Button vs. Schumacher ?...

 Jenson Button nyerte a Montreal-ban megrendezésre került Kanadai - Forma-1-es nagydíjat?!...

( Az eltelt egy év alatt mi változott a szabálykönyvben ami erre az esetre nem vonatkozik?... ) / kész röhej.../

2011 / Button - Hemilton  vs.  2010 / Schumacher - Barichello

Egy kis memoár:
2010. július 30. és augusztus 1. között rendeztek meg a magyarországi Hungaroring-en, Mogyoródon.
Barichello - Schumacher esetet a versenybíróság vizsgálat alá vonták.
S lám milyen érdekes abban az esetben halmazati büntetéseket szabtak ki a versenybírák által vétkesnek kikiáltott Michael Schumacher rényére és csapatára.
Az általunk észrevett különbség a két eset között, hogy abban az esetben semmiféle baleset nem történt, míg Button és Hemilton találkozásának a végkimenetele eléggé egyértelmű!?...
 Erről csak ennyit...  
( A versenybírák nem valami rugalmasan kezelik az ő általuk alkotott szabályrendszert, mert ha az egyiket megbüntetem, akkor a másikat egy sokkal veszélyesebb látási körülmények között elkövetett manőverélt pedig nem akkor nincs miről beszélni. )

 KANADAI FUTAM:

Jenson Button ugyan az elsőként haladt át a célvonalon a rekordhosszúságú Kanadai Nagydíjon, de az angol Sebastian Vettel felett aratott győzelme messze nem volt biztos, ugyanis a stewardok már a futam alatt jelezték, hogy a verseny után mind a Lewis Hamiltonnal, mind a Fernando Alonsóval történt ütközését megvizsgálják majd, két büntetés is a pakliban volt.

Button a 8. helyre is csúszhatott volna, de nem így történt, a versenybírók egyik eset miatt sem büntették a győztest. A felvételek megtekintése és a pilóták meghallgatása után mindkét incidenst versenybalesetnek minősítették.

"Úgy tűnt, hogy Jenson túl későn fékezett a sikánnál, rosszul jött ki én viszont nagyon jól vettem a kijáratot, mellé húztam. Ő folyamatosan balra húzott és akár látott, akár nem, egyszerűen nem maradt helyem, nekimentem a falnak. Mázli, hogy nem estünk ki mindketten. Semmit sem tehettem, már nem tudtam visszakozni, egyszerűen nem hagyott helyet. De nem gondolom, hogy szándékos volt, jól ismerem Jensont, sosem tenne ilyet" - mondta Hamilton még a kiesése után.

 A sportfelügyelők utólag nem szabtak ki rá büntetést, amiért kilökte a versenyből Fernando Alonsót.
 ( Ebben csak az a szomorú, hogy a Hemiltonnal szemben elkövetett manőverét még vizsgálatra se méltatták. )

A sportfelügyelők úgy ítélték, Jenson Button nem érdemel büntetést, amiért a futam 37. körében, egy előzési kísérlet során kilökte Fernando Alonso Ferrariját, így immár hivatalosan is ő a Kanadai Nagydíj győztese.
A felügyelők - Garry Connelly, Tim Mayer és Roger Peart -, valamint versenyzői tanácsadójuk, Emerson Fittipaldi szokás szerint a rendelkezésükre álló videofelvételek és adatok tanulmányozása után jutottak arra a következtetésre, hogy Button nem hibáztatható az ütközésért.
"Szerintem Jenson haladt a belső íven, de Fernando bevágott elé. Lehet, hogy én kicsit elfogult vagyok, mindenesetre azt hiszem, a felügyelők is ugyanezen a véleményen lesznek. Meglátjuk" - nyilatkozta a McLaren főnöke, Martin Whitmarsh a BBC-nek még közvetlenül a leintés után.
Button pedig a futamot követő sajtótájékoztatón azt mondta: "Egyáltalán nem aggódom, mert nem érzem úgy, hogy bármiben is hibás lennék. Persze sohasem lehet tudni, mi lesz az ítélet."
A sportfelügyelők hivatalosan azzal indokolták a döntésüket, hogy "az 5-ös rajtszámú autó (Alonsóé) a bokszkiállása utáni első körében járt. Úgy tűnt, a 4-es rajtszámú autó (Buttoné) már a kanyar bejárata előtt egyértelműen elfoglalta a belső ívet, és ki kellett mennie a rázókőre is, hogy kívülről megpróbálja elkerülni a találkozást az 5-ös rajtszámú autóval."
Buttont ugyanakkor még a nagydíj közben áthajtásos büntetéssel sújtották, amiért a Safety Car mögött haladva nem tartotta be a sebességkorlátozást, azért viszont nem ítélték el, hogy a falnak szorította csapattársát, Lewis Hamiltont. "Nem láttam, hogy ott van, bocsánatot kértem tőle" - mondta Button később.