Fukushima - googl maps

A 2011-es földrengés és cunami során rombadőlt, majd a természeti csapást követő atomerőmű-baleset miatt teljesen evakuált és a mai napig üresen álló japán kísértetváros egy internetes szolgáltatás segítségével.


A Google Street View képei egyszerre hátborzongatóak és szívszorítóak: romos, üres épületek, sötét ablakok, kietlen utcák, hulladékhalmok, partra vetett hajók és felborított autók jellemzik Namie város látképét.


    

Az amerikai internetes cég által virtuálisan közszemlére tett várost egykoron 21 ezer ember lakta, ma azonban már senkinek sem ad otthont a település. A kísértetvárosban semmi sem változott a 2011. márciusi katasztrófa óta, és még évtizedekig biztosan nem is fog, mivel Namie mindössze 20 kilométerre fekszik a Fukusima-1 erőmtől, amelynek 30 kilométeres körzetéből mindenkit evakuáltak az ott bekövetkezett atombaleset után.
    
Az elmúlt két évben a Google kamerákkal felszerelt autóin kívül csak nagyon kevesen léphettek be a településre. Habár Namie lakói egy rövid időre hazatérhettek a katasztrófát követően, hogy összepakolják számukra kedves tárgyaikat és magukkal vigyék, ami otthonaikból megmaradt, legtöbbjük a katasztrófa óta először a Google-nak köszönhetően láthatta viszont egykori lakhelyét.
    
A település idősebb lakóinak vélhetően már nem fog megadatni, hogy személyesen is elmenjenek Namiéba. Baba Tamocu polgármester ezért is kérte meg a Google-t a város lefényképezésére.
    
"Mi idősebbek úgy érezzük, hogy elődeinktől kaptuk ezt a várost, és hatalmas fájdalommal tölt el minket, hogy nem adhatjuk tovább gyermekeinknek (…) Sok kitelepített lakó szerette volna látni a város jelenlegi állapotát, és biztosan sokan vannak még a világon, akik át akarják érezni, hogy milyen hatást gyakorolt az atomerőmű-baleset a környező közösségekre" - írta egy blogbejegyzésében a polgármester.
    
Baba elmondása szerint a Google képei a város állapota okozta szomorúság mellett boldog emlékeket is felébresztettek benne: az egykori fesztiválok és közösségi események színhelyei újra mosolyt csaltak az arcára.
    
Sok más egykori lakót is hasonlóan ambivalens érzések kerítettek hatalmukba a projektet illetően. "Örülök, hogy újra láthatom a számomra oly kedves helyeket. Ugyanakkor nehéz is. Senki nem lesz már ott" - mondta a 32 éves Naganuma Koto. Naganuma házát két éve elsodorta a cunami, azóta pedig csak egy alkalommal, néhány perc erejéig engedték vissza egykori lakhelyére.
    
Egyes lakók ugyanakkor azt mondták: nem szeretnék az interneten viszontlátni elpusztított városukat, mert az túl nagy fájdalmat okozna nekik.
    
Namie 21 ezer lakója a mai napig átmeneti szállásokon él, ahogy a fukusimai erőmű körzetéből kitelepített további mintegy 140 ezer ember is.
    
A települést a múlt héten Abe Sindzó japán miniszterelnök is meglátogatta, aki a két éve lerombolt Tóhoku régió újjáépítésének felgyorsítását, valamint a katasztrófa miatt kitelepítettek életkörülményeinek azonnali javítását és visszatelepülésük lehetővé tételét ígérte. Habár a visszatérésre a namieiek közül egyre kevesebben gondolnak, legtöbbjüknek a mai napig gondot okoz, hogy új életet kezdjen.
    
"A katasztrófa óta a világ továbblépett, és Japán sok települése újjáépült, de Namiéban megállt az idő. A folyamatos sugárveszély miatt két teljes évig csak futólagos munkákat tudtunk végezni. Örülnénk neki, ha megtekintené a Street View képeit, hogy megismerje Namie város állapotát és megértse a helyzet súlyosságát" - írta Baba polgármester a blogján.
    
Az amerikai cég az "Emlékek a jövőnek" elnevezésű projektjének keretein belül fotózta körbe a várost. A Google néhány hónappal a 2011. márciusi hármas katasztrófa (földrengés, szökőár és nukleáris baleset) után kezdte dokumentálni Japán lerombolt és elnéptelenedett északkeleti partvidékét, s korábban már Rikudzentakata településről is készített hasonló képriportot.
    
"Reméljük, hogy (a projekt) életben tartja majd a katasztrófa emlékét a következő generációk számára" - írta a cég internetes közleményében.
forrás: MTI

A Mielőtt meghaltam gyártója ejti az ausztrál filmkalózok elleni ügyet


Nem folytatja a filmkalózok ellen Ausztráliában indított bírósági ügyet a Mielőtt meghaltam című film gyártója - írta a BBC News csütörtökön.
   
A Voltage Pictures 2015-ben az Oscar-díjas dráma illegális szingapúri és ausztrál letöltői ellen indított bírósági eljárást. A cégnek sikerült elérnie, hogy a helyi bíróságok kötelezzék az internetszolgáltatókat a kalózok IP-címének kiadására.
  
Az ausztrál bíróság azonban kis idővel később felfüggesztette a döntést, és mégsem engedélyezte a mintegy 4700 felhasználó címének átadását.
  
A hollywoodi stúdió korábban is azt állította, hogy nem perelni akar, csak azt akarja elérni, hogy a kalózok legalább annyit fizessenek a film megtekintéséért, amennyit elfogadhatónak tartanak, ezért akarja őket levélben személy szerint megkeresni.
  
Az ausztrál bíróság tavaly decemberben ítélt a stúdió ellenében. A produkciót képviselő ügyvédek csütörtökig nyújthattak volna be fellebbezést, de végül elálltak ettől.

Mint elmondták: ügyfeleik a további jogi lépések lehetséges hasznát és költségeit mérlegelve elállnak az ügy folytatásától.
  
Az ausztrál szövetségi bíróság határozata szerint a produkció 600 ezer ausztrál dollár (116 millió forint) fejében kaphatta volna meg az iiNet internetszolgáltatótól az érintett 4700 felhasználó IP-címét.

A cég viszont csak a legális letöltési díjat, valamint az egyes felhasználók adataihoz való hozzáférés költségét számlázhatná ki az ügyfeleknek.

http://www.bbc.com/news/business-35547045

Egyszerű krumplistészta

Hozzávalók:

- 1 fej vöröshagyma
- 80 dkg krumpli
(hámozva, kis kockákra vágva)
- 1 bő tk. őrölt fűszerpaprika
- 50 dkg kocka tészta
- 1 dl olaj
- őrölt bors
- só

Elkészítés:

Fonnyasszuk meg a vöröshagymát zsiradékban, hintsük meg a fűszerpaprikával és öntsük bele a krumplikockákat.

