A Dabas antifutballt mutatott be

A Gyulai Termál FC igyekezett mindent megtenni a győzelem érdekében, de nem sikerült.

Várfürdő-Gyulai Termál FC—Dabas 1—1 (0—1)
NB III-as labdarúgó-mérkőzés, Gyula, 350 néző. V.: Csöngető. Gyula: Harman — Dócza, Vincze, Valentényi, Kovács T. — Zelenyánszki, Bálint, Kanyó (Bíró), Nagy G. — Balogh G. (Szabó D.), Nomel. Edző: Fodor Sándor.

-Ideális körülmények között kezdődött a csoport rangadójának számító mérkőzés. A hazai csapat uralta a mérkőzés egész időtartama alatt a játékot, a vendégek csak elvétve kerültek a hazai kapu közelébe. A mezőnyfölény ellenére azonban nagyon kevés igazi veszélyes gólhelyzetet tudtak kialakítani a gyulaiak. A vendégek igyekeztek tördelni a játékot, és színlelt sérülések után is hosszasan időztek a talajon. A hazai csapat igyekezett mindent megtenni a győzelem érdekében, de ez ma nem sikerült.

G.: Csendes a 24., Szabó D. a 73. percben. Jó: Valentényi, Szabó D., Bálint, ill. Takács, Bozsik.
Fodor Sándor: — A vendégek mérkőzés előtti unfer diplomáciai lépéseit a találkozón antifutballal és fetrengéssel tetézték. Csapatom győzelmet érdemelt volna.
Keresztúri András: — Rangadóhoz illő, parázs hangulatú mérkőzésen, egyenlő körülmények mellett mi győztünk volna.
forrás: beol.hu

Bizonytalan időre felfüggesztették

A Holcim Hungária Zrt. bizonytalan időre felfüggesztette a Dabasra tervezett cementelosztó építését.

A Holcim Hungária Zrt. bizonytalan időre felfüggesztette a Dabasra tervezett cementelosztó építését - erősítette meg Márta Irén, a Holcim Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója, a város alpolgármesterétől származó értesülést kedden.

Márta Irén elmondta, hogy az elhúzódó recesszió az indoka a beruházástól való elállásnak. A dabasi körzetben öt települést vizsgáltak, ezek közül háromban tart az engedélyezési eljárás. Legtovább Felsőlajos településen jutottak, ahol már elvi építési engedélyt kapott a Holcim.

Szandhofer János dabasi alpolgármester kiemelte: a döntés nagyon érzékenyen érinti Dabast, hiszen az új munkahelyek létesítése mellett évi 30-40 millió forint iparűzési adóbevételre számítottak, amit infrastruktúra fejlesztésre szerettek volna felhasználni.     A Holcim Zrt. a beruházás helyszíneként eredetileg  öt települést vizsgált, majd hármat választott ki, ezek egyike volt Dabas. A cég  2011. augusztus 22-én nyújtott be építési engedély kérelmet a dabasi cement elosztó és logisztikai központ létesítésére. A tervezett beruházás sok környezetvédelmi vitát, és demonstrációt váltott ki. A környező települések lakosai, és civil szervezetek vitatták a kiadott környezetvédelmi engedély eredetiségét is.
forrás: hvg.hu

Újszülöttek köszöntése Dabason

Március 24-én, szombaton 10.00 órától Dabas Város Önkormányzata ismét megrendezi az Újszülöttek Köszöntését a Szivárvány Óvodában (Sári, Mánteleki út).

Várjuk Önöket és a 2011. év második félévében született csecsemőjüket városunk korszerű létesítményében, ahol az óvodások és az óvó nénik kis ünnepi műsorral, a szervezők egy szerény vendéglátással köszöntik a családokat.

Délután 13.30-kor rendezvényünk faültetéssel folytatódik a sári Csati-parton, az Újszülöttek Ligetében.

Kérem, a délutáni programhoz öltözzenek sportosan, hozzanak magukkal ásót, lapátot a faültetéshez.

