Filled Under: ,

Monteiro: A pályán riválisok vagyunk, de Norbi a márkatársam lesz

A Zengő Motorsport bejelentésével, miszerint Michelisz Norbert 2013-ban továbbra is a magyar csapat színeiben, ám a BMW helyett immár egy gyári fejlesztésű Honda Civic WTCC 2013-mal fog versenyezni, az is biztossá vált, hogy idén Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro lesznek Norbi márkatársai. 


Közülük most Monteirót kérdeztük meg arról, hogyan viszonyul ehhez a hírhez.


Honda Honda – egy hajóban eveznek, de mégsem teljesen, hiszen a pályán egymás riválisai is lesznek. Tudjuk, a technikai sportokban a csapat-, illetve márkatársak mindig a legnagyobb ellenfelek is egyben, hiszen ők mennek ugyanolyan autóval, így a szurkolók is előszeretettel mérik őket egymáshoz. Monteiro számára így aztán idén Michelisz Norbi lesz az egyik fő mérce, és viszont, miközben mindketten a Honda sikeréért fognak harcolni, meg persze külön-külön a JAS, illetve a Zengő Motorsport sikeréért is.

Izgalmas téma, úgy hisszük, így többek között erről is kérdeztük Tiago Monteirót, a korábban az F1-et is sikerrel megjárt (egy dobogós helyezése is van onnan) portugál kiválóságot, aki a térbeli távolság ellenére készséggel válaszolt a P1race kérdéseire.

 - Hogyan állsz a felkészüléssel az idei szezonra? Hogy ment az első szezon előtti teszt és hány tesztet terveztek még a Hondával a 2013-as idény rajtja előtt? 

Tiago Monteiro: - Először is üdv mindenkinek ott Magyarországon! A felkészülésünk eddig nagyon jól ment. Egy háromnapos teszten már túl is vagyunk Valenciában, ahol egy autón osztoztunk Gabrielével (Tarquini, a Honda másik gyári versenyzője – a szerk.). Most vár még ránk néhány újabb teszt Aragónban és Monzában, de ezeken már két autóval veszünk részt, így Gabriele és én egy időben különböző területeken tudunk dolgozni. Jó dolog, hogy tesztelhetünk, de a projekt még mindig nagyon új, még mindig rengeteg részletet kell a helyére tennünk, az idő pedig röpül! De bízunk benne, hogy már egyből az első versenyen jó formában leszünk.

 - Ezek a tesztek még a „régi” Civic-kel zajlanak, azzal, amelyiket tavaly év végén vezetted? Az új, 2013-as Civic-kel is tudtok majd tesztelni még a szezon rajtja előtt? 
 
- Így van, jelen pillanatban még a tavalyi prototípus autót használjuk néhány fejlesztéssel. De hamarosan elkészül az új, 2013-as autónk is, és onnantól azzal folytatjuk a tesztelést.


 - Nem olyan rég bejelentésre került, hogy a magyar Zengő Motorsport lesz a Honda úgymond „B”-csapata, és Michelisz Norbert fogja vezetni a harmadik Civicet, ami ugyanolyan lesz, mint Gabriele és a Te autód. Örülsz ennek a bejelentésnek? Mi a véleményed a magyar csapatról és pilótáról?

- Igen, nagyon örülünk neki, hogy a Zengő Motorsportot és Norbertet is magunk között köszönthetjük. Azt gondolom, hogy ők remek munkát végeztek, amióta megérkeztek a WTCC-be, a SEAT-tal, majd a BMW-vel is kiváló eredményeket értek el, ezért nem látom okát, hogy miért ne lehetnének eredményesek most a Hondával is. Ők is ugyanazt a szintű támogatást és ugyanazt az alapanyagot fogják megkapni, mint mi a gyári csapatban, úgyhogy ez egy remek lehetőség Norbertnek. És persze a Hondának is jó, hogy több versenyképes autója lesz a rajtrácson, úgyhogy mindenki boldog.


 - A gyári csapaton belül segíteni fogjátok egymást Gabrielével? Megosztjátok egymással a telemetriai adatokat, a beállításokat stb. és összedolgoztok a pályán, vagy Ti is riválisok lesztek és szabad lesz a harc köztetek a versenyeken? 

- Természetesen szabad lesz a harc köztünk, de Gabriele és én régóta és nagyon jól ismerjük egymást, nagyon tiszteljük egymást, és tudjuk, hogy hogyan dolgozzunk úgy együtt és hogyan viselkedjünk úgy, hogy az a csapat és a Honda érdekeinek is a leginkább megfeleljen. Igen, mindent meg fogunk osztani egymással, ahogy Norberttel is.



- Ha már Norbertet említetted, hogyan fogtok viszonyulni egymáshoz? Márkatársak lesztek, de nem csapattársak. Inkább tekintesz rá riválisként vagy inkább „csapattársként”?

- A pályán mindannyian riválisok vagyunk (nevet), de Norbert egyben a márkatársam is lesz. Nem igazán csapattársam, mert ő a Zengő Motorsport, én pedig a JAS Motorsport színeiben versenyzem, de mindketten a Honda sikeréért is fogunk harcolni, ezért mindent megosztunk majd egymással és próbálunk majd összedolgozni.


- Mit gondolsz, mire lehet képes a Honda az első teljes évében, amikor gyári csapatként van jelen a WTCC-ben? Ki lehet a legnagyobb riválisotok, és mi lesz szerinted az erősorrend a márkák között az idei évben? A Chevrolet és a Lada részéről is elég nagy a csend az utóbbi időben…

- Szerintem nem kérdés, hogy még mindig a Chevrolet lesz a fő ellenfelünk, igaz, ez azon is múlik, hogy kik fogják vezetni azokat az autókat. Abban egészen biztos vagyok, hogy a Chevyk idén is ott lesznek a mezőnyben, és még mindig nagyon erősek lesznek, hiszen komoly előnyt hoznak magukkal az előző évekből. Hogy hány Chevy lesz a mezőnyben, arról rengeteg találgatást hallani, de őszintén szólva én csak a saját munkámra és feladatomra koncentrálok. Egyébként úgy gondolom, hogy a Chevy mellett a SEAT is erős ellenfelünk lesz, és ne feledkezzünk el a Ladáról és a BMW-ről sem… Nagyon szoros lesz idén is a bajnokság, úgyhogy pályáról pályára változhat majd az erősorrend.


 forrás: P1Race.hu