Sózzuk, borsozzuk, öntsük fel fél deci vízzel, majd kis lángon pároljuk puhára.

A tésztát főzzük ki és szűrjük le.

Ha megpuhult a krumpli, törjük össze krumplitörővel, és keverjük össze a már kifőtt tésztával.

Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, savanyúsággal tálaljuk!

Tipp: Minél kisebb kockákra vágjuk a krumplit annál hamarabb megfő.



forrás: http://www.recepttar.hu/
kép: ritakonyhaja.hu

Vasárnapi Tippmix

Háromszorozzuk meg a pénzünket egy angol FA Kupával és egy német élvonalbeli Bundesliga mérkőzéssel. (Legyen ezerből, háromezer!)

15417 - Leverkusen - Hamburg   1.60


06224 - Manchester Utd. - West Ham   H 1.93


Alap tét: 1000 Ft 
Fogadás típus: NORMÁL
Eredő odds: 3.088
Tét összesen: 1 000 Ft
Várható nyeremény: 3 090 Ft

Tabellák: http://allfootballstandings.blogspot.hu/

Megnyitották a nagyközönség előtt Ceausescu bukaresti palotáját


Megnyitották a nagyközönség előtt Bukarestben szombaton a Primaverii (Tavasz) palotát, amely csaknem negyedszázadon keresztül Nicolae Ceausescu, az utolsó román kommunista diktátor és családja otthonául szolgált.

   
A több mint 15 ezer négyzetméternyi parkosított telken található, 80 helyiségből álló, moziteremmel, és úszómedencével felszerelt palotát 1964-65-ben építették, a berendezéséhez felhasznált mozaikokat és csillárokat a diktátor meglehetősen műveletlennek bizonyult felesége, a rendszer propagandagépezete által mégis vegyész doktorrá, akadémikussá, "nemzetközi hírű tudóssá" avanzsált Elena Ceausescu maga választotta ki.
   
Arról már a diktátor házaspár kivégzéséhez vezető 1989-es forradalom napjaiban is fogalmat alkothattak az emberek (a televízió jóvoltából), hogy milyen kétes ízlésű luxusban lakott a kommunista pártvezér és családja: a fürdőszobák csaptelepeitől kezdve a fotelek és ágyak faragott díszeiig mindent arannyal vontak be, a falakon híres román festők munkái sorakoztak.
   
Bár a palota egy részét feldúlták az önkényuralom ellen utcára vonult forradalmárok, az épület berendezésének nagy részét mindmáig megőrizték: a Primaverii palota ugyanis a protokollépületeket kezelő állami hatóság gondozásába került.

Azóta csak néhány külföldi küldöttséget szállásoltak el itt, és a román kormány sem igazán tudja, mit kezdjen az épülettel, amelynek a fenntartása rengeteg pénzbe kerül. Néhány éve megpróbálták értékesíteni, de sem vevőt, sem bérlőt nem találtak rá.
   
Az épület mostani megnyitását Victoria-Violeta Alexandru, a Ciolos-kabinet által újonnan létrehozott nyilvános konzultáció és társadalmi párbeszéd minisztériumának vezetője kezdeményezte, a "múlttal való megbékélés" és a kormány által meghirdetett "nyitottság és átláthatóság" szellemében.

Egyelőre nem tudni, meddig lesz látogatható a volt diktátor bukaresti palotája, de a megnyitón tapasztalt óriási érdeklődés nyomán a hatóságok hajlanak arra, hogy állandó múzeumként, Bukarest egyik idegenforgalmi látványosságaként működtessék.

Profi újoncok – a Haasnak sikerülhet?

Egy hét múlva ilyenkor már túl leszünk a 2016-os Ausztrál Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján. Az új idény felvezetéseként cikksorozattal hangolunk az új évadra. Az első rész máris rendhagyó lesz – terjedelmét és témáját tekintve is. Bemutatjuk benne az újoncként debütáló Haas-csapatot, kivesézve F1-be érkezésük történetét, Ferrarival való kapcsolatukat, valamint azt, miért is számít máris ígéretesebbnek projektjük, mint a legutóbbi újonc csapatoknak!

(Fotó: XPB/Haas/Boxutca)


2010 óta először mutatkozik be új istálló a Forma–1-ben. Az előző három próbálkozó története akár riasztó hatású is lehetne az újabb érkezők számára, ám Gene Haas ebből is előnyt kovácsolt, s a tanulságokat levonva egy gyökeresen más projektbe kezdett. Ábrándok helyett a realitás talaján mozogtak, céljuk pedig korántsem a túlélés, hanem éppen a hosszú távú fenntarthatóság volt, amelyet szem előtt tartva kellő mennyiségű időt hagytak a megfelelő alapozáshoz.

Az FIA 2014. április 12-én adta meg az engedélyt Gene Haasnak arra, hogy csapatával részt vegyen a Forma–1-es világbajnokságban. Három pályázó jelezte érdeklődését a szövetségnél, és sokat elmond az amerikaiak felkészültségéről, hogy csak az övékét fogadták el végül. Aprólékosan átgondolt, jól szervezett és kiforrott projektről volt szó, melynek előkészítése valójában már évek óta zajlott.

Ebben pedig legalább akkora szerep jutott a csapatfőnöknek, Günther Steinernek, mint a gépgyártásban és egy NASCAR-csapat működtetésében is érdekelt Gene Haasnak. Az Autosport munkatársa, Dieter Rencken a közelmúltban elárulta, ő 2013 októberében hallott először Haas és Steiner F1-es terveiről, de arról is tudott, hogy Jaguarnál és a Red Bullnál is megforduló Steiner már évekkel korábban szeretett volna visszatérni a Forma–1-be. Amikor 2009-ben egy másik amerikai csapat, a USF1 készült a kategóriába, a németajkú olasz szakember charlotte-i kompozitgyártó cégével már abban a programban is részt kívánt venni beszállítóként, s Renckennek akkoriban azt is elárulta, hogy szeretne F1-es csapatfőnökké válni.

