Martin pályafutása 56. pólját 26,073-as idővel szerezte meg pénteken délután. Érdekes összevetni idejét a tavaly márciusban, még az előző CoT generációval futott körével. Martin egy évvel ezelőtti is a pólból rajtolhatott, akkor 26,313-mal. Azonban az őszi futam időmérőjén Kyle Busch 35,943-at ment.
Martin köre még azért lehet érdekes, mert azon kevesek közé tartozik, akik nem egy vadonatúj autót használnak Phoenixben, hanem egy a tavalyi alvázra építettett.
"Egy már bizonyítottan jó autót vettek alapul, és ismét pólgyőztest csináltak belőle." mondta az 54 éves, 1 hónapos Martin, aki ezzel a hetedik helyre lépett előre a pól örökranglistán, ahol Bill Elliottal holtversenyben állt Phoenix előtt. "Ez egy kis trófeát ért nekünk ma, reméljük a nagyobbért is versenyben leszünk holnap."
Martin köre még azért lehet érdekes, mert azon kevesek közé tartozik, akik nem egy vadonatúj autót használnak Phoenixben, hanem egy a tavalyi alvázra építettett.
"Egy már bizonyítottan jó autót vettek alapul, és ismét pólgyőztest csináltak belőle." mondta az 54 éves, 1 hónapos Martin, aki ezzel a hetedik helyre lépett előre a pól örökranglistán, ahol Bill Elliottal holtversenyben állt Phoenix előtt. "Ez egy kis trófeát ért nekünk ma, reméljük a nagyobbért is versenyben leszünk holnap."
Martin az eddigi 55 pólból mindössze 7-szer tudott futamot nyerni, viszont teljesítményével minden idők második legidősebb rajtelső lett (csak Harry Gant 54 éves 7 hónapos volt Bristolban).
A Hendrick autók Daytonához hasonlóan fantasztikusan szerepeltek, öten fértek be az első tízbe. Kasey Kahne a második leggyorsabb időt érte el.
"Az első körben kicsit megcsúsztam - az első kerekek elsősorban, de a második körben már sokkal jobb volt a tapadás, így bátrabban nyomhattam a kanyarokban." mondta Kahne.
A Daytona 500 győztese Jimmie Johnson a harmadik idővel szerzett előkelő helyet a "rajtrácson". Johnson autóját háromszor kellett végig küldeni a bevizsgáláson - arról nincs információ, hogy azért, mert valami rendellenesnek bizonyult vagy mert a NASCAR új, lézeres mérőeszköze Daytona után ismét csütörtököt modott...
"Nos, ez sosem szórakoztató." mondta Johnson. "Ott álltam beöltözve, mert épp a kvali előtt végeztek az autóval, másra már nem maradt idő. Nem túl kellemes érzés, hogy már majdnem rajtam a sor, és az autó még sehol. Kapkodnunk kellett. Még azt sem tudom, hogy pontosan hol végeztünk."
Kurt Busch a pénteki edzésen összetörte az elsőszámú autóját, így biztosan a mezőny végéről rajtol majd a tartalékkal.
Danica Patrick azok után, hogy csak a gázt kellett nyomnia Daytonában, először szembesülhetett a kanyarok okozta nehézségekkel. A szabadedzésen még 26,8-as köröket futott (amivel a 30. legjobb volt), az időmérőn csak 27,090 jött össze, amivel a 40. lett. Szerencséjére pont 43 csapat nevezett, így nem kellett izgulnia, amiatt hogy lemarad a versenyről (az előző hét után felfokozott várakozások miatt elég nagy szégyen lett volna).
Mivel azonban közel tucatnyi autó potenciális parkoló, ha Patrick nem hibázik a futamon, akkor akár az első 20-ban is lehet a végén.
“Tudom, mennyire fontos az időmérő a rövid pályákon.” mondta Patrick, akit 300 az 1-hez odds-szal adnak a futamgyőzelemre - ezzel utolsó a listán, míg Johnson 6 az 1-hez odds-szal a legesélyesebb a fogadóirodáknál. "Ebből a szituációból az egyedüli kiút, ha már az elején odatesszük magunkat vasárnap."
A széria másik újoncjelöltje, Ricky Stenhouse Jr. a 12. időt érte el.
"Nos, ez sosem szórakoztató." mondta Johnson. "Ott álltam beöltözve, mert épp a kvali előtt végeztek az autóval, másra már nem maradt idő. Nem túl kellemes érzés, hogy már majdnem rajtam a sor, és az autó még sehol. Kapkodnunk kellett. Még azt sem tudom, hogy pontosan hol végeztünk."
