NASCAR: Kyle Busch, ahogy szokta

Kyle Busch hosszú - pályafutása második leghosszabb, 24 versenyből álló - nyeretlenségi szériájának ért a végére, mikor megnyerte a szombaton rendezett Dollar General 200 Fueled By AmeriGas elnevezésű versenyt a Phoenix Inernational Speedway-en.



Verőfényes nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.

A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.



A mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et pedig Ryan Sieg helyettesítette.



Busch rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött. Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú, Parker Klingermann-nal a volán mögött).



Phoenix egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.

A Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.



Az első balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első, aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl. Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor, hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.



Mikor Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés előtt.


Busch zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg fékek nagyon vibrálnak.



A 39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -, újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett vissza.



Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.



Az 51. körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.



A restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három, Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...



A 103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig, de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült meg az incidensben.



Zöld alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött. Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.



Keselowski megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az első helyet.



A 173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette, összeütköztek.



A restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette, hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52. Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et Busch ért el).


“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal. De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."


1154Kyle BuschMonster Energy0
200
Toyota
2922Brad KeselowskiDiscount Tire0
200
Ford
3531Justin AllgaierBrandt41
200
Chevrolet
446Trevor BayneValvoline40
200
Ford
51511Elliott SadlerOneMain Financial39
200
Toyota
663Austin DillonAdvoCare38
200
Chevrolet
71912Sam Hornish Jr.Detroit Genuine Parts37
200
Ford
8843Aric AlmirolaPilot Flying J0
200
Ford
9318Matt KensethRESER'S0
200
Toyota
10212Brian ScottWhite Tail34
200
Chevrolet
11137Regan SmithTaxSlayer.com33
200
Chevrolet
1275Jimmie JohnsonGreat Clips0
200
Chevrolet
131432Kyle LarsonEveready31
200
Chevrolet
142219Mike BlissSheraton30
200
Toyota
152330Nelson Piquet Jr.Worx29
200
Chevrolet
163024Blake KochSecond-Salt Life28
200
Toyota
17220Brian VickersDollar General28
199
Toyota
183640Reed SorensonTheMotorsportsGroup.com26
198
Chevrolet
191177Parker KligermanKyle Busch Motorsports25
198
Toyota
202779Jeffrey EarnhardtGo Green Racing24
198
Ford
213551Ryan SiegClements Automotive0
198
Chevrolet
223200Jason WhiteHeadrush22
197
Toyota
232444Hal MartinAmerican Custom Yachts21
197
Toyota
242892Dexter StaceyMaddie's Place20
195
Ford
253323Harrison RhodesRick Ware Racing0
194
Chevrolet
263815Juan Carlos BlumVMP18
193
Ford
274074Mike HarmonMike Harmon Racing17
192
Chevrolet
281260Travis PastranaRoush Fenway16
189
Ford
292014Eric McClureHefty/Reynolds Wrap15Motor187
Toyota
303752Joey GaseJimmy Means Racing14Váltó150
Chevrolet
311899Alex BowmanRAB Racing13
142
Toyota
322501Mike WallaceJD Motorsports12
139
Chevrolet
331033Kevin HarvickMenards0Baleset101
Chevrolet
34394Daryl HarrJD Motorsports10Motor95
Chevrolet
351755Jamie DickViva Auto Group9Baleset59
Chevrolet
362987Joe NemechekNEMCO Motorsports8

Baleset
50
Toyota
372610Jeff GreenEmbassy Suites7Futómű17
Toyota
383142Josh WiseCurtis Key Plumbing6Fék10
Chevrolet
393446Chase MillerCurtis Key Plumbing5Vibráció8
Chevrolet
401670Johanna LongForetravel4Baleset2
Chevrolet
forrás: Irace.hu