Az Auto Motor und Sport által egyszer találóan az amerikai Dietrich Mateschitznek nevezett Gene Haas személyében pedig emberére is talált! Ők ketten tökéletesen kiegészítették egymást. Az üzletember és mérnök Haas fanatikusan rajong a motorsportokért, korábban már a NASCAR-ban is felfuttatott egy csapatot, emellett pedig célja, hogy a CNC-gépeit világszerte ismertté tegye, állva a sarat az olcsóbb ázsiai riválisokkal szemben. A szintén mérnök Steiner eközben már számos helyen (a ralitól kezdve az F1-ig és a NASCAR-ig) bizonyította, az építkezés és szervezés nagymestere, kellően elhivatott, emellett pedig remek F1-es kapcsolatokkal rendelkezik, amit a csapatalapításnál és a Ferrarival való tárgyalások során ki is használt.



Günther Steiner és Gene Haas (Fotó: Batchelor / XPB Images)


Kipróbált harcostársak a fedélzeten

Steiner volt a Haas F1 legelső alkalmazottja, s a gyár berendezésétől a csapat összeállításáig gyakorlatilag mindent ő irányított. „Amennyire tudtak, szabad kezet adtak nekem (utalt Haasra és társára, Joe Custerre – a szerk.). Jelentést kell adnom mindenről, el kell magyaráznom mit is csinálok, de sosem mondták meg, hogyan csináljam. Ezért is választottak engem. Jó pár évig egyeztettünk, és végül ez lett belőle, úgy döntöttek, én képes vagyok megcsinálni. Még mindig hosszú út áll előttünk, de amit eddig ígértem, azt mind teljesítettem” – nyilatkozta a dél-tiroli.

A Red Bull korábbi technikai vezetője nem akármilyen elszántsággal vágott bele a munkába, és amikor arról van szó, hogy a semmiből létesített egy közel 200 fős csapatot, az szó szerint értendő! „Minden csapattagot én interjúztattam meg az utolsó körben, csak ezt követően döntöttünk a szerződtetésük mellett. Egy-kettőről talán lemaradtam, mert éppen máshol voltam, de a szerelőktől a kamionsofőrig mindenkit meghallgattam. Nem azért interjúztattam őket, hogy lássam, alkalmasak-e a feladatra, csak látni akartam, illenek-e mindabba, amit én elképzeltem, hogy ők is annyira akarják-e ezt, mint mi.”

Steiner gondosan megválogatta partnereit, már jól ismert személyekkel vette körül magát. A főtervező Rob Taylorral és a fő aerodinamikus Ben Agathangelouval a Jaguarnál, a Red Bullnál (utóbbival pedig a Dallaránál is) dolgozott együtt, a sportigazgató Dave O’Neill-lel és a korábban a McLarennél alkalmazott Peter Crollával kiegészülve pedig egy komoly F1-es rutinnal rendelkező vezetőgárdát verbuvált össze.



Haas F1 Team (Fotó: xpbimages.com)


Ami megkülönbözteti őket az előző újoncoktól

A Haas ugyanakkor nemcsak kipróbált szakembereinek tapasztalatára igyekezett építeni, a Hispania/HRT, Lotus/Caterham és Virgin/Marussia/Manor, valamint a sosem megvalósult USF1-projekt példájából is nagy alapossággal levonta a következtetéseket. Elsőként azt látták be, hogy a bukás elkerülése érdekében türelmesnek kell lenniük. Eredetileg már 2015-ben a rajtrácson akartak lenni, ám mivel a felkészülésre mindössze 11 hónapjuk lett volna (a 2010-ben bemutatkozóknak kb. 6 hónapjuk volt), az alapító úgy határozott, életbe lépteti a B-tervet, s kivár 2016-ig.

Az előző három újonc emellett a költségsapkáról szóló 2009-es vita során is csapdába esett: amikor neveztek a bajnokságba, abban a hitben tették, hogy életbe lép az akkori FIA-elnök, Max Mosley költségvetési sapkája, s ennek megfelelően 100 millió euró alatti büdzsével próbálták fölvenni a versenyt a többiekkel – hiába. A Haas terveit is befolyásolták hasonló tényezők. 2014 nyarán még javában folyt a vita arról, bevezetik-e az FIA által szorgalmazott költségcsökkentő intézkedéseket (nem került rá sor), ráadásul akkoriban még a kliensautók kérdésében is folytak az egyeztetések, ami még nagyobb esélyt kínált volna az amerikaiaknak.

Akárhogy is, Haasék bebiztosították magukat: tudva, hogy újonnan létrehozni egy F1-es csapatot önmagában is óriási feladat, ahol csak tudták, igyekeztek megkönnyíteni saját dolgukat. A céljuk egyértelmű volt: mindent készen venni, amit csak tudnak. Ez a fajta „kölcsönzés” bevált gyakorlat a Haasnál, a NASCAR-ban szintén beszállítótól, a Hendrick Motorsportstól vásárolják a motort és a karosszériát, amihez aztán van tíz aerodinamikai mérnökük, akik optimalizálják azt.

Steinerék ezzel a filozófiával leküzdöttek egy akadályt, amit három elődjüknek nem sikerült: nem a büdzséjüket növelték, csak annak értékét. Megállapodást kötöttek a Ferrarival, amely a motort és a váltót, valamint a felfüggesztést, a kerékagyat, az ülést, a hidraulikát, a kormányt és az elektronikát biztosította számukra, s ezzel máris megtakarítottak 30 millió dollárt, sok-sok munkaórát, ráadásul kiforrott technológiára fizettek be. 120 millió dolláros (kb. 100 millió euró) éves költségvetésükkel ugyan a Manor valamint a Sauber és Force India között vannak, e megoldással mégis utóbbi két csapat szintjén állnak.

„Kevesebben vagyunk, mint a Marussia volt, de ők mindent maguk gyártottak, míg mi amit tudunk, megveszünk készen. A munkamennyiség ilyen szempontból kevesebb, hiszen nekik kellett 40-50 ember a felfüggesztés megtervezéséhez. Valójában tehát többen vagyunk. Ráadásul minden, amit a Ferraritól kapunk, kipróbált és kész termék, magasan képzett F1-es emberek készítették. Ilyen tekintetben sokkal több emberünk van a Marussiánál” – mutatott rá Steiner még az előző évben.


