Amikor ott a BMW úgy döntött, hogy csatlakozik a sorozathoz, akkor a Williams vagy a Sauber csapatot használták és most a távozásuk után még mindig létezik a Sauber istálló. Egyszóval mi történik akkor, ha mondjuk az Apriliának engedjük, hogy induljon, majd egy év múlva kilépnek? Meg kell győznöd mást, hogy jöjjön a helyükre.” – magyarázta Ezpeleta, aki hozzátette, hogy ha arra kerül a sor, akkor ő szívesen segédkezik a Suzuki és azon csapat közötti tárgyalásban, akit a kékek kinéztek maguknak a 2014-es visszatérésre.
A fentiek alapján tehát két, tulajdonképpen hasonló módon lehetséges, hogy gyári Suzuki motorokat lássunk 2014-ben a MotoGP rajtrácsán: Az egyik, hogy a japán gyártó megegyezik mondjuk az Aspar csapattal mely szerint Jorge Martinezék megkapják a versenygépeket és mellé természetesen szakembereket, ezen felül pedig értelemszerűen a spanyol alakulat csapatfelszerelésének és kamionjainak dizájnjára is rányomná a bélyegét a Suzuki jelenléte.
A másik variáció, hogy a Suzuki felvásárol egy olyan komplett kiscsapatot, mint például a Paul Bird Motorsport vagy a IodaRacing és mintegy az ő helyükön indulnak a királykategóriában. Vélhetőleg bármely opciót is választják a kékek az plusz költséget jelent majd nekik, azonban Ezpeleta szerint közel sem annyit, mintha egy saját csapattal térnének vissza, hiszen így nem kell új hospitality-t, szállítókamiont és egyéb kiegészítőket vásárolniuk.
forrás: P1Race.hu