Szeretettel várom Önöket  rendezvényünkre!
forrás:  dabas.info.hu

A devizában eladósodottakon segíthet az Országgyűlés

Az Országgyűlés mai ülésén fogadhatja el azt a törvénymódosító javaslatot, amely a húszmillió forint alatti devizakölcsönnel rendelkezőknek teszi elérhetővé hiteltörlesztésük árfolyamának befagyasztását. 

A parlament emellett szintén ma dönthet a lakossági deviza-eladósodás okait feltáró albizottság jelentéséről is, amely a 2002-2010 közötti kormányok és a tőlük független intézmények, valamint a bankrendszer és a hitelfelvevők felelősségét állapítja meg.

 
A parlament az előző héten változtatott a nemzetgazdasági miniszter devizakölcsönök törlesztési árfolyamának rögzítéséről szóló törvénymódosító javaslatán. Az Országgyűlés kormánypárti és szocialista képviselők szavazatával úgy írta át az indítványt, hogy az árfolyamgát ne a lakás érteke, hanem a hitel felvételkori összege alapján legyen igényelhető, azoknak, akik kevesebb mint 20 millió forint értékben adósodtak el. Az árfolyamgát új rendszerébe történő belépést az ügyfelek 2012 végéig kezdeményezhetik a devizakölcsönt folyósító hitelintézetnél. Az árfolyamrögzítés, illetve az árfolyam-különbözetből eredő tartozások jóváírására 60 hónapig, de legfeljebb 2017 júniusáig lesz lehetőség. A pénzügyi intézmények a svájci frank esetében 180 forint/svájci frank, az euró esetén 250 forint/euró, a japán jen esetében pedig 2,5 forint/jen árfolyamot alkalmaznának a rögzített árfolyam időszakában.
 
A Ház hármas felelősséget állapíthat meg a nagy arányú lakossági deviza-eladosodást vizsgáló jelentés elfogadásával. Papcsák Ferenc (Fidesz) előző héten, az alkotmányügyi bizottság nevében tett felszólalásában kijelentette: a jelentést elkészítő albizottság munkájának célja az volt, hogy soha többet ne kerülhessenek ilyen helyzetbe a magyar családok százezrei. Az Országgyűlés az ugyancsak fideszes Budai Gyula javaslatára vizsgálóbizottságot állíthat fel a Volánbusz 2003-as reorganizációs programjának áttekintésére. Ezt követően várhatóan rövid vita előzi majd meg annak a nemzetközi egyezménynek a kihirdetését, amely egyebek mellett a tengerészek képzéséről szól.
 
A határozathozatalok után a Felvidékről kitelepítettek emléknapjáról szóló határozati javaslatról kezdődik vita. Ebben a fideszes Molnár Attila azt kezdeményezi, hogy a parlament emlékezzen meg arról a mintegy százezer magyarról, akiket a Benes-dekrétumok zártak ki a Csehszlovák Köztársaságból. A kormánypárti politikus szerint április 12-e lehetne az emléknap méltó dátuma, mivel -  írja indoklásában - 65 évvel ezelőtt ezen a napon indult az első transzport Magyarország felé.
forrás: mti.hu

28. Ausztrál Nagydíj - szerintem...

Megvolt az idei első Forma1-es futam, ami szerintem a vártnál lényegesen kevesebb izgalmat és látványos manővert hozott nekünk, rajongóknak.

Schumacher váltóhibája miatt kiállni kényszerült és így nem tudhattuk meg, hogy mennyit is fejlődött az idei évre a Mercedes, Rosberg befejezte a versenyt, de jóval az elvárások alatt teljesített.

Petrov célegyenesben történt műszaki hibája miatt a mezőnyt kicsit összerázta a Safety Car, de különösebb gond nélkül megtudta őrizni elsőségét Button.

