A milliós kérdés: ugyanolyanok a Hondák, vagy sem?

A HRC alelnöke, Shuhei Nakamoto úgy véli, hogy az LCR Honda versenyzőjének, Stefan Bradlnek úgy kell nekivágnia a 2013-as szezonnak, hogy csakis az első dobogós helyezésének megszerzésére szabad koncentrálnia. Kérdés, hogy miként alakulnak az erőviszonyok, lesz-e erre olyan jó alkalma, mint 2012-ben.


Az egykori moto2-es világbajnok az újonc évében a MotoGP-ben a nyolcadik helyen végzett a bajnoki összetettben, a szezon során pedig többször ostrom alá vette a dobogót, azonban sajnos egyszer sem sikerült elérnie a célját. Mugellóban és Aragónban volt ehhez a legközelebb, de a tőle sokak által elvárt pódiumos eredményt képtelen volt megkaparintania.

„Tavaly Bradlnek megvolt az esélye, hogy felállhasson a dobogóra, de ezt elszalasztotta, mert hibázott,” – állnak Nakamoto szavai a crash.net hasábjain. „Tehát az elsődleges cél az idei évre a pódium elérése, majd csak ez után lehet a következő lépésen gondolkodni.”


Bár a pezsgőlocsolás még várat magára, a fiatal német tavaly év végén, kevéssel a szezont követően közvetlenül a Hondával megegyezve hosszabbított szerződést, miközben már a zsebében volt egy másik, az LCR-rel kötött, 2014 végéig érvényes kontraktus. Ezek egy gyári specifikációjú gépről szóltak, bár az ez idáig nem volt egyértelmű, hogy a támogatottságnak ezt a szintjét mikortól biztosítják számára, azonnal, vagy csak a jövő évtől kezdve.

Ezt a homály fedte részletet Nakamoto-san tisztázta. Állítása szerint mind Pedrosa és Marquez a Repsol Hondánál, mind Bradl az LCR-nél, mind pedig Bautista a Gresininél ugyanazt erőforrást és vázat kapják. Ez azonban kevés, nem húzhatjuk rá mind a négy motorra egyértelműen a „klón” státuszt. 

Kérdéses az elektronika mivolta, ráadásul a kommunikáció egy dolog, az időeredmények viszont kőkeményen szembesítik az érintetteket a valósággal.
„Mind a négy versenyző kezében ugyanaz a specifikáció van. Az egyetlen különbség az, hogy Dani eddig egy másik erőforrást tesztelt.” Itt akkor máris kibukott egy kisebb apróság, és ki tudja, mi húzódik a háttérben.


Ráadásul Bautistával kapcsolatban az sem elhanyagolható tény, hogy ő a Showa futómű-elemeivel fut, szemben az összes többi versenyzővel, akik az Öhlins felfüggesztéseivel dolgoznak. „A Showa felfüggesztései egyértelműen javultak a tavaly év végén itt teljesített teszt után, és a Showa további ötletek tartogat a tarsolyában.”

Bradl a hatodik leggyorsabb volt a nyitó sepangi teszten, a lemaradása Pedrosához képest szűk egy másodperc volt, Bautista a hetedik helyen már 1,402 másodpercet kapott a honfitársához képest.

forrás: P1Race.hu