Filled Under: , , ,

BMW és a Chevrolet egy súlycsoportban

Az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) nyilvánosságra hozta a jövő hétvégi, szlovákiai WTCC-hétvégére vonatkozó súlyadatokat, amiből kiderül, hogy a BMW-k a Slovakia Ringen azonos súllyal futnak majd, mint az eddig hatból hat futamgyőzelmet bezsebelő Chevrolet-k, míg a Fordok és a SEAT-ok súlya csökken az eddigiekhez képest.

A súlykompenzációs rendszer lényege, hogy az előző futamok legjobb köridői alapján a mezőny leggyorsabb márkáinak autói ballasztsúlyokat kapnak, hogy így egyenlítsék ki az erőviszonyokat. A pluszsúlyok megállapítását nem hasraütésszerűen, hanem bonyolult, ám de előre pontosan behatárolt számítások szerint végzik az illetékesek, ami elméletileg jó módszernek tűnik, néha azonban a visszájára fordulhat.

Meglátásunk szerint jelen esetben ez utóbbiról van szó, hiszen az, hogy Michelisz Norbiék és a többi BMW a Chevrolet-kkel azonos mennyiségű pluszsúlyt fognak cipelni, aligha az erőviszonyok kiegyenlítését szolgálja. Pontosabban: lehet, hogy mégis, de akkor szigorúan csak a Chevyk mögötti erőviszonyok kiegyenlítését, bár a Zengő Motorsport miatt őszintén bízunk benne, hogy a pályán is a Chevyk és a BMW-k egyenrangúságát észleljük majd.

Na de jöjjenek a tények! Szlovákiában a Chevyk továbbra is a maximális, 40 kilogramm ballasztsúlyt kapják, ám rajtuk kívül immár a BMW-k is ugyanennyi pluszsúlyt cipelnek majd, így mindkét márka autói 1200 kg-ot nyomnak majd. Ehhez képest a SEAT-okra kiszabott ballasztsúly ennek a fele, vagyis 20 kg lesz, ami 10 kg-mal kevesebb, mint legutóbb, Marrakech-ben volt. Ez azt jelenti, hogy Tarquiniék kocsija 1170 kg-ot nyom majd a soron következő hétvégén, azaz 30-mal kevesebbet, mint Mulleréké vagy Micheliszéké.

A legjobban azonban a Fordok örülhetnek, hiszen egyrészről eltörölték eddig 30 kg-os külön büntetésüket, melyet a szabálytalan első és hátsó felfüggesztésük miatt kaptak (Szlovákiára sikeresen átépítettek és így szabályossá tették a kérdéses alkatrészeket), másrészről 20 kg-os súlyengedményt is kapnak az eddigi gyenge köridőik miatt, csakúgy, mint a SUNRED-ek és a SEAT Leon TDI-k.

A Slovakia Ringre vonatkozó súlyadatok típusonként:

Típus Minimumsúly Kompenzáció Büntetés Összsúly
Chevrolet Cruze 1.6T 1160 kg + 40 kg 0 kg 1200 kg
BMW 320 TC 1160 kg + 40 kg 0 kg 1200 kg
SEAT Leon WTCC 1150 kg + 20 kg 0 kg 1170 kg
SUNRED Leon 1.6T 1150 kg - 20 kg + 20 kg 1150 kg
SEAT Leon TDI 1150 kg - 20 kg 0 kg 1130 kg
Ford Focus S2000 TC 1150 kg - 20 kg 0 kg 1130 kg

Az új súlyarányok tehát Michelisz Norbinak és Wéber Gábornak a legkevésbé sem kedveznek, ám a két magyar versenyzőnek annál nagyobb szöksége lesz a szurkolók biztatására. Szurkoljunk nekik minél többen a helyszínen!

A szlovák és a magyar WTCC-hétvégére jegyek ITT vásárolhatóak.
forrás: p1race.hu / írta: Borbás Bálint