Igaz a versenyen majdnem végig szépen autózó Maldonado az utolsó körben a betonfalnak csapta Williemsét.
28. Ausztrál Nagydíj végeredménye itt!
írta: Tubiyooly

Versenyen kívül indul Le Mans-ban a Nissan

Őrült vállalkozásba fogott a Nissan, a japánok a Le Mans-i 24 órás versenyen indulnak hajmeresztő prototípusukkal, a 300 lóerős DeltaWinggel. A Juke motorjával szerelt futurisztikus versenyautó az utcai autók jobbá tételéért leheli majd ki a lelkét Franciaországban, mert a versenyt nem csupán a hírverésért, hanem elsősorban a tapasztalatszerzésért vállalta be a gyár.
Forrás: Nissan
Versenyen kívül indul Le Mans-ban a Nissan a DeltaWinggel
Mintha a nyolcvanas évekbe csöppentem volna. Ott álltam Londonban egy sorház hátsó udvarán berendezett hangárban, amit jelenleg is tataroztak. A bemutató alatt végig Diszperzit szagban úszott a terem, ahol valami olyasmit mutattak, amitől talán még a Forma-1-es fejlesztőmérnököknek is elállt volna a lélegzete. Amikor otthon felszálltam a gépre, még csak annyit tudtam, hogy valami szupertitikos versenyautó projektről van szó.
Forrás: Nissan
Sokmindenre emlékeztet, de semmire sem hasonlít

 Kaptunk is egy szigorúan embargós sajtóanyagot egy sötétben fotózott valamiről, amin a sejtelmes fényben leginkább annyi látszott, hogy a Nissannak megint elgurult a gyógyszere. Bár a londoni dugó miatt magát a showt lekéstem, így is hátbavágó élmény volt látni azt a valamit a színpadon, amiről egy pót sajtótájékoztatón kiderült, hogy ezzel indul majd a Nissan Le Mans-ban. Érzik ennek a mondatnak a súlyát?
Forrás: Nissan
Futurisztikus külseje ellenére utcai technológiákat tesztelnek vele
Tehát a Nissannak nem volt elég, hogy egy elektromos Leaf-szerűséggel elindult a világ legkeményebb hegyi felfutó versenyén, a Pikes Peaken, majd brahiból összehegesztett egy brutális miniautót. Most technikájukat és nevüket adták egy rakétaautó, egy katamarán és a Batmobil keresztezéséből született versenyautóhoz és ripsz-ropsz nekivágnak a legnagyobb presztízsű, hosszútávú megbízhatósági próbának.
 
