- Valójában csak két alkalommal jött ki, hogy mire képes a motorunk – magyarázta Vitto – Misanóban és Mugellóban.
- Miért csak ezen a két helyszínen voltak sikereik?
- Az igazság az, hogy 2012-ben nagyon sok dolgot kipróbáltunk, talán túl sokat is, ezek megkerülték tesztcsapatunkat, és egyenesen Rossi garázsában kötöttek ki. Valentino néha egyszerre két dolgot is tesztelt, és ha valamilyen oknál fogva nem jöttek a köridők, akkor mindent kiselejteztünk. Sajnos problémát okozott, hogy gyakorlatilag a nagydíjakon kellett tesztelnünk; az idő az ellenséged, és a stopper mondja ki a végső döntést.
- Az új munkamódszer, amit Gobmeier vezetett be, valójában meglehetősen ismerős…
- Ez visszatérés a múlthoz. Amikor még tesztversenyzőként dolgoztam a csapatnál, akkor először minden fejlesztést alaposan kielemeztünk, és csak azután adtuk tovább a gyári versenyzőknek.
- De mekkora nehézséget okoz majd, hogy egyszerre négy versenyzővel kell együtt dolgozni?
- Természetesen nem tudsz mindent egyszerre tesztelni. Például: egy új váz vagy és új lengőkar, amelyek egyébként a prototípus motor építésének rettentő fontos részegységei, kifejezetten sok elemzést igényelnek, így nem lehet őket könnyedén megosztani. De az olyan, más típusú fejlesztéseket, mint például egy új motorvezérlő elektronika – amelyek legalább annyira fontosak – már Dovizioso, Hayden, Spies és Iannone akár egy időben is megkaphatja.
- És ez az új munkametódus hamarosan érvénybe lép, hiszen kezdődik a tesztidőszak…
- Tesztcsapatunk vasárnap, Jerezben lát munkához. Michele Pirro és Franco Battaini fog motorra ülni, nyilvánvalóan különböző komponensekkel fognak foglalkozni.
A pályán egyébként ott lesz a Superbike Világbajnokságon versenyző csapat is (Carlos Checával – a szerk.).
forrás: P1Race.hu