Verőfényes nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.
A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.
A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.
A mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et pedig Ryan Sieg helyettesítette.
Busch rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött. Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú, Parker Klingermann-nal a volán mögött).
Phoenix egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.
A Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.
Az első balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első, aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl. Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor, hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.
Mikor Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés előtt.
Busch zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg fékek nagyon vibrálnak.
A 39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -, újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett vissza.
Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.
Az 51. körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.
A restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három, Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...
A 103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig, de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült meg az incidensben.
Zöld alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött. Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.
Keselowski megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az első helyet.
A 173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette, összeütköztek.
A restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette, hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52. Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et Busch ért el).
“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal. De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."
1 | 1 | 54 | Kyle Busch | Monster Energy | 0 | 200 |
Toyota
| |||
2 | 9 | 22 | Brad Keselowski | Discount Tire | 0 | 200 |
Ford
| |||
3 | 5 | 31 | Justin Allgaier | Brandt | 41 | 200 |
Chevrolet
| |||
4 | 4 | 6 | Trevor Bayne | Valvoline | 40 | 200 |
Ford
| |||
5 | 15 | 11 | Elliott Sadler | OneMain Financial | 39 | 200 |
Toyota
| |||
6 | 6 | 3 | Austin Dillon | AdvoCare | 38 | 200 |
Chevrolet
| |||
7 | 19 | 12 | Sam Hornish Jr. | Detroit Genuine Parts | 37 | 200 |
Ford
| |||
8 | 8 | 43 | Aric Almirola | Pilot Flying J | 0 | 200 |
Ford
| |||
9 | 3 | 18 | Matt Kenseth | RESER'S | 0 | 200 |
Toyota
| |||
10 | 21 | 2 | Brian Scott | White Tail | 34 | 200 |
Chevrolet
| |||
11 | 13 | 7 | Regan Smith | TaxSlayer.com | 33 | 200 |
Chevrolet
| |||
12 | 7 | 5 | Jimmie Johnson | Great Clips | 0 | 200 |
Chevrolet
| |||
13 | 14 | 32 | Kyle Larson | Eveready | 31 | 200 |
Chevrolet
| |||
14 | 22 | 19 | Mike Bliss | Sheraton | 30 | 200 |
Toyota
| |||
15 | 23 | 30 | Nelson Piquet Jr. | Worx | 29 | 200 |
Chevrolet
| |||
16 | 30 | 24 | Blake Koch | Second-Salt Life | 28 | 200 |
Toyota
| |||
17 | 2 | 20 | Brian Vickers | Dollar General | 28 | 199 |
Toyota
| |||
18 | 36 | 40 | Reed Sorenson | TheMotorsportsGroup.com | 26 | 198 |
Chevrolet
| |||
19 | 11 | 77 | Parker Kligerman | Kyle Busch Motorsports | 25 | 198 |
Toyota
| |||
20 | 27 | 79 | Jeffrey Earnhardt | Go Green Racing | 24 | 198 |
Ford
| |||
21 | 35 | 51 | Ryan Sieg | Clements Automotive | 0 | 198 |
Chevrolet
| |||
22 | 32 | 00 | Jason White | Headrush | 22 | 197 |
Toyota
| |||
23 | 24 | 44 | Hal Martin | American Custom Yachts | 21 | 197 |
Toyota
| |||
24 | 28 | 92 | Dexter Stacey | Maddie's Place | 20 | 195 |
Ford
| |||
25 | 33 | 23 | Harrison Rhodes | Rick Ware Racing | 0 | 194 |
Chevrolet
| |||
26 | 38 | 15 | Juan Carlos Blum | VMP | 18 | 193 |
Ford
| |||
27 | 40 | 74 | Mike Harmon | Mike Harmon Racing | 17 | 192 |
Chevrolet
| |||
28 | 12 | 60 | Travis Pastrana | Roush Fenway | 16 | 189 |
Ford
| |||
29 | 20 | 14 | Eric McClure | Hefty/Reynolds Wrap | 15 | Motor | 187 |
Toyota
| ||
30 | 37 | 52 | Joey Gase | Jimmy Means Racing | 14 | Váltó | 150 |
Chevrolet
| ||
31 | 18 | 99 | Alex Bowman | RAB Racing | 13 | 142 |
Toyota
| |||
32 | 25 | 01 | Mike Wallace | JD Motorsports | 12 | 139 |
Chevrolet
| |||
33 | 10 | 33 | Kevin Harvick | Menards | 0 | Baleset | 101 |
Chevrolet
| ||
34 | 39 | 4 | Daryl Harr | JD Motorsports | 10 | Motor | 95 |
Chevrolet
| ||
35 | 17 | 55 | Jamie Dick | Viva Auto Group | 9 | Baleset | 59 |
Chevrolet
| ||
36 | 29 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO Motorsports | 8 |
| 50 |
Toyota
| ||
37 | 26 | 10 | Jeff Green | Embassy Suites | 7 | Futómű | 17 |
Toyota
| ||
38 | 31 | 42 | Josh Wise | Curtis Key Plumbing | 6 | Fék | 10 |
Chevrolet
| ||
39 | 34 | 46 | Chase Miller | Curtis Key Plumbing | 5 | Vibráció | 8 |
Chevrolet
| ||
40 | 16 | 70 | Johanna Long | Foretravel | 4 | Baleset | 2 |
Chevrolet
|
forrás: Irace.hu