Amerikai csapatok az F1-ben
CsapatÉvVersenyGyőzelem/legjobb eredményDobogóPole pozíció
Team Haas (Lola)1985-86194. hely (Osztrák Nagydíj, 1986)--
Penske1974-77401 (Osztrák Nagydíj, 1976)3-
Parnelli1974-76164. hely (Svéd Nagydíj, 1975)--
Shadow1973-801041 (Osztrák Nagydíj, 1977)73
Eagle1966-1969251 (Belga Nagydíj, 1967)2-
Scarab19602---
Tec-Mec19591---
Kurtis19591---


A három lábon álló csapat

A Haas egyvalamiben mindenképpen egyedülállónak számít a 2016-os rajtrácson: csapatuk egyszerre három bázissal működik. A valódi főhadiszállásuk a NASCAR-csapat tőszomszédságában, Kannapolisban található. A 2015 őszére elkészült, kétszintes, 12 ezer négyzetméteres létesítményben 20 saját géppel gyártják valamennyi fém alkatrészüket, emellett itt működik a marketing-, a pénzügyi és a HR-osztály, valamint 14 CFD-szakemberük is itt végzi a szimulációkat – igaz, a virgines Nick Wirth által hátrahagyott szuperszámítógépük angliai központjukban, Banburyben található.

A Marussia korábbi gyárát a csapat majdnem-csődje révén szerezték meg, s az a versenycsapat főhadiszállásául szolgál. Mivel költséges lenne a fejlesztések és az autók állandó utaztatása az Egyesült Államokból, itt szerelik össze, s készítik fel a versenyzésre az autókat. Míg az USA-ban 50, Banburyben 65 alkalmazottjuk dolgozik.

További 70 ember pedig a karosszériát fejlesztő Dallara olaszországi bázisán. Az olasz cég a szénszálas elemeket, a szélcsatornai modelleket gyártotta, mérnökeik pedig a Ferrari szélcsatornájában fejlesztettek (első modelljük 2014 decemberében került oda), ahová az előző évben kéthetente költöztek be, s két műszakban dolgoztak.

Bár a Dallara a HRT-vel való együttműködése során nem tűnt túl meggyőzőnek, Steiner kiemelte, az ő partnerségük teljesen más, mivel itt mindent ők irányítanak, s Rob Taylor főtervezőé a felelősség. „A Dallara hetven embere kizárólag nekünk dolgozik, úgy szerződtek, hogy ottani alkalmazottak, de valójában a mi tervező irodánk részét képezik. Megegyeztünk a Dallarával, hogy a mi vezető tervezőnk irányítja őket. Megvan a projektvezetőjük, aki egy Dallara-ember, de technikailag mi irányítunk. Számomra ők is a mi alkalmazottainknak számítanak” – magyarázta a csapatfőnök.



A Haas amerikai központja Kannapolisban (Fotó: Price / XPB Images)


A vitatott Ferrari-kapcsolat

A Dallarával és a Ferrarival való szoros kapcsolatuk miatt egyes csapatok persze rossz szemmel néznek a Haasra. 2015 májusában, a Spanyol Nagydíj után fölvetődött, hogy a Ferrari gyanúsan sok újítással rukkolt elő – egyesek szerint a Haasnak köszönhetően megduplázott szélcsatorna-idője révén. Az FIA aztán ellenőröket is küldött Olaszországba, ám szakértőjük teljesen elégedett volt a látottakkal. „Nincs rejtegetnivalónk. Nem teszünk mást, mint amit a Force India a Toyotánál. Csak bérlők vagyunk a szélcsatornában” – hangsúlyozta többször is Steiner.

A nyár folyamán ugyanakkor arról is pletykáltak, hogy vagy 20 mérnök egyszerűen átszerződött a Ferraritól a Dallarához, majd miután november 30-án lezárult a 2016-os nevezési időszak, visszatértek Maranellóba. Az ügy az évzáró Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén azzal zárult le, hogy az FIA pontosította a csapatok közötti együttműködés feltételeit, és szigorított azokon – büntetésről és szabályszegésről viszont szó sem esett.

A Ferrarival való együttműködés egyébként ugyancsak Steiner érdeme, aki baráti viszonyt ápolt az olaszok korábbi csapatfőnökével, Stefano Domenicalival. „Pár évvel korábban vettük föl a kapcsolatot először, hogy lássuk, működhet-e a tervünk, mert Gene sosem vágna bele valaminek a semmiből, ahogyan azt sokan teszik” – magyarázta egy 2015-ös interjúban. „A múlt évben (2014 – a szerk.) elég hamar megegyeztünk, mert már az első terveinknek is részét képezte ez, még mielőtt elfogadták volna a nevezésünket 2014 áprilisában. A szerződést valamikor az év közepén írtuk alá. Már a licenc megadása előtt egyeztettünk, mert nem akartunk úgy menni az FIA-hoz, hogy azt mondjuk, van egy jó ötletünk, de nem tudjuk, meg tudjuk-e valósítani. Így el is küldtek volna minket. Megkérdeztük a Ferrarit, hogy ha megkapjuk az engedélyt, lesznek-e a partnereink, ők pedig igent mondtak.”

Steinerék aztán tárgyaltak Luca di Montezemolóval, Marco Mattiaccival, majd Maurizio Arrivabenéékkel is. „A sok személycsere nem bonyolította meg túlzottan az életünket, mert mindig is ugyanazt akarták. Amikor megérkezett a Ferrarihoz az új technikai igazgató, James Allison, azonnal tárgyalni kezdett velünk, ahogy a motorrészlegről Mattia Binotto is. Ő jó barátom is egyben, akit a Red Bull-os időkből ismerek, amikor még Ferrari-motort használtunk. Remek kapcsolatot jelent a programunkhoz. Ezt a programot profi módon kezeltük már a kezdetektől. Luca di Montezemolo, aztán Mattiacci is jónak látta. A Forma–1-nek is jó, ha van egy amerikai csapata. Most Maurizio irányít, aki azt mondta, támogat minket, és nemcsak engem, mindannyiunkat, hogy folytathassuk, amit elkezdtünk.”



Esteban Gutiérrez, Gene Haas, Joe Custer és Günther Steiner (Fotó: Batchelor / XPB Images)


Ferrari-klón?

Sokan számítottak arra, hogy a szoros együttműködés miatt a Haas amolyan B-csapata lesz a Ferrarinak (ezt mindig is tagadták), miként arra is, hogy új autójuk egyfajta Ferrari-klón lesz. Tény, az első barcelonai teszt előtt bemutatott konstrukciójuk valóban sok hasonlóságot mutat az olaszok versenygépével. Az autó orra eltér a Ferrariétól, első szárnya azonban egyértelmű rokonságban áll a Scuderia tavalyi megoldásával – akárcsak a felfüggesztések, a motorborítás hátsó része. Az amerikaiak láthatóan kevésbé feszegették a határokat a csomagolás terén: autójuk oldaldoboza jelentősen nagyobb a Ferrariénál.

