Dakar: Pánikgomb védi Szalayék életét
A Dakar-ralin minden évben van valami újítás. Most olyan biztonsági rendszert fejlesztettek ki, amely, ha szükséges, automatikusan riasztja a rendezőket, a mentőcsapatot.
Egyetlen Dakar-rali sem múlhat el súlyos balesetek nélkül. Így a kockázat akkora, hogy minden egyes versenyző nevezési díjához hozzátartozik egy igen jelentős összegű letét, amelyet az esetleges halálesetek alkalmával a hazaszállításra használnak fel a rendezők. Mert bizony 1979 óta, a verseny kezdetétől a halál beárnyékolta eddig szinte valamennyi Dakar-ralit, amely eddig 61 halálos áldozatot követelt. A szervezők ezért mindent megtesznek a kockázat csökkentése érdekében.
Sentinel, azaz őr, őrszem. Ezen a néven fut az a rendszer, ami az idei Dakar egyik újítása, és amit a biztonság érdekében fejlesztettek ki – számol be a dakar.hu. Az elektronikus szerkezeten három gomb található: egy kék, egy piros és egy zöld. Használata rém egyszerű, ha a versenyautó valamiért megállni kényszerül – például kerékcsere vagy egyéb technikai probléma miatt –, akkor a pilótának kötelező megnyomnia a zöld gombot. Így a rendezők tudják, nincs semmi baj.
Ha baleset történt, valaki megsérült az autóban, és orvost kell hívni, akkor a piros gombbal kell jelezni, majd a rendezőkkel történő kapcsolatfelvételhez rögtön meg kell nyomni a kéket, így szóban is tájékoztatást kell adni a baleset okáról, a sérülés nagyságáról, sürgősségéről. Ugyanez a metódus abban az esetben is, ha valaki más sérült meg. Ilyen esetben amúgy mindig segítenek egymásnak az autósok. Miután megérkeztek a mentők, a zöld gombbal kell jelezni, hogy továbbindultál. Utóbb a két gomb megnyomása közt eltelt időt jóváírják a segítséget nyújtó versenyzőnek.
Érdekesség még, hogy ha olyan nagy baleset történik, amelynek következtében a versenyzők nem tudják használni a technikai eszközöket, három perc elteltével a Sentinel automatikusan jelez a szervezőknek.
Sentinel, azaz őr, őrszem. Ezen a néven fut az a rendszer, ami az idei Dakar egyik újítása, és amit a biztonság érdekében fejlesztettek ki – számol be a dakar.hu. Az elektronikus szerkezeten három gomb található: egy kék, egy piros és egy zöld. Használata rém egyszerű, ha a versenyautó valamiért megállni kényszerül – például kerékcsere vagy egyéb technikai probléma miatt –, akkor a pilótának kötelező megnyomnia a zöld gombot. Így a rendezők tudják, nincs semmi baj.
Ha baleset történt, valaki megsérült az autóban, és orvost kell hívni, akkor a piros gombbal kell jelezni, majd a rendezőkkel történő kapcsolatfelvételhez rögtön meg kell nyomni a kéket, így szóban is tájékoztatást kell adni a baleset okáról, a sérülés nagyságáról, sürgősségéről. Ugyanez a metódus abban az esetben is, ha valaki más sérült meg. Ilyen esetben amúgy mindig segítenek egymásnak az autósok. Miután megérkeztek a mentők, a zöld gombbal kell jelezni, hogy továbbindultál. Utóbb a két gomb megnyomása közt eltelt időt jóváírják a segítséget nyújtó versenyzőnek.
Érdekesség még, hogy ha olyan nagy baleset történik, amelynek következtében a versenyzők nem tudják használni a technikai eszközöket, három perc elteltével a Sentinel automatikusan jelez a szervezőknek.
forrás: dakar.hu