Mindez azt jelenti, hogy az RML és a Bamboo Engineering 2-2 Chevrolet-jén kívül egy ötödik privát Chevy is ott lesz idén a mezőnyben, ami vélhetően tovább növeli majd a bajnokság izgalmait. A Nika Racing 2007 óta a Chevrolet gyári csapataként szerepelt a skandináv túraautó-bajnokságban, az STCC-ben, ahol az elmúlt három év mindegyikében csapatbajnok lett, és 2011-ben pedig Rickard Rydell révén a pilóták pontversenyét is megnyerte.
A svédek tehát nem kutyaütőként érkeznek a WTCC-be, hiszen gyakorlatilag ugyanolyan jól ismerik a Cruze-t, mint a korábbi években a Chevrolet gyári WTCC-autóit felkészítő RML, vagyis egy abszolút kiforrott technikát hoznak magukkal (arról egyelőre nincs információnk, hogy az STCC-s autójukat hozzák-e magukkal, vagy esetleg az RML harmadik tavalyi Cruze-át vették meg).
Már tavaly is rajthoz álltak a WTCC-ben egy alkalommal, és a monzai szezonnyitón Rydell alaposan kitett magáért a csapat privát Chevyjével: az első futamon a 4. helyen végzett a gyári Chevy három pilótája mögött, és az év első leggyorsabb köre is az övé lett a WTCC-ben.
2013-ban viszont nem Rydell fogja vezetni a svédek autóját, hiszen ő nemrég bejelentette, hogy idén sehol nem áll rajthoz. Hogy kit ültet be Chevy-jébe a skandináv alakulat az egyelőre kérdés, de jelentkező biztosan akad majd szép számmal.
„Ez egy jelentős nap csapatunk történetében. Jó néhány éve dolgoztunk azon a háttérben, hogy elindulhassunk a WTCC-ben, és a mai bejelentéssel ez a régi célunk most valósággá válik” – idézi a TouringCarTimes Nicklas Karlsson csapatfőnök szavait.
„Két nagyon sikeres évet követően, melyet a Chevrolet-vel teljesítettünk odahaza, az STCC-ben, most készen állunk erre az ugrásra, és arra, hogy a túraautó-versenyzés legeslegjobbjaival mérjük össze a tudásunkat.
Pontosan tudjuk, hogy ez egy kivételesen kemény kihívás lesz, ezért nagyon szerényen állunk az idei évhez, de a célunk mindenképpen az, hogy hosszú távon megvessük a lábunkat ezen a szinten” – tette hozzá végül a Nika Racing csapatfőnöke.
forrás: P1Race.hu