Az előjelek mindenesetre kedvezően alakultak a magyar versenyző számára, aki a dél-afrikai Ronan Quarmby távozásából adódóan visszakapta kedvenc rajtszámát, a korábbi években névjegyévé váló 34-es számot.
„Visszakaptam gyermekkorom óta használt 34-es rajtszámomat, mely remélem, szerencsét hoz számomra az idei bajnokságban” – nyilatkozta boldogan Németh Balázs, akit közvetlenül a prágai repülőtérre való kiutazása előtt csíptünk el, és új sisakfestését is ekkor mutatta meg nekünk.
A H-Moto Team 24 éves pilótája Talmácsi Gáborral, továbbá Luca Scassával és David Salommal egy repülőjáraton utazott ki Ausztráliába, és 22 órás repülőút után sikeresen megérkezett a helyszínre. Előbb azonban még kérdéseinkre is válaszolt.
- Még januárban két teszten is részt vettél a spanyolországi Almériában és Jerezben. Hogyan sikerült az a két teszt? A megtett körök és kilométerek hasznosak voltak a február utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíj szempontjából?
Németh Balázs: - Felkészülési tesztünk nagyon hasznos volt. Szakemberek szerint 5-10 ezer tesztkilométer lenne az ideális minden szezonkezdet előtt. Én elsősorban a kedvezőtlen időjárás miatt ennél sokkal kevesebbet motoroztam, de így is volt lehetőségünk néhány fontos dolgot „leiskolázni”. Ausztráliában remélem, másodpercekben is mérhető lesz munkánk eredményessége. Tekintve, hogy csapatot váltottam, a teszt az ismerkedés és csapatépítés szempontjából is nagyon fontos volt.
- A motorod technikai hátterébe kicsit beavatnád a szurkolókat? Milyen elektronikát és futóművet fogsz használni?
Németh Balázs: - Motoromat Motec motorvezérlővel és 2D telemetriával építették. K-Tech futóművet fogok használni, ami az Öhlinsszel összehasonlítva kevésbé ismert, de elismerő szakvéleményeket olvastam róla. A MAHI Racing Team és az Intermoto is ezt a márkát fogja használni. Fontos momentum, hogy kapunk hozzá gyári asszisztenciát.
- Sikerült összeismerkedni a cseh csapattal? Hány szerelővel és milyen munkametódusban dolgozol együtt? A főmérnököd, Jiří Škrlant 2005-ben Thomas Lüthi csapatát erősítette, aki akkor a MotoGP 125-ös kategóriájában világbajnoki címet szerzett.
Németh Balázs: - A már említett K-Tech futóművesén kívül három szerelőm lesz. A főszerelőm, egyben telemetriás mérnököm Jiří Škrlant. Az ő irányításával végzi munkáját a másik két univerzális szakember: Pavel Pozler és Martin Vitik. A teszt során gyorsan szót értettünk egymással. Minden olajozottan működött.
- Az eddigi tesztek során volt olyan terület, amely kiemelt szerepet kapott, vagy többet foglalkoztatok vele?
Németh Balázs: - Fajlagosan a futómű-beállításokkal foglalkoztunk a legtöbbet. Az időjárásnak köszönhetően vizes beállításokat is tudtunk tesztelni. Sok időt töltöttünk a csúszó kuplung és a kipörgésgátló finomhangolásával.
- Az ellenfeleket hogy látod? Erősödött, vagy netán gyengült a mezőny tavalyhoz képest? A tesztek alapján úgy tűnik, hogy Kenan Sofuoglu a Kawasakival és Sam Löwes a Yamahával nagyon erős lesz idén.
Németh Balázs: - A tavalyi élmezőnyből itt maradt pilóták idén is nagyon erősek lesznek. Mindegyikük csapatot váltott, ez nagyon erős motivációt jelent számukra. A távozó Cluzel és Parkes helyére több jó nevű, MotoGP-t megjárt, vagy Superbike-ban szereplő új versenyző – Salom, Scassa, Zanetti, Rolfo, de Rosa – érkezik. A teszteken kiválóan teljesített az ifjú Michael van der Mark. Az állandó résztvevők listája 35-re bővült. Úgy érzem, az idei mezőny erősebb lesz, ezért nehezebb lesz előkelő helyen célba érni.
- Most indulsz ki Ausztráliába, az utolsó szezon előtti tesztre. Tudod már, mit fogtok kipróbálni?
Németh Balázs: - A megkezdett munkát folytatjuk, és pályához szükséges ideális beállításokat kell feltérképeznünk.
- Végezetül, mit üzensz a magyar szurkolóknak az utolsó szezon előtti teszt és az év első versenye előtt?
Németh Balázs: - Jó érzéssel tölt el, hogy sokan érdeklődnek, figyelik pályafutásom alakulását. Ez plusz erőt és motivációt ad nekem. Köszönöm a bíztatást és a jókívánságokat!
forrás: formula.hu