Ecclestone a tavalyi évet az új szerződés egyeztetésével töltötte, szerette volna a csapatokat 2020 végéig a sporthoz kötni, de a megegyezést még nem írták alá.
"Nincs szükségünk aláírt Concorde Egyezményre. Számomra nem fontos, hogy van-e Concorde Egyezmény, vagy nincs."
Az idő egyre fogy a márciusi szezonkezdetig, de Ecclestone bízik benne, a versenyzést nem befolyásolja, ha a szerződés nem kerül aláírásra. Az üzletember szerint a pénzügyekről mind a 11 csapattal külön megegyezett és azt szerződésbe is foglalták, melybe az is belekerült, hogy a következő nyolc évben a Formula-1-ben maradnak. Ecclestone hozzátette, a Concorde Egyezmény aláírását az FIA hiúsította meg, a szövetség, amely a Formula-1-es szabályokat hozza.
"A Concorde Egyezmény két részből áll. A csapatokkal már szerződést kötöttünk a pénzügyekről. Minden rendben van ezen a téren. Viszont a szabályok folyamatosan változnak. Most még az a kérdés, hogyan változnak az előírások."
A Concorde Egyezmény a Formula-1-es szabályokat is megerősíti, így a csapatoknak kevesebb belelátások van a szabályok megváltoztatásába, ha nincs szerződés. A jövő évtől a jelenleg használatos V8-as motorokat 1.6 literes, turbófeltöltésű, V6-os erőforrások váltják és habár a gyártók támogatását élvező csapatok ebbe beleegyeztek, más csapatok elégedetlenek, mivel várhatóan a jelenlegi 13 millió dolláros áron már nem tudnak motorokat vásárolni, sokkal több pénzt lesznek kénytelenek elkölteni.
"Ami a csapatokat a legjobban befolyásolja, azok a műszaki előírások. A műszaki szabályozások miatt szállhatnak ki a sportból" - tette hozzá Ecclestone.
forrás: f1hungary.fw.hu