Steiner szerint azonban a közös alkatrészek miatt természetes is a hasonlóság. „Ha ugyanolyan energiatárolót és benzintankot használsz, mint a Ferrari, nem igazán csinálhatod másképp. De ez teljesen legális. Megvannak a rögzítési pontok, megvan a kormányrúd, ezt a karosszériába kell építenünk. És ha ugyanolyan a felfüggesztésünk, jobb, ha ugyanott vannak a bekötési pontjai is, máskülönben nem fog működni” – magyarázta.

A szabályok értelmében egyébként az számít konstruktőrnek, aki maga gyártja az úgynevezett „listázott elemeket”, melyek a következők: monocoque, túlélő cella, első ütköző zóna, bukócső-rész, kocsitest (kivéve az airboxot, a kipufogót, valamint az előírás szerint legyártott elemeket), szárnyak, padlólemez és diffúzor.



Esteban Gutiérrez (Fotó: xpbimages.com)


Versenyzők

„Új csapatként nem akarsz versenyzőképző lenni” – Günther Steiner kijelentése mindent elmond a Haas versenyzőfilozófiájáról. Bár megtehették volna, hogy pluszpénzekért cserébe szerződtetnek egy amerikait, akire mindenki odafigyel, ők inkább azt helyzeték előtérbe, mire van a legnagyobb szükségük első évükben.

Tapasztalatot kerestek, s ezt Romain Grosjean személyében meg is találták. Az első lotusos évében még Pastor Maldonadóval egy napon emlegetett, igazi rosszfiúnak számító francia 2013 óra fokozatos fejlődésen ment keresztül, érett, stabil versenyzővé formálódott, aki köré lehet csapatot építeni. Számára ráadásul esélyt is kínál a Haas. Ha Enstone-ban marad, talán még éveket várhatott volna arra, hogy valami jó kisüljön a Renault gyári csapatából. Az újonc istállónál viszont kihasználhatja a reflektorfényt, megcsillanthatja vezetői képességeit, s mindenekelőtt magára irányíthatja a Ferrari figyelmét is, amely előszeretettel kér részletes adatokat partnercsapatai versenyzőiről. Ha Kimi Räikkönen távozni készül vagy alulteljesít, alighanem vetnek majd pár pillantást Grosjean teljesítményére, és a francia mindent megtesz azért, hogy a látottak elnyerjék tetszésüket.

Esteban Gutiérrez is hasonló célokkal vág neki a Haas-kalandnak, igaz, ő már annak is örülhet, hogy egy év kihagyás után máris visszakapcsolódhatott az F1 vérkeringésébe. A Saubernél nem mutatott kimagasló teljesítményt, de ferraris kapcsolata, mexikói szponzorháttere így is vonzóvá tette őt az amerikaiak számára, akiknek ráadásul Grosjean mellett vélhetően már az is elég lesz, ha kiegyensúlyozottan versenyez.



Romain Grosjean (Fotó: xpbimages.com)


A felkészülés – célok

Meglepően jól indult a Haas-istálló 2016-os téli tesztidénye. Az amerikaiakat az első tesztnapon ugyan egy kellemetlen szárnyhiba hátráltatta (a hibás tervezés miatt vissza is kellett fogniuk magukat), összességében így is elégedetten vontak mérleget a „debütálás” után. Aztán jött a második teszthét, és egymást követték az újoncoktól amúgy várható hibák a benzinnyomással, az elektronikus fékrendszerrel, a motorral.

Ezek következtében két versenyzőjük, Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez mindössze 2206 kilométerig jutottak, azaz harmad akkora távot tettek meg, mint a Mercedes, ráadásul időeredményeik is csak a mezőny végére rangsorolták őket. Projektjük ugyanakkor még nagyon kiforratlan, autójukból messze nem hozták ki a maximumot. Biztató hír, hogy pilótáik egyaránt elégedettek voltak annak vezethetőségével, egyensúlyával.

Erre építkezve Haasék továbbra is elérhetőnek tartják eredeti céljukat: a pontszerzést. „Ausztráliában a Q2-be kell jutnunk, ha lehetséges, pontokat kell szereznünk” – jelentette ki Steiner. „Amúgy a legjobb tizenötben kell célba érnünk, de a lehető legjobb munkát kell végeznünk. Ki kell vívnunk mások tiszteletét. Ausztráliában kiderül a valóság. Onnantól már valóban tudni fogod, hogy állsz, de jósolni nehéz, mert arról fogalmunk sincs, a többiek mennyire jók.”




Günther Steiner (Fotó: Moy / XPB Images)


Steiner nem titkolja, nem elégedne meg azzal, ha a gyártók bajnokságának utolsó helyén végeznének. Elmondása szerint a „középmezőny második felét” célozzák meg, s a 7-8. hellyel már elégedettek lennének. „Ha hetedikek lennénk, az fantasztikus lenne.”

És a folytatást illetően meghatározó is egyben. 2015-ben a Toro Rosso a hetedik helyéért közel 50 millió eurót kapott, ami nagyjából a fele a Haas-csapat jelenlegi költségvetésének. Ha ki tudnák vele egészíteni büdzséjüket, máris újabb lépcsőfokkal feljebb kerülhetnének. Hogy nekik összejön-e, kiderül, egy viszont biztos: tudatos építkezésük, biztosabb alapjaik révén az oddsaik jelentősen ígéretesebbek rá, mint a legutóbbi újonctriónak bármikor is volt. És ez már önmagában is biztató – nemcsak rájuk, az egész F1-re nézve is.


forrás: http://www.m4sport.hu/

Későn döntöttek az új időmérőről? Nem gond!


Az időmérő lebonyolításának kései megváltoztatása nem állítja komoly kihívások elé a csapatokat, hiszen a rendszer nem fog alapjaiban különbözni az eddig megszokottól – véli a Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer. 

A csapatok csütörtökön mind áldásukat adták az új, folyamatos kieséses időmérőre, pénteken pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség közzétette a szisztémára vonatkozó előírásait.

A hosszú hetek óta bonyolódó ügy végére egy héttel a szezonnyitó előtt került pont, ez a késés pedig egyes vélemények szerint megkavarhatja a lapokat, hiszen kevés idő maradt a felkészülésre.

 A Force India sportigazgatója nem ért egyet ezekkel a kijelentésekkel: szerinte a váltás nem fog gondot okozni a csapatoknak, hiszen az alapok nem változnak.

„Nem akkora az eltérés, hogy ne tudnánk kezelni” – mondta az F1i-nek. „Szerintem meg fogjuk oldani a dolgot, még úgy is, hogy valóban későn döntöttek a változtatásról” – tette hozzá. „

Maga a formátum hasonlít a korábbihoz, itt is van első, második és harmadik szakasz. Nem olyan nagy változás ez, mintha visszatértünk volna ahhoz a rendszerhez, melyben 12 kört teljesítettünk egy óra alatt, és akkor léptünk pályára, amikor akartunk.

