Filled Under: , , , ,

A Suzuki önállóan nem térhet vissza a MotoGP-be

A Dorna elnöke, Carmelo Ezpeleta leszögezte, hogy mivel 2014-re egyetlen új nevezést sem fogadnak majd el, ezért a Suzuki önálló csapatként nem térhet vissza a világbajnokságra, csakis kizárólag egy jelenleg már működő alakulattal kooperálva. 


„2014-ben nem fogunk új nevezést elfogadni, így ha a Suzuki vissza akar térni, akkor azt csak az egyik jelenleg is működő csapattal, vagy annak helyén tehetik meg. Valakihez tehát be kell kopogtatniuk és meg kell venniük az adott csapatot. Például ha ez az alakulat mondjuk a Gresini Racing lenne, akkor az ő motorjaikat (Honda - a szerk.) használhatná más. Nem szeretnénk azt, hogy engedélyezzük a Suzukinak a részvételt, majd rövid időn belül ismét távoznak. Onnantól azonban, hogy a jelenleg is létező helyek egyikét használják, bármikor kivonulhatnak a MotoGP-ből. Ez egy olyan dolog, ami a Forma1-ben igen jól működik. 

Amikor ott a BMW úgy döntött, hogy csatlakozik a sorozathoz, akkor a Williams vagy a Sauber csapatot használták és most a távozásuk után még mindig létezik a Sauber istálló. Egyszóval mi történik akkor, ha mondjuk az Apriliának engedjük, hogy induljon, majd egy év múlva kilépnek? Meg kell győznöd mást, hogy jöjjön a helyükre.” – magyarázta Ezpeleta, aki hozzátette, hogy ha arra kerül a sor, akkor ő szívesen segédkezik a Suzuki és azon csapat közötti tárgyalásban, akit a kékek kinéztek maguknak a 2014-es visszatérésre.


A fentiek alapján tehát két, tulajdonképpen hasonló módon lehetséges, hogy gyári Suzuki motorokat lássunk 2014-ben a MotoGP rajtrácsán: Az egyik, hogy a japán gyártó megegyezik mondjuk az Aspar csapattal mely szerint Jorge Martinezék megkapják a versenygépeket és mellé természetesen szakembereket, ezen felül pedig értelemszerűen a spanyol alakulat csapatfelszerelésének és kamionjainak dizájnjára is rányomná a bélyegét a Suzuki jelenléte. 

A másik variáció, hogy a Suzuki felvásárol egy olyan komplett kiscsapatot, mint például a Paul Bird Motorsport vagy a IodaRacing és mintegy az ő helyükön indulnak a királykategóriában. Vélhetőleg bármely opciót is választják a kékek az plusz költséget jelent majd nekik, azonban Ezpeleta szerint közel sem annyit, mintha egy saját csapattal térnének vissza, hiszen így nem kell új hospitality-t, szállítókamiont és egyéb kiegészítőket vásárolniuk.

forrás: P1Race.hu