Pérez a sikánnál elment Kovalainen mellett.
A szemerkélés elállt, Vergne pedig ráfázott az intermediate választására, nem csak hogy hat pontot bukott el, őt is lekörözték.
Az utolsó körökben sem változott a sorrend az első hatban, Webber 2010 után ismét nyert, Rosberg és Alonso követte, Vettel lemaradt a dobogóról.
Hamilton és Massa az 5. és a 6. helyen zárt, majd a két Force India következett Räikkönen és Senna előtt.
1. Webber Red Bull-Renault 1h46:06.557 2. Rosberg Mercedes + 0.643 3. Alonso Ferrari + 0.947 4. Vettel Red Bull-Renault + 1.343 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.101 6. Massa Ferrari + 6.195 7. Di Resta Force India-Mercedes + 41.500 8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 42.500 9. Raikkonen Lotus-Renault + 44.000 10. Senna Williams-Renault + 44.500 11. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 13. Kovalainen Caterham-Renault + 1 14. Glock Marussia-Cosworth + 1 15. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 Leggyorsabb kör: Perez, 1:17.298 Nem értek célba: Button McLaren-Mercedes 71 Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 66 Pic Marussia-Cosworth 65 Schumacher Mercedes 64 Petrov Caterham-Renault 16 Kobayashi Sauber-Ferrari 6 De la Rosa HRT-Cosworth 1 Maldonado Williams-Renault 1 Grosjean Lotus-Renault 1 A világbajnokság állása 6 futamot követően: 1. Alonso 76 1. Red Bull-Renault 146 2. Vettel 73 2. McLaren-Mercedes 108 3. Webber 73 3. Ferrari 86 4. Hamilton 63 4. Lotus-Renault 86 5. Rosberg 59 5. Mercedes 61 6. Raikkonen 51 6. Williams-Renault 44 7. Button 45 7. Sauber-Ferrari 41 8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 28 9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Perez 22 11. Di Resta 21 12. Kobayashi 19 13. Senna 15 14. Massa 10 15. Hulkenberg 7 16. Vergne 4 17. Schumacher 2 18. Ricciardo 2
Forrás: NSO.hu