Mivel Harvick nyerte a szombat esti Sprint Unlimitedet is, a NASCAR történetében ő lehet az első versenyző, akinek sikerül megnyerni a Speedweeks mindhárom futamát Daytonában, amennyiben a vasárnapi Daytona 500-on is elsőként intenék le.
“A versenyzők mindig nyerni akarnak. Mi szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy már kétszer nyertünk idén” - mondta Harvick. “De nem szabad elbíznunk magunkat. Ha a sors úgy akarja, nyerni fogunk. Az autó megvan hozzá."
Ahogy vasárnap, úgy csütörtökön is Greg Biffle lett a második Harvick mögött.
"A belső sávban kezdtem, és annak rendje és módja szerint egészen a mezőny végéig zuhantam vissza" - nylatkozta Biffle a korábban felfedezett jelenségről, mely szerint a belső íven sokkal nehezebb előzni, sőt egyáltalán lépést tartani a drafttal. "Próbálkozunk, s talán a következő futamon már összejön majd az egyel jobb eredmény is."
Juan Pablo Montoya, Jimmie Johnson és Kurt Busch fért még az első ötbe. Montoya és Earnhardt (utóbbi a kilencedik lett) a mezőny végéről rajtolt motorcsere miatt. Nem a legjobb előjel a Hendrick építésű erőforrásokkal versenyző másik hét pilóta számára.
"A belső sávban kezdtem, és annak rendje és módja szerint egészen a mezőny végéig zuhantam vissza" - nylatkozta Biffle a korábban felfedezett jelenségről, mely szerint a belső íven sokkal nehezebb előzni, sőt egyáltalán lépést tartani a drafttal. "Próbálkozunk, s talán a következő futamon már összejön majd az egyel jobb eredmény is."
Juan Pablo Montoya, Jimmie Johnson és Kurt Busch fért még az első ötbe. Montoya és Earnhardt (utóbbi a kilencedik lett) a mezőny végéről rajtolt motorcsere miatt. Nem a legjobb előjel a Hendrick építésű erőforrásokkal versenyző másik hét pilóta számára.
Dainca Patrick már a futam előtt elmondta, hogy Gene Haas start-and-park utasítást adott neki. Végül nem állt ki, de a legkisebb erőfeszítést sem tette arra, hogy megpróbáljon versenyezni. Ami azért sajnálatos (érthető, hogy féltek egy balesettől, amivel odalett volna a pól), mert az új autóval nagyon nehéz előzni, ráadásul a futam képe teljesen más, mint az őrült kavarodás a tandem korszakban.
Tehát élesben kellett volna gyakorolni, hogy vasárnap, amikor újabb rekordot szeretne dönteni Patrick, legyen némi tapasztalata. Igaz, Patricknál sokkal rutinosabb pilóták is ezt a taktikát választották, Tony Stewart és Jimmie Johnson is hátracsúszott.
A futam eseménytelen körözéssel telt az 56. körig, mikor Carl Edwards Denny Hamlin elé sodródott és összeütköztek. Regan Smith és Trevor Bayne is áldozatul esett. Edwards szerint Hamlin volt a hibás.
“Sajnálatos, mert elég gyors volt az autónk" - mondta Bayne, aki Ewardshoz hasonlóan tartalékautóval a mezőny végéről indul majd vasárnap. “Az vigasztal, hogy tudom, a tartalék autó legalább ilyen gyors, mint a mai.”
A régi időket idézte, hogy összesen négy előzés volt az élen, és csupán Harvick és Bayne haladt át a regisztráló ponton elsőként.
A régi időket idézte, hogy összesen négy előzés volt az élen, és csupán Harvick és Bayne haladt át a regisztráló ponton elsőként.
Érdekes közjáték, az utolsó előtti körben Martin Truex Jr. fekete zászlót kapott, mert a jobb oldali oldalablak eltűnt az autójáról. Visszaesett, ennek köszönhetően Scott Speed, a szinte teljesen szponzortalanul, "3 dollár 90 centből" épített autójával bejutott a vasárnapi mezőnybe. Csakúgy, mint Michael Watrip, aki az újdonsült Swan Racing (tavaly még Inception néven futottak) #26-osában teljesített szolgálatot, vendégpilótaként. Az autó a newtowni iskolai lövöldözés áldozatainak családjaiért létrehozott alapítvány számát viseli.
Danica végül a 17. lett.
“Nem sokat tapasztaltam meg abból, miként lehet itt előzni. Sőt, a mezőnnyel sem nagyon sikerült lépést tartanunk” -ismerte el a pilótanő. “De azt megtanultam, hogy az alul kormányozottság végzetes lehet. Ha nem tud az ember felzárkózni akkor esélye sincs, előzni pedig...hogy őszinte legyek, számomra úgy tűnt nagyon nehéz."
“Nem sokat tapasztaltam meg abból, miként lehet itt előzni. Sőt, a mezőnnyel sem nagyon sikerült lépést tartanunk” -ismerte el a pilótanő. “De azt megtanultam, hogy az alul kormányozottság végzetes lehet. Ha nem tud az ember felzárkózni akkor esélye sincs, előzni pedig...hogy őszinte legyek, számomra úgy tűnt nagyon nehéz."