A leglassabbak idő közben fognak kiesni, és nem a szakaszok végén, szóval itt azért nincs olyan nagy eltérés. Akár így, akár úgy, fel fogunk készülni az időmérő edzésekre” – magyarázta a tapasztalat szakember.

Az új szabályok értelmében az időmérő utolsó szakaszában csak nyolc versenyző küzdhet (korábban tíz pilóta jutott be a Q3-ba), a Force India számára azonban változatlanul ennek az etapnak az elérése lesz a cél, noha a csapat vezetői úgy érzik, idén a tavalyinál is sűrűbb lesz a középmezőny.

„Szerintem nagyon nehéz pontosan megjósolni, hogyan festenek majd az erőviszonyok a mezőny közepén, de most azt mondanám, nem leszünk messze attól, ahol tavaly voltunk” – jelezte.

forrás: http://www.m4sport.hu/

Elindult a Wizz Air első baden-badeni és a nizzai járata


Elindította Budapestről első baden-badeni és nizzai járatát a Wizz Air pénteken, mindkét városba hetente kétszer, hétfőn és pénteken közlekednek a magyar hátterű diszkont légitársaság járatai.

   
A járatok megnyitásáról tartott sajtótájékoztatón Eric Fournier francia nagykövet elmondta: nem tekintik konkurenciának az Air France és a Wizz Air járatait Franciaországba, mert a két cég jól kiegészíti egymást, és így tovább tud növekedni a be- illetve kiutazók száma.
   
Hozzátette: a labdarúgó Európa-bajnokság miatt további bővülésre számítanak, mivel Magyarország is részt vesz a sporteseményen, és a magyar csapat Dél-Franciaországban fog edzeni.
   
Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője azt hangsúlyozta: régóta szorgalmazták egy dél-francia úticél megnyitását, mert erős a forgalom a két régió között.

Mint mondta, éves szinten 15-16 ezer utas volt közvetlen járat nélkül, a francia beutazó turizmus is nagy mértékben, 10 százalékkal 163 ezerre növekedett.
   
Legutóbb Nizzába Budapestről 2006-ban és 2007-ben lehetett közvetlenül eljutni, az azóta már becsődölt Sky Europe diszkont légitársasággal.

Ötvenhétféle rovarirtószert mutattak ki az európai háziméhek szervezetében


Ötvenhét különböző rovarirtószer nyomait azonosították mérgezett európai háziméhek szervezetében lengyel kutatók, akik a Journal of Chromatography A című folyóiratban ismertették eredményeiket.

   
A háziméhek ma már világszerte fenyegetettek. Az Egyesült Államokban egyre gyakrabban fordul elő a kaptárak elnéptelenedésével járó tünetegyüttes, az úgynevezett kaptárelhagyás, amikor az egy kaptárban élő méhek száma gyorsan, váratlanul és katasztrofális mértékben lecsökken.
   
Számos tanulmány kimutatott már kapcsolatot a rovarirtószerek használata és a háziméh-populációk hanyatlása között. Az Európai Unió mostanra betiltotta a méhpusztulással összefüggésbe hozható, neonikotinoid-alapú növényvédőszerek használatát. A méhekre ártalmas szerek egyikének betiltása azonban nem oldja meg a problémát, a rovarölők és a méhpusztulás közötti kapcsolat ugyanis igen összetett és a kutatók folyamatosan dolgoznak az okok felkutatásán.
   
A lengyelországi Nemzeti Állatgyógyászati Kutatóintézet szakemberei olyan módszert dolgoztak ki, amellyel egyszerre kétszáz rovarirtószer és az azok lebomlásakor keletkező vegyület jelenlétét tudják megvizsgálni, megnézve, hogy pontosan melyik jelent fenyegetést a méhekre nézve. A letesztelt rovarölők nagyjából 98 százaléka engedélyezett az Európai Unióban.
   
A kutatók több mint hetven háziméhmérgezéses esetet vizsgáltak meg, és 57-féle rovarirtószer jelenlétét mutatták ki az állatok szervezetében - írta a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő portál.
   
"Ezek a szerek már kis mennyiségben is legyengíthetik a méhek szervezetének védelmi rendszerét, lehetőséget adva a parazitáknak és vírusoknak a kolóniák elpusztítására" - hangsúlyozta a tanulmányt vezető Tomasz Kiljanek. Hozzátette: a mostani eredmények segítenek kiszélesíteni a rovarölők hatásával kapcsolatos ismereteket és megállapítani, hogy a jelenleg használt szerek együttes jelenléte milyen kockázatokkal jár együtt, valamint a populációk megóvására irányuló törekvéseket is előmozdíthatják.
   
A méhek egészsége rendkívül fontos, hiszen ők végzik az európai termények és vadnövények beporzásának több mint 80 százalékát - mutatott rá a szakember.

http://phys.org/news/2016-03-pesticides-poisoned-honeybees.html

Örök nyugalomra helyezték a volt first ladyt, Nancy Reagant Kaliforniában


A kaliforniai Simi Valleyben, a Reagan Elnöki Könyvtár melletti parkban férje, Ronald Reagan mellé eltemették pénteken Nancy Reagant.

 
A volt first lady búcsúztatásán az amerikai politikai és közélet, s a művészvilág képviselői is megjelentek, és beszédet mondott - mások mellett - Brian Mulroney volt kanadai kormányfő is. Mintegy ezren - rokonok, magas rangú tisztségviselők, művészek - tették tiszteletüket a végső búcsún. Jelen volt George W. Bush, az Egyesült Államok volt elnöke, James Baker - aki Reagan elnöksége alatt a Fehér Ház személyzeti vezetője, majd a Reagan-kormányzat pénzügyminisztere volt -, valamint három volt first lady, Rosalynn Carter, Hillary Clinton és Laura Bush. Személyesen búcsúzott a kongresszus demokrata párti frakciójának vezetője, Nancy Pelosi, a kaliforniai kormányzó, Jerry Brown, s jelen voltak két néhai elnök, Lyndon B. Johnson és Richard Nixon lányai is.
  
