A negyedik fordulót egy, a sorozat számára új pályán, a Diósförgepatony (Orechová Poton) melletti Slovakia Ringen rendezik meg.
Az 5922 méter hosszú aszfaltcsík hosszú egyenesekkel, tempós, gyors kanyarokkal tűzdelt, amely kedvezhet a BMW-k számára, így a Zengő Motorsport bizakodva tekinthet a soron következő versenyhétvégére.
A Zengő Motorsport ezen a hétvégén újra két versenyzővel, Michelisz Norberttel és Wéber Gáborral áll rajhoz. A Dunaszerdahelyhez közeli ringen egyik pilótánk sem teljesített futamot versenykörülmények között, így annak ellenére, hogy a szomszéd országban kerül sor a viadalra, minden versenyzőnek tanulnia kell a világbajnokságon debütáló aszfaltcsíkot.
A világbajnoki pontversenyben három forduló után Michelisz Norbert 26 ponttal a 9. pozícióban áll, a Yokohama Drivers' Trophy értékelésben pedig 32 ponttal negyedik a rangsorban, 19 pont hátránnyal az élen álló Pepe Oriola mögött. Wéber Gábor az eddigi három hétvége közül kettőn vett részt, az első világbajnoki pont még várat magára, a független versenyzők között három egységgel a 10. helyen áll.
Michelisz Norbert: „Nagyon várom a slovakiaringi WTCC-futamot. Számunkra ez a helyszín szinte hazai terepnek számít majd, ugyanis a pálya mindössze 150 kilométerre található Budapesttől. A BMW-re kiszabott 40 kiló büntetősúly következtében azonban nehéz hétvégére számítok, még akkor is, ha a pálya vonalvezetése első ránézésre kedvezhet a hátsókerékhajtásnak. Az előző versenyhétvégék tapasztalatai azt mutatják, hogy van esélyünk a pontszerzésre, de kis szerencsével, és remélhetőleg nagymértékű helyszíni szurkolói támogatással akár az első öt közé is beverekedhetjük magunkat valamelyik futamon. Összességében nehéz jóslatokba bocsátkozni, ugyanis a mezőny most látogat először a Slovakiaringre.”
Wéber Gábor: „Még soha nem versenyeztem a Slovakiaringen, a pályán is csak egyszer jártam néhány hete. Nagyon gyorsnak és trükkösnek tűnik, a 320 TC volánjánál biztos nem fogunk unatkozni. A marrákesi viadal kihagyása csak anyagi szempontból volt előnyös, mert nekem épp a versenykilométer hiányzik, így onnan folytatom a dolgot, ahol Valenciában abbahagytam. Persze az első két futam tapasztalatait már hosszasan kielemeztük, de a pályán töltött időt semmi nem pótolhatja. Remélem, hogy sokan ellátogatnak a Győrtől mindössze 50 km-re található pályára, így egy kicsit ezt a futamot is hazai versenyként kezelhetjük, és mindenkinek jó ráhangolódás lesz
az egy héttel később következő hungaroringi versenyre.”
az egy héttel később következő hungaroringi versenyre.”
A HÉTVÉGE MENETRENDJE
Április 28, szombat
9.45–10.15 Első szabadedzés
12.30–13.00 Második szabadedzés
15.00–15.35 Időmérő edzés
Április 29, vasárnap
8.45–9 Bemelegítő edzés:
14.20 Első futam (10 kör)
15.35 Második futam (10 kör)
Forrás: NSO.hu