A 41. körben volt a futam egyetlen kiállása, Patricknál ekkor állítottak a track bar-on, hogy valamivel könnyebben forduljon az autó.
A második futamot Kyle Busch nyerte. Ez volt pályafutása második Duel győzelme.
A rajtnál Ryan Newman besorolt Jeff Gordon elé, de a #24-es azonnal visszavette az első helyet és a 39. körben kezdődő kerékcserékig ott is maradt. Úgy tűnt Gordon nagyon erős (Kasey Kahne-nel remekül dolgozott össze), akár rajt-cél győzelmet is arathatott volna, de a pitben gyorshajtáson érték, és ezzel gyakorlatilag véget ért a versenye, 12. lett. rajta kívül még Matt Kenseth-et és Ricky Stenhouse-t is elmeszelték.
A restart után Busch vette át a kezdeményezést. Kitartott a végéig, az utolsó körben még Kahne és Austin Dillon bepróbálkozott, de mindhiába. Sárga nélkül 193,966 mph átlagot értek el, ami minden idők második leggyorsabb előfutama volt.
"Nehéz megelőzni azt, aki az élen van” - felete Busch arra a kérdésre, hogy mit tanult a futamból. “Ha elöl vagy, elég kényelmesen el lehet autókázni. Már csak azt kéne tudnunk, hogy miért nem működik mindkét nyomvonal."
"Azt hiszem vasárnap Kevin Harvick lesz a legnagyobb esélyes" - mondta Kahne. "Nagyon kiismeri magát Daytonában."
"Azt hiszem vasárnap Kevin Harvick lesz a legnagyobb esélyes" - mondta Kahne. "Nagyon kiismeri magát Daytonában."
Pos | No. | Driver | Sponsor | Make |
---|---|---|---|---|
1 | 10 | Danica Patrick | GoDaddy.com |
Chevrolet
|
2 | 24 | Jeff Gordon | Drive to End Hunger |
Chevrolet
|
3 | 29 | Kevin Harvick | Budweiser |
Chevrolet
|
4 | 18 | Kyle Busch | M&M's |
Toyota
|
5 | 16 | Greg Biffle | 3M |
Ford
|
6 | 5 | Kasey Kahne | Farmers Insurance |
Chevrolet
|
7 | 42 | Juan Pablo Montoya | Target |
Chevrolet
|
8 | 33 | Austin Dillon | Honey Nut Cheerios |
Chevrolet
|
9 | 48 | Jimmie Johnson | Lowe's |
Chevrolet
|
10 | 15 | Clint Bowyer | 5-Hour Energy |
Toyota
|
11 | 78 | Kurt Busch | Furniture Row Racing |
Chevrolet
|
12 | 20 | Matt Kenseth | Dollar General |
Toyota
|
13 | 14 | Tony Stewart | Bass Pro Shops/Mobil 1 |
Chevrolet
|
14 | 55 | Mark Martin | Aaron's |
Toyota
|
15 | 2 | Brad Keselowski | Miller Lite |
Ford
|
16 | 27 | Paul Menard | Menards/Peak |
Chevrolet
|
17 | 13 | Casey Mears | GEICO |
Ford
|
18 | 31 | Jeff Burton | Caterpillar |
Chevrolet
|
19 | 88 | Dale Earnhardt Jr. | National Guard |
Chevrolet
|
20 | 1 | Jamie McMurray | McDonald's |
Chevrolet
|
21 | 22 | Joey Logano | Shell-Pennzoil |
Ford
|
22 | 34 | David Ragan | Detail Doctor |
Ford
|
23 | 47 | Bobby Labonte | Kroger |
Toyota
|
24 | 9 | Marcos Ambrose | Stanley |
Ford
|
25 | 38 | David Gilliland | Love's Travel Stops |
Ford
|
26 | 43 | Aric Almirola | Smithfield Foods |
Ford
|
27 | 87 | Joe Nemechek | Florida DOT |
Toyota
|
28 | 17 | Ricky Stenhouse Jr. | Best Buy |
Ford
|
29 | 26 | Michael Waltrip | Sandy Hook School Support Fund |
Toyota
|
30 | 7 | Dave Blaney | Florida Lottery |
Chevrolet
|
31 | 95 | Scott Speed | Leavine Family Racing |
Chevrolet
|
32 | 35 | Josh Wise | Blockbuster Video |
Ford
|
33 | 21 | Trevor Bayne | Motorcraft/Quick Lane |
Ford
|
34 | 39 | Ryan Newman | Quicken Loans |
Chevrolet
|
35 | 11 | Denny Hamlin | FedEx Express |
Toyota
|
36 | 99 | Carl Edwards | Fastenal |
Ford
|
37 | 56 | Martin Truex Jr. | NAPA Auto Parts |
Toyota
|
38 | 98 | Michael McDowell | K-LOVE/Curb Records |
Ford
|
39 | 32 | Terry Labonte | C&J Energy Services |
Ford
|
40 | 51 | Regan Smith | Guy Roofing |
Chevrolet
|
41 | 36 | J.J. Yeley | Golden Corral |
Chevrolet
|
42 | 83 | David Reutimann | Burger King |
Toyota
|
43 | 93 | Travis Kvapil | Burger King |
Toyota
|
Tv: Sportklub hétfő 1.00 ó felvételről
forrás: Irace.hu