Ez az egyezmény 1981 óta minden évben hatályba helyezi az aktuális szabályokat, illetve gondoskodik a kereskedelmi bevételek csapatok közötti eloszlásáról, ám a legutóbbi ilyen megállapodás éppen a tavalyi szezon végén járt le, így Bernie Ecclestone az év nagy részét azzal töltötte, hogy tető alá hozzon egy új, 2020-ig érvényes kontraktust a csapatokkal.
A folyamat eleinte nem haladt túl gördülékenyen, hiszen Ecclestone legújabb ötlete, miszerint egyes csapatok tradícióik és korábbi bajnoki címeik után extra jutalékot kapnának, nem mindenkinek nyerte el a tetszését. Noha ezt illetően már elsimultak a viták, miután a FOM elnöke minden csapattal egyénileg kötött megállapodást az anyagi juttatást illetően, a szerződés minden bizonnyal már nem kerül aláírásra a szezon kezdete előtt. Ecclestone-nak azonban meggyőződése, hogy ez semmilyen problémát nem jelent majd.
„Nem szükséges, hogy aláírjuk” - idézi az Forma-1 főnökét az ESPNF1. - „Részemről nem számít, hogy van-e a Concorde Szerződés vagy nincs.”
„Ez a dokumentum valójában két részből áll. Az anyagi oldalát már megbeszéltük a csapatokkal, szóval azzal nem lesz gond. Ami őket igazán érdekli, az a technikai szabályzat, amely állandóan változik. És ez az, ami jobban befolyásolja a sorsukat.”
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff is részt vett a megbeszélésen, és a következőket fűzte hozzá:
„Minden csapat aláírta azt a kétoldali szerződést, amely biztonságot nyújt kereskedelmi szempontból, de ha sikerülne megállapodni a közös Concorde Szerződést illetően is, az stabilitást vinne a sportba. Jó lenne, de vajon a csapatok dolga ezt tető alá hozni? Bizonyára nem. Bernie és az FIA feladata, hogy ezt elintézzék egymás közt. Mi csak másodpilóták vagyunk ebben az ügyben” - mondta Wolff.
forrás: hírado.hu