Kurt Busch a pénteki edzésen összetörte az elsőszámú autóját, így biztosan a mezőny végéről rajtol majd a tartalékkal.
Danica Patrick azok után, hogy csak a gázt kellett nyomnia Daytonában, először szembesülhetett a kanyarok okozta nehézségekkel. A szabadedzésen még 26,8-as köröket futott (amivel a 30. legjobb volt), az időmérőn csak 27,090 jött össze, amivel a 40. lett. Szerencséjére pont 43 csapat nevezett, így nem kellett izgulnia, amiatt hogy lemarad a versenyről (az előző hét után felfokozott várakozások miatt elég nagy szégyen lett volna).
Mivel azonban közel tucatnyi autó potenciális parkoló, ha Patrick nem hibázik a futamon, akkor akár az első 20-ban is lehet a végén.
“Tudom, mennyire fontos az időmérő a rövid pályákon.” mondta Patrick, akit 300 az 1-hez odds-szal adnak a futamgyőzelemre - ezzel utolsó a listán, míg Johnson 6 az 1-hez odds-szal a legesélyesebb a fogadóirodáknál. "Ebből a szituációból az egyedüli kiút, ha már az elején odatesszük magunkat vasárnap."
A széria másik újoncjelöltje, Ricky Stenhouse Jr. a 12. időt érte el.
A NASCAR változtat a szabályokon az autók stabilitásának érdekében. Már Daytonában feltűnt, hogy a 6. generációs mennyire érzékeny a turbulens áramlatokra. Phoenixben ezért nem lesz tetőkamera az autókon (a versenynaptár 2/3-adát enélkül fogják lefutni, annyi biztos, hogy Sonomában, Watkins Glenben, Talladegában és Daytonában lesz kamera).
"A spoiler nagyon sokat segít az elöl haladónak, sokkal kevesebbet az üldözők esetében. A tetőkamera 36-40 kilogrammnyi leszorító erőt képes generálni, de csak a versenyben első autón nyilvánul meg ez is." mondta John Darby a széria versenyigazgatója.
Korábban az lett volna az álláspontunk, hogy minden autó legyen kamera, hogy azonosak legyenek a feltételek, de azt tapaztaltuk, hogy míg az élen plusz stabilitást ad az autónak a kamera, addig pl. a hatodik-hetedik helyen már szinte csak turbulens levegő van, ahol az ég világon semmi haszna. Ezért úgy döntöttünk, hogy egyeik autón sem lesz ott a tetődudor.
"Már dolgozunk különböző megoldásokon, melyek leválthatják a tetőkaerákat." mondta Rich Feinberg az ESPN sportközvetítésekért felelős igazgatója. "Az egyik alternatíva a belső visszapillantó tükör elé helyett kamera."
"Nem nagy dolog, mi már számítottunk erre." mondta Chad Knaus, a #48-as autó csapatfőnöke. "Az "intermediate" pályákra épített autóinkat már a kamera nélkül teszteltük januárban."
Ezen a hétvégén a Sprint és a Nationwide is azonos gumiabroncsokat használ majd, melyek most debütálnak mindkét szériában. A Goodyear a tavalyi keverékhez képest változatatott a jobb tapadás érdekében - az adatokat a 2012 októberében tartott teszten nyerték.
A gumibelső kötelező lesz.
Érdekességek a versenyről:
2012 februári győztes: #11-Denny Hamlin, a 13. helyről
2012 novemberi győztes: #29-Kevin Harvick, a 19. helyről
Legöregebb győztes: Mark Martin, 50 év, 3 hónap, 9 nap, 2009/04/18
Legfiatalabb győztes: Kyle Busch, 20 év, 6 hónap, 11 nap, 2005/11/13
2012 februári pól: #55-Mark Martin, 9. lett
2012 novemberi pól: #18-Kyle Busch, 3. lett
Pályarekord: Kyle Busch, 138.766mph, 2012/11/09
Legöregebb pól győztes (Phoenixben): Mark Martin, 54 év, 1 hónap, 24 nap, 2013/03/01
Legfiatalabb pól győztes: Kyle Busch, 20 év, 11 hónap, 20 nap, 2006/04/22
A pályát 1964 januárjában fejezték be. Alan Kulwicki nyerte az első Sprint (akkoriban Winston) futamot 1988. november 6-án (Geoffrey Bodine pedig a pólt). Az első tavaszi futamot 2005. április 23-án rendezték. Az első újraaszfaltozásra 2011-ben került sor (átalakították a 2-es és 3-as kanyarokat, illetve a pitroad bejáratát is), melynek során változó dőlésű kanyarokat kapott a pálya, így két használható nyomvonal alakult ki.