Az még hagyján, hogy a kocsi formai elemeit a Panoz GTR-ből, a Lotus Elise-ből és fél tucat kisszériás brit sportkocsiból turmixolták össze, a vicces az, hogy egy guruló Concorde-ot formáztak belőle. Az élőben félelmetesen impresszív koncepció orra olyan keskeny, mint egy kenu, hátul pedig annyira kiszélesedik, mint egy szokásos le mans-i prototípus, és ugyanez történik a kerekeivel is, melyek a Swift-virslikből Forma-1-es úthengerekké változnak.
Fotó: Balogh Bence [origo]
Minden részletmegoldás a hatékonyságot segíti
Ez a megbotránkoztató forma már önmagában elég, hogy azonnal a Tyrell hatkerekű szörnyetegére asszociáljak róla, de ha ez még nem lenne elég, nézzük, milyen motorja van valahol a karbonköpeny alatt. Egy 300 lóerős, négyhengeres, 1,6-os turbós benzinessel járult hozzá a Nissan a projekthez. Ez nem vicc, tényleg a Juke motorja hajtja, igaz, könnyebb, mint egy Trabant, csak 575 kg az egész. Ráadásul ennek a mattfekete csodának küldetése is van.
Fotó: Balogh Bence [origo]
Keskeny első kerekeit egyedileg gyártotta a Michelin
Egészen pontosan mindenből a felét kell tudnia, mint a szokásos LMP2-es autóknak, tehát fele fogyasztás, fele károsanyag-kibocsátás, fele tömeg és fele légellenállás. A nyolcvanas évek szinte határtalan mérnöki szabadságára és kísérletező kedvére emlékeztető spórolós szupergép a DeltaWing névre hallgat és a Pure Drive technológia nagykövete. Nem csak egy drága reklám, azért álltak mögé, hogy segítségével rengeteg tapasztalatot gyűjtsenek az utcai autók tökéletesítéséhez.
Fotó: Balogh Bence [origo]
Karbonból készült a karosszéria, alatta egy 300 lóerős 1,6-os turbómotor van
Valóban minden adatot és eredményt fel tudnak majd használni, hiszen a látszat ellenére csupa hétköznapi dolgot tesztelhetnek rajta. A Juke-ban is használt 1.6 DIG-T motort persze alaposan átalakították, de a versenytapasztalatokat a tervek szerint közvetlenül hasznosítják majd. Vegyük például az extrém terhelésnek kitett turbót, de a kerékdobok légellenállási tulajdonságai is közvetlenül használnak majd a boltban kapható Nissanoknak.
Forrás: Nissan
Szélcsatornában tesztelték a formáját, cél az optimális légellenállás
Az ötletgazda Ben Bowlby volt, aki 2008-ban még az amerikai IndyCar sorozat számára fogott hozzá egy spéci prototípus építéséhez, de a Forma-1 amerikai konkurensének végül nem kellett az új modell. Bowlby mégis megvalósíthatta elképzelését a Nissan, a Le Mans Series sorozatban közreműködő Don Panoz és a Michelin érdeklődésének hála. A francia gumigyár például saját kerekeket szállított az idén végleges formába öntött DeltaWinghez, mert ilyen speciális méretű első abroncsokat jelenleg sehol sem használnak.
Forrás: Nissan
Már futottak vele néhány tesztkört, cél végig bírni a 24 órás versenyt
A sajtótájékoztató egyik legizgalmasabb kérdése az volt, hogyan képes ez a szörnyeteg egyáltalán kanyarodni. A vezető tervező, Jerry Hardcastle szerint sokat nyernek azzal, hogy lehagytak egy nagy darabot az elejéből, mert így sokkal kedvezőbben hatnak rá a légáramlatok és kellőképpen kiegyensúlyozott is, csupán a pilótáknak kell megtanulniuk az autó dimenzióit. Marino Franchitti, Michael Krumm és Erik Comas tekergetik majd a kísérleti modelleknek fenntartott, 0 rajtszámú versenyautó kormányát Le Mans-ban.
Forrás: Nissan
Kísérleti autóként indul egy nemlétező kategóriában
Mindent megtesznek azért, hogy ne okozzanak csalódást a csapatnak, akiknek tengernyi lelkesedése mellett csak egy ilyen autójuk van és szeretnék, ha 24 órán keresztül tudna körözni a legendás aszfaltcsíkon. Ha ez sikerül, akkor már a győzelem is a zsebükben lesz, hiszen ebben a kategóriában ők indulnak egyedül. Hardcastle bízik benne, hogy hamarosan bevezetik a kategóriát - hiszen például a Túraautó Világbajnokságban is 1,6-os turbós benzinesekre váltottak - mert akkor nem csak versenyen kívül, hanem élesben is megpróbálhatnák lesöpörni a pályáról a dízelmotoros nagymenőket.
forrás: origo

Kimi Raikkonen a Top Gear-ban

A BBC-s autós show vendége volt a napokban Kimi Raikkönen, az interjú vasárnap ment adásba. 

Jeremy Clarkson műsorvezető nagy rajongója, felolvasta aranyköpéseit, felidézte a klasszikust, amikor Michael Schumacher 2006-os búcsúztatásáról azért maradt le, mert vécén volt. És az okot konkrétan meg is osztotta a tévénézőkkel: "szartam".

