Giovanni Cuzari elmondta, hogy nemrég találkozott a Dorna elnökével, Carmelo Ezpeletával, akivel 2014-es szabályváltoztatásokról és azok hivatalossá válásáról beszélt. Az új törekvések szerint ugyanis minden bizonnyal megszűnnek majd a CRT motorok és a prototípusokhoz úgymond jóval közelebbi technika váltja fel őket.
Ezt hivatott többek között a Honda RC213V produkciós verziója elősegíteni, vagy éppen az, hogy a Yamaha bérbe adja az M1-es erőforrását, amelyet az adott csapat saját belátása szerint bármilyen vázban felhasználhat. Cuzari ezekkel a projektekkel kapcsolatban már a Hondával és a Yamahával is felvette a kapcsolatot, azonban a csapatvezető elmondása szerint a Suzukival, sőt a Kawasakival is kapcsolatban állnak. „Beszéltem Ichiro Yodával (A Kawasaki versenyigazgatója – a szerk.), akiket kimondottan érdekelt a dolog.” – mondta a Forward Racing első embere.
A Forward Racing egyébként korábban már versenyzett Kawasakival, hiszen a Hayate Racing tulajdonképpen a csapat jogelődjének tekinthető, azonban akkor még (2009) Andrea Dosoli irányítása alatt futott a gárda. A Kawasaki 2008 végén jelentette be, hogy kivonul a MotoGP-ből, azonban a később Hayate néven futó csapat megvásárolta egyik motorjukat, amivel Marco Melandri próbálkozott 2009-ben.
Az olasz pilóta Le Mans-ban a kiváló második helyet szerezte meg a kissé idejét múlt technikával, amely még a maga korában sem tartozott a legversenyképesebb motorok közé. Ezen felül az olasz motoros számos alkalommal végzett a legjobb nyolcban. Azt természetesen egyelőre nem tudni, hogy a Kawasaki milyen formában térne vissza, illetve, hogy ténylegesen lenne-e ilyen szándékuk, azonban az mindenesetre biztató, hogy egyáltalán szóba került a zöldek MotoGP projektjének felélesztése.
A kategóriával kapcsolatos változtatások viszont úgy néz ki, hogy elengedhetetlenek, mivel például a Dorna azon terve már most befuccsolni látszik, hogy a CRT motorokat a Magneti Marelli elektronikájával és különleges Birdgestone abroncsokkal megpróbálják közelebb hozni a prototípusokhoz.
Colin Edwards, a Forward Racing amerikai versenyzője például a következőképpen nyilatkozott a Magneti Marelli motorvezérlő elektronikájáról: „Nem tudjuk azt használni, amit tulajdonképpen szeretnének. Lényegében 5-6 évvel ezelőtt mentünk olyan elektronikával, mint, amink most van. Ennél fogva azt próbáljuk kitalálni, hogy ezen miként lehetne változtatni, illetve, hogy milyen módon szerezzük meg azt, amire szükségünk lenne.” – magyarázta a Texasi Tornádó.
forrás: P1Race.hu