Pár napja a német motorsport-total.com arról számolt be, hogy Christian Horner a Ferrari maranellói bázisában járt, s ez máris megindította a találgatásokat azt illetően, hogy a Red Bullt sikerre vezető csapatfőnököt kiszemelte magának az olasz istálló, egyesek pedig odáig merészkedtek, hogy egy esetleges váltás esetén az energiaitalosok szártervezője, Adrian Newey is vele tarthat.
Azonban mint kiderült, ezen feltételezések elhamarkodottak voltak, hiszen Horner olaszországi látogatásának oka egyszerűen az volt, hogy a Ferrari főhadiszállásán tartották a FOM és a négy nagycsapat (Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes) legutóbbi találkozóját, amelynek fő témája a Concorde Szerződés volt.
Ez az egyezmény 1981 óta minden évben hatályba helyezi az aktuális szabályokat, illetve gondoskodik a kereskedelmi bevételek csapatok közötti eloszlásáról, ám a legutóbbi ilyen megállapodás éppen a tavalyi szezon végén járt le, így Bernie Ecclestone az év nagy részét azzal töltötte, hogy tető alá hozzon egy új, 2020-ig érvényes kontraktust a csapatokkal.
A folyamat eleinte nem haladt túl gördülékenyen, hiszen Ecclestone legújabb ötlete, miszerint egyes csapatok tradícióik és korábbi bajnoki címeik után extra jutalékot kapnának, nem mindenkinek nyerte el a tetszését. Noha ezt illetően már elsimultak a viták, miután a FOM elnöke minden csapattal egyénileg kötött megállapodást az anyagi juttatást illetően, a szerződés minden bizonnyal már nem kerül aláírásra a szezon kezdete előtt. Ecclestone-nak azonban meggyőződése, hogy ez semmilyen problémát nem jelent majd.
„Nem szükséges, hogy aláírjuk” - idézi az Forma-1 főnökét az ESPNF1. - „Részemről nem számít, hogy van-e a Concorde Szerződés vagy nincs.”
„Ez a dokumentum valójában két részből áll. Az anyagi oldalát már megbeszéltük a csapatokkal, szóval azzal nem lesz gond. Ami őket igazán érdekli, az a technikai szabályzat, amely állandóan változik. És ez az, ami jobban befolyásolja a sorsukat.”
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff is részt vett a megbeszélésen, és a következőket fűzte hozzá:
„Minden csapat aláírta azt a kétoldali szerződést, amely biztonságot nyújt kereskedelmi szempontból, de ha sikerülne megállapodni a közös Concorde Szerződést illetően is, az stabilitást vinne a sportba. Jó lenne, de vajon a csapatok dolga ezt tető alá hozni? Bizonyára nem. Bernie és az FIA feladata, hogy ezt elintézzék egymás közt. Mi csak másodpilóták vagyunk ebben az ügyben” - mondta Wolff.
forrás: hírado.hu