A gyászszertartáson - amely egyházi szertartás volt - beszédben búcsúzott az elhunyt volt first ladytől James Baker és Brian Mulroney is. A volt kanadai kormányfő Reagan elnök egyik leveléből olvasott fel: abból a szerelmes szavakkal tűzdelt levélből, amelyet Reagan az elnökké választása napján írt hitvesének. Beszéddel és bibliai idézetekkel búcsúzott Nancy Reagantől az amerikai média két tekintélyes személyisége, Diane Sawyer és Tom Brokaw, és természetesen beszédet mondott a néhai elnöki pár két gyermeke, Patti Davis és Ron Reagan is. A beszédet mondók mindegyike felidézett egy-egy epizódot Nancy és Ronald Reagan életéből: kedves, humoros, érdekes pillanatokat elevenítettek fel a Reagan házaspár mindennapjaiból.
  
A hollywoodi művészvilágból megjelent mások mellett Tom Selleck, Anjelica Houston, Tina Sinatra, John Stamos és Bo Derek.
  
Jelen volt a búcsúztatáson Félegyházy-Megyesy Jenő, a magyar kormányfő külpolitikai tanácsadója is.
  
Nancy Reagan 94 esztendősen, szívelégtelenségben hunyt el a kaliforniai Los Angelesben múlt vasárnap. Az amerikai média részben úgy emlékezett rá, mint Reagan elnök legbefolyásosabb tanácsadójára, részben pedig mint a XX. századi amerikai történelem egyik legnagyobb szerelmi történetének főszereplőjére.
  
A volt first lady Anne Frances Robbins néven látta meg a napvilágot, 1921. júliusában, New York városában. Szülei még születése előtt elváltak, nevelőapja - egy sebészorvos - nevét vette fel, így lett Davis, majd hollywoodi színésznőként Nancy Davis művésznéven szerepelt. 1949 és 1956 között 11 filmben játszott. 1952-ben férjhez ment Ronald Reaganhez. Amikor 1967-ben Reagant Kalifornia állam kormányzójává választották, felhagyott színésznői karrierjével. Ronald Reagan 1981 és 1989 között volt az Egyesült Államok elnöke.

Öngyilkos lett Keith Emerson, az Emerson, Lake & Palmer rockzenekar egyik alapítója


Öngyilkos lett Keith Emerson rockzenész, a legendás progresszív rock együttes, az Emerson, Lake & Palmer társalapítója - közölte a kaliforniai, Santa Monica-i rendőrség helyi idő szerint pénteken. 

   
A rendőrség közlése szerint Keith Emerson fejbe lőtte magát. A zenész 71 esztendős volt.
   
Az angliai születésű Emerson zenekara a hetvenes években lett népszerű, mégpedig Bartók- és Muszorgszkij-feldolgozásaival.

Maga Emerson Hammond-orgonán, elektronikus zongorán, Steinway-hangversenyzongorán és szintetizátoron játszott, és arról volt híres, hogy kézzel, lábbal, s nemegyszer minden, keze ügyébe kerülő eszközzel csépelte a hangszert.

Mielőtt az Emerson, Lake & Palmert megalapította volna, Keith Emerson a The Nice nevű zenekarral játszott. Miután amikor évtizedekkel később befejezte aktív zenész pályafutását, változatlaul a zeneiparban tevékenykedett. Utolsó koncertjét 2015. júiusában tartotta a londoni Barbicanban.
   
A Santa Monica-i rendőrség szóvivője szerint a zenész holttestére pénteken reggel a lakásában a barátnője talált rá. "Keith kedves lélek volt, és a zene iránti szeretetének és szenvedélyének a következő években nemigen lesz párja" - nyilatkozta a tragédia hírére a zenekar másik tagja, Carl Palmer.

Vasútbiztonsági ellenőrzésen nyolcezer embert igazoltattak a rendőrök


Vasútbiztonsági ellenőrzési akció keretében több mint nyolcezer embert igazoltatott a rendőrség 24 óra alatt, 55 emberrel szemben személyi szabadságot korlátozó intézkedést is tettek.

 
Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szombaton közölte honlapján, a police.hu-n a Railpol elnevezésű nemzetközi művelet eredményét.

E szerint a csütörtök reggel 7 órától péntek reggel 7 óráig tartó, polgárőr szervezetek, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a MÁV Zrt. és a GYSEV Zrt. közreműködésével lebonyolított akcióban 1426 alkalommal vonatokat, 639 esetben pedig állomásokat ellenőriztek.
  
A fokozott ellenőrzésen a hatóságok 8381 embert igazoltattak, és 55-tel szemben személyi szabadságot korlátozó intézkedést is tettek, 18 ember esetében illegális migráció miatt.

Lopás közben 4 embert értek tetten, míg kábítószerrel kapcsolatos bűncselekmény elkövetésének gyanújával 14, garázdaság miatt 2, egyéb bűncselekmények miatt 17 állampolgárral szemben intézkedtek.

Márciustól ingyen parkolhatnak a zöld rendszámú autók Debrecenben és Kaposváron is

Márciustól Debrecenben és Kaposváron is ingyenesen parkolhatnak a környezetkímélő, zöld rendszámtáblás járművek, hasonló szabályozás van érvényben például Székesfehérváron, Szolnokon és Pécsen is. A Fővárosi Közgyűlés tavaly decemberben döntött az ilyen gépkocsik díjmentes budapesti parkolásáról.
Magyarországon 2014-ben fogadták el a Jedlik Ányos-tervet, a magyar elektromobilitási stratégiát. A magyar jogrendben tavaly július elseje óta létezik a környezetkímélő jármű kategóriája, és szeptembertől elérhető a zöld rendszám. Zöld rendszámot a tisztán elektromos, a növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos, a külső töltésű hibrid elektromos, valamint egyéb, nulla emissziós gépkocsik kaphatnak.
 
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tavaly májusi Emobilitás kiállításon elmondta: az ösztönző szabályozó környezet mellett az is fontos, hogy az embereket érdekeltté tegyék az elektromos járművek használatában. A konkrétumok között említette a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhely-használatot lehetővé tevő intézkedések elindítását.
 
Debrecenben a város közgyűlése legutóbbi ülésén fogadta el azt a rendeletmódosítást, amely szerint márciustól a világoszöld rendszámtáblás, környezetkímélő gépkocsikkal díjmentesen lehet parkolni - tájékoztatta a polgármesteri hivatal városfejlesztési főosztálya az MTI-t. A helyi rendelet értelmében a díjmentes parkolás a tisztán elektromos, valamint a külső töltésű és a növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsikra vonatkozik.
 
A jelenlegi információk szerint négy darab világoszöld alapszínű különleges rendszámmal rendelkező gépjármű van Debrecenben, de a mostani rendeletmódosítás várhatóan ösztönzi majd a környezetkímélő gépkocsik használatát - mondta el az önkormányzat sajtóreferense az MTI-nek. Petróczi Ildikó közlése szerint egy töltőállomás van a nagyerdei mélygarázsban, amit jelenleg ingyen használhatnak az autósok.
 