Az abu-dzabi pályát is fikázták egy kicsit - "az első pár kanyar jó, de a többi szar" -, sőt, amit a hallgatóság nem is érzékelt, vagy legalábbis nem reagált rá, hogy utána Raikkönen még megjegyezte, "és még jópár ilyen pálya van".

A finn elmondta, összehaverkodott a Stiggel, a Topgear tesztpilótájával, aki nagyjából annyit beszél, mint ő, nem is véletlen, hogy a Lotus-pilóta a példaképe.

A beszélgetés fénypontjánál Clarkson megkérdezte, hogy a piával végzett-e, Raikkönen  azonnal mosolyogva rávágta, "nem".


A 2007-es világbajnok megmutatta legutóbbi, decemberi hómobilozásának az eredményét is, amikor "picit eltört a csuklója", majd arra, hogy a csapatok engedik-e neki a veszélyes hobbit, úgy felelt: "nem igazán szoktam megkérdezni őket".

A hagyományoknak megfelelően Raikkönen is fordult egyet az adás tesztautójával, a Suzuki Lianával: menet közben megjegyezte, "nem is olyan rossz autó", nézegette a repülőtér melletti helikoptereket, és egyszer majdnem félrekapcsolt. Az ideje így is top 10-es lett, a legjobb nagyon esős kör a műsor történetében, Mark Webber hasonlóan vizes körét egy másodperccel megverte.
forrás: sportgeza.hu

Briattore ismét beszólt

Flavio Briattore nem vár túl sok izgalmat az idei szezontól, és véleménye szerint az erőviszonyok tekintetében a csata ugyanott folytatódik majd, ahol tavaly Brazíliában véget ért.


A korábbi Formula-1-es csapatfőnök, Flavio Briattore most is hozta szókimondó formáját, és az idei szezonnal kapcsolatban (és úgy általában a mai F1-ről) kissé szkeptikusan és meglehetősen ironikusan fogalmazott.

"Az autók már a szélcsatornában készülnek, a mérnökök nem is mennek ki a versenypályákra, és 200 millió eurók mennek el arra, hogy egyforma autókat építsenek. Tavaly már az első versenyt követően lejátszott volt a bajnokság, és ugyanaz lesz most is. A Red Bull két tizedmásodpercet ad majd a McLarennek, hármat a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Lotusnak pedig 4-7 tizedet.”

"Két tizedmásodperces lemaradás olyan, mint a fociban egy 2 gólos hátrány. Alonso a Formula-1 (Lionel) Messije, de ha nincs versenyképes kocsija, akkor nem tud mit tenni” - nyilatkozta a Sky Sport 24-nek a 61 esztendős olasz, akit az sem villanyozott fel túlságosan, hogy hat világbajnok lesz idén a mezőnyben.

"Bármelyik felsőkategóriás versenyző megnyerte volna a bajnoki címet a Red Bull autójával. Már csak akkor van igazi show, ha esik az eső. Ha GP2-es autókba ültetnénk be a hat világbajnokot, az sokkal szórakoztatóbb lenne.”
forrás: motorsportal.hu

Montoya: "A Forma-1 egy vicc"

Juan Pablo Montoyának már egyáltalán nem tetszik a Forma-1 - mindenekelőtt a szokatlan orrkúpok miatt. 

"A Forma-1 egy vicc. Szomorú, hogy ilyen autókat építtetnek. Nézd meg ezeket az új orrokat" - mondta a korábbi Forma-1-es pilóta, aki jelenleg a NASCAR-sorozatban versenyez, és aki múlt héten verseny közben karambolozott egy munkagéppel.
Juan Pablo Montoya - fotó: MTI/EPA/Kerim Okten
A BMW-Williams és a McLaren-Mercedes egykori versenyzője hozzátette, nem bánta meg, hogy 2006-ban - 94 verseny és hét futamgyőzelem után - elhagyta a száguldó cirkuszt. "Egy másodpercig sem. Természetesen szép emlékeim vannak a Forma-1-ről. De nem hiányzik. Néhány embert hiányolok, akivel ott találkoztam. De hogy hiányzik-e a versenyzés is? Nem."
forrás: Bild / telesport.hu

