Rossi és Marquez egymás nyomában

A tegnap véget ért sepangi teszt során jó Valentino Rossi és Marc Marquez egymást követve tett meg néhány kört a malajziai ringen, az ez idő alatt szerzett tapasztalatokról és látottakról mindkét fél beszámolt. 


„Tréfás volt Marc mögött menni és figyelni őt. Nagyon élveztem a dolgot, mivel a vezetési stílusa igen látványos és basszus (Rossi itt az angolban a „f..ck” szót használta – a szerk.), igen keményen megy. Nagyon tetszik ahogy motorozik. Már a teszt második napján is mondtam neki, hogy biztos sokat csatázunk majd idén, ami rettentő élvezetes lesz. Marc stílusa nagyon hasonlít Stonerére. Igen látványos, a motorja sokat csúszkál és mozog, emellett pedig a könyöke is mindig leér a vetőkőre. Emellett pedig már most gyors. Mondhatni különleges az egész, mivel kissé furcsa a stílusa, ami egyben újdonság is. Jorge és én sokkal inkább a klasszikus stílust képviseljük, azonban Marc teljesen más.” – mondta Rossi a Repsol Honda újoncáról, aki mögött az olasznak volt lehetősége megtennie pár kört a teszt során. Ugyanezt azonban Marquez is elmondhatja magáról, hiszen három kör erejéig a spanyol pilóta követte a kilencszeres világbajnokot.

„Először Valentino, majd én mentem elöl, ami egészen jó volt, mivel egy olyan versenyzőt volt lehetőségem látni, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik és már ezalatt a rövid idő alatt is rengeteget tanultam. Néhány kanyarban még nem találtam meg a megfelelő íveket, illetve helyenként kissé túlbonyolítom a dolgokat. Ő sokkal könnyedebben és gyorsabban megy néhány részen, míg az én részemről sokszor már a limiten voltam, mégis lassabban mentem. Számos dolgot tanultam.” – magyarázta Marquez, aki egyébként a második sepangi teszt utolsó napján két hellyel Rossi előtt zárt. A spanyol és az olasz versenyző első ízben az április 7-i katari viadal során mérheti össze erejét élesben, és ha szerencsénk van, akkor már az első viadalon láthatunk egy igen komoly Rossi – Marquez küzdelmet.


A nézők szempontjából a legoptimálisabb azonban az lenne, hogy a Pedrosa, Lorenzo, Rossi, Marquez négyes egy bolyt alkotva harcolna egymással, azonban mint tudjuk a királykategóriában elég kicsi az esély ilyesmire az élmezőnyben, pláne az utóbbi években.

forrás: P1Race.hu