2004 óta rendeznek évente két versenyt. Eddig 19 különböző pól nyertese van a pályának, Ryan Newman vezeti a listát néggyel. Newman (hármat 2002-2004 között, Carl Edwards (2010 ősz-2011 tavasz) és Jeff Gordon (2006 ősz-2007 tavasz) nyert egymást követő alkalommal pólt.
Eddig 23 különböző győztese volt az itt rendezett versenyeknek. Heten nyertek egynél többször, a listavezető Johnson négy diadallal. Kevin Harvicknak van három, Davey Allisonnak, Jeff Burtonnek, Dale Juniornak, Gordonnak és Martinnak 2-2 elsősége, de csak Martin mondhatja el magáról, hogy két különböző márkával is első tudott lenni (Ford 1993, Chevrolet 2009).
Eddig négyszer sikerült a pólt megszerző pilótnak nyernie: Jeff Gordon (2007 tavasz), Jimmie Johnson (2008 ősz), Mark Martin (2009 tavasz) és Carl Edwards (2010 ősz). Az eddigi 33 futamoból 17-et Top10-es rajtpozícióból nyerték meg. A legrosszabb helyről (29.) Ricky Ruddnak sikerült 1995-ben (Matt Kenseth 2002-ben a 28. helyről).
Két pilóta szerezte is pályafutása első pólját: Denny Hamlin (2005 november) és AJ Allmendinger (2010 április), ketten pedig első győzelmüket: Alan Kulwicki (1988 november) aés Bobby Hamilton (1996 október)
A Hendrick Motorsport kilenc győzelemmel a legeredményesebb istálló (a Roush Fenway-nek 6 sikere van).
Jeff Gordonnak tartott legtovább megszerezni az első győzelmet, 16-szor rajtolt mire 2007-ben végre sikerült nyernie. Bobby Labonte viszont már 28-szor versenyzett a Phoenix Internationalon és még egyszer sem tudott győzni.
Az elektronikus mérés bevezetése óta, a legszoorsabb befutót a 2010-es verseny produkálta, Newman 0,13 másodperccel előzte meg Gordont a célban.
2012 novemberi győztes: #29-Kevin Harvick, a 19. helyről
Legöregebb győztes: Mark Martin, 50 év, 3 hónap, 9 nap, 2009/04/18
Legfiatalabb győztes: Kyle Busch, 20 év, 6 hónap, 11 nap, 2005/11/13
2012 februári pól: #55-Mark Martin, 9. lett
2012 novemberi pól: #18-Kyle Busch, 3. lett
Pályarekord: Kyle Busch, 138.766mph, 2012/11/09
Legöregebb pól győztes (Phoenixben): Mark Martin, 54 év, 1 hónap, 24 nap, 2013/03/01
Legfiatalabb pól győztes: Kyle Busch, 20 év, 11 hónap, 20 nap, 2006/04/22
A pályát 1964 januárjában fejezték be. Alan Kulwicki nyerte az első Sprint (akkoriban Winston) futamot 1988. november 6-án (Geoffrey Bodine pedig a pólt). Az első tavaszi futamot 2005. április 23-án rendezték. Az első újraaszfaltozásra 2011-ben került sor (átalakították a 2-es és 3-as kanyarokat, illetve a pitroad bejáratát is), melynek során változó dőlésű kanyarokat kapott a pálya, így két használható nyomvonal alakult ki.
2004 óta rendeznek évente két versenyt. Eddig 19 különböző pól nyertese van a pályának, Ryan Newman vezeti a listát néggyel. Newman (hármat 2002-2004 között, Carl Edwards (2010 ősz-2011 tavasz) és Jeff Gordon (2006 ősz-2007 tavasz) nyert egymást követő alkalommal pólt.
Eddig 23 különböző győztese volt az itt rendezett versenyeknek. Heten nyertek egynél többször, a listavezető Johnson négy diadallal. Kevin Harvicknak van három, Davey Allisonnak, Jeff Burtonnek, Dale Juniornak, Gordonnak és Martinnak 2-2 elsősége, de csak Martin mondhatja el magáról, hogy két különböző márkával is első tudott lenni (Ford 1993, Chevrolet 2009).
Eddig négyszer sikerült a pólt megszerző pilótnak nyernie: Jeff Gordon (2007 tavasz), Jimmie Johnson (2008 ősz), Mark Martin (2009 tavasz) és Carl Edwards (2010 ősz). Az eddigi 33 futamoból 17-et Top10-es rajtpozícióból nyerték meg. A legrosszabb helyről (29.) Ricky Ruddnak sikerült 1995-ben (Matt Kenseth 2002-ben a 28. helyről).