Kubica egy pohár vizet sem tud felemelni

Jaime Alguersuari szerint Robert Kubica sérülése súlyosabb, mint azt korábban gondolták. 
A spanyol pilóta idén nem kapott szerződést a Forma-1-ben, hanem a BBC-nél lett szakkommentátor. Bemutatkozó interjújában a lengyel esetleges visszatérése is szóba került. "A legutóbbi, amit hallottam róla, nem túl biztató. Nem képes inni a sérült kezével, úgy értem, egy pohár vizet képtelen felemelni vele, vagyis nem néz ki jól a dolog. Azt hiszem, a sérülése komolyabb, mint hitték. Természetesen drukkolok neki, mert fantasztikus pilóta, és az F1-ben lenne a helye" - nyilatkozta Alguersuari.

Robert Kubica tavaly február 5-én szenvedett életveszélyes ralibalesetet, jobb karját majdnem amputálni kellett. Felépülése rendben haladt, de versenyautóba azóta sem ülhetett be.
forrás: f1.blog.hu / telesport.hu

Maria de Villota a Marussia tesztpilótája


A korábban Forma-3-ban versenyző Maria Villota a Marussia tesztpilótája lesz.
Marussia - fotó: EPA/Alejandro Garcia

A 32 esztendős spanyol hölgy korábban a Forma-3-ban, a Daytonai 24 órás viadalon és a Formula Superleague-sorzatban indult.  Emilio Villota, Maria édesapja a hetvenes-nyolcvanas években 15 F1-es GP-n indult, testvére, Emilio Jr. pedig szintén autóversenyző.
A spanyol pilóta már tesztelt Forma-1-es autót, augusztusban, a franciaországi Paul Ricard-pályán 300 km-t száguldott egy Lotus-Renault volánja mögött.
"Óriási lépést tettem meg legnagyobb álmom megvalósulása felé" - fogalmazott Villota.  A Marussia két pilótája a német Timo Glock és a belga Jerome d,Ambrosio lesz az idei vb-sorozaton, amely jövő vasárnap az Ausztrál GP-vel kezdődik Melbourne-ben, az Albert Park aszfaltcsíkján.
forrás: mti / telesport.hu

Változatlanul jól érzi magát az első magyar műhold

Változatlanul jól érzi magát az első magyar műhold, a Masat-1 - tájékoztatta Gschwindt András, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) docense, a BME Űrkutató Csoportjának vezetője hétfőn az MTI-t.
 
A BME által készített kisméretű, egy kilogramm tömegű, kocka alakú pikoszatellit az Európai Űrügynökség (ESA) Vega hordozórakétája fedélzetén, nyolc másik műholddal február 13-án startolt a kouroui (Francia Guayana) űrközpontból, Dél-Amerikából. Pályára állását követően saját állapotára és környezetére vonatkozó adatokat gyűjt, de a fedélzeten félaktív mágneses stabilizáló rendszert is elhelyeztek, amelynek segítségével a Földről távirányítással lehet a műhold orientációját befolyásolni.
 
"Olyan szerencsés a pályája, hogy hosszú időn át, naponta körülbelül 1 óra 20 percen át láthatjuk Magyarországról. Ez messze kedvezőbb, mintha az eredeti tervek szerint indiai vagy orosz hordozórakétával állították volna pályára" - hangsúlyozta Gschwindt András, hozzátéve, hogy ily módon egyrészt a tervezettnél sokkal több adatot tud közvetlenül gyűjteni a BME csapata, másrészt - ha bármi gond adódna - hosszú időtartományban tudják befolyásolni a műholdat.

