A Lotustól Mark Slade versenymérnök úgy nyilatkozott, hogy a finn “Jégember” leghamarabb csak az ebédszünetet (13:00-14:00) követően térhet vissza a pályára.
Nos, a Lotus 5 perccel az ebédszünet leintése előtt újra kiküldte a pályára (lágy gumikon) a finnt. A nagy időveszteség és az új alkatrészek miatt a csapat nem teljesített versenyszimulációt.
A fő problémát az jelentette, hogy a csapatnak nem volt új sebességváltója, így a rendelkezésükre álló elemekkel kellett megoldaniuk a problémát.
A csapatok nem tétlenkedtek, és rögtön belekezdtek a munkába. Alig telt el pár perc a zöld jelzés után és már mindenki kint volt a pályán, méghozzá egyszerre. A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams is szenzoros mérésekkel kezdte a napot.
A Williams szombathoz hasonlóan egy új aerodinamikai csomagot próbált ki, melynek részeként egy frissített kipufogó is helyet kapott a gépen, míg a Red Bull többek között egy új diffúzort vitt pályára. A csapat ezúttal is sokat titkolózott a színfalak mögött, ahol már Dietrich Mateschitz tulajdonos, és a Red Bull Motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Marko is helyet foglalt.
A Ferrari főként a kipufogó elrendezésén dolgozott, mely hasonló ahhoz, mint amit a Red Bull használ. A Williams után az olaszok is ezt az “utat” választották, de az új maranellói csomag csak Ausztráliában lesz elérhető, így még sokat változhat az F138 a startig.
A délutáni etapok főként a magasabb üzemanyag-terhelésről szóltak, miközben a Williamsnél Valtteri Bottas, addig a Marussiánál Max Chilton vette át a munkát. A briteknél Pastor Maldonado, míg az oroszoknál Jules Bianchi tesztelt délelőtt, aki rendkívül elégedett volt az MR02 fejlődésével.
1. Rosberg | Mercedes | 1:20.130m / 131 kör |
2. Alonso | Ferrari | 1:20.494m / 122 kör |
3. Button | McLaren | 1:21.444m / 120 kör |
4. Hülkenberg | Sauber | 1:21.541m / 118 kör |
5. Räikkönen | Lotus | 1:21.658m / 50 kör |
6. Di Resta | Force India | 1:21.664m / 112 kör |
7. Maldonado | Williams | 1:22.415m / 42 kör |
8. Vettel | Red Bull | 1:22.514m / 100 kör |
9. Bottas | Williams | 1:22.524m / 31 kör |
10. Pic | Caterham | 1:23.115m / 116 kör |
11. Bianchi | Marussia | 1:23.167m / 62 kör |
12. Ricciardo | Toro Rosso | 1:23.628m / 85 kör |
13. Chilton | Marussia | 1:24.103m / 45 kör |
forrás: f1-live.hu