Rövid távú terveik között szerepel a töltőállomások számának növelése - tette hozzá, megjegyezve, hogy az érvényben lévő önkormányzati rendelet nem tartalmazza azt, hogy a világoszöld különleges rendszámmal rendelkező gépjárművek az autóbusz forgalmi sávot igénybe vehetik.     Márciustól Kaposváron is díjmentesen parkolhatnak a zöld rendszámmal ellátott gépkocsik. A város közgyűlése legutóbbi ülésén úgy módosította a fizetőparkolók rendjéről szóló önkormányzati rendeletet, hogy a környezetkímélő járművekkel várakozóknak nem kell fizetniük, függetlenül attól, hogy helyi lakosok vagy sem. A kaposvári buszsávot a zöld rendszámú gépkocsik nem használhatják, de folyamatban van egy olyan beruházás, amely a gázüzemű helyi járatú autóbuszok mellett az elektromos autók töltésére is lehetőséget biztosít a közeljövőben.
 
A rendelet módosításával Kaposvár bizonyítani akarta, hogy elkötelezett a klímavédelem és környezettudatosság mellett, valamint szeretné, ha a városban is nagyobb arányban nőne a környezetkímélő gépjárművek száma, csökkentve a környezeti terhelést. A közgyűlés ülésén elhangzott, hogy Magyarországon mintegy 300 zöld rendszámú autó van forgalomban.
 
Hódmezővásárhelyen a fizetőparkolási rendszer bevezetése óta ingyenesen parkolhatnak az elektromos és a hibrid személygépkocsik, erről még 2007 decemberében döntött a város közgyűlése - mondta Almási István (Fidesz-KDNP) polgármester az MTI-nek. Jelenleg négy hibrid és két elektromos autó veszi igénybe ezt a lehetőséget - tudatta a politikus. Az alföldi városban nem működik nyilvános elektromos töltőállomás.
 
Székesfehérváron sem kell parkolási díjat fizetni a környezetkímélő - zöld rendszámmal ellátott - gépkocsikra - közölte az önkormányzat kommunikációs központja.
 
A pécsi közgyűlés január határozott arról, hogy díjmentesen vehetik igénybe a baranyai megyeszékhely önkormányzata által fenntartott fizető parkolóhelyeket a kizárólag elektromos meghajtással rendelkező, nulla emissziós gépkocsik. A megszavazott előterjesztés szerint az önkormányzat helyi szinten is kedvezmény nyújtásával igyekszik ösztönözni a környezettudatos gépkocsihasználatot. A rendelet február 3-án lépett hatályba.
 
Szolnokon az elektromos autózás ösztönzésére a kizárólag villamos energia felhasználásával működő autók tulajdonosainak a várakozásért nem kell díjat fizetniük - mondta Gyuricska Éva, a polgármesteri hivatal sajtószóvivője az MTI-nek, hozzátéve: ezt a múlt év végén rendeletbe is foglalták a képviselők. Megjegyezte: az elektromos autók tulajdonosainak a járműveik töltéséért sem kell fizetniük a 2015 októberében átadott, Sólyom úti nyilvános elektromos töltőállomáson az E.ON Kft. közérdekű kötelezettségvállalása jóvoltából. A cég két évig biztosítja ingyen a villamosenergia-felhasználást a töltőállomáson. A szolnoki Jász-Nagykun-Szolnok megyében az első, az Alföldön pedig a harmadik villámtöltő - jelezte.
 
A Fővárosi Közgyűlés 2015. december 2-ai ülésén fogadta el azt a javaslatot, hogy a zöld rendszámtáblás, környezetkímélő gépkocsik Budapest teljes területén ingyenesen parkolhassanak. A parkolási szabályozásról szóló közgyűlési rendelet módosítását Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere kezdeményezte. Jelezték: a budavári önkormányzat - az elsők között az országban - a zöld rendszámos gépjárművek számára a területén ingyenessé tette a parkolást és az elektromos töltést. A kezdeményezéshez azóta más kerület is csatlakozott.

10 páratlan celeb fogyás


Kelly Osbourne


Jennifer Hudson


Star Jones


Drew Carey


Al Roker 


Jonah Hill


Ricki Lake


Nicole “Snooki” Polizzi


Tom Arnold


Janet Jackson


A fotókhoz tartozó cikkeket a Look damn Good oldalán találjátok. (angolul)

forrás: http://lookdamngood.com/

Forma-1 - A 2016-os pilótalista


A Manor istálló csütörtökön bejelentette az indonéz Rio Haryanto szerződtetését, ezzel teljessé vált az idei szezon pilótalistája a Forma-1-ben.

 
A pilótalista (a formula1.com alapján):

    Mercedes:
Lewis Hamilton (brit, címvédő)
Nico Rosberg (német)
    Ferrari:
Sebastian Vettel (német)
Kimi Räikkönen (finn)
    Williams:
Valtteri Bottas (finn)
Felipe Massa (brazil)
    Red Bull:
Danyiil Kvjat (orosz)
Daniel Ricciardo (ausztrál)
    Force India:
Sergio Pérez (mexikói)
Nico Hülkenberg (német)
    Renault:
Kevin Magnussen (dán)
Jolyon Palmer (brit)
    Toro Rosso:
Max Verstappen (holland)
Carlos Sainz Jr. (spanyol)
    Sauber:
Felipe Nasr (brazil)
Marcus Ericsson (svéd)
    McLaren:
Fernando Alonso (spanyol)
Jenson Button (brit)
    Manor:
Pascal Wehrlein (német)
Rio Haryanto (indonéz)
    Haas:
Romain Grosjean (francia)
Esteban Gutierrez (mexikói)


A 2016-os versenynaptár:

március 20.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne

április 3.: Bahreini Nagydíj, Szahír

április 17.: Kínai Nagydíj, Sanghaj

május 1.: Orosz Nagydíj, Szocsi

május 15.: Spanyol Nagydíj, Barcelona

május 29.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

június 12.: Kanadai Nagydíj, Montreal

június 19.: Európa Nagydíj, Baku

július 3.: Osztrák Nagydíj, Spielberg

július 10.: Brit Nagydíj, Silverstone

július 24.: MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD

július 31.: Német Nagydíj, Hockenheim

augusztus 28.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

szeptember 4.: Olasz Nagydíj, Monza

szeptember 18.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr

október 2.: Malajziai Nagydíj, Sepang

október 9.: Japán Nagydíj, Szuzuka

október 23.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin*

október 30.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros

november 13.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo

november 27.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

* még egyeztetés alatt