"Nagyon jó a kapcsolat, a Masat-1 az első vezérlőjelre +ugrik+" - fogalmazott a BME docense, aki azt is elmondta, hogy immár százhúsz felett van a magyar műholdat megfigyelő külföldi rádióamatőrök száma. Legutóbb bolíviai megfigyelők csatlakoztak, rövidesen pedig Kubából várnak beszámolókat. "Változatlanul igen sok adatot kapunk, ami nagyon örvendetes, hiszen ezekből tudjuk követni, hogy mi történik a műholddal, amikor nem Magyarország felett tartózkodik. Az adatokat majd később dolgozzuk fel, jelenleg megfigyeljük a műholdat" - jegyezte meg Gschwindt András.
 
Mint kifejtette, már több érdekes változás is bekövetkezett. A napelemmel működő Masat-1 a 102 perces pályájából immár 30 percet halad a Föld árnyékában, és március 15-ig egyre hosszabb időt tölt majd sötétben. Ennek megfelelően elsősorban az átlaghőmérsékletet, valamint a legnagyobb tömeget képviselő akkumulátor hőmérsékletét figyelik. A műhold pályára állásakor az akkumulátor hőmérséklete 25-27 Celsius-fok körül volt, jelenleg pedig 5-6 fok.
 
"Most volt az első alkalom, hogy kissé csökkent az akkumulátor feszültsége, mivel energiája egy részét fűtésére használja. Ez nem jelent semmit, olyan jelentéktelen a csökkenés, amelyet pályája napos részén pótol. Tervezési szempontból nem engedjük 5 Celsius-fok alá a lehűlésre érzékeny akkumulátor hőmérsékletét. Hőérzékelővel láttuk el, így amikor 5 fok alá hűlne, elindítja a fűtést. Összesen egy olyan beszámolót láttam, amely Jakutföldről érkezett, és 4 fokos hőmérsékletet regisztrált. A következő pályán azonban már 7 fokra ment fel az akkumulátor hőmérséklete, tehát elindult a fűtés. Akkor lenne kritikus a dolog, hogyha az akkumulátor hőmérséklete a nulla fokot közelítene meg" - magyarázta a szakember.
 
Lassult a műhold pörgése a kiválóan működő passzív stabilizáló rendszernek köszönhetően.
 
"Nagyjából beállt a Föld mágneses terébe. A lassulás előnyös a számunkra, ugyanakkor az is fontos, hogy ne szűnjön meg teljesen. Amennyiben megszűnne a pörgés, a Nap a műholdnak csak az egyik oldalát világítaná meg, amely túlhevülne" - fogalmazott a tudós, hozzátéve: még nem lehet tudni, hogy sok előzetes vizsgálat után a csapat mikor aktivizálja a stabilizáló rendszert.
 
"A rendszerrel megkíséreljük úgy beállítani a műholdat, hogy számunkra kedvező helyzetbe álljon be, és kedvezően pörögjön. Ez az egyik fő kísérlet, amelyet a műholddal elterveztünk" - fedte fel.
forrás: mti

Ingyen adja házát, ha focicsapata feljebb jut

Igen nagylelkű ajánlattal árulja luxusházát egy brit férfi: azt ígéri, hogy visszaadja a teljes vételárat a vevőnek, ha kedvenc focicsapata felsőbb osztályba, nevezetesen az elsőbe jut.
  
Nem holmi omladozó ingatlanról van szó, hanem meglehetősen értékesről: 1,4 millió fontot (500 millió forint) ér a Hove városában lévő ház. A 45 éves Martin Senior azonban annyira lelkesedik a Brighton focicsapatért, hogy hajlandó lenne elveszíteni a teljes árat, ha ezen az áron a következő idényben a klub a legfelső osztályban játszhat.
  
"Bárki veszi is meg a házam, az biztos, hogy a Brightonnak fog drukkolni, méghozzá nagyon" - idézte a szobrász férfit a The Sun című brit lap.
  