Két pilóta szerezte is pályafutása első pólját: Denny Hamlin (2005 november) és AJ Allmendinger (2010 április), ketten pedig első győzelmüket: Alan Kulwicki (1988 november) aés Bobby Hamilton (1996 október)
A Hendrick Motorsport kilenc győzelemmel a legeredményesebb istálló (a Roush Fenway-nek 6 sikere van).
Jeff Gordonnak tartott legtovább megszerezni az első győzelmet, 16-szor rajtolt mire 2007-ben végre sikerült nyernie. Bobby Labonte viszont már 28-szor versenyzett a Phoenix Internationalon és még egyszer sem tudott győzni.
Az elektronikus mérés bevezetése óta, a legszoorsabb befutót a 2010-es verseny produkálta, Newman 0,13 másodperccel előzte meg Gordont a célban.
RAJTSORREND:
Poz | No. | Pilóta | Szponzor | Márka |
---|---|---|---|---|
1 | 55 | Mark Martin | Aaron's |
Toyota
|
2 | 5 | Kasey Kahne | Quaker State |
Chevrolet
|
3 | 48 | Jimmie Johnson | Lowe's |
Chevrolet
|
4 | 18 | Kyle Busch | M&M's |
Toyota
|
5 | 24 | Jeff Gordon | Pepsi Max |
Chevrolet
|
6 | 14 | Tony Stewart | Bass Pro Shops/Mobil 1 |
Chevrolet
|
7 | 29 | Kevin Harvick | Jimmy John's |
Chevrolet
|
8 | 11 | Denny Hamlin | FedEx Ground |
Toyota
|
9 | 20 | Matt Kenseth | Home Depot/Husky |
Toyota
|
10 | 39 | Ryan Newman | Quicken Loans |
Chevrolet
|
11 | 2 | Brad Keselowski | Miller Lite |
Ford
|
12 | 17 | Ricky Stenhouse Jr. | Best Buy |
Ford
|
13 | 15 | Clint Bowyer | 5-Hour Energy |
Toyota
|
14 | 56 | Martin Truex Jr. | NAPA Filters |
Toyota
|
15 | 99 | Carl Edwards | Subway |
Ford
|
16 | 27 | Paul Menard | Menards/Serta |
Chevrolet
|
17 | 16 | Greg Biffle | 3M/Novec |
Ford
|
18 | 43 | Aric Almirola | Farmland |
Ford
|
19 | 1 | Jamie McMurray | McDonald's |
Chevrolet
|
20 | 31 | Jeff Burton | Cheerios |
Chevrolet
|
21 | 88 | Dale Earnhardt Jr. | National Guard |
Chevrolet
|
22 | 9 | Marcos Ambrose | DeWalt |
Ford
|
23 | 51 | AJ Allmendinger | Guy Roofing |
Chevrolet
|
24 | 34 | David Ragan | Front Row Motorsports |
Ford
|
25 | 78 | Kurt Busch | Furniture Row Racing |
Chevrolet
|
26 | 7 | Dave Blaney | Sany |
Chevrolet
|
27 | 36 | J.J. Yeley | Accell Construction |
Chevrolet
|
28 | 95 | Scott Speed | Leavine Family Racing |
Ford
|
29 | 42 | Juan Pablo Montoya | Target |
Chevrolet
|
30 | 93 | Travis Kvapil | Burger King/Dr. Pepper |
Toyota
|
31 | 38 | David Gilliland | Long John Silver's |
Ford
|
32 | 22 | Joey Logano | Shell-Pennzoil |
Ford
|
33 | 47 | Bobby Labonte | GLAD |
Toyota
|
34 | 83 | David Reutimann | Burger King/Dr. Pepper |
Toyota
|
35 | 19 | Mike Bliss | Plinker Tactical/Value Place |
Toyota
|
36 | 35 | Josh Wise | Blockbuster Video |
Ford
|
37 | 30 | David Stremme | Swan Racing |
Toyota
|
38 | 33 | Landon Cassill | Richard Childress Racing |
Chevrolet
|
39 | 44 | Scott Riggs | No Label Watches |
Ford
|
40 | 10 | Danica Patrick | GoDaddy.com |
Chevrolet
|
41 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO Motorsports |
Toyota
|
42 | 32 | Ken Schrader | Safe Skies Locks |
Ford
|
43 | 13 | Casey Mears | GEICO |
Ford
|
Tv: Sportklub hétfő 01.00ó
forrás: Irace.hu