Az új személygépkocsik eladásai Európában éves alapon 7 százalékkal nőttek, októberben 1,12 millióra emelkedtek - ismertette a JATO Dynamics piackutató az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.
Az öt legfontosabb európai piac közül négynél növekedés volt. Németországban 3,7 százalékkal nőttek az eladások, elérve a 275,3 ezret, ugyanakkor Franciaországban 3,8 százalékos éves csökkenéssel csak 160,1 ezer eladás volt. Nagy-Britanniában 14,2 százalékkal, Olaszországban 9,6 százalékkal, Spanyolországban 31,1 százalékkal ugrott meg az értékesítés.
Magyarországon szintén jelentős növekedés volt, éves szinten 19,5 százalékos. 2013 októberében 5,1 ezer, 2014 októberében 6,1 ezer volt az újonnan gyártott eladott autók száma.
A húsz legfontosabb gyártó közül tizenkilencnél javultak az eladási adatok. A nagy autómárkák közül a Volkswagennél volt a legtöbb eladás, 142,96 ezer darab, ez 5,9 százalékos növekedés. Második helyen végzett a Ford közel 80 ezres eladással, harmadik helyen a Renault 78,7 ezer darab eladással.
Brian Walters, a JATO adatelemzéssel foglalkozó csoportjának alelnöke szerint októberben nemcsak folytatódott az autóeladások növekedése, hanem gyorsult is. A nagyobb márkáknak kifejezetten jó hónapjuk volt, de egyes kisebb márkák sikere is azt mutatja, hogy folyamatosan nő az igény az új, innovatív járművek iránt.