Kell is, mivel a csapat sikerének esélye jelenleg 1 a 10-hez, legalábbis ilyen a fogadóirodák által kalkulált valószínűség.
forrás: mti

Hamiltonnak távoznia kellene a McLarentől

A Formula-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone úgy véli, hogy Lewis Hamiltonnak meg kellene fontolnia azt, hogy a McLarentől elszerződve 2013-tól egy másik élcsapatban próbáljon szerencsét.


Miután Hamilton 2008-ban a McLarennel világbajnoki címet nyert a fiatal angol tehetség egyszer sem kapott a csapattól olyan autót, amivel esélye lett volna harcba szállni a bajnoki címért, ráadásul 2011-ben a magánéleti gondokkal küzdő Hamilton végül csak a csapattársa mögött a bajnokság 5. helyén zárta az évet. Ecclestone szerint nem kérdés menni kell, már csak annál is inkább, mert a 2012-es szezon végén nem csak Hamilton szerződése jár le a csapattal, de a Ferrarinál Felipe Massa, a Red Bullnál Mark Webber, míg a Mercedesnél Michael Schumacher helye is megüresedhet.

„Úgy gondolom, hogy ha (Hamilton) nem teljesít idén jól, akkor lehet, hogy máshová kellene szerződnie, és biztosan lenne olyan csapat ahová mehetne” – nyilatkozta Ecclestone a BBC Sport-nak.
forrás: formula.hu

Jean-Eric Vergne - szeretem Budapestet

Jean-Eric Vergne, a Toro Rosso újonc versenyzője nagyon szívesen tér vissza a Hungaroringre, mely az egyik kedvenc pályája.  

JEV a hazai sajtónak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen érzés megérkezni a Forma-1-be, és arról, hogy mennyire más egy királykategóriás gép azoktól, melyeket az alsóbb kategóriában vezetett:
„Igen, realizáltam, hogy a Forma-1-ben vagyok. De ennek két szakasza is volt”- mondta JEV a L’ Equipenek.
„Az első az igazi felfedezésé, amikor megteszed az első lépést ebbe az új környezetbe, és amikor minden fantasztikus.”
„De hamarosan az összes ilyen aspektus eltűnik, hogy helyet adjon a munkának, és mindennek, amit csinálunk. És végül is, realizálod ezt vagy nem, az mindegy, már nem sokat változik utána.”
„A legfontosabb dolog, amit realizálnunk kell, az a hatalmas mennyiségű munka, melyre szükség van, és az, hogy milyen nehéz is lesz ez a munka.”
„Minden keményebb, és minden nagyobb is egyben. Ez a motorsport piramisának a teteje. Egy 40 fős csapatból érkezel meg egy 350 fősbe, mely hatalmas büdzsével rendelkezik ahhoz képest, mint amit előtte ismertél”- folytatta a francia.
„Egyben az autó is más. Sokkal összetettebb és technikásabb. Gyorsabban megy és keményebben lassít. Sokkal tovább tartanak benne a G-erők és sokkal több bennük az aerodinamika.”
„Egy olyan szériából jövünk, ahol 5 gomb volt a kormányon, most pedig 30 van. Mindent rendkívül nyomnak, és elég kemény alkalmazkodni.”
„Még a legtapasztaltabb versenyzőknek is mindig van mit tanulniuk. Folyamatosan felfedezzük a sebességet. De már most nagyon könnyedén érzem magam a csapatban és az autóban is”- fejtette ki Vergne.
„Ami még ennél is jobb, hogy már az első teszt is remekül ment.”
JEV már nagyon várja, hogy új pályákat fedezzen fel a Forma-1 révén, köztük a legendás japán helyszínt, Suzukát:
„Már nagyon sietnék Suzukába. Azok közül, melyeket ismerek, már visszamennék Spába is. Ez az egyik kedvenc pályám. Szintén szeretem Budapestet is. De valójában alig van olyan pálya, ahova ne mennék vissza. Amikor egy olyan autót vezetsz, mint ez, akkor mindegyiket szereted.